![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jouw schermafbeelding heeft trouwens heel wat sterkere connotaties... [quote] Dus op etnicitiet geënt, precies zoals ik zei. Wat is eigenlijk het exacte probleem met mijn eerste post over de NSV? Vooral op cultuur geënt, zoals ik al zegde. Citaat:
![]() Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ik ben er overigens zeer open over dat ik Communist ben. Het feit dat ik een hamer en sikkel tentoonspreidt maakt dat nogal duidelijk. Even duidelijk als het gebruik van fascistische symboliek op fascisme duidt. Citaat:
Citaat:
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() M'n beste, ik ben zelf oud-NSV'er uit de Gentse afdeling. Eerstejaars kregen geen pet voor dat ze ontgroend werden. Enkel een smal lint met de clubkleuren dat over de andere schouder moest worden gedragen dan de gewone commilito's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Minister-President
|
![]() Tegenwoordig klopt het toch wel dat schachten ook een pet hebben die ze enkel in het bijzijn van een comilito mogen dragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat is inderdaad nog maar sinds kort terug in voegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wat heb jij gepakt? Straf spul lijkt me!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Minister
|
![]() Best wel ja, een soort mix van de sites van NSV en Voorpost. Zo'n beetje hun eigen woorden bekeken. Ik moet zeggen dat je er toch even van je sokken van bent...
Moet je ook eens proberen, zo de woorden van je eigen verenigingen bekijken...
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Bolsjewiek : 2 maart 2011 om 17:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Minister
|
![]() Dan heb je ofwel de algemene regel op dat punt niet gevolgd, ofwel bestond de regel toentertijd niet. In ieder geval is het een regel, daar kan je niet om heen.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik heb de verklaring hierboven al gegeven, dus nu mag je de andere met rust laten over die kwestie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() Ach zo, soit, 10 jaar geleden was dat dus het geval niet enkreeg je pas een pet na geslaagd te zijn als schacht, na een plechtigheid op de ontgroeningscantus dus helemaal op het einde van het jaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() Blijkbaar is dat nu zo'n regel, indertijd (10 jaar geleden) in elk geval niet. Niettemin, als dat nu zo is, dan neem ik m'n woorden terug.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het 'geweld van het NSV' bestaat meestal uit geweldadige tegenbetogers.
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
Men zou dus ook kunnen zeggen er wordt in België geen Nederlands gesproken afgezien van de Vlamingen;
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Vreemdeling
|
![]() KVHV gaat meer de richting uit van klassiek conservatisme, terwijl NSV de nadruk legt op nationale en solidaristische thema's. Verder is de NSV vooral bezig met politieke activiteiten (actie, vorming) terwijl de KVHV meer studentikoos bezig is.
Maar zoals eerder gezegd verschilt het enorm van stad tot stad en van jaar tot jaar. Uiteindelijk hebben de geschillen meer met persoonlijkheden te maken dan wat anders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
|
![]() Citaat:
Vooral dat laatste. Geen druïdes in het KVHV. ![]()
![]() |
![]() |
#118 |
Vreemdeling
|
![]() "Druïde" is het nieuwe toverwoord om alle discussies met NSV'ers te winnen
![]() Wat NSV dan weer niet heeft zijn valentijns- en champagneavonden, ... los daarvan ken ik genoeg vettige KVHV verhalen ook hoor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() Mee akkoord, ik ben als buitenstaander eens een paar evenementen gaan bezoeken, georganiseerd door NSV of KVHV, en daar constateerde ik dat NSV'ers nogal marginaal en platvloers overkomen. KVHV'ers vond ik toch een stuk sympathieker qua persoonlijkheid en geestelijke ontwikkeling.
Laatst gewijzigd door Scheet in een fles : 7 april 2011 om 13:31. |
![]() |
![]() |