![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik heb zelf in toen ik nog studeerde ook nog meerdere vakantiejobs gedaan en weekendwerk (tot ik aan mijn maximum wettelijke dagen zat), nu ik echt vast werk is een vakantiejob echt niet vergelijkbaar. Iedere dag "verplicht" werken is nog heel iets anders dan tijdelijk kiezen voor een jobken te doen De meeste mensen die vast werken doen dit omdat ze niet anders kunnen: omdat ze afhankelijk zijn van die inkomsten om hun huis/auto/... te kunnen blijven betalen en hun levenstijl te behouden. Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 27 juni 2010 om 23:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat laatste is waar maar is ook noodzakelijk, de mensen die dat huis gebouwd hebben, auto gebouwd hebben enz. hebben dat werk ook niet gratis verricht, toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Juust ![]() En dat doet velen de das om. 't Wordt de mensen ook gemakkelijk gemaakt he met al die plastieken kaartjes. Krediet is een vuiligheid voor veel mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() alles is relatief toch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als men "niets" heeft tussen allemaal mensen die "alles" hebben ... terwijl als men "niets" heeft tussen allemaal mensen die "niets" hebben ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Geld maakt geld hé ... Als men bijvoorbeeld in de immobilien investeert dan zijn de eerste drie, vier huizen het moeilijkst te bekostigen ... daarna gaat het vanzelf ... en voor de kinderen die daarna komen ... heeft het altijd al vanzelf gegaan want papa/mama of opa/oma heeft al gezweet ... Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik herinner me nog steeds een godsdienstles (als ik kind was, heel lang geleden dus) waarbij de juffrouw het voorbeeld gaf van een steenrijke die duizend frank (in die tijd was dat nog veel) gaf aan een doel in vergelijking met een arme met een totaal vermogen van één frank die daarvan een halve wegschonk. Die arme had de helft van zijn kapitaal afgegeven terwijl hij niet eens genoeg had om voor zichzelf te zorgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Rijken hebben ook het "trouwen" uitgevonden, juist om die reden. (niet de paus of de kerk) Je hebt dus gelijk: investeren in de toekomst. Je sprak zo graag over DNA... je zou kunnen verschieten als je die zou zien van sommige zonen in de rijke adel. (om inteelt te voorkomen en nieuw bloed te krijgen) Laatst gewijzigd door Tejokus : 28 juni 2010 om 18:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Banken hebben hier ook al misbruik van gemaakt ... maar dat is een ander verhaal (waarvan het ergste deel de VS toe behoort), sommige dingen hebben gewone mensen niet altijd in de hand. Werkloos worden is meestal geen keuze, imao zou je mensen die er niet voor kiezen dus ook niet voor moeten bestraffen Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 28 juni 2010 om 19:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Tja, je kan het ook anders bekijken: Arme mensen die tussen andere armen leven hebben niets om naar op te kijken, zelfs geen mogelijkheid om zich uit de armoede te werken. Armen in een rijk land hebben dat wel
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Men kan de auto toch ook moeilijk afschaffen omdat iedereen er te snel mee rijd? (niet dat jij dit beweert, dit is gewoon om mijn punt te maken ![]() Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 28 juni 2010 om 19:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar banken spelen daarin ook een "vies" spel in. "Koffie-dis" en "Stadsbank" sturen zo regelmatig kredietaanbiedingen naar mensen die het moeilijk hebben op financieel gebied. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Europees Commissaris
|
![]() Rijken eten ook drie maal per dag (sommigen vier keer) en rijken pissen en kakken op dezelfde manier als armen ... al bij stilgestaan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom dat de wereld naar de klote aan het gaan is ?? Meer geld voor hen zal alles oplossen dus . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is dus een reden volgens u waarom het vanzelfsprekend, verantwoord of gerechtvaardigd zou zijn dat een manager van een multinational met één pennenstreek het leven van miljoenen mensen kan en mag beïnvloeden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat de wereld naar de klote aan het gaan is, is uw interpretatie. Ik merk op dat er een globale tendens de laatste eeuw is dat er steeds meer mensen welvaart hebben. Als u dat ziet als een wereld naar de klote, het staat u vrij om dan terug te gaan naar tijden waar niemand welvaart heeft door bvb. te leven in een of ander Afrikaans land waar er op heden nog mensen als nomaden leven.
|
![]() |
![]() |