![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Vreemdeling
|
Er zijn misschien te veel vragen tegelijk voor een eenvoudig mens.
Citaat:
Dus groter openheid voor de andere talen dan in Vlaanderen ? Ja zonder twijfels. Laatst gewijzigd door Yamael : 14 augustus 2010 om 10:56. |
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Punt is dat de Vlaamse Beweging de vrucht is van de Belgisch-Brusselse staat en het Belgicisme, en haar werkmethoden daarvan overgenomen heeft. Het zijn jullie Brusselse Franstaligen die ons het monoculturalisme en het jacobinisme geleerd hebben. La Belgique sera latine ou elle ne sera pas! Ik ben het met u eens dat het tijd wordt dat Vlaanderen en de Vlaamse Beweging ont-belgen en afstand nemen van monoculturalisme en jacobinisme. De tijd is daar rijp voor, en het is dan ook volop aan het gebeuren. Al kan ik me inbeelden dat u dat vanachter u Brusselse stadswallen nog niet kan zien.
|
|
|
#104 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Natuurlijk durf ik dat zeggen. Durf jij dat ontkennen? Citaat:
|
||
|
|
|
|
#105 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben het echter niet eens met uw stelling dat heel veel Turken geen Europese taal kennen. Wat mij betreft is Turks ook een Europese taal, en dat sinds eeuwen geleden grote groepen Turken zich op de Balkan vestigden, en er hun taal bleven gebruiken. De Hongaren zijn amper een paar eeuwen vroeger in Europa aangekomen, maar het Hongaars is wel degelijk een Europese taal geworden. Dat is natuurlijk nog geen argument om er maar direct een officiële taal van te maken, maar ik zie er geen probleem in om bijvoorbeeld in de kinderopvang en het onderwijs rekening te houden met het feit dat verschillende immigranten-talen belangrijke omgangstalen zijn geworden (en dat zonder enige twijfel nog lang zullen blijven). 2) Zowel in Vlaanderen als in Antwerpen zijn er nochtans heel veel vreemdelingen die er niet meer weg willen, hoor. Zouden dat allemaal masochisten zijn?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Vreemdeling
|
Ik ga mezelf citeren om op de laatste vraag van "Nyquist" en op één van de laatste opmerkingen te antwoorden.
Citaat:
Vlamingen, Walen, Franstaligen,... laat ons proberen om deze categorieën niet na te denken als homogene geheel. |
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
#109 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ik houd u niet verantwoordelijk voor de oude unitaire structuur van België, wees gerust. U lijkt mij inderdaad te jong om daar ook maar iets mee te maken kunnen hebben gehad. Nyquist had een vraagje voor u, en ik moet zeggen dat het antwoord daarop mij ook wel interesseert. Ik stel ze voor het gemak nog eens opnieuw: "Je moet tolerant zijn voor anderstalige inwijkelingen, maar enkel als ze bereid zijn de plaatselijke taal te leren?" Ik ben er ook een hevige voorstander dat inwijkelingen de plaatselijke taal en bevolking leren kennen. En u?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
#111 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ikke wel, allé, deels toch. Dat de taalwet niet wordt nageleefd, klopt. Eigenlijk zou men de taalwetten volledig moeten naleven, zodat iedereen ziet wat er dan gebeurd... O, btw, ik leef in een FDF-gemeente, en als ik naar de gemeentehuis ga, praat men Nederlands hoor, met de smile. Geef eens een link naar het programma van de partijen waar gezegd wordt dat "de rechten van het Nederlands moeten worden teruggeschroefd" (ik zal u tevreden stellen, met het programma van de MR gaat ge bepaalde zaken terugvinden Smet is even Brusselaar als Onkelinx (enkel ter info, dat doet er niet terzijde). En als hij onnozelheden zegt, dan krijgt hij de wind van voren, ja, zoals anderen, niet omdat hij Nederlandstalig zou zijn, wel omdat hij onnozelheden zegt. Anders kan je uiteraard zeggen dat de regen van kritiek die Smet over zich heen heeft gekregen in Vlaanderen nadat hij voorgesteld heeft om Brussel uit te breiden, er gekomen zijn omdat hij Brusselaar is. Kan je mij taalracistische uitspraken linken van de Brusselse regering? (in het algemeen: het is en blijft merkwaardig hoe de situatie in Brussel in alle communautaire discussies vanaf een bepaald ogenblik terugkomt, dat moet een variant van de Godwin's Law zijn
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 14 augustus 2010 om 13:03. |
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Volgens mij winnen de franstaligen er wat tijd mee in de zin van, het status quo nog héél even rekken, maar op iets langere termijn zijn de effecten van die strategie voor zowel vlamingen als franstaligen uitermate negatief want het land wordt dan ook naar buiten uit (intern is het dat al voor een groot deel) onbestuurbaar. De effecten daarvan zijn onvoorspelbaar maar de risico's lijken me enorm. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 14 augustus 2010 om 13:23. |
|
|
|
|
|
#113 | ||
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Speciaal wat je zegt. Pascal Smet verdedigt het bestaan van een Brussels gewest op lange termijn tegenover de N-VA en veel politici van de CD&V. Vreemd voor iemand die zo mishandeld was. Citaat:
Heu... Tabii ki... Waarom zou het niet mogelijk zijn ? Iedereen kan een nieuwe taal leren. De tweede en de derde generaties leren het zelfs werktuiglijk. Anders heb ik de vraag niet verstaan. |
||
|
|
|
|
#114 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Uw antwoord is duidelijk genoeg, waarvoor dank.
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
#116 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, niet vreemd. Typisch Vlaams. Stockholm-syndroom.
“Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and then beat you with experience.” - Mark Twain Laatst gewijzigd door E. Gidius : 14 augustus 2010 om 14:13. |
|
|
|
|
#117 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#118 | |
|
|
Citaat:
weer met dezelfde mensen aan tafel. |
|
|
|
|
|
#119 | |
|
|
Citaat:
De flaminganten verafschuwen Parijs; maar handelen precies zoals Le Pen en zijn geestesgenoten. |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat zei je ook toen ik je in 2007 vertelde dat de Franstaligen de CD&V zo niet moesten vernederen, want dat ze anders na de volgende verkiezingen een heel andere Vlaamse delegatie tegenover zich zouden vinden.
Geef mij maar mijn "fantasie" in plaats van jouw verkrampte wezelhouding.