![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je moet ook kijken naar de hoeveelheid koolstofdioxide die wordt uitgestoten door electriciteitsverbruik. Is die gedaald? Bijlange niet. Wat je nu ziet (een paar zonnepaneeltjes, wat windmolens, een paar scheten uit een biogasreactor), betekent niks. Er moet 100 keer meer geïnstalleerd worden om een beetje een impact te gaan hebben. Maar er wordt alleszins geïnstalleerd, dus da's een begin. Mochten de rijke subsidies voor zonnepanelen wegvallen, dan wordt er niet meer geïnstalleerd. Daar ligt het echte probleem. Zonnepanelen moeten eerst nog iets minder duur worden. Voor windturbines gaat het al wat beter, maar nog niet helemaal. Biomassa kan al zonder subsidies.
Laatst gewijzigd door C2C : 16 januari 2011 om 12:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zal dus terecht met windenergie doorgegaan worden. Goed voor het milieu en bevordert onze energie onafhankelijkheid. Laatst gewijzigd door lemire : 16 januari 2011 om 18:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan goed zijn dat U dat een rare mentaliteit vindt.
Maar, dat van die zonne-paneel-belasting, dat gaat "nooit" gebeuren volgens U?
![]() |
#107 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Energie-onafhankelijkheid... Nog serieus wat werk aan de winkel hoor. Voor elke kilowatt windenergie staat er een kilowatt aan fosiele of kernenergie klaar. Maar, alle beetjes helpen zou je durven denken. Ik wil mijn eigen windmolentje, maar ik mag nie... tof he.
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=MU37QKTN
ziezo....er is al een tijdje sprake van (en een groeiende paniek bij de politici....)maar Eandis ZAL zijn distribuitietarieven verhogen.Deze gezonde firma wordt geleidelijk leeggezogen door die zonnepaneelsubsisidies waaraan zij dient mee te betalen.Het is heel straf dat een feitelijk gezond bedrijf leningen dient aan te gaan voor dingen die de eigen bedrijfsvoering absoluut niet dienen... Gebruikers als kelt,die in Infrax-zone zitten ,moeten zich weinig illusies maken ,we komen ook aan de beurt ![]() De rijkeren en finacieel losbandigen zullen dus kosten dooschuiven aan de armeren en de zuiniger mensen.... Het zal even moeten inzinken,maar ik denk dat speciaal Groen,SpA en mogelijk O-VLD hiervoor afgrijselijk zullen betalen in de stembus.Het moet toegegeven worden,Freya Vandenbossche stond de laatste tijd nogal alleen in haar pogingen recht te praten wat scheef is.Dit kan nochtans een nekslag toebrengen aan een deel van de politiek! (en nee,Eandis beschuldigen zal NIET pakken,de mensen zijn slimmer dan dat!) Ik denk niet dat we de volle kost reeds kennen,het valt te vrezen dat,moest men de ontstane kosten enkel en uitsluitend aan zonnepaneelbezitters (prive- en bedrijven) aanrekenen,dat dezen dan AL hun certificaten mogen terugbetalen en meer! *zit achteruit en observeert hoe dit schandaal als een langzame tsunami over het politieke landschap zal trekken* Laatst gewijzigd door kelt : 23 maart 2011 om 06:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daar ligt (lag) op dat moment de prioriteit. Zijn er trouwens ergens cijfers te vinden die aantonen dan men nu minder elektriciteit dient op te wekken op de 'gewone' manier ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een beetje spelen in de marge met windmolens en zonnepanelen gaat daar weinig aan doen. Het aandeel kernenergie is gezakt. Niet omdat we er minder van verbruiken, maar gewoon omdat de centrales een "beperkte" capaciteit hebben. Meer dan wat de 7 reactoren kunnen buitenstampen kunnen ze niet leveren he.
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onde het mom van X % groene energie tegen 2020 staat ons land onder druk.
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn gedacht ![]()
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is toch meer een zaak van speculatie hoor.
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken reeds verschillende plaatsen waar de zonnepanele gestuurd worden door zonnesensoren. De panelen draaien perfect mee met de zon.
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij heeft die evengoed subsidies gekregen.
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De proefopstelling staat bij een leerkracht, het werkt nog niet perfect maar ...
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb voor mijn warmtepomp toch belastingsvermindering gekregen. Van de gemeente en van Infrax kreeg ik telkens 250 euro subsidie.
![]() |