Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2011, 18:26   #101
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Dat van etniciteit heb ik letterlijk gehoord van een Leuvense NSV'er toen ik ermee aant discussieren was.
Ik vroeg of ik van hem in Vlaanderen mocht blijven wonen, aangezien ik Waal ben. Dat bleek niet zo'n probleem te zijn, aangezien Walen toch vrij veel genetisch materiaal delen met Vlamingen.
Niet alle NSV'ers denken exact hetzelfde. Of misschien heb je hem verkeerd begrepen. Of misschien verzin je dit gewoon. Zonder bron kan ik hier helaas geen uitspraak over doen.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 18:36   #102
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Als je mensen zonder papieren nu ook al als politieke tegenstanders gaat zien, is er wel degelijk iets mis. Wat mij betreft mogen ze best WC-papier komen gooien op leden van Comac, als ze dat zo leuk vinden. Dat is nog een soort politiek standpunt. Mensen zonder papieren en zonder toekomstperspectief zijn allerminst een politieke beweging, laat staan een politieke tegenstander van eender wie.
Mensen die pleiten voor massaregulaties zijn wel degelijk politieke tegenstanders.

Citaat:
Negeer even compleet dat die mensen in hun eigen land direct worden afgeschoten of in een goot de hongerdood sterven. Who cares? Ze sterven tenminste in hun land van herkomst...
Het grootste aantal migranten zijn economische vluchtelingen. Echte politieke vluchtelingen mogen gerust opgevangen worden, maar worden daardoor niet als bij toverslag "Vlaming".

Citaat:
Ik hoop dat je me gelijk geeft als ik zeg dat Voorpost een op etniciteit geënte beweging is?
Verklaar u nader.

Citaat:
Zefs de NSV! is slim genoeg om te weten dat er connotaties worden toegekend aan Germaanse symboliek. Je gaat me niet wijsmaken dat de NSV! daar niet verder over heeft nagedacht en gewoon voor de lol besloten te dwepen met Germaanse symboliek. De NSV! is zeker ook op de hoogte van de connotatie bij het Keltisch kruis als symbool van White Pride en fascisme.
Ze doen simpelweg geen moeite om hun ideologie enigszins te maskeren.
Die connotaties zijn er inderdaad, maar daardoor hoeft de NSV! zich niet te laten chanteren om Europese identitaire symbolen te gebruiken.

Jouw schermafbeelding heeft trouwens heel wat sterkere connotaties...

[quote] Dus op etnicitiet geënt, precies zoals ik zei. Wat is eigenlijk het exacte probleem met mijn eerste post over de NSV?

Vooral op cultuur geënt, zoals ik al zegde.

Citaat:
Ik ben persoonlijk in Zuid-Afrika geweest in december. Beweren dat de post-apartheidsamenleving gefaald heeft is simpelweg onzin.
Dat kan je toch niet menen...

Citaat:
Overigens is het gelijk behandelen van blank, zwart en gekleurd binnen eenzelfde land niet hetzelfde als een multiculturele samenleving.
Zeg ik dat dan?
Oud 1 maart 2011, 19:01   #103
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Mensen die pleiten voor massaregulaties zijn wel degelijk politieke tegenstanders.

Het grootste aantal migranten zijn economische vluchtelingen. Echte politieke vluchtelingen mogen gerust opgevangen worden, maar worden daardoor niet als bij toverslag "Vlaming".
uzelf heeft niet door hoe autoritair u wilt overkomen waarschijnlijk.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 19:05   #104
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat doen ze niet. Ik doe dat wel, ik ben dan ook een politiek tegenstander van de NSV. Sans-papiers vragen regularisering van zichzelf.

Citaat:
Of je nu wordt afgeschoten of verhongert in je thuisland, dood ben je hoe dan ook.

Citaat:
Verklaar u nader.
Dietsland is een etnische constructie. Voor de rest verwijs ik je door naar de site van Voorpost.

Citaat:
Die connotaties zijn er inderdaad, maar daardoor hoeft de NSV! zich niet te laten chanteren om Europese identitaire symbolen te gebruiken.

Jouw schermafbeelding heeft trouwens heel wat sterkere connotaties...
Waarom zou de NSV symbolen gebruiken van een politieke stroming als ze niet achter die politieke stroming staat? Dan kan de SP.a ook met hamers en sikkels beginnen zwaaien dus?

En ik ben er overigens zeer open over dat ik Communist ben. Het feit dat ik een hamer en sikkel tentoonspreidt maakt dat nogal duidelijk. Even duidelijk als het gebruik van fascistische symboliek op fascisme duidt.

Citaat:
Dat kan je toch niet menen...
Absoluut wel. Ik hoop ten zeerste dat je niet werkelijk denkt dat het beter was onder de apartheid. Zoals ik al zei, ik ben in Zuid-Afrika geweest, minder dan drie maanden geleden overigens.

Citaat:
Zeg ik dat dan?
Je zei: "de multiculturele samenleving in Zuid-Afrika". Er zijn vrij weinig immigranten van buitenlandse culturen in Zuid-Afrika, afgezien van Zimbabwanen, Angolezen etc. De rest van de culturen zijn binnenlandse Zuid-Afrikaanse culturen.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 23:57   #105
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat ons eens simpelweg de officiële website van het NSV bekijken, veel simpeler gaat niet...

http://nsv.be/index.php?option=com_c...d=40&Itemid=44

Awwwtsj, ik hoop dat je uitgelachen bent, dit kan even pijn doen...

M'n beste, ik ben zelf oud-NSV'er uit de Gentse afdeling. Eerstejaars kregen geen pet voor dat ze ontgroend werden. Enkel een smal lint met de clubkleuren dat over de andere schouder moest worden gedragen dan de gewone commilito's.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 00:04   #106
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht

M'n beste, ik ben zelf oud-NSV'er uit de Gentse afdeling. Eerstejaars kregen geen pet voor dat ze ontgroend werden. Enkel een smal lint met de clubkleuren dat over de andere schouder moest worden gedragen dan de gewone commilito's.
Tegenwoordig klopt het toch wel dat schachten ook een pet hebben die ze enkel in het bijzijn van een comilito mogen dragen.
Oud 2 maart 2011, 12:58   #107
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tegenwoordig klopt het toch wel dat schachten ook een pet hebben die ze enkel in het bijzijn van een comilito mogen dragen.
Dat is inderdaad nog maar sinds kort terug in voegen.
Oud 2 maart 2011, 12:59   #108
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dietsland is een etnische constructie. Voor de rest verwijs ik je door naar de site van Voorpost.
Wat heb jij gepakt? Straf spul lijkt me!
Oud 2 maart 2011, 17:16   #109
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Wat heb jij gepakt? Straf spul lijkt me!
Best wel ja, een soort mix van de sites van NSV en Voorpost. Zo'n beetje hun eigen woorden bekeken. Ik moet zeggen dat je er toch even van je sokken van bent...
Moet je ook eens proberen, zo de woorden van je eigen verenigingen bekijken...

Laatst gewijzigd door Bolsjewiek : 2 maart 2011 om 17:16.
Oud 2 maart 2011, 17:20   #110
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht

Dan heb je ofwel de algemene regel op dat punt niet gevolgd, ofwel bestond de regel toentertijd niet. In ieder geval is het een regel, daar kan je niet om heen.

Oud 3 maart 2011, 11:38   #111
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dan heb je ofwel de algemene regel op dat punt niet gevolgd, ofwel bestond de regel toentertijd niet. In ieder geval is het een regel, daar kan je niet om heen.
Ik heb de verklaring hierboven al gegeven, dus nu mag je de andere met rust laten over die kwestie.
Oud 4 maart 2011, 00:08   #112
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach zo, soit, 10 jaar geleden was dat dus het geval niet enkreeg je pas een pet na geslaagd te zijn als schacht, na een plechtigheid op de ontgroeningscantus dus helemaal op het einde van het jaar.
Oud 4 maart 2011, 00:09   #113
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijkbaar is dat nu zo'n regel, indertijd (10 jaar geleden) in elk geval niet. Niettemin, als dat nu zo is, dan neem ik m'n woorden terug.
Oud 12 maart 2011, 18:35   #114
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
NSV heeft meer geschiedenis van geweld, populistisch racisme, bier drinken en dan "linkse ratten rol uw matten" roepen.. dat soort niveau

ik ben allesbehalve pro KVHV, maar moet hen meegeven dat ze praktisch geen geweld op hun palmares hebben staan
Het 'geweld van het NSV' bestaat meestal uit geweldadige tegenbetogers.
Oud 12 maart 2011, 18:43   #115
luc broes

Standaard

Citaat:

Je zei: "de multiculturele samenleving in Zuid-Afrika". Er zijn vrij weinig immigranten van buitenlandse culturen in Zuid-Afrika, afgezien van Zimbabwanen, Angolezen etc. De rest van de culturen zijn binnenlandse Zuid-Afrikaanse culturen.
Er zijn naarschatting 2 �* 3 miljoen Zimbabwanen in Zuid-Afrika.

Men zou dus ook kunnen zeggen er wordt in België geen Nederlands gesproken afgezien van de Vlamingen;
Oud 4 april 2011, 21:20   #116
Viktor Androv
Vreemdeling

Standaard

KVHV gaat meer de richting uit van klassiek conservatisme, terwijl NSV de nadruk legt op nationale en solidaristische thema's. Verder is de NSV vooral bezig met politieke activiteiten (actie, vorming) terwijl de KVHV meer studentikoos bezig is.

Maar zoals eerder gezegd verschilt het enorm van stad tot stad en van jaar tot jaar. Uiteindelijk hebben de geschillen meer met persoonlijkheden te maken dan wat anders.
Viktor Androv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 22:31   #117
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Viktor Androv Bekijk bericht
KVHV gaat meer de richting uit van klassiek conservatisme, terwijl NSV de nadruk legt op nationale en solidaristische thema's. Verder is de NSV vooral bezig met politieke activiteiten (actie, vorming) terwijl de KVHV meer studentikoos bezig is.

Maar zoals eerder gezegd verschilt het enorm van stad tot stad en van jaar tot jaar. Uiteindelijk hebben de geschillen meer met persoonlijkheden te maken dan wat anders.
Feit.

Vooral dat laatste. Geen druïdes in het KVHV.
Oud 4 april 2011, 22:45   #118
Viktor Androv
Vreemdeling

Standaard

"Druïde" is het nieuwe toverwoord om alle discussies met NSV'ers te winnen

Wat NSV dan weer niet heeft zijn valentijns- en champagneavonden, ... los daarvan ken ik genoeg vettige KVHV verhalen ook hoor.
Viktor Androv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 13:30   #119
Scheet in een fles
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
NSV heeft meer geschiedenis van geweld, populistisch racisme, bier drinken en dan "linkse ratten rol uw matten" roepen.. dat soort niveau

ik ben allesbehalve pro KVHV, maar moet hen meegeven dat ze praktisch geen geweld op hun palmares hebben staan
Mee akkoord, ik ben als buitenstaander eens een paar evenementen gaan bezoeken, georganiseerd door NSV of KVHV, en daar constateerde ik dat NSV'ers nogal marginaal en platvloers overkomen. KVHV'ers vond ik toch een stuk sympathieker qua persoonlijkheid en geestelijke ontwikkeling.

Laatst gewijzigd door Scheet in een fles : 7 april 2011 om 13:31.
Scheet in een fles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be