Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2010, 19:54   #101
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
²

Ook bij ongewenste intimiteiten kan er sprake zijn van uitlokking, ik denk wel dat dit hier zeker niet het geval gaat zijn..
Wel indien dit bewezen kan worden dan worden de daders ook veel minder gestraft he.
Ook indien blijkt dat de geslegen zogenaamde homo eigenlijk een gecamoufleerde flick is en dus niet echt. Hun spelletje kan enkel werken indien ze burgers zouden inzetten die bereid zijn zonder contract te handelen en bepaalde risico's willen nemen.
Oud 28 juli 2010, 19:58   #102
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Wat een onzin. Uitlokking is iemand overhalen een crimineel feit te begaan. Als homo's of "lokhomo's" hand in hand over straat lopen is dat net zo min uitlokking als dure spullen in de auto hebben liggen. In beide gevallen heeft men gewoon zijn grijpgrage dan wel sla-grage klauwen thuis te houden.

Wat wél uitlokking zou kunnen zijn, is iemand over proberen te halen voor of van u drugs te kopen bijvoorbeeld. Maar dat is dus iets heel anders.
Er is een groot verschil tussen:

-twee geliefden die zichzelf zijn en hand in hand over straat lopen
-2 agenten verkleed als homo en met bepaalde gedragingen met bedoeling agressief gedrag op te wekken bij potentieële geweldenaars. In dit tweede geval werden ze uitgelokt.
Oud 28 juli 2010, 20:00   #103
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Wel indien dit bewezen kan worden dan worden de daders ook veel minder gestraft he.
Ook indien blijkt dat de geslegen zogenaamde homo eigenlijk een gecamoufleerde flick is en dus niet echt. Hun spelletje kan enkel werken indien ze burgers zouden inzetten die bereid zijn zonder contract te handelen en bepaalde risico's willen nemen.
Beste Magni, zet u even rustig neer, want wat ik zal vertellen zal waarschijnlijk een heel grote schok voor u zijn.

Er werken ook holebi's bij de politie. Meer nog, ik ken er persoonlijk al 2. Dus als 2 homofliks in burger hand in hand over straat lopen, dan is dat geen uitlokking.

Uitlokking is zoals eerder gezegd mensen proberen te overhalen om een misdaad te begaan. Je zou dus al tegen "verdachten" letterlijk moeten zeggen "Hoi, ik ben homo, sla mij aub in elkaar". Pas dan zou er sprake zijn van uitlokking.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 20:01   #104
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een onzin. Uitlokking is iemand overhalen een crimineel feit te begaan. Als homo's of "lokhomo's" hand in hand over straat lopen is dat net zo min uitlokking als dure spullen in de auto hebben liggen. In beide gevallen heeft men gewoon zijn grijpgrage dan wel sla-grage klauwen thuis te houden.

Wat wél uitlokking zou kunnen zijn, is iemand over proberen te halen voor of van u drugs te kopen bijvoorbeeld. Maar dat is dus iets heel anders.
Het verbod om misdrijven uit te lokken werd ontwikkeld door de rechtspraak. In 2003 werd een poging gedaan om dat verbod vast te leggen in een wettekst (artikel 47 quater Sv.: "Een politieambtenaar mag bij de tenuitvoerlegging van een bijzondere opsporingsmethode een verdachte niet brengen tot andere strafbare feiten dan deze waarop diens opzet reeds tevoren was gericht.", maar die werd in 2004 vernietigd door het Arbitragehof. De rechtspraak blijft niettemin rekening houden met het fenomeen "uitlokking" door de politie. Daar is behoorlijk wat rechtspraak over terug te vinden. De facto bestaat er dus een verbod voor de politie om misdrijven uit te lokken.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 20:04   #105
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is een groot verschil tussen:

-twee geliefden die zichzelf zijn en hand in hand over straat lopen
-2 agenten verkleed als homo en met bepaalde gedragingen met bedoeling agressief gedrag op te wekken bij potentieële geweldenaars. In dit tweede geval werden ze uitgelokt.
Daar is echt geen enkel verschil tussen.

In beide gevallen lopen immers twee mensen hand in hand over straat, en de 'potentiële geweldenaars' kunnen (als het goed is tenminste) niet weten wie van die twee paartjes nu een echt homokoppel is, en wie niet. Dat zullen ze pas te weten komen op het moment dat die potentiële geweldenaars tot hun potenram-actie overgaan. Derhalve kan er geen sprake zijn van uitlokking. Nu niet en nooit niet.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 20:14   #106
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Het verbod om misdrijven uit te lokken werd ontwikkeld door de rechtspraak. In 2003 werd een poging gedaan om dat verbod vast te leggen in een wettekst (artikel 47 quater Sv.: "Een politieambtenaar mag bij de tenuitvoerlegging van een bijzondere opsporingsmethode een verdachte niet brengen tot andere strafbare feiten dan deze waarop diens opzet reeds tevoren was gericht.", maar die werd in 2004 vernietigd door het Arbitragehof. De rechtspraak blijft niettemin rekening houden met het fenomeen "uitlokking" door de politie. Daar is behoorlijk wat rechtspraak over terug te vinden. De facto bestaat er dus een verbod voor de politie om misdrijven uit te lokken.
Jawel, maar vindt u twee politieagenten (in burger uiteraard) die hand in hand over straat lopen dan uitlokking? Vindt de wet dat uitlokking?
Ik persoonlijk vind van niet.

Overigens heb ik ooit, in een bijkans grijs verleden, wel eens potentiële potenrammers uitgelokt. Ik zat met een paar vrienden in een café (net als ik allen hetero overigens), waar ook een homokoppel zat. Die twee hielden dus als elk ander verliefd stelletje elkaars handen vast. Niemand die daar aanstoot aan nam, behalve twee gasten aan de tafel naast de onze. Die begonnen opmerkingen etc, en wat later zelfs bedreigingen richting homokoppel te maken, waarop ik een maat van me voorstelde om even verschrikkelijk met elkaar te gaan zitten klefbekken en flikflooien, om die twee hufters eens uit te dagen. Met afgrijzen moesten die twee klootzakken ons gadeslaan, maar helaas, ze gingen niet tot actie over. Wel jammer, want ik had die twee potenrammers/homohaters zelf wel eens graag een ram willen verkopen. Maar goed, deze anecdote terzijde.
Oud 28 juli 2010, 20:21   #107
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar is echt geen enkel verschil tussen.

In beide gevallen lopen immers twee mensen hand in hand over straat, en de 'potentiële geweldenaars' kunnen (als het goed is tenminste) niet weten wie van die twee paartjes nu een echt homokoppel is, en wie niet. Dat zullen ze pas te weten komen op het moment dat die potentiële geweldenaars tot hun potenram-actie overgaan. Derhalve kan er geen sprake zijn van uitlokking. Nu niet en nooit niet.
We zijn het eens met elkaar eens, Sus. 100% zelfs.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 20:23   #108
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Beste Magni, zet u even rustig neer, want wat ik zal vertellen zal waarschijnlijk een heel grote schok voor u zijn.
Waar moet ik geschokt zijn?
Citaat:

Er werken ook holebi's bij de politie. Meer nog, ik ken er persoonlijk al 2. Dus als 2 homofliks in burger hand in hand over straat lopen, dan is dat geen uitlokking.
Dit is wel uitlokking indien het de bedoeling was om anderen zo ver te krijgen te slaan. Het is geen uitlokking indien die 2 agenten dit spontaan zouden doen omdat ze van elkaar houden.
Citaat:
Uitlokking is zoals eerder gezegd mensen proberen te overhalen om een misdaad te begaan. Je zou dus al tegen "verdachten" letterlijk moeten zeggen "Hoi, ik ben homo, sla mij aub in elkaar". Pas dan zou er sprake zijn van uitlokking.
Bij uitlokking hoeven geen woorden gebruikt te worden. Uitlokking is uitlokking: de bedoeling om mensen met een bepaald gedrag, tot een bepaald gedrag te brengen. dus voorbedacht.

Van uitlokking is geen sprake wanneer iemand zich een gewoon spontaan gedrag aanmat zonder bedoeling mensen tot bepaald gedrag te trekken, om ze daarop te pakken.
Oud 28 juli 2010, 20:28   #109
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Jawel, maar vindt u twee politieagenten (in burger uiteraard) die hand in hand over straat lopen dan uitlokking? Vindt de wet dat uitlokking?
Het is uitlokking indien het de bedoeling is met hun gedrag mensen zover te krijgen dat ze over de schreef gaan om ze dan op te pakken.
Citaat:

Overigens heb ik ooit, in een bijkans grijs verleden, wel eens potentiële potenrammers uitgelokt. Ik zat met een paar vrienden in een café (net als ik allen hetero overigens), waar ook een homokoppel zat. Die twee hielden dus als elk ander verliefd stelletje elkaars handen vast. Niemand die daar aanstoot aan nam, behalve twee gasten aan de tafel naast de onze. Die begonnen opmerkingen etc, en wat later zelfs bedreigingen richting homokoppel te maken, waarop ik een maat van me voorstelde om even verschrikkelijk met elkaar te gaan zitten klefbekken en flikflooien, om die twee hufters eens uit te dagen. Met afgrijzen moesten die twee klootzakken ons gadeslaan, maar helaas, ze gingen niet tot actie over. Wel jammer, want ik had die twee potenrammers/homohaters zelf wel eens graag een ram willen verkopen. Maar goed, deze anecdote terzijde.
Dit is kinderachtig gedrag tussen particulieren en dit is iets anders, maar personen in dienst van de overheid hebben geen technieken te gebruiken om bepaalde mensen zover te krijgen onwettige dingen te doen om ze op te pakken.
Oud 28 juli 2010, 20:30   #110
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
We zijn het eens met elkaar eens, Sus. 100% zelfs.
Dat zijn we volgens mij wel vaker, in grote trekken althans, hoewel we dan weer over details nogal eens onze virtuele mogen kruisen.
Oud 28 juli 2010, 20:31   #111
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:

Als ik een knappe vrouw zou zijn, dan zou ik u kussen
Aangezien ik dat niet ben toon ik mijn waardering voor uw ridderlijk gedrag met woorden
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 28 juli 2010, 20:33   #112
Steve_M

Standaard

Citaat:
Het is uitlokking indien het de bedoeling is met hun gedrag mensen zover te krijgen dat ze over de schreef gaan om ze dan op te pakken.

Dit is kinderachtig gedrag tussen particulieren en dit is iets anders, maar personen in dienst van de overheid hebben geen technieken te gebruiken om bepaalde mensen zover te krijgen onwettige dingen te doen om ze op te pakken.
Nee, je hebt gelijk. De flikken moeten alleen dienen om een PV'ke te komen opstellen nadat iemand je in elkaar geramd heeft, je portefeuille gejat heeft of je verkracht heeft.

Ik kan het gebruik van lokhomo's alleen maar aanmoedigen, net als het gebruik van lokjoden en lokauto's. De gelegenheid maakt immers niet de dief, de gelegenheid zet de dief aan tot handelen.
Oud 28 juli 2010, 20:35   #113
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waar moet ik geschokt zijn?
Dit is wel uitlokking indien het de bedoeling was om anderen zo ver te krijgen te slaan. Het is geen uitlokking indien die 2 agenten dit spontaan zouden doen omdat ze van elkaar houden.

Bij uitlokking hoeven geen woorden gebruikt te worden. Uitlokking is uitlokking: de bedoeling om mensen met een bepaald gedrag, tot een bepaald gedrag te brengen. dus voorbedacht.

Van uitlokking is geen sprake wanneer iemand zich een gewoon spontaan gedrag aanmat zonder bedoeling mensen tot bepaald gedrag te trekken, om ze daarop te pakken.
Kan jij dan een verschil zien tussen het ene koppel mannen of vrouwen die spontaan hand in hand lopen en een ander koppel dat niet spontaan "uitlokkerig" hand in hand loopt?
Wat 2 politieagenten in burger spontaan hand in hand lopen, en ze worden aangevallen en ze rekenen hun aanvallers in, mag dat dan wel?

Laatst gewijzigd door Fozzie : 28 juli 2010 om 20:36.
Oud 28 juli 2010, 20:36   #114
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geneigd jouw mening te volgen. Zoals ik het topic begrepen heb, is het echter net het doel van de Amsterdamse flikken om potentiële potenrammers uit hun tent te lokken en ik vermoed dat daar meer bij komt kijken dan alleen maar hand in hand lopen... Maar ik kan het verkeerd voorhebben natuurlijk.

Citaat:
Dat vind ik zeer bewonderenswaardig. Ik ben er trouwens van overtuigd dat de oplossing voor homofobie eerder in die richting moet gezocht worden. Wanneer zo'n stelletje van die imbecielen op zo'n voortreffelijke wijze te kakken wordt gezet, denk ik dat de boodschap veel duidelijker overkomt dan wanneer ze door de politie of een rechter terecht gewezen worden (want veel meer zal er toch wel niet inzitten). Holebi's mogen overigens zelf ook wat meer voor zichzelf opkomen. Holebi's zijn immers niet per definitie weerloze mietjes. Ik was op een holebi-fuif in Leuven ooit getuige van een knokpartij van jewelste tussen een stel lesbiennes. Ik garandeer je dat jij daar als volbloed hetero niet had willen tussen staan. Daar zijn toch wel enkele gewonden afgevoerd moeten worden... Niet dat ik geweld goedkeur, laat dat duidelijk zijn, maar zich verdedigen is toch wel een elementair recht me dunkt.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 28 juli 2010, 20:39   #115
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ik ben geneigd jouw mening te volgen. Zoals ik het topic begrepen heb, is het echter net het doel van de Amsterdamse flikken om potentiële potenrammers uit hun tent te lokken en ik vermoed dat daar meer bij komt kijken dan alleen maar hand in hand lopen... Maar ik kan het verkeerd voorhebben natuurlijk.
Dan nog. Als die mannen (of vrouwen) daar dan staan te kussen of zo, dan hebben anderen zich daar evenmin mee te moeien. Ik heb nog maar weinig gevallen gehoord van heterokoppels die in elkaar worden geramd omdat ze staan te kussen. Die vrijheid hebben homo's dus ook (maar ik bedenk me net dat jij wellicht de laatste bent tegen wie ik dat moet zeggen). Lijkt me nog steeds geen ongeoorloofde uitlokking.
Oud 28 juli 2010, 20:45   #116
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan nog. Als die mannen (of vrouwen) daar dan staan te kussen of zo, dan hebben anderen zich daar evenmin mee te moeien. Ik heb nog maar weinig gevallen gehoord van heterokoppels die in elkaar worden geramd omdat ze staan te kussen. Die vrijheid hebben homo's dus ook (maar ik bedenk me net dat jij wellicht de laatste bent tegen wie ik dat moet zeggen). Lijkt me nog steeds geen ongeoorloofde uitlokking.
Ik stel me bij ongeoorloofde uitlokking eerder iets voor als bijvoorbeeld het lanceren van "oneerbare voorstellen" aan potentiële verdachten. Affijn, ik wil maar zeggen dat je juridisch gezien toch wel in een grijze zone terecht komt en dat succes dus zeker niet gegarandeerd is.

En voor alle duidelijkheid: hoe meer er gekust wordt op straat, hoe liever ik het zie.

Citaat:
Oud 28 juli 2010, 20:45   #117
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
eigenlijk wreed he ze kunnen er niks aan doen dat ze tegen de natuur of onnatuurlijk bezig zijn (homos en potten) en worden daar nog voor gestraft door in mekaar geklopt te worden...echt jammer

Laatst gewijzigd door globalmedia : 28 juli 2010 om 20:45.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 20:46   #118
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Kan jij dan een verschil zien tussen het ene koppel mannen of vrouwen die spontaan hand in hand lopen en een ander koppel dat niet spontaan "uitlokkerig" hand in hand loopt?
Wat 2 politieagenten in burger spontaan hand in hand lopen, en ze worden aangevallen en ze rekenen hun aanvallers in, mag dat dan wel?

Nogmaals, voor de zoveelste keer:

-indien hun intentie was de aanvallers tot de aanval te brengen om ze in te rekenen, kan dit niet.

-indien de agenten geen andere intentie's hadden dan als geliefden over straat te gaan, en ze worden aangevallen, dan mogen ze hun aanvallers natuurlijk inrekenen.

Het is de intentie dat telt.
Oud 28 juli 2010, 20:46   #119
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
eigenlijk wreed he ze kunnen er niks aan doen dat ze tegen de natuur of onnatuurlijk bezig zijn (homos en potten) en worden daar nog voor gestraft door in mekaar geklopt te worden...echt jammer
Jij kan daar niet aan doen, jij weet niet beter ... echt jammer.
Oud 28 juli 2010, 20:50   #120
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ik stel me bij ongeoorloofde uitlokking eerder iets voor als bijvoorbeeld het lanceren van "oneerbare voorstellen" aan potentiële verdachten. Affijn, ik wil maar zeggen dat je juridisch gezien toch wel in een grijze zone terecht komt en dat succes dus zeker niet gegarandeerd is.
Dat zou inderdaad juridisch een grijze zone zijn (hoewel ik er niet helemaal uit ben of dat wel terecht is).

Een nerveuze man deed ooit eens een oneerbaar voorstel aan mij op een parking van een tankstation waar ik sigaretten wilde gaan halen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik dat vooral geestig vond. Die kerel in elkaar rammen was wel het laatste dat in me opkwam.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be