![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() Si je n'était roi, je me mettrais en colère!
Louis XIV |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij bewijs je juist met die verwijzing naar Amerika dat het al-dan-niet Marokkaan zijn of de afkomst er weinig mee te maken hebben.. Dit zijn toch ego filo zijn woorden of niet? Dat hij ermee begonnen is heb ik ook niet gezegt maar hij heeft het wel gebruikt om zijn argument mee te maken, maar dat had ik al gezegt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() La sombre jalousie, au teint pâle et livide,
suit d'un pied chancelant le soupçon qui la guide. Voltaire. La Henriade |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Vreemdeling
|
![]() Waarom het altijd op die vreemden steken,moesten ze het hier niet zo gemakkelijk hebben zouden ze hier niet komen.Verander eens eerst de faciliteiten voor niet belgen ,maak het gewoon moeilijker voor hen om hier alles zomaar te krijgen.Mocht je hier niets hebben en je weet een land waar je van de eerste minuut al geld en onderdak krijgt zonder er iets voor te moeten doen zou je er dan ook niet naar toe gaan?En wat van deze die naar hier komen of gekomen zijn die hadden ook niets bij hun en komen hier van onze laksheid profiteren eigelijk kan je ze geen ongelijk geven.
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik je eens appreciëer wil ik dat je dat ook weet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
dan bellen ze hun "vrienden" op en staan er binnen de 30 seconden 30 van die nieuwe belgen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Vreemdeling
|
![]() Jean Bartuis,
ik vind het leven een lange nacht in een ogenblik van slapeloosheid. Ik denk dus wel dat we nog veel kunnen doen in dit korte leven. Maar de financiële strop zal de komende jaren tot meer werkloosheid leiden, en vooral de Brusselse instutionalisering zal wellicht zwaar afgekalfd moeten worden. Wie heeft er trouwens gemerkt dat de wedden van de topambtenaren net voor de verkiezingen nogmaals (ook net voor de verkiezingen vorig jaar, en daarvoor gebeurde dat ook al door Dehaene) verhoogd werden? Terwijl de privé vraagt nu het slechter gaat meer uren te werken voor hetzelfde geld, doet de Staat omgekeerd... "Wie zal dat betalen, wie heeft zoveel geld?" Juist ja, de loontrekkenden en de zelfstandigen + kmo's. Het probleem van de vreemdelingen zal straks verdwijnen in de grote hoop staatsschulden, en straks krijgt niemand nog zijn geld. Au revoir welvaart (behalve voor degenen die in de 'hogere klasse' zitten - 'k ga zelf ook rap nog een paar jaar een tandje bijsteken om reserves te vormen). Jean Marc VAN BELLE Boekhouder-Fiscalist [email protected]
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Vreemdeling
|
![]() Dank u voor dit bericht, blijkbaar een gat in mijn cultuur (ben vooral wetenschapper). Ik lees wel zeer graag anderstalige poëzie (zou nog willen Turks & Pools lezen), maar als zelfstandige lukt dat mij de laatste jaren zéér moeilijk. Ik heb hem wel op mijn leeslijstje voor later gezet, dus echt bedankt.
Mijn excuses dat ik hem niet kon plaatsen. Jean Marc VAN BELLE [email protected]
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Vreemdeling
|
![]() Inderdaad, deze mens vond zonder het te weten eigenlijk de link tussen Archimedes & Newton. Maar wellicht door een bijna doodservaring koos hij tweemaal voor theologie.
Ik denk dat elke wetenschaper, een keer hij een bepaald niveau nadert, plots geconstateerd wordt met de nood aan theologische kennis. Ik heb zelf ook zowel de Bijbel, de Koran als het Boeddhisme dichter bekeken, en vond uiteindelijk pas recent de tabula smaragdina als basis van elke godsdienst (duidelijk gekend door zowel Jezus Christus als door Mohammed), die de godsdiensten begrijpbaar maakt en die sinds ik die deels begreep, eindelijk mijn wetenschappelijk atheïsme verzoenbaar maakte met mijn zeer sterke roeping (misschien veroorzaakt of minstens versterkt door met mijn eerste doodservaring met adrenalinestoot toen ik met mijn hoofd naar beneden in de loopgraven bij Diksmuide viel en urenlang mijn volledige leven zag passeren en diep berouw kreeg over een aantal zaken). Deze tabula vindt u deels vertaald op mijn site http://logocom.be sectie 10 en dan puntje 4. Pas na de tweede doodservaring, begon ik zelf ook poëzie (pas op: de coloribus et gustibus non est disputandum) te schrijven, zie gedeeltelijk op mijn site http://logocom.be sectie POEZIE. Nu, ik zou uren bezig kunnen zijn, maar sta nog weken achter met werk. Ik wou je wel bedanken, het is leuk om mensen met diepgang te ontmoeten, omdat dezen net als ik kijken naar de wereld met een lange termijnvisie. Maar vergeet nooit wat mijn favoriete lange termijn (economische) filosoof altijd zei na zijn voorspellingen die meestal uitkwamen: "But... in the long run, we are all dead". VAN BELLE Jean Marc [email protected]
![]() |
#113 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ja, ik heb ook ooit zoiets gehad, maar dan met Belgen. Ik werd op het middelbaar namelijk altijd gepest. Was niet populair, niet schoon, ook nog ne strever, dus volop gepest en dus nam ik ook grote omwegen buiten school om toch maar niet op leerlingen uit mijn klas te stuiten. Als ik ze buiten tegenkwam, al was het in het weekend leek mijn lichaam automatisch te reageren en mij een zijstraat in te leiden...en ik ben Marokkaanse. Dus wat heb jij nou met je post juist aangeduid?
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font] [font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font] [font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font] [font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font] [font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar niemand kan ontkennen dat het hier tegenwoordig wel meestal door Marokkaanse jongeren wordt bedreven. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font] [font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font] [font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font] [font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font] [font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben nu al 10 jaar vrijwilliger in Antwerpen-Noord en nog nooit is mij een dergelijk geval ter ore gekomen. Wel Marokkaanse jongeren die Marokkaanse meisjes aanvallen als ze geen hoofddoek dragen of omdat ze blijkbaar tot een andere 'stam' behoren. Marokkaanse jongeren die Vlaamse meisjes lastig vallen. Marokkaanse mannen, die hun vrouw aftroeven. Van Vlaamse kant, zie ik drugsverslaafden en verpauperde en vereenzaamde senioren. Uw 'ervaring' is wel érg uitzonderlijk! Maar ik vrees dat je ze hebt uitgevonden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() @ Ibeke
Proficiat dan! Gemeend hoor! |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Die ervaring kan je later hopelijk (dat gepest blijft helaas immers een probleem van alle tijden) goed gebruiken als lerares. Succes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |