![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog een met waarheid stekend citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 mei 2010 om 14:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze vat het ook goed samen
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iets voor Filosoof:
de context waarin de Brazilië/Turkije poging gezien kan worden: Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 mei 2010 om 14:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat Brzezinski in feite bedoelt is als waarschuwing gericht tegen de VS politici (provocateurs).
"Uitkijken jongens, jullie spelletjes worden niet meer geaccepteerd." Langzamerhand beseft men het: de VS hebben hun hand zwaar overspeeld en worden door elk zich respecterend land met de nek aangekeken.
![]() |
#105 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Artikel dat de vredespoging van Brazilië en Turkije situeert.
US/Israel Challenged on Iran Ray McGovern Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De VS reaktie op de Brazilië/Turkije vredespoging maakt duidelijk dat we een herhaling van de geschiedenis meemaken
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @ Johan
Als antwoord op je vraag of mijn stelling een speculatie was - Nee, niet helemaal. Ik weet uit zekere bronnen dat Sa'udi een aantal strategische punten ondermijnd heeft. Nucleair? Dat wordt gesteld door dezelfde bronnen. Coventionele springstoffen zouden niet sterk genoeg zijn. Vraag je: Zijn hiervoor keiharde bewijzen? Dan is het antwoord: Niet bij mij. Het is 3e of 4e hands info. Maar waarom zouden ze geld willen investeren in zaken die geen direct rendement opleveren? Want in die bom geloof ik niet. Het kan ook zijn dat men het gebruikt als politiek middel tegen de opflakkerende twisten tussen Sjia en Sunni. Maar zo diep zit ik niet in die materie. Ik heb meer het idee dat de VS Israël gebruikt als excuus. Het plan Iran binnen te vallen is al een zeker aantal jaren oud. Het probleem is dat je niet weet wat er daadwerkelijk en dus in realiteit op de achtergrond speelt. In deze geschiedenis kun je op de media niet vertrouwen.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 23 mei 2010 om 15:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() China, dat zich voordoet als een macht die de belangen van de 'derde wereld' verdedigt capituleerde vandaag voor de eis van de VS om toch sancties toe te passen op Iran, hierbij de poging van Brazilië en Turkije helemaal tenietdoent. Een 'succes' voor de VS diplomatie. Maar ook deze UN sancties zullen voor de VS niet voldoende blijken te zijn.
Sommigen zeggen dat er een deal werd gemaakt waarbij zou afgezien worden van actie tegen noord korea in ruil voor sanctiesteun vanwege china. Moest dat zo zijn wordt de argumentatie van Noord Korea, dat ze niets van doen hebben met het zinken van dat Zuid Koreaanse schip, enigszins geloofwaardiger. Tot nu toe was er geen duidelijke 'motivatie' voor een valse vlag operatie zichtbaar. Of we ooit te weten komen wat er werkelijk gebeurde...? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 mei 2010 om 15:07. |
![]() |
![]() |