![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik reageerde niet en ik schreef niets en ik discussieerde niet over wat hij op politiek en sociaal vlak was. Ik reageerde niet en ik schreef niets en ik discussieerde niet over wat filosofie al dan niet is, of voor wat het zou dienen. Idem dito voor zijn """"""""""ethisch"""""""""" relativisme. Idem dito voor al de rest. En ja, ook "zandboek" en "papegaaienwerk" inbegrepen, heeft niets met mijn bijdrage aan deze topic te maken, absoluut niets. Hij is .. Zijn [[tak - tak]] is .. En hij ... De verwerving van dat dient voor ... Toen hij .. Jij hebt het goed gedaan, dat kan je trouwens met iedereen doen, bij deze nodig ik jou uit om een topic in ((Godsdienst en levensovertuiging)) te openen om uw beweringen hierboven te bediscussiëren in plaats van in een topic tussen de berichten springen en daar iets van het westen naast iets van oosten te plaatsen, en achteraf met provocatie en uitschelden beëindigen. Laatst gewijzigd door porpo : 15 juni 2010 om 19:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U en enkele andere moslims geloven die stelling misschien maar de rest van de wereld niet hoor. De oude Egyptenaren, Babyloniërs etc waren voorlopers van de huidige Arabische volkeren maar zij zagen de Joden niet bepaald als "mede-gelovigen".
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 15 juni 2010 om 19:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben er over begonnen Dit is toch geen verhoor waar alleen agent Porpo de vragen stelt hoop ik. Het is altijd interessant de achtergrond van een filosoof te bekijken, en niet steeds letterlijke logische implicaties te maken zonder meer. Een filosoof (een goede althans) schrijft steeds filosofie vanuit een autobiografisch standpunt. Zo kan men gerust vaststellen dat gezien de sociale bewogenheid van Dewey hij zeker niet onverschillig staat inzake de gelijkheid van man en vrouw, en dat Dewy wel degelijk duidelijke standpunten innam (voornamelijk op het gebied van onderwijs) Zo vind ik bijvoorbeeld [[tak tak]] geen duidelijk standpunt. Vanuit uw enge interpretatie van het woord "instrumentalisme" komt u tot een fout besluit en legt u verkeerde conclusies in de mond van Doctor Dewey. Van waar haalt u eigenlijk die dingen?? Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 juni 2010 om 20:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 15 juni 2010 om 20:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() @Porpo. Waarom bent u er zo van overtuigd dat Allah werkelijk bestaat?
Welke concrete bewijzen ziet u daarvan? Mohammed heeft ooit bestaan ja. Maar waarom zou die iets meer zijn geweest dan een sluw krijger / politicus die zich beriep op een ingebeelde God om mensen voor zijn kar te spannen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() Aartsconservatief achterhaald gebrabbel van een wereldvreemd persoon, die zelfs de modernisering van zijn land van herkomst niet kan begrijpen...
Jaja de vrouw wordt niet onderdrukt, ze wordt BESCHERMD in de islam, tenminste volgens de mannen want vrouwen hebben geen inspraak.. 50 jaar geleden hadden we er ook van die religeuze regelneven die de moderne wereld niet meer aankonden..zielig.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Een God die via een tussenpersoon met een handleiding de wereld wil corrigeren is geen God..maar een sukkel...een almachtige schepper had allang deftig ingegrepen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||
|
![]() Citaat:
De vrouw is geen bezit in de islam. Hoe achtenswaardig en gerespecteerd is de vrouw wel niet in de islam. Prachtig gewoon. En dat jij dit een extremistische lezing noemt, verwonderd mij dan ook niet. Lezing werd geplaatst door het vlaams comité van ex-moslims. Daar mogen ze meer van plaatsen.
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pakweg 60 jaar geleden waren vrouwen hier ook veel gelukkiger...geen financiële onafhankelijkheid, geen zelfstandigheid...geen uitwegen uit triestige of soms gewelddadige relaties.. Respect is het respecteren van de gelijkwaardigheid en het recht op zelfstandigheid...laat de vrouwen beslissen over wat ze wel of niet wilden dragen/doen in volkomen onafhankelijkheid.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |||||||||
Banneling
|
![]() Ik wel ja. U blijkbaar niet, anders maakte u die opmerking immers niet (tenzij u te kwader trouw handelde natuurlijk, maar dit terzijde).
Citaat:
Er wordt gezegd wat er gezegd wordt, en als u er in uw hoofd iets anders van meent te moeten maken, dan ligt de fout dus bij u, niet bij de boodschapper. Dat is dus helemaal geen truc, maar gewoon de domheid van de ontvanger van de boodschap. Citaat:
Daarbij heeft een kotstudent nog altijd een toegevoegde waarde, doorgaans van economische aard. Niet-EU-burgers (afgezien van die enkele Amerikaan, Canadees, Australiër, Nieuw-Zeelander of Noord-Oost-Aziaat) hebben zelden tot nooit een toegevoegde economische waarde. Integendeel, die kosten doorgaans meer dan ze opbrengen. Citaat:
Dat kan wellicht nu al het principe zijn, de praktijk is echter een geheel ander iets. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het nut van het niet meer toestaan van een dubbele nationaliteit is tweeledig: Ten eerste worden mensen die dan tussen de ene of de andere nationaliteit dienen te kiezen aangezet tot het maken van een bewuste en weloverwogen keuze voor ofwel het ene ofwel het andere. Het gaat dus opportuun gedrag tegen. Gedrag dat zich meer dan eens uit dat wanneer het zo uitkomt men het ene is, en wanneer het later beter uitkomt om het ander te zijn, dan is men opeens het ander weer. En ten tweede is het nut ervan dat het gelijkheid bevordert. Gelijkheid tussen de autochtonen -die maar één nationaliteit mogen hebben- en allochtonen die er zonder problemen een dubbele nationaliteit op na kunnen houden. Dat zou u als voorvechtster voor gelijkheid en al wat dies meer zij, toch moeten aanspreken, nietwaar? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Terzijde, bent u bekend met de regels van de interpunctie, en dan met name die van het gebruik van de puntkomma? Het hoeft ook helemaal niet over asielzoekers te gaan. Om het even welke niet-EU-burger kan van die zogenaamde België-route gebruik maken door middel van simpele zaken en hulpmiddelen als schijnhuwelijken, stromannen, valse papieren enzovoorts. Probeer toch eens niet altijd spijkers op laag water te zoeken, en in plaats daarvan uw grijze cel(len?) eens te gebruiken. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Minister
|
![]() Geregeld komen Mohammedanen aan met die geweldige door hun gekweekte filosofen die zoveel invloed hebben gehad in Europa. Ik zal niet ontkennen dat ze bijgedragen hebben gegeven aan de westerse filosofie. Maar op de vraag: "En wat was dan hun bijdrage aan de denkwereld van de Mohammedanen?" krijg ik nooit en nergens antwoord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door grimbergen : 15 juni 2010 om 21:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vanuit uw enge interpretatie van het woord "instrumentalisme" komt u tot een fout besluit en legt u verkeerde conclusies in de mond van Doctor Dewey. Ongelooflijk !!! Ik herhaal: Voordat je hier een woord invoert, is het zeker noodzakelijk om eerst de basis begrip van deweyiaans denken te hebben. !! De rest (wat geschrapt is) is een verzameling van grotendeels 1) onzin, 2) zaken die niets van doen hebben met wat ik heb geschreven en 3) veel beweringen die ik graag met jou wil bediscussiëren en ik heb jou uitgenodigd om daarover een topic te starten, als je in staat bent om daarover zonder café-praat en provocatie/schelden (zandboek, papegaaienwerk, ..). Laatst gewijzigd door porpo : 15 juni 2010 om 21:17. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
|
![]() Citaat:
Mohammed (vzmh) zei: 'Hoe is het mogelijk dat iemand zijn vrouw slaat zoals je een wilde kameel slaat en vervolgens met haar wil slapen?'
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De moslims geloven niet in één god, maar wel in alle goden. Wij geloven wel dat er één God is die het recht heeft om aanbeden te worden. Dat is de betekenis van er is geen god dan God de Schepper. Ik zelf geloof in alle goden (entiteiten en onderwerpen die vergoddelijkt zijn of tot god zijn gemaakt, inclusief menselijke eigen begeerte). Wanneer ik zeg dat er in het christendom en jodendom zaken zijn die echt van Mozes en Jezus afkomstig zijn, dan bedoel ik hier de eenheid van openbaringen, profeten en boodschappers. De eenheid van de oorspronkelijke bron van de waarheid. En niet dat christenen of joden mede-gelovigen zijn. Dat zeggen mensen die in de eenheid van religies geloven, en hiermee hebben ze een nieuwe religie gemaakt. Ik geloof niet in eenheid van religies, ik geloof niet dat waarheden met valsheden verzoenbaar zijn, maar ik geloof wel : voor jou jouw weg/religie en voor mij de mijne. In alle religies maakt men een onderscheid tussen het deïsme en theïsme. Wanneer je zegt dat een bepaald volk polytheïstisch is dan moet je eerst zien of ze deistisch in meerdere goden geloven, of theïstisch. Er is enorm veel verschil!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het leuke is dat vooral het verkrijgen van de Zwitserse, Amerikaanse, Turkse, Braziliaanse, Marokkaanse, en een aantal Aziatische nationaliteiten bij autochtone Europeanen zeer populair zijn. Sommigen beschouwen het hebben van meerdere nationaliteiten als de beste pensioensgarantie na kinderen. U heeft dus gelijk dat u dit punt hier maakt. En inderdaad zijn de elementen van ongelijkheid en loyaliteit cruciaal in deze discussie. Verdient een aparte draad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
http://www.artikel7.nu/?p=13929 En wat dan met de acute dorst van uw goddelijke dogma naar mensenbloed ? :http://extra.volkskrant.nl/opinie/ar...n_ego%EFstisch Hoog tijd dus voor vrome gelovigen als jij ea hier, om na een (soms terechte) vuist gemaakt te hebben tegen het Westen, de moslimhand eens in eigen boezem te steken. Sommige van je geloofsgenoten deden het je al voor, zoals Samira al-Onal: "Maar anderen, vooral mijn cultuurgenoten, blijven de islamitische geschiedenis ontkennen. Zij lijden aan de ‘denial’-stoornis." http://extra.volkskrant.nl/opinie/ar...+de+psychiater Ben jij ook zo'n ontkenner van al die islamitische gruwelijkheden ? |
|
![]() |
![]() |