Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2010, 16:30   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard Overwinning Wilders "slag in het gezicht voor Marokkanen en Turken:

Turkse krant kopt bv met "Fitnamaker wint".
http://www.nu.nl/nieuws/2266987/mult...winst-pvv.html
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2010, 17:24   #2
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Ze hebben nog geluk dat PVV niet de grootste partij geworden is.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2010, 10:26   #3
NOEKIE
Schepen

Standaard

Veel te weinig zetels. spijtig genoeg. Hopelijk komen ze niet naar hier. We hebben al veel te veel islamgekte.
NOEKIE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2010, 11:07   #4
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wanneer je met "ze" Nederlandse Turken en Marokkanen bedoelt, die zijn er al hoor!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2010, 11:20   #5
NOEKIE
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wanneer je met "ze" Nederlandse Turken en Marokkanen bedoelt, die zijn er al hoor!
Niet overdrijven ! Nederlandse moslims moeten daar blijven. Trop is te veel en te veel is trop.
NOEKIE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2010, 11:32   #6
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE Bekijk bericht
Niet overdrijven ! Nederlandse moslims moeten daar blijven. Trop is te veel en te veel is trop.
Ik wijs u op de realiteit, die uittocht is al enkele jaren bezig hoor...
Oud 11 juni 2010, 17:13   #7
artisjok
Banneling

Standaard

"We apologize for the 1,5 million dutch people that voted for Geert Wilders.
We apologise to the world for the 1.5 million Dutch people who voted for Geert Wilders' Freedom party (PVV) in our National elections that took place on the 9th of June 2010. The PVV is a right-wing party that promotes fear, hatred and racism.

The majority of Dutch people do not support the ideology of the PVV and would rather not see them be a part of our government!!"

http://www.facebook.com/group.php?gid=120636547978249

"20,000 Members within one day,"

Laatst gewijzigd door artisjok : 11 juni 2010 om 17:13.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2010, 17:30   #8
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Indrukwekkend hoor
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2010, 17:30   #9
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik wijs u op de realiteit, die uittocht is al enkele jaren bezig hoor...
idd je ziet het verschil duidelijk met de belgische of turkse belgen zij zijn tenminste de nederlandse taal machtig!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2010, 18:43   #10
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
idd je ziet het verschil duidelijk met de belgische of turkse belgen zij zijn tenminste de nederlandse taal machtig!
Dat klopt, en bovendien kunnen ze fietsen!
Oud 11 juni 2010, 18:47   #11
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop dat de 'traditionalisten' van de Nederlandse politiek hier nu eindelijk lessen uittrekken en hun verouderde politieke correctheid stilaan laten varen. De Nederlandse burger heeft nu duidelijk laten blijken dat men er niet mee gediend is vrouwen als vuilniszak (oeps, moet ik bourka zeggen ?) door de straten te zien rondlopen en dat groepjes 'jongeren' 's nachts niet op straat rondhangen om de sterren te bestuderen. In deze situatie heeft Vlaanderen wat voor gidsland voor Nederland gespeeld. Ik heb de indruk dat met de vroegere successen van het VB alhier de traditionele partijen een toch iets minder belachelijk discours t.o.v. vreemdelingen is gaan voeren. Nederland zal hierin waarschijnlijk volgen. Nu noemen mijn Nederlandse politiek correcte collega's ons bourkaverbod nog onomwonden 'racistisch', hopelijk komt er binnenkort een ommezwaai.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2010, 18:52   #12
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik hoop dat de 'traditionalisten' van de Nederlandse politiek hier nu eindelijk lessen uittrekken en hun verouderde politieke correctheid stilaan laten varen. De Nederlandse burger heeft nu duidelijk laten blijken dat men er niet mee gediend is vrouwen als vuilniszak (oeps, moet ik bourka zeggen ?) door de straten te zien rondlopen en dat groepjes 'jongeren' 's nachts niet op straat rondhangen om de sterren te bestuderen. In deze situatie heeft Vlaanderen wat voor gidsland voor Nederland gespeeld. Ik heb de indruk dat met de vroegere successen van het VB alhier de traditionele partijen een toch iets minder belachelijk discours t.o.v. vreemdelingen is gaan voeren. Nederland zal hierin waarschijnlijk volgen. Nu noemen mijn Nederlandse politiek correcte collega's ons bourkaverbod nog onomwonden 'racistisch', hopelijk komt er binnenkort een ommezwaai.
Ik vind het bewonderenswaardig hoe sommigen; op basis van een verkiezing; steeds feilloos kunnen weergeven waarom "de Nederlandse burger" op een partij stemde; en wat die "Nederlandse burger" nu precies wil.
Oud 11 juni 2010, 19:31   #13
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, hoe langer hoe meer worden de radikale stellingen van het VB door andere partijen bijgetreden, zij het in een gematigde vorm gegoten en bovendien trachten ze het wel eens te doen lijken alsof ze er zelf opgekomen zijn.
En in Nederland beginnen ze nu ook het licht te zien.
Oud 11 juni 2010, 19:47   #14
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"We apologize for the 1,5 million dutch people that voted for Geert Wilders.
We apologise to the world for the 1.5 million Dutch people who voted for Geert Wilders' Freedom party (PVV) in our National elections that took place on the 9th of June 2010. The PVV is a right-wing party that promotes fear, hatred and racism.

The majority of Dutch people do not support the ideology of the PVV and would rather not see them be a part of our government!!"

http://www.facebook.com/group.php?gid=120636547978249

Deze knapen zijn vandaag opgepakt en nu al weer op vrije voeten.
Zelfs oude Marokkanen spreken er schande van.
Het is overgens een misverstand dat Wilders hen allemaal zou willen deporteren.
Wie zich goed gedraagt kan gewoon een burger zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=GSE_OiJ0HuI
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2010, 19:56   #15
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Beter huiswerk maken in't vervolg?
De scooters waren niet te vinden
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2010, 20:01   #16
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ja, en dan?
Wat is je punt?
Oud 11 juni 2010, 20:06   #17
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind het bewonderenswaardig hoe sommigen; op basis van een verkiezing; steeds feilloos kunnen weergeven waarom "de Nederlandse burger" op een partij stemde; en wat die "Nederlandse burger" nu precies wil.
'De Nederlandse burger' heeft alvast niet op de PVV gestemd omdat hij meer islamisering, meer criminaliteit, meer geldverslindende linkse hobbies, meer belasting betalen en/of meer immigratie wenselijk acht. Dat staat alvast als een paal boven water.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2010, 20:24   #18
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Stemmen voor extreem-rechtse partijen (is PVV overigens buiten zijn anti-islam standpunten wel werkelijk extreem rechts ?) als die van Wilders en het VB lijken me symptomen van een algemene ontevredenheid in de overheid en de regering. Het is een beetje een graadmeter van hoe een beleid het gedaan heeft, zeg maar een schoolrapport maar dan omgekeerd evenredig. Zolang andere partijen de problemen blijven ontkennen, zullen anti-establishment partijen als PVV en VB met duidelijke en eenvoudige taal kiezers blijven verleiden. Zijn deze kiezers dan initieel racistisch of xenofoob? Uiteraard niet. Zelfs Steve Stevaert himself heb ik enkele jaren geleden horen speechen dat slechts 10 % van het kiespubliek van zulke extremen 'rotte appels' zijn die overtuigd anti-vreemdeling zijn of rassenhaat in zich dragen. De rest zijn 'proteststemmers', mensen die het beu zijn dat de traditionele politiek het blind en mislukt multiculturalisme blijft ondersteunen en 'kleine' criminelen (zelfs 'grote' ook tegenwoordig) gewoon terug de straat op stuurt.

Het wordt hoog tijd dat nu ook de Nederlandse politiek haar naïeve tolerantie ten overstaan van extemisten en fundi's laat varen. In België zie ik dankzij het vroegere succes van het VB al enkele jaren toch enige mentaliteitswijziging. Ik weet niet of u veel rondloopt in Nederlandse grootsteden, maar ik vind het als atheïstische westerling ronduit shockerend dat ik in een supermarkt in Den Haag aan het loket bediend wordt door een vrouw waar enkel de ogen nog zichtbaar van zijn of dat ik in Amsterdam Zuid een moskee passeer alsof ik in Saoedie-Arabië rondrij. Tijd om aan zulke 'tendensen' ook bij onze Noorderburen paal en perk te stellen !
Oud 11 juni 2010, 20:28   #19
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Inderdaad, hoe langer hoe meer worden de radikale stellingen van het VB door andere partijen bijgetreden, zij het in een gematigde vorm gegoten en bovendien trachten ze het wel eens te doen lijken alsof ze er zelf opgekomen zijn.
En in Nederland beginnen ze nu ook het licht te zien.
Mij lijkt het eerder dat onze politiek eindelijk (maar helaas te laat) een beetje realistischer wordt en beseft dat onze gelaïciseerde waarden en normen onder druk komen te staan door de radicale wind die vanuit Mekka waait. Dat het VB nu minder stemmen begint te halen is vooral daaraan te wijten, zij hebben niet meer het monopolie op vreemdelingen - en islamkritiek. Nu nog de academische wereld meekrijgen en hopelijk kunnen we dan de dam verder opwerpen t.o.v. radicale levensbeschouwingen.
Oud 11 juni 2010, 20:44   #20
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Stemmen voor extreem-rechtse partijen (is PVV overigens buiten zijn anti-islam standpunten wel werkelijk extreem rechts ?) als die van Wilders en het VB lijken me symptomen van een algemene ontevredenheid in de overheid en de regering. Het is een beetje een graadmeter van hoe een beleid het gedaan heeft, zeg maar een schoolrapport maar dan omgekeerd evenredig. Zolang andere partijen de problemen blijven ontkennen, zullen anti-establishment partijen als PVV en VB met duidelijke en eenvoudige taal kiezers blijven verleiden. Zijn deze kiezers dan initieel racistisch of xenofoob? Uiteraard niet. Zelfs Steve Stevaert himself heb ik enkele jaren geleden horen speechen dat slechts 10 % van het kiespubliek van zulke extremen 'rotte appels' zijn die overtuigd anti-vreemdeling zijn of rassenhaat in zich dragen. De rest zijn 'proteststemmers', mensen die het beu zijn dat de traditionele politiek het blind en mislukt multiculturalisme blijft ondersteunen en 'kleine' criminelen (zelfs 'grote' ook tegenwoordig) gewoon terug de straat op stuurt.

Het wordt hoog tijd dat nu ook de Nederlandse politiek haar naïeve tolerantie ten overstaan van extemisten en fundi's laat varen. In België zie ik dankzij het vroegere succes van het VB al enkele jaren toch enige mentaliteitswijziging. Ik weet niet of u veel rondloopt in Nederlandse grootsteden, maar ik vind het als atheïstische westerling ronduit shockerend dat ik in een supermarkt in Den Haag aan het loket bediend wordt door een vrouw waar enkel de ogen nog zichtbaar van zijn of dat ik in Amsterdam Zuid een moskee passeer alsof ik in Saoedie-Arabië rondrij. Tijd om aan zulke 'tendensen' ook bij onze Noorderburen paal en perk te stellen !
Als je bedoeld "Stemmen voor extreem-rechtse partijen als die van Wilders en het VB lijken me symptomen van een algemene ontevredenheid in de overheid en de regering." waarom schrijf je dan "De Nederlandse burger heeft nu duidelijk laten blijken dat men er niet mee gediend is vrouwen als vuilniszak (oeps, moet ik bourka zeggen ?) door de straten te zien rondlopen"?

"zolang andere partijen de problemen blijven ontkennen" is toch wat kort door de bocht.
Welke partijen had je in gedachten?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be