![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door giserke : 25 juni 2010 om 23:55. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Europees Commissaris
|
![]() De commissie Adriaensens deed zeer goed zijn werk. Ik hoop voor het gerecht dat ze bewijzen vinden dat de commissie doofpotoperaties organiseerde of dat het -tegen de wil van het slachtoffer in- niet naar het gerecht trokken (terwijl dat slachtoffer dat dus wel wou).
Anders heeft het gerecht in mijn ogen zijn volledige waardigheid verloren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zullen wel enkele dossiertjes klaargelegen hebben en iedereen zal content zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 26 juni 2010 om 01:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het gerecht er niet deftig invliegt, dan blijft iedereen maar zagen dat er een doofpotoperatie is, dat de bisschoppen een hand boven het hoofd gehouden worden ... bla bla ... en dan gelooft iedereen liever een fantast gelijk die priester Devillé (in de hypothese dat hetgeen hij zegt inderdaad flauwe zever is).
Als het gerecht er wel invliegt, dan is het ineens de omgekeerde wereld: de kerk wordt geviseerd; de slachtoffers worden geculpabilizeerd of gehinderd in hun vewerkingsproces. Overigens herhaal ik: de kerk is niet meer of niet minder dan een bedrijf met weet ik veel 1000 werknemers en een hoop vrijwilligers, die al bijeen weet ik veel 100.000 klanten bedienen. Vergelijk dit met de basketbalbond (de voetbalbond is heel wat groter) of met de Carrefour. Nu blijkt dat in de bedrijfslokalen of daar toch dichtbij, door personeel, kinderen werden misbruikt. Het bedrijf richt daar een commissie voor op. Wel, die commissie is geen 'hulpverlener', maar een dienst van het bedrijf aan klanten en personeel. Die commissie staat niet boven de wet. Als er twijfel is of het bedrijf wel alle kwalijke meldingen aan de commissie geeft, dan moeten de lijsten van bedrijf en commissie vergeleken worden. Maar last but not least: als het grondig onderzoek de top van de kerk vrij pleit - en ik hoop het, maar niet voor hen, wel voor de slachtoffers, of het gebrek aan slachtoffers dan toch -, dan zijn ze tenminste vrij gepleit. Wie na een grondig onderzoek nog roddelt, zou het gevang in moeten vliegen. Of bewijzen op tafel leggen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een beetje meer omzichtigheid, door duidelijke communicatie, meteen na de huiszoeking, over hetgeen er met de dossiers gebeurt, en bijv. een telefoonnummer waarop bezorgde mensen kunnen bellen, leek me echt wel het minimum. Vergeet ook niet dat dit voor die slachtoffers wéér de grond is die onder hen wegzakt. Al die mensen die de laatste tijd de commissie gecontacteerd hebben, hebben dit gedaan omdat ze die commissie vertrouwden. Nu blijkt dat ook d�*�*r mogelijks een flink haar in de boter zit. Ondertussen verhuist het verhaal dat ze met moeite gedaan hebben van bureautje naar bureautje, waar wie weet wie dat zit te lezen... Ik zou me in zo'n geval heel erg 'bodemloos' voelen. Je kan dat echt beperken - niet wegnemen maar wel beperken - door wederzijdse communicatie hoor.
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een échte Grote Kuis, d�*t heeft dit land, Europa, en trouwens de hele wereld nodig. Op politiek, religieus, crimineel, en ecologisch gebied. Werk aan de winkel ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe het zit met biechtgeheim weet ik niet, maar zaken als beroepsgeheim zijn natuurlijk evenveel van toepassing op de (leden van) de commissie als op iedereen anders.
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bang-makerij en veel speculatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie deed er trouwens al het administratief werk in de commissie denkt u ? Het parket kent wel beroepsgeheim. En er staan straffen op het niet naleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() En dan het leukste van alles. De bisschoppenconferentie, die men onderbroken heeft, ging zich uit spreken over de vraag of ze pedofilie dossiers aan de commissie zou overmaken of niet. En de consensus was 'niet', ze voelden er niet voor om de commissie nog meer werk te geven.
Daar is zoveel fout mee. Dat er vergaderd dient te worden om een consensus te bereiken over iets waar te wet reeds een strikt antwoord op biedt. Die dossiers onmiddellijk, zonder voorwaarden en zonder consensus aan het parket moeten zijn overgemaakt. Als men dat niet doet, dan is dat goed voor 1 tot 2 jaar cel. Alle 12 bisschoppen en hun maffia baas Léonard zouden voor dat vergrijp moeten worden aangeklaagd. Bovendien waren zij elk en ieder zo laf om te overwegen om de beslissing over het overhandigen van die dossiers uit te stellen door de beslissing op de schouders van de commissie te laden. Dat de bisschoppen in eerste instantie niet voor het overhandigen van hun dossiers was komt doordat er geruchten waren dat de commissie wel degelijk van plan was om een deel van hun dossiers aan het parket te overhandigen. Het parket heeft gereageerd vooraleer men de dossiers in twee pakken zou hebben verdeeld. Pak voor parket, pak voor doofpot. Ook heel de commissie mag voor mij aangeklaagd worden voor het niet overmaken aan justitie van informatie over misdaden gepleegd tegen kinderen. Daar staat 1 tot 2 jaar op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ingeval de wet bepaalt dat de uitoefening van de strafvordering afhankelijk is van een klacht van de benadeelde partij, kan de rechtspleging geen voortgang vinden wanneer die partij haar klacht intrekt vóór elke daad van vervolging. Laatst gewijzigd door Patrice : 26 juni 2010 om 12:43. |
|
![]() |
![]() |