![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: wie is de betere film kenner | |||
Cdude |
![]() ![]() ![]() |
4 | 17,39% |
Styllo Ben |
![]() ![]() ![]() |
11 | 47,83% |
zolang in mijn films tientallen doden vallen, de dialogen bestaan uit "shit" "fuck" "damn" en "I'll kill ya" , kan het me echt niet schelen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 34,78% |
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Grosso modo heb je twee uitersten: films die boeien vanwege de opeenvolging van gebeurtenissen, waarbij details er niet veel toe doen, en films waarin eigenlijk maar één "grote" gebeurtenis plaatsvindt die in al zijn details wordt uitgewerkt. Dat houdt een andere manier van kijken in: je denkt niet meer "oh, wat zal het volgende zijn", maar eerder "wat zie ik, wat voel ik, wat betekent dit, wat denkt het personage, wat gaat er in hem om, welke metaforen tref ik aan in de beelden (bijv. fysieke afstand is ook afstand in de tijd en kan bijgevolg best "in real time" overbrugd worden, anders is ze niet voelbaar), welke symboliek, etc." Zo'n films zijn in zekere zin interactiever: je ondergaat ze niet, je moet je erin betrekken. Soms lukt dat, soms niet, maar je moet inderdaad een soort klik maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
|
![]() Ik meen zelfs ooit ergens gelezen te hebben dat de oorspronkelijke titel voor de English Patient anders was: A Gay Movie about a Gay Man Called Gay. Maar helemaal zeker ben ik daar niet van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ken die 2de soort films heus wel hoor (toch bedankt voor de uiteenzetting ![]() Je moet er wel een soort van intelligentie voor te hebben. Mensen die al eens een boek lezen lukt dat net iets makkelijker |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() In zijn genre is er niets mis met Dan Brown. Het staat uiteraard goed om misprijzend te doen over bepaalde auteurs, kwestie van je te distantiëren van de domme massa die dergelijke rotzooi leest en tegelijkertijd te insinueren dat jijzelf elke dag enkel echte kwaliteit leest.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
The Elephant Man was wel een goede film. Als je trouwens graag ziet hoe je zeker geen SF moet maken, kan ik Dune van harte aanbevelen. Laatst gewijzigd door kiko : 7 mei 2010 om 18:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
![]() Citaat:
ik verwijs gemakshalve naar de opmerkingen van de rest van het forum over uw gaylord film keuze.
![]() |
![]() |
#113 | |
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
![]() Citaat:
Maar... wij zijn gewoon gemaakt voor elkaar! God wil het! Wanneer trouwen we?
![]() |
![]() |
#114 |
|
![]() Op niks trekken is een groot woord. Een middelmatige actiefilm, zoals er honderden gemaakt zijn. Maar in mijn ogen toch nog steeds beter dan die troep waarmee Lynch en die Dogme-gasten de kijker uitlachen. Ik zal even een kleine vergelijking maken: sommige films op de lijstjes van nubian en maximus aurelius kun je vergelijken met drielagig, zacht, licht geparfumeerd toiletpapier. Papier van een dergelijke kwaliteit dat je niet kan wachten om het toilet eens te bezoeken. Con Air en een hele trits andere Hollywood-actieprenten zijn standaardpapier uit de Colruyt. Niks mis mee, maar naar de plee trekken is ook niet meteen een feest. Lynch en de Dogme-dudes en nog een hele hoop andere arthouse-crap zijn, we blijven in de wc-vergelijking, een rol glaswol, met daarin spijkers en keramiekscherven. Je reet zal uiteindelijk ook wel proper zijn, maar eigenlijk ga je liever bij de buren of op café.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
filmkwaliteit plastisch willen uitdrukken met wc-vergelijking... er zijn mensen voor minder in een kamer met matras-wanden opgesloten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Minister-President
|
![]() maar pas op hoor
ik wil mij nu echt niet voorstellen als een verheven cultuur-ontwikkeld en beleerd mens dat constant zit te kijken naar films met de meest onmogelijke namen. Je weet wel het soort films waarvan de mensen denken dat het hoogstaande kunst is als de titel ervan al een complete dialoog op zich is. Je hebt zo van die high society mensen die, met een glaasje wijn in de handen, voor een schilderij kunnen staan en leuteren over hoe die wel niet de ondoorgrondelijkheid van de menselijke psyche op een binaire manier weergeeft. Awel zo ben ik dus niet. ik zie graag "doorsnee" hollywood actie films. De reeks van Die Hard en Jason Boure is mijn bijbel en Sylvester Stallone, Arnold Swarzennegger, Bruce Willis, Matt Damon en Jackie Chan zijn mijn profeten. Laatst gewijzigd door styllo_ben : 8 mei 2010 om 15:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Minister-President
|
![]() heb ik mijn hetero zijn nu bewezen?
Laatst gewijzigd door styllo_ben : 8 mei 2010 om 15:26. |
![]() |
![]() |