Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2010, 12:58   #101
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Er lijkt me toch een verschil te bestaan tussen een forum dat politics.be heet en een forum dat gelinkt is aan het damesblad libelle. Naar dat eerste forum komen mensen met de bedoeling te discussiëren over politiek. Het andere forum lijkt me dan weer eerder een plek om recepten uit te wisselen, modetips te vinden of eindeloos te kletsen over hoe schattig je het wel vond toen de baby op de vloer gescheten had. Zo'n forum levert dan ook relatief weinig werk op voor de wellicht vrijwillige moderatie. Dit in tegenstelling blijkbaar tot het politieke subforum. Dus besluit libelle rustig opnieuw haar forum voor te behouden voor haar doelgroep.
U hebt wel een erg ouderwets beeld van de moderne vrouw!
Dacht u nu echt dat vrouwen zich in deze tijd nog steeds alleen maar met KKK bezighouden? Of is dat een wensdroom van u?
Oud 15 augustus 2010, 13:09   #102
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dacht u nu echt dat vrouwen zich in deze tijd nog steeds alleen maar met KKK bezighouden? Of is dat een wensdroom van u?
Ik moet de eerste vrouw nog tegenkomen die een op de vloer scheitende baby schattig vindt!
Maar je hebt gelijk,blijkbaar hebben sommige mannen toch wel een ietwat verwrongen beeld waar vrouwen zichzelf mee bezig houden of wat hen boeit!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 13:21   #103
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De hyperbool gaat je duidelijk compleet voorbij. Maar goed, schijnbaar is Libelle dus een politiek weekblad geworden, dat zich niet langer voornamelijk richt op recepten, het huishouden en breipatronen. Even de inhoudsopgave van deze week bekijken:

* 12 slimme opruimtips
* Betoverend Thailand
* Zalig relaxen
* Zomerbollen volop in bloei
* Knagend gevoel van spijt
* Antipasti!

Bron: www.libelle.be

En alice, ik heb meer dan een jaar in een bedrijf gewerkt tussen 43 vrouwen en 2 mannen. De overgrote meerderheid van mijn collega's nu zijn ook vrouwen. Geloof me vrij, daar waren/zijn (op mijn huidige job is het beter) er bij die alles wat hun baby deed/doet schattig vonden en geloofden dat het hun plicht was daar dan ook in geuren en kleuren over te vertellen.

EDIT: een wensdroom? Mijn vriendin verdient meer dan ik en is helemaal niet geïnteresseerd in koken en zo. Dat neemt niet weg dat er nog steeds een grote groep vrouwen is die wel die interesses hebben. Zoals het lezerspubliek van de Libelle.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 15 augustus 2010 om 13:23.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 13:25   #104
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
De hyperbool gaat je duidelijk compleet voorbij. Maar goed, schijnbaar is Libelle dus een politiek weekblad geworden, dat zich niet langer voornamelijk richt op recepten, het huishouden en breipatronen. Even de inhoudsopgave van deze week bekijken:

* 12 slimme opruimtips
* Betoverend Thailand
* Zalig relaxen
* Zomerbollen volop in bloei
* Knagend gevoel van spijt
* Antipasti!

Bron: www.libelle.be

En alice, ik heb meer dan een jaar in een bedrijf gewerkt tussen 43 vrouwen en 2 mannen. De overgrote meerderheid van mijn collega's nu zijn ook vrouwen. Geloof me vrij, daar waren/zijn (op mijn huidige job is het beter) er bij die alles wat hun baby deed/doet schattig vonden en geloofden dat het hun plicht was daar dan ook in geuren en kleuren over te vertellen.
Natuurlijk zijn vrouwen gek op hun kinderen, maar ik geloof nooit dat zij vertederd vertelden over ondergescheten vloeren!
Over kinderen wordt natuurlijk onder vrouwen gepraat, betekent dit dan dat hun wereld enkel daarrond draait? Ik denk het niet hoor!
Betoverend Thailand en zalig relaxen is trouwens ook wat breder dan enkel sloven, koken en breien hoor.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 13:31   #105
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Natuurlijk zijn vrouwen gek op hun kinderen, maar ik geloof nooit dat zij vertederd vertelden over ondergescheten vloeren!
Over kinderen wordt natuurlijk onder vrouwen gepraat, betekent dit dan dat hun wereld enkel daarrond draait? Ik denk het niet hoor!
Betoverend Thailand en zalig relaxen is trouwens ook wat breder dan enkel sloven, koken en breien hoor.
Maar betoverend Thailand is ook nog iets helemaal anders dan een forum volspammen met moslimgebash. Dat betoverend Thailand illustreert trouwens wat ik eerder al aan Sus schreef: bladen als Libelle hebben een bepaalde functie en worden veelal gelezen ter ontspanning, net om niet te moeten denken aan de alledaagse kommer en kwel en al helemaal niet aan grote maatschappelijke problemen. Dat zegt weinig over mijn beeld van "de moderne vrouw" (want, je voelt me al komen, die bestaat natuurlijk niet), net zoals ik dat beeld ook niet zou laten afhangen van wat er in de Flair staat. Of is P-magazine dan representatief voor "de moderne man". Ik hoop alvast van niet.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 13:50   #106
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat er niks mis is met het vrouwbeeld van Steve_M.
Ik denk wel dat er iets mis is als je een uitspraak over de doelstelling van een forum gelijkstelt met een beeld dat iemand van vrouwen heeft.

Libelle gaat inderdaad niet over politiek.
Een filmforum bijv. gaat ook niet over politiek. Als er dan plots mensen massaal over politiek beginnen leuteren en de discussies trekken op niets, zal de eigenaar van het forum vast ook wel beslissen van: ok, en vanaf nu weer over film en niet over politiek.

Dan ga je toch ook niet zeggen van: "jamaar, wat denk je, dat mensen die eens naar een film kijken niet met politiek kunnen bezigzijn! Wat een misvormd beeld heb je van filmliefhebbers!"

De reacties van Marie en Alice hier zijn iig behoorlijk bij de haren gegrepen.
Niks van aantrekken, Stevie
Oud 15 augustus 2010, 13:53   #107
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overigens: ik heb onlangs een alleenstaande ouder in geuren en kleuren met de grootste vertedering horen praten over de potjestraining en de bijkomende 'accidentjes'. Daar was een ondergescheten en ondergepiste vloer bij.
Het was nu wel een alleenstaande vader, maar goed.
Of ga je beweren dat vrouwen zoveel van mannen verschillen dat alleen mannen dat 'schattig' kunnen vinden?
Oud 15 augustus 2010, 14:05   #108
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Hoe zien Linkse hersenen eruit?
Die beweren dat ze een open mind hebben!
If You Open Your Mind Too Much Your Brain Will Fall Out
Oud 15 augustus 2010, 15:38   #109
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Zonder me te willen bemoeien; Wij willen inderdaad ons leven terug, velen op dit forum weten niet hoe zalig het was in dit landje te leven, velen kennen niet anders dan de huidige situatie.
In de naoorlogse periode zo tot en met de jaren tachtig was het hier zeer aangenaam leven, de mensen waren vriendelijk en over politiek werd er amper gesproken. Je hoefde toen ook je deur niet op slot te draaien hoor er was misdaad maar deze was heel miniem.
De komst van de islam hier heeft niet alleen gezorgd dat de mensen zich onveilig voelen en/of dat ze op straat overvallen werden door de inwijkelingen, in de gevangenissen was plaats genoeg ook al moest je toen zelfs voor een verkeersboete een week effectief gaan zitten.
Nu is dit land in twee grote groepen verdeeld, nml voor of tegen de islam-invatie.
Heimwee, enorme heimwee heb ik naar vervlogen tijden.
Ik zal maar geen lijstje maken van de nieuwe misdaden die ondertussen ontstaan zijn, dat gaat van handtastrekken tot groepsverkrachting.

dat is niet een gevolg van de komst van een religie.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 15:40   #110
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Vroeger had je ongeveer 25% van je (gewwon) inkomen nodig om je vaste kosten te betalen nu is dat als je alleenstaande bent 75%.
Mijn eerste middenklasse wagen die ik kocht koste nieuw 132 000 Bfr en ik verdiende 32 000 per maand, nu kost die wagen in franken gerekend 1 20O OOO Bfr en hoeveel is een gewoon loon? 60 000 Bfr.
Ik moest voor die wagen in jaren zeventig dus een kleine 5 maanden werken, voor dezelfde wagen moet ik nu 20 maanden werken.

Vroeger alles beter? Geloof me maar snotneus.
Vroeger was het wrslk gemakkelijker en de wereld was eenvoudiger. Maar dat heeft niets met de komst van een religie te maken.
Oud 15 augustus 2010, 15:45   #111
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat is om de postemancipatieële sleur te ontvluchten.
Oud 15 augustus 2010, 16:04   #112
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kun je even samenvatten wat je punt eigenlijk is? Of verwacht je echt dat anderen die hele studie gaan lezen?
Waarom ben je zo sterk gekant tegen studies lezen? Waarom steeds de verdwazing en het obscurantisme aanhangen?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 16:06   #113
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik denk dat er niks mis is met het vrouwbeeld van Steve_M.
Ik denk wel dat er iets mis is als je een uitspraak over de doelstelling van een forum gelijkstelt met een beeld dat iemand van vrouwen heeft.

Libelle gaat inderdaad niet over politiek.
Een filmforum bijv. gaat ook niet over politiek. Als er dan plots mensen massaal over politiek beginnen leuteren en de discussies trekken op niets, zal de eigenaar van het forum vast ook wel beslissen van: ok, en vanaf nu weer over film en niet over politiek.

Dan ga je toch ook niet zeggen van: "jamaar, wat denk je, dat mensen die eens naar een film kijken niet met politiek kunnen bezigzijn! Wat een misvormd beeld heb je van filmliefhebbers!"

De reacties van Marie en Alice hier zijn iig behoorlijk bij de haren gegrepen.
Niks van aantrekken, Stevie
Nochtans staan er nog heel wat andere dingen in Libelle, hoor. De laatste jaren heb ik hem niet meer gekocht dus ben ik niet echt meer op de hoogte. Maar vroeger waren er dikwijls interessante reportages in. En ik weet dit met grote stelligheid want ze hebben mij ooit geïnterviewd voor één van die reportages die handelde over vrouwen die onverwachts een heel andere richting moesten uitgaan in hun leven (in mijn geval ivm de problematiek van op middelbare leeftijd werkloos te worden). Het gaat niet alleen maar over KKK, er worden ook maatschappelijke problemen behandeld. Op de website staat nu trouwens een artikel : "Onderhandelen. Hoe doe je dat?"
Oud 15 augustus 2010, 16:10   #114
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een achterlijke instelling, waarmee ik niet wil zeggen dat u achterlijk bent..vrouwen hoeven allang geen mannen meer te amuseren om in hun levenonderhoud te voorzien,hoe kom jij toch aan die achterlijke opvattingen over mannen en vrouwen?
Het gaat niet over mannen of vrouwen, maar om één individu dat, in het zwembad wachtend op the Provider, zich geroepen voelt om frustraties af te reageren op willekeurig gekozen groepen medemensen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 16:14   #115
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
"Je hoefde toen ook je deur niet op slot te draaien hoor er was misdaad maar deze was heel miniem." is volgens jou dus correct voor de jaren 50 en 60.
Kijk, ik zal proberen het verschil van mentaliteit in de jaren 50-60 en nu uit te leggen aan de hand van een voorbeeld.
Als vroeger een fiets werd gestolen, dan sprak iedereen schande over de dief.
Als nu een fiets wordt gestolen, is de reactie van de mensen : had hij zijn fiets maar op slot moeten leggen, dan was het niet gebeurd.
D�*t is het verschil van vroeger en nu. Er was toen ook criminaliteit maar de mensen waren nog geschokt door de daad zelf. Nu is het allemaal zo alledaags en zo gewoon geworden en velen beseffen niet dat juist dat wennen eraan betekent dat onze maatschappij serieus achteruit aan 't gaan is en de morele standpunten erg aan 't verzwakken.
Oud 15 augustus 2010, 16:18   #116
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Overigens: ik heb onlangs een alleenstaande ouder in geuren en kleuren met de grootste vertedering horen praten over de potjestraining en de bijkomende 'accidentjes'. Daar was een ondergescheten en ondergepiste vloer bij.
Het was nu wel een alleenstaande vader, maar goed.
Of ga je beweren dat vrouwen zoveel van mannen verschillen dat alleen mannen dat 'schattig' kunnen vinden?
Persoonlijk heb ik er nooit iets schattig of aangenaam aan gevonden om kakbroeken enz te moeten opruimen. Sommige mensen zijn nu eenmaal zo raar, denk ik. Ik heb laatst nog eens met plezier gebabysit tot het schatje mij met een goeie volle pamper beloonde. Ik dank de moderne tijd voor één ding : pampers! Maar niettemin vond ik het nog een vieze bedoening.
Oud 15 augustus 2010, 16:19   #117
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Dat is om de postemancipatieële sleur te ontvluchten.
Oud 15 augustus 2010, 16:23   #118
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vraag die Alice stelde was of het racisme is om de multiculturele samenleving in vraag te stellen. Daarop geeft u geen antwoord, ik zou toch ook wel willen weten wat u daarover denkt.
Wat er op het forum van Libelle allemaal gebeurt is een aanleiding om zich dit af te vragen. Er bestaat op dergelijke fora (politics incluis) ook een kern van mensen die iedere vraag of opmerking die niet positief is voor de multiculturele samenleving als racisme opvatten. Dat kan niet want dat betekent dat wij alle problemen met allochtonen – en die zijn er ! – zomaar onder de mat moeten vegen.
Oh, maar dat spelletje van niet te antwoorden als je ze voor schut zet spelen ze al lang! Of doodgewoon weer vragen beginnen stellen op zaken waar al honderd keer commentaar is op gegeven. Of de koran en de islam van NU vergelijken met de bijbel en het christendom dat bijna in het museum ligt om dan te beweren dat even erg zijn...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 16:24   #119
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Lol.
Weer zoiets waar ze dus geen antwoord op hebben...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 16:25   #120
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk, ik zal proberen het verschil van mentaliteit in de jaren 50-60 en nu uit te leggen aan de hand van een voorbeeld.
Als vroeger een fiets werd gestolen, dan sprak iedereen schande over de dief.
Als nu een fiets wordt gestolen, is de reactie van de mensen : had hij zijn fiets maar op slot moeten leggen, dan was het niet gebeurd.
D�*t is het verschil van vroeger en nu. Er was toen ook criminaliteit maar de mensen waren nog geschokt door de daad zelf. Nu is het allemaal zo alledaags en zo gewoon geworden en velen beseffen niet dat juist dat wennen eraan betekent dat onze maatschappij serieus achteruit aan 't gaan is en de morele standpunten erg aan 't verzwakken.
Met wat jij vertelt over het verschil in mentaliteit kan ik grotendeels akkoord gaan.
Maar wat jij nu stelt is iets geheel anders dan wat Hoomer stelde; en waarmee Eigenzinnig leek akkoord te gaan.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be