![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb niets tegen solidariteit met Wallonie maar vind wel dat zij bitter weinig ondernemen wat aan hun situatie van hoge werkloosheid bijvoorbeeld te doen! Ik ben voor meer bevoegdheden voor Vlaanderen, dan moeten Walen beginnen hun eigen beleid te financieren, misschien komen ze dan eens tot de conclusie dat hele dorpen waar sinds drie generaties niemand werkt toch eens "geactiveerd" moeten worden, desnoods door Nederlands te leren en hier ana de slag te gaan! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijnheer Raf, Andermaal mijn welgemeende dank voor uw taaltip. U bevestigt in essentie hetgeen uw collega-deskundige mijnheer Magnificat mij – zoals eerder gezegd – reeds probeerde duidelijk te maken : de sprekende inhoud van een tekst moet niet als dusdanig begrepen worden, doch “geïnterpreteerd” worden als wat de lezer denkt of wenst dat deze betekent. Dat u daarbij meer gerichte uitleg geeft is bijzonder leerrijk. Mij was het bijvoorbeeld totaal onbekend dat wanneer men in het Nederlands een alinea begint met een zin waarin men iemand persoonlijk aanspreekt, de daaropvolgende zin hoe dan ook eenzelfde persoon betreft, ongeacht over wie of wat men in die zin spreekt. Ik neem er nota van dat als dit niet het geval zou zijn, die tweede zin geen enkele betekenis heeft, hetgeen wijst op het onvermogen een coherente tekst te schrijven, zowel in het Nederlands als in om het even welke andere taal, en dat dit bovendien de tekst volkomen ongeloofwaardig en verstoken van elke realiteitszin maakt, en zelfs de credibiliteit van de schrijver ervan hypothekeert. Kortom, het is mij nu duidelijk dat het gebruik van het woord “sommigen” in de tweede zin van mijn post 46 mijn totale onkunde inzake de Nederlandse taal en even welke andere taal heeft blootgelegd, en mijn toekomst zowel als mijn persoon heeft gereduceerd tot zowat nihil. Het is mij bovendien duidelijk dat dit gebruik van het woord “sommigen” de ganse essentie en betekenis van mijn mening inzake uw fotootje zonder pardon van tafel heeft geveegd. Dat mag dan wel allemaal een beetje ontmoedigend klinken, mijnheer Raf, maar maakt u zich geen zorgen om mij : mijn beide hersencellen zijn beroepshalve zeer getraind op het lezen, aanhoren en herkennen van klare nonsens die mij als vaststaande wijsheid cq. waarheid wordt voorgeschoteld. Ik wens u een aangename dag toe. G. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar laat het een half dorp zijn, in ieder geval is het een feit dat de werkloosheid er torenhoog is en veel minder wordt gecontroleerd dan in Vlaanderen. Google maar eens want daar zijn artikels over. Laatst gewijzigd door alice : 11 juli 2010 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelfs halve dorpen "waar sinds drie generaties niemand werkte" is schromelijk overdreven. Hoe hoog (in %) is "torenhoog"? Waar haal je het vandaan dat er veel minder gecontroleerd wordt? Waarom moet ik googlen? Waarom moet ik jouw beweringen aantonen? Kan je dat voor één keer zelf doen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben altijd blij wanneer ik iemand iets kan bijleren. U bent mij aldus geen dank verschuldigd. Ik ben overigens ook in de toekomst steeds bereid u bij te staan met nog meer goede adviezen. Ik vertrouw erop dat u de opgedane kennis voortaan ook in de praktijk zal weten om te zetten. Met warme groet, R.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Appelen en citroenen zegt dat je iets? De ongelijkheid wat aanpak werklozen betreft werd in de media verschillende keren toegelicht, evenals door politici in het nieuws, wanneer u twijfelt of dit zo is kunt u dus zelf opzoeken de informatie staat meer dan voldoende op internet, u bent degene die aan deze info die via media al belicht werd twijfelt, lees het dus even na!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alsook je mythe over de hele (of halve) dorpen "waar sinds drie generaties niemand werkte". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
schorsingen van werklozen 65 procent in Vlaanderen 27 procent Brussel 8 procent Wallonie waarmee ineens wordt aangetoond hoe geloofwaardig jou beweringen en je "weten" is! Dit had je zelf ook even kunnen opzoeken alvorens je mond open te doen leer ervan! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat kun je combineren met een cursus Arabisch op Liguapolis instituut voor taal en communicatie aan de uni van Antwerpen. http://www.linguapolis.be Met die twee samen kan je wel vertrekken en verder (als je de basis onder de knie hebt) dan is de beste school jezelf, motivatie, wil en geduld en dit voor alle soorten kennis vergaren. De taal is een beetje zoals filosofie (welke definitie dan ook), je moet gewoon ergens beginnen, de taal is een communicatiemiddel en zoals het woord zegt, is communicatie de kern, en je moet communiceren, met tv of een boek of op site/forum posten en discussiëren; je leest iets en je zoekt woorden op, of je leest iets en schrijft commentaar, of jij leest iets en je start een discussie daarover .. enzovoort enz. In Holland / UK zeggen ze dat ze daar goede scholen/instituten hebben om Arabisch te leren maar ik kan dit noch ontkennen noch bevestigen. Laatst gewijzigd door porpo : 11 juli 2010 om 15:04. Reden: edit |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat geven die cijfers weer? De meldingen of de schorsingen? Heb je ook de antwoorden gelezen op de parlementaire vraag? Laatst gewijzigd door artisjok : 11 juli 2010 om 15:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1 Dag op dit forum en komt mij de les spellen, van pretentie gesproken.
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben ik blij om. Guido
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
gezien de cijfers al in 2003 en crisis van de laatste jaren, denk ik dat u weer gebakken lucht verkoopt! Wat die cijfers weergeven is duidelijk genoeg , of moet ik behalve eerst aantonen dat je gebakken lucht verkoopt nu ook nog het artikel gaan uitleggen? Ik denk het niet! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zo werkt dat natuurlijk niet. Jij claimt "dat [er] hele dorpen [zijn] waar sinds drie generaties niemand werkt", dan is het ook aan jou die claim te bewijzen. Artisjok kan immers niet bewijzen dat dat niet zo is. Tenzij je echt verwacht dat zij de bewuste statistieken voor alle dorpen in het Waals Gewest gaat opzoeken, wat me niet redelijk lijkt. De bewijslast ligt in dit geval bij jou. Dat zou dan willen zeggen dat je een dorp moet vinden waar de werkloosheid 100% is, 25 jaar geleden ook 100% was en 50 jaar geleden ook. Anderzijds vermoed ik dat je gewoon wat aan het overdrijven was voor het retorisch effect. Dat mag natuurlijk ook.
|
![]() |
![]() |