![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn idee is dat win11 ondertussen veel veiliger is, en het meestal goed genoeg is als je de juiste dingen inschakelt. Nu moet ik zeggen dat ik meestal een linux gebruiker ben en mij van virussen nooit iets heb aangetrokken, maar als je niet te onnozel doet denk ik dat een win11 machine met de veiligheidsmechanismen ingeschakeld goed genoeg zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het begin houden ze zich gedeisd. Na enige tijd krijg je dan van die pop-ups met de vraag om over te schakelen op een pro versie. Dat betekent dus dat de gratis versie niet goed genoeg zou functioneren. Je zegt dat Defender slaapt. Dat klopt langs geen kanten. Defender van MS werkt goed, zonder advertenties. Het volstaat wel een paar minuten (hoogstens) vrij te maken om Defender te configureren. En. Weet ook dat Defender niet functioneert als een ander AV is geïnstalleerd. Laatst gewijzigd door Rudy : 25 mei 2023 om 19:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op het net wordt veel gefilterd. Veel hangt af van uw provider. Of het nu gaat om virussen of SPAM. Juist ja. Ik herinner mij ook nog het verhaaltje dat je op een Apple Mac geen antivirus nodig had. En weet je wat uiteindelijk de reden was ? Het aantal gebruikers van een Mac was niet interessant genoeg voor producenten van computervirussen. Meer was en is dat niet. Een Mac of een PC, ze zijn beiden even kwetsbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is geen goed idee om op 1 systeem meerdere virusscanners te draaien.
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoor Windows gebruikers constant panikeren rondom mij. Ik bekijk dat rustig en geniet van het leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de dag van vandaag het niet alleen de virussen en ransomware zijn die de lastigaards zijn maar de vele cookies(<-trackers) zijn die zorgen voor aardig wat rommel op de pc. Er zijn sites die het op een goede manier aanpakken en waar je zelf de keuze kan maken of je ze aanpakt of niet. Er zijn ook sites die ze laten verdwijnen bij het afsluiten.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De supercookie? Er is wel software te vinden waar je ze allemaal met van uw pc kan gooien maar...
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Er zijn ook virusscanners die aardig wat kracht en ruimte eisen van de pc. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Firefox heb ik zo geconfigureerd dat cookies worden gewist bij het afsluiten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cookies verwijderen van pc Gevonden op het net, wat meer tekst en uitleg zeg maar. What Are Supercookies? Here's How to Remove Them Properly What are computer cookies? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 26 mei 2023 om 09:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Europees Commissaris
|
![]() en de rest van de beeestjes weggevaagd met gratis TotalAV
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar mijn gevoel doen al die AV's hetzelfde. Ik zie niet in waarom een particulier zou betalen voor een AV. Jaren geleden heb ik ooit eens Norton geïnstalleerd. Wat een miserie om dat van je pc te verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Filtert Telenet dan het verkeer van en naar mijn computer? Of krijg ik een abo om zelf een av te installeren? Citaat:
Niet dat ze onfeilbaar zijn maar zolang je enkel apps download uit de app-store of van gecertificeerde uitgevers en uitkijkt met welke bijlages in mails je opent kan er weinig gebeuren. Je kan wel degelijk virussen binnenhalen maar vaak moet je dan zo'n hele hoop stappen uitvoeren vooraleer dat virus actief kan worden dat het eigenlijk een non-risk is (inloggen als admin, het virus laten draaien met bepaalde permissies ofzo...). Ik las beschrijvingen van hoe bepaalde Mac virussen werken waarbij ik dacht: "Je moet al bijna IT-er zijn om zo'n virus te activeren." Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar uiteindelijk is deze discussie al duizenden keren gevoerd.
Ik voel me goed bij MacOS en anderen verwijten me dat ik steun op een vals gevoel van veiligheid. Ieder zijn ding eh?