![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Veel mensen maken de fout om de morfologische grenzen van een stad te vergelijken met de administratieve grenzen. Laatst gewijzigd door De Prodigy : 27 juli 2010 om 13:35. |
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Prachtige antwerpse metro anno 2008
![]() precies die ongebruikte metro van Charleroi, enkel deze is wél in gebruik... |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Te voet de stad rondstappen vraagt inderdaad wel enige tijd, alhoewel ik dat ik weet niet hoeveel keren gedaan heb vroeger ( van één café naar een ander, heel de stad rond |
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Behalve dan dat het levensgevaarlijk is om hier te fietsen.
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En ik ken er die mij zegden dat ze België precies een grote stad vonden, na er met de auto door gereden te zijn tijdens hun vakantie hier. Ik ken ook Canadezen die mij niet geloofden in het begin toen ik hen uitlegde hoeveel regeringen wij hier hebben voor dat stukske grond zo groot als een zakdoek. En er zijn nog we meer mensen die België niet eens op een landkaart weten te situeren...Zelfs als jij denkt dat het zo belangrijk is. |
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
tuurlijk niet, een stad kent 1 burgemeester en 1 schepencollege en 1 gemeenteraad. Volgens mij is, met uitzondering van enkele ontwikkelingslanden, er geen enkel land ter wereld met zoveel nutteloze, belachelijk hoog betaalde, functies als het onze.
|
|
|
#118 |
|
|
Het is niet alleen een kwestie van bevoegdheden, het is ook een kwestie van hoe de stad in elkaar zit. Ik neem even twee voorbeelden: de Nationalestraat en de Lange Lozanastraat. Die straten zijn simpelweg te smal voor verkeer in twee richtingen + geparkeerde wagens + fietsers + bussen + trams (in het geval van de Nationalestraat). Ik zie niet meteen hoe je daar een fietspad gaat aanleggen.
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
|
Citaat:
Serieus. Dat is gewoon keuzes maken. In principe zouden bijna alle verplaatsingen binnen de singels met de fiets kunnen gebeuren. Meer fietsen= minder auto's=meer plaats voor de fietsers. Je kan zoals ik bv in Maastricht gezien heb voor fietsen speciale gratis bewaakte parkings maken. Waar je je fiets aan een vaste constructie kan vastkluisteren. Buiten het centrum gratis parkings voorzien voor wagens. Of zoals in Montpellier buiten de stad een betalende parking. Met dat parkingticket mag elke inzittende van die wagen gratis gebruik maken van de tramlijn naar het centrum van de stad. Mogelijkheden genoeg. Laatst gewijzigd door pajoske : 27 juli 2010 om 16:04. |
|
|
|
|
|
|
#120 | |||
|
|
Citaat:
Citaat: