Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2010, 14:29   #101
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
nee? hoe zou jij het dan noemen? pedofiel? ik zie dat helemaal niet als pedofilie of als misbruik.

Alleen al om de simpele reden dat ik mij kan inleven in de situatie van die jongens...ik ben zelf ook nog een 15 jarige jongen geweest, weet je.
Dat je dit als 15-jarige ziet zitten is uiteraard vrij normaal te noemen. De vraag is of het gedrag van die vrouw wel te tolereren valt?
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 15:21   #102
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat je dit als 15-jarige ziet zitten is uiteraard vrij normaal te noemen. De vraag is of het gedrag van die vrouw wel te tolereren valt?
Als de jongens niet op een of andere manier gedwongen werden tot de sexuele handelingen, uitgezonderd hun hormonendruk is er voor mij geen vuiltje aan de lucht.

Maar als men dat wil gaan gieten in een wettelijke vorm, zit je met een wetgeving die de verschillen tussen meisjes en jongens erkent.
En dat mag blijkbaar niet.
Oud 9 augustus 2010, 15:45   #103
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als de jongens niet op een of andere manier gedwongen werden tot de sexuele handelingen, uitgezonderd hun hormonendruk is er voor mij geen vuiltje aan de lucht.
Kan ik me eventueel wel mee verzoenen al stel ik me toch vragen bij het feit dat die vrouw gasten pakt van 15 terwijl ze volgens mij geen problemen zou hebben om gasten van 18 te krijgen.

Citaat:
Maar als men dat wil gaan gieten in een wettelijke vorm, zit je met een wetgeving die de verschillen tussen meisjes en jongens erkent.
En dat mag blijkbaar niet.
Ik zie niet in waarom een meisje van 15 niet zou kunnen instemmen met een man van 40 en waarom het omgekeerd dan wel zou kunnen? Ook meisjes van 15 kunnen zin hebben in seks hoor of denk je dat alle ontmaagde meisjes van 15 dat tegen hun zin gedaan hebben?
Oud 9 augustus 2010, 15:53   #104
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan ik me eventueel wel mee verzoenen al stel ik me toch vragen bij het feit dat die vrouw gasten pakt van 15 terwijl ze volgens mij geen problemen zou hebben om gasten van 18 te krijgen.
Goestinkskes nietwaar. Vrouw wou nog wat moederlijk doen ook zeker? Smaken verschillen. 15 jarige jongens (of meisjes) zijn voor mij niet zo'n interessante partners op sexueel gebied. Ik geef voorkeur aan iets volwassenere partners.
Citaat:
Ik zie niet in waarom een meisje van 15 niet zou kunnen instemmen met een man van 40 en waarom het omgekeerd dan wel zou kunnen?
Omdat geschiedenis/ervaring uitwijst dat in zulke gevallen de man psychologische of fysieke dwang heeft gebruikt om het meisje te overtuigen.
Bij de meeste jongens zorgen de razende hormonen vanzelf voor instemming, daar is geen dwang bij betrokken, tenzij die van moeder natuur zelf.
Citaat:
Ook meisjes van 15 kunnen zin hebben in seks hoor of denk je dat alle ontmaagde meisjes van 15 dat tegen hun zin gedaan hebben?
Ik schreef al eerder dat er een minderheid van minderjarige meisjes is die een boontje hebben voor een vaderfiguur, dus het kan, maar is zeker geen regel.
Oud 9 augustus 2010, 15:57   #105
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goestinkskes nietwaar. Vrouw wou nog wat moederlijk doen ook zeker? Smaken verschillen. 15 jarige jongens (of meisjes) zijn voor mij niet zo'n interessante partners op sexueel gebied. Ik geef voorkeur aan iets volwassenere partners.
Smaken verschillen zeker. Maar waar trek je dan de grens? Vanaf welke leeftijd wordt het dan wel pedofilie?

Citaat:
Omdat geschiedenis/ervaring uitwijst dat in zulke gevallen de man psychologische of fysieke dwang heeft gebruikt om het meisje te overtuigen.
Bij de meeste jongens zorgen de razende hormonen vanzelf voor instemming, daar is geen dwang bij betrokken, tenzij die van moeder natuur zelf.
Wat met meisjes van 15 die in bed duiken met een gast van 25? Waar trek je de benedengrens voor het meisje en de maximumleeftijd voor die gast?
Oud 9 augustus 2010, 16:03   #106
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Gij zijt duidelijk een vrouw, ...
Natuurlijk ben ik een vrouw. Ik heb nooit het tegendeel beweerd hé

Citaat:
Komaan Sugar, niet naief zijn, he, een gast van die leeftijd die gezond is die wil gewoon sex, anders is daar iets mis mee, het enige probleem dat je zou kunnen krijgen is dat ze er verliefd op worden of jaloers worden op die gasten die ook eens "mogen" al denk ik dat op bepaalde plaatsen de zeden al zodanig zijn dat ze daar ook niet meer van wakker liggen.
Komaan Herr Flick, die gasten zijn inderdaad naïef en ik kan goed begrijpen dat die jongens hun droom in vervulling hebben zien gaan. Waar ik het over had is die oude suikertante die een onzuivere intentie had toen ze met kleine kindjes het bed indook. Die vrouw deugt niet en is ziek in haar hoofd en kan een gevaar zijn voor de maatschappij.
Oud 9 augustus 2010, 16:14   #107
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dat verklaart veel he.

Citaat:
Komaan Herr Flick, die gasten zijn inderdaad naïef en ik kan goed begrijpen dat die jongens hun droom in vervulling hebben zien gaan.
En dat noemt U goor?

Citaat:
Waar ik het over had is die oude suikertante die een onzuivere intentie had toen ze met kleine kindjes het bed indook.
Kleine kindjes? Woha, wanneer hebt u het laatst een 14 jarige knul gezien?

Citaat:
Die vrouw deugt niet en is ziek in haar hoofd en kan een gevaar zijn voor de maatschappij.
Ze is ziek volgens U. Gelukkig dat U niet veel te beslissen hebt.

Maar, de puriteinse US zal haar wel straffen volgen "hun" normen. Die desondanks alle idiotiën milder zijn dan de Uwe.
Oud 9 augustus 2010, 16:19   #108
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat verklaart veel he.
Als u het zegt.

Citaat:
En dat noemt U goor?
Ja, misbruik maken van kleine mannekes is goor en ranzig.
Citaat:
Kleine kindjes? Woha, wanneer hebt u het laatst een 14 jarige knul gezien?
5 minuten geleden.

Citaat:
Ze is ziek volgens U. Gelukkig dat U niet veel te beslissen hebt.
Ja volgens mij is ze ziek in haar hoofd. Dat is mijn bescheiden mening.
Wees gerust, jij hebt evenveel te beslissen als mij.

Citaat:
Maar, de puriteinse US zal haar wel straffen volgen "hun" normen. Die desondanks alle idiotiën milder zijn dan de Uwe.
Wat zijn 'de mijne'?
Oud 9 augustus 2010, 16:20   #109
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Smaken verschillen zeker. Maar waar trek je dan de grens? Vanaf welke leeftijd wordt het dan wel pedofilie?
Pedofilie heeft een duidelijke stellijn op dat vlak.
Pedofilie is de sexuele voorkeur hebben voor personen met een leeftijd lager dan de leeftijd die de eerste sexuele kenmerken naar voor brengt. De vrouw waarover het gaat is dus geen pedofiele.
Citaat:
Wat met meisjes van 15 die in bed duiken met een gast van 25? Waar trek je de benedengrens voor het meisje en de maximumleeftijd voor die gast?
Je kan moeilijk zowel meisje als jongen aan een batterij psychologische en lichamelijke testen onderwerpen vooraleer ze van bil mogen gaan.
Want leeftijd in levensjaren is niet hetzelfde als de lichamelijke leeftijd. En het is anders voor iedere persoon.
Oud 9 augustus 2010, 16:28   #110
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je kan moeilijk zowel meisje als jongen aan een batterij psychologische en lichamelijke testen onderwerpen vooraleer ze van bil mogen gaan.
Want leeftijd in levensjaren is niet hetzelfde als de lichamelijke leeftijd. En het is anders voor iedere persoon.
Bam, nu zijn we er. Dat kan je dus helemaal niet in wetten gieten aangezien er veel teveel variabelen zijn. Wat gebeurt er dan? We trekken arbitraire lijnen en als die overschreden worden kom je voor de rechter en hangt je lot af van wat voor rechter je voorgeschoteld krijgt.

Dus daarom alleen snap ik die vrouw niet. Zoek u dan een babyfaceke van 18 jaar hé en dan kan je al die miserie vermijden.
Oud 9 augustus 2010, 16:29   #111
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, misbruik maken van kleine mannekes is goor en ranzig.
14 jaar, er zijn er kleine kereltjes bij, maar ik heb er al genoeg gezien die groter zijn dan ik, en ik ben geen kleine jongen. Maar wat geen enkele 14 jarige puber wil horen is dat het een klein manneke is.

Eneuh, wat begrijpt U niet aan vrijwillig, hormonendruk en moeder natuur. Ik vermoed dat er geen dwang aan te pas kwam. Indien wel, zou ik durven zeggen dat de vrouw verkeerd bezig was, en dat de jongens gehersenspoeld, en/of niet normaal zijn.

Citaat:
5 minuten geleden.
't zal zo'n kleine van de hoop zijn dan.
Om maar 1 voorbeeld te geven, mijn 14 jarige neef is maar 1,84m lang.
"klein manneke nietwaar"

Citaat:
Ja volgens mij is ze ziek in haar hoofd. Dat is mijn bescheiden mening.
Wees gerust, jij hebt evenveel te beslissen als mij.
Goed he, het idee van democratie.
Oud 9 augustus 2010, 16:34   #112
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bam, nu zijn we er. Dat kan je dus helemaal niet in wetten gieten aangezien er veel teveel variabelen zijn. Wat gebeurt er dan? We trekken arbitraire lijnen en als die overschreden worden kom je voor de rechter en hangt je lot af van wat voor rechter je voorgeschoteld krijgt.
En daar wringt het schoentje nietwaar.

Citaat:
Dus daarom alleen snap ik die vrouw niet. Zoek u dan een babyfaceke van 18 jaar hé en dan kan je al die miserie vermijden.
Dat klopt, maar de volledige situatie is niet geschetst he. Misschien zijn er geen babyfacekes in de buurt, of zijn net die 2 jongens beschikbaar...
In alle geval, in mijn opinie is de kans al een pak kleiner dat het markant misbruik was, in tegenstelling met een relatie tussen 42 jarige man en 15 jarig meisje.
Oud 9 augustus 2010, 16:48   #113
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja wadde en nog mogen meerijden met den Hummer ook ...
Ik heb ooit eens 200km mogen meerijden door de woestijn met een Unimog modelletje groter dan die van het ABL. Piste en buiten piste dwars door de flacflac en de duinen . Wel een sensatie.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 17:10   #114
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Komaan Herr Flick, die gasten zijn inderdaad naïef en ik kan goed begrijpen dat die jongens hun droom in vervulling hebben zien gaan. Waar ik het over had is die oude suikertante die een onzuivere intentie had toen ze met kleine kindjes het bed indook. Die vrouw deugt niet en is ziek in haar hoofd en kan een gevaar zijn voor de maatschappij.
wat jij daar kleine kindjes noemt, zijn best wel flinke knapen hoor. En op 15 jarige leeftijd denken die mensen dat ze meer waard zijn of meer kunnen dan wat er echt van aan is. Bekeken vanuit hun standpunt is er geen vuiltje aan de lucht.

En als dat zo is, waarom zouden we dan, bekeken vanuit de standpunt van die vrouw, opeens moord en brand schreeuwen.

waarom moeten we de beide zijden van een medaille apart beschouwen en niet in relatie tot elkaar brengen?
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 17:14   #115
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik denk niet dat het die vrouw te doen is geweest om de babyfaceke hé.

Het is eerder het idee dat ze iets deed dat eigenlijk niet mag.

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 9 augustus 2010 om 17:14.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 17:44   #116
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U stelt een vraag over de publieke opinie. Ik antwoord dan ook waarom de publieke opinie meer reageert op een oudere vrouw dan op een oudere man. Als u mijn mening vraagt, stel dan geen vragen over de publieke opinie hé.

15 jaar is een rare leeftijd. Je kan het eigenlijk al geen kindermisbruik meer noemen, maar je kan uiteraard ook niet stellen dat die gasten seksueel volwassen zijn. Toch zijn er al veel jongens/meisjes van die leeftijd die reeds seksuele betrekken hebben. Als een 15 jarige jongen/meisje met een 20 jarig meisje/jongen van bil gaat, is er dan sprake van misbruik? Of is er enkel misbruik als de volwassene een bepaalde leeftijd bereikt en wat is de grens? 30, 35?

Voor mij is er geen verschil tussen oudere mannen en meisjes of omgekeerd. Ik vind het alleen vrij moeilijk in sommige gevallen om daar over te oordelen. Sommige jongens/meisjes zijn sneller rijp dan anderen. Waar ligt de grens?

Ik weet alleen dat toen ik 15 was, ik geen seconde zou getwijfeld hebben moest een oudere mooi vrouw seks willen en ik denk ook niet dat ik daar later traumas zou aan over gehouden hebben, integendeel. Hoe dat met meisjes van die leeftijd zit weet ik niet, ik ben nooit een 15 jarig meisje geweest

Dus ik kan echt geen eenduidig antwoord geven over het al dan niet straffen van vrouwen/mannen die een affaire beleven met minderjarige jongens/meisjes.
Dag Fox. Je spreekt jezelf permanent tegen. Meer zelfs: je maakt een ondescheid tussen minderjarige jongens en meiden.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 18:15   #117
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Ik zeg het: regels kan je niet precies regelen zonder gevallen van duidelijk niet-misbruik mede te bestraffen. Het is een barière om ergens een grens te kunnen trekken. Verder denk ik toch eerder dat die jongens er géén spijt van hebben en 'arme dingen' zou ik hen evenmin noemen.
Wat een rijpere vrouw ziet in een jong mannetje? Wellicht het feit dat zij macht heeft om hem beter te leren vrijen, omdat zij de kennis bezit en hij een groentje is. Verder ook het feit dat jonge knapen vaak onverzadigbaarder zijn dan volwassen mannen. Daarom zou een oudere vrouw jongeheren willen verleiden.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 9 augustus 2010 om 18:16.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 18:22   #118
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Ik zeg het: regels kan je niet precies regelen zonder gevallen van duidelijk niet-misbruik mede te bestraffen. Het is een barière om ergens een grens te kunnen trekken. Verder denk ik toch eerder dat die jongens er géén spijt van hebben en 'arme dingen' zou ik hen evenmin noemen.
Wat een rijpere vrouw ziet in een jong mannetje? Wellicht het feit dat zij macht heeft om hem beter te leren vrijen, omdat zij de kennis bezit en hij een groentje is. Verder ook het feit dat jonge knapen vaak onverzadigbaarder zijn dan volwassen mannen. Daarom zou een oudere vrouw jongeheren willen verleiden.
groentjes ??? En de meisjes van 14 die van langs alle kanten worden gemolestereerd zij ervaringsdeskundigen of wa ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2010, 18:23   #119
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
groentjes ??? En de meisjes van 14 die van langs alle kanten worden gemolestereerd zij ervaringsdeskundigen of wa ?
Er werd hier niemand gemolesteerd en die jongens hebben er volgens mij geen trauma aan overgehouden noch klacht ingediend. Ik ken de feiten niet, maar uw vergelijking is scheefgetrokken en debiel, waardoor ik op u neerkijk.
Verder gaf ik enkel een verklaring waarom een vrouw van over de veertig tieners verleidde, die je bezwaarlijk mannen kunt noemen.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 9 augustus 2010 om 18:25.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2010, 07:56   #120
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dag Fox. Je spreekt jezelf permanent tegen. Meer zelfs: je maakt een ondescheid tussen minderjarige jongens en meiden.
Lol, u zou beter eens leren lezen. Ik maak net GEEN onderscheid tussen minderjarige jongens en meisjes en als u vindt dat ik me ergens tegenspraak doet u er ook goed aan om dat aan te tonen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be