Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 10 september 2010, 07:49   #101
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Inderdaad. Reeds in de lagere school kreeg ik van enkele leraren de Vlaamsgezindheid mee. versta goed: VLAAMS gezindheid, NIET oranjegezindheid. en die zal er ook nooit komen, net zoals bij de meeste VLAMINGEN. Hoe kan je jezelf VLAMING noemen als je je eigenlijk HOLLANDER voelt? De ECHTE VLAMING is VLAMING, geen hollander. Als Nederland nu vrijwillig bij Vlaanderen zou komen, en we zouden het dan Groot-Vlaanderen noemen, tja, dan wil ik nog wel eens er over nadenken
U gebruikt systematisch de Belgicistische haatterminologie die er al twee eeuwen op gericht is om een wig te drijven tussen Noord en Zuid.

Kan u dat in godsnaam niet zien? Waarom moet u in 2010 nog zo verblind blijven door de Belgische haatpropaganda?

Voor zover het zin heeft: niemand voelt zich hier "Hollander". Zelfs in Noord-Nederland voelt maar een minderheid zich "Hollander".

Wij voelen ons wel zuidelijke Nederlanders, net zoals een meerderheid in het noorden zich noord-Nederlanders voelen. Gelieve dat in de toekomst te respecteren.
Oud 10 september 2010, 07:53   #102
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Als Nederlander denk ik 'Waar hebben die Eddy en Jantje het in hemelsnam over? Welke verschrikkingen hebben mijn voorvaderen ''de Vlamingen'' toch aangedaan?'' En hoezo ''De Vlamingen''?
Vergeef hen, Hertog, want zij weten niet wat zij doen (vrij naar Lukas 23-34).
Oud 10 september 2010, 07:58   #103
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
U gebruikt systematisch de Belgicistische haatterminologie die er al twee eeuwen op gericht is om een wig te drijven tussen Noord en Zuid.

Kan u dat in godsnaam niet zien? Waarom moet u in 2010 nog zo verblind blijven door de Belgische haatpropaganda?

Voor zover het zin heeft: niemand voelt zich hier "Hollander". Zelfs in Noord-Nederland voelt maar een minderheid zich "Hollander".

Wij voelen ons wel zuidelijke Nederlanders, net zoals een meerderheid in het noorden zich noord-Nederlanders voelen. Gelieve dat in de toekomst te respecteren.
Gelieve dan ook te respecteren dat er mensen zijn die er een andere mening op nahouden. Momenteel zie ik geen enkele Vlaamse partij die OPKOMT voor de aanslujiting bij Nederland, maar wél voor een ONafhankelijk Vlaanderen. En ik haat geen hollanders, maar het is niet omdat we al eens neuken samen, dat we hoeven te trouwen nietwaar? Geef mij maar een LAT relatie met andere landen, en binnenslands zelf bepalen hoe we onze eigen cultuur en omgeving graag inrichten.
Gelieve dan ook eens te denken aan tal van mensen die republikeinse gevoelens hebben, en dus zeker niet willen weten van nog maar eens een andere royale eens we van de deze vanaf zijn.
Zoals ik zei aan Pelgrim: eens we onze onafhankelijkheid hebben, kan je je aansluiten bij een partij die wil aansluiten bij Nederland. Laat DAN het proces democratisch verlopen. Ik ben er nogal gerust in
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 10 september 2010, 07:59   #104
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het niet zo dat we momenteel "vechten" voor onze onafhankelijkheid?
Hoe komt u erbij dat "we" momenteel vechten voor onafhankelijkheid?

Citaat:
Wel, als we die bekomen, kan je je aansluiten bij, of kiezen voor, een partij die de aanslujiting bij Nederland pleit. Eens zien hoeveel stemmen die zullen halen. Laten we het democratisch houden, ok?
Dat zal niet nodig zijn.

Als er ooit een aparte Vlaamse rompstaat zou komen, zal het geen vijf jaar duren voor die in arren moede zal smeken om onder de vleugels van de Nederlandse staat te mogen kruipen.
Oud 10 september 2010, 08:02   #105
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelieve dan ook te respecteren dat er mensen zijn die er een andere mening op nahouden. Momenteel zie ik geen enkele Vlaamse partij die OPKOMT voor de aanslujiting bij Nederland, maar wél voor een ONafhankelijk Vlaanderen. En ik haat geen hollanders, maar het is niet omdat we al eens neuken samen, dat we hoeven te trouwen nietwaar? Geef mij maar een LAT relatie met andere landen, en binnenslands zelf bepalen hoe we onze eigen cultuur en omgeving graag inrichten.
Gelieve dan ook eens te denken aan tal van mensen die republikeinse gevoelens hebben, en dus zeker niet willen weten van nog maar eens een andere royale eens we van de deze vanaf zijn.
Zoals ik zei aan Pelgrim: eens we onze onafhankelijkheid hebben, kan je je aansluiten bij een partij die wil aansluiten bij Nederland. Laat DAN het proces democratisch verlopen. Ik ben er nogal gerust in
O, maar ik vind dat jullie zeer nuttig werk doen. Om tot een hereniging van Vlaanderen en Nederland te komen, moet eerst de Belgisch-Brusselse dominantie over Vlaanderen gebroken worden. En dat zijn jullie sinds een jaar of wat op een intelligente manier aan het doen.

Eens dat werk af, is het onze beurt om verder te gaan.

Zoals Z&G schreef: je zal verbaasd wie er dan allemaal uit de kast zal komen als voorstander van een Verenigd Nederland.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 10 september 2010 om 08:03.
E. Gidius is offline  
Oud 10 september 2010, 08:22   #106
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik kan me vergissen maar ik herinner me een artikel overlaatst waarin omwille van gemeenten in overzeese gebieden er beslist werd meer talen als 5 talen officieel te erkennen waaronder Engels en talen gesproken op een paar eilanden.
Dat klopt, maar dan gaat het over Saba en Statia (bij elkaar 5000 inwoners) in het Caribisch gebied die bijzondere gemeenten zullen worden. Dat gaat overigens pas 10 oktober in. Om eea in perspectief te plaatsen he.
Hollander is offline  
Oud 10 september 2010, 09:50   #107
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik haat geen Hollanders. Ik wil alleen mezelf zijn. Wat JIJ graag wil, hoef ik niet te willen, en daarom moet NIEMAND gehersenspoeld zijn. ONafhankelijk Vlaanderen. Ik ben een volwassen man, ik hoef niet te schuilen onder iemands rokken. Ik kan zelf mijn eigen boontjes doppen. Je begrijpt de beeldspraak
In het 'onafhankelijke Vlaanderen' zal je opnieuw schuilen onder rokken, namelijk onder die van €uropa en die van de nieuw gevormde Vlaamse machtsstructuur. Dat is dus een non-argument. Als je consequent bent, sluit je dan aan bij de libertariërs of de anarchisten.

Citaat:
Is het niet zo dat we momenteel "vechten" voor onze onafhankelijkheid? Wel, als we die bekomen, kan je je aansluiten bij, of kiezen voor, een partij die de aanslujiting bij Nederland pleit. Eens zien hoeveel stemmen die zullen halen. Laten we het democratisch houden, ok?
Dat ben ik sowieso al van plan hoor. Trapsgewijze, dus éérst en vooral Belgique ontmantelen.
Pelgrim is offline  
Oud 10 september 2010, 11:29   #108
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als er ooit een aparte Vlaamse rompstaat zou komen, zal het geen vijf jaar duren voor die in arren moede zal smeken om onder de vleugels van de Nederlandse staat te mogen kruipen.
Dit verbaast me zeer, maar ik kan het eigenlijk niet weten. Heb je een linkje naar posts of artikelen van jezelf of anderen waar wordt uitgelegd waarop jouw kristallen bol zich baseert, of kun je het hier even toelichten?
Oud 10 september 2010, 13:40   #109
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
ik woon nog altijd liever in Servie dan in Kosovo met z'n mafia core-business
dat laatste trekt u dan weer aan bevroeden wij
Zo zo
Oud 10 september 2010, 14:02   #110
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
De 'enge' focus op taal beïnvloedt negatief de m.i. belangrijkere grondgebiedproblematiek....voor zover ik daar zicht op heb.
Inderdaad, en voeg daar maar bij economische en financiele problematiek. Ik heb nooit begrepen waarom sommige Vlamingen willen dat anderstaligen zich zouden toeleggen op het bestuderen van het Nederlands (niet dat ik dat a priori een slecht of verwerpelijk idee zou vinden - maar ik begrijp die WENS niet). Als ik zoiets zeg krijg ik vaak naar mijn gezicht gegooid dat ik "dus" ergens minachtend, of gecomplexeerd, of gelijk wat zou zijn over mijn eigen (taal-) cultuur. Ik zie het verband niet. Ik zie het nut niet van iemand die dat zelf niet wenst (om welke reden dan ook) gaan te treiteren omdat hij per toeval mijn taal niet wil leren. Natuurlijk, en daar ben ik het 100% mee eens, die mensen moeten dan natuurlijk niet gaan *eisen* dat vlamingen HUN taal zouden moeten leren om het HEN gemakkelijker te maken om te communiceren, maar dat beperkt zich enkel maar tot een communicatieprobleem en heeft voor mij niks te maken met een of andere minachting of zo van een cultuur. Ik beschouw het bijvoorbeeld geen belediging aan het adres van de wiskunde dat sommigen weigeren te leren wat een differentiaalvergelijking is (in de mate dat die vergelijking opgaat - als je ziet wat ik bedoel).

Wat ik jammer vind (maar ik heb de indruk dat het tij aan 't keren is en ik vind dat dus positief), is dat men altijd maar dat "respect voor taal en cultuur" heeft willen eisen (tevergeefs), en dat men het economische, financiele (en zoals je zegt, zelfs het territoriale) uit de ogen had verloren (en concessies op heeft gedaan).

Dromen dat de Brusselaars nederlandstalig gaan worden is bijvoorbeeld zo een idiotie die zich nooit zal voltrekken. Daarentegen, trachten financieel en economisch zo autonoom mogelijk te zijn (met of zonder Brussel ; binnen of buiten een Belgische doos), DAT is denk ik het interessantste streefdoel. En dat verwateren met (mijns inziens eigenaardige) taal-culturele eisen is denk ik een vergissing. Mensen willen dwingen tegen hun goesting een taal te leren, op een anderstalige partij te laten stemmen, bij een andere gemeenschap te horen is denk ik contraproduktief.

Als men economisch en financieel autonoom is en sterk staat, dan volgt het culturele vanzelf. Omgekeerd te werk willen gaan is tegen de bierkaai vechten.
Oud 10 september 2010, 15:47   #111
EddyBal

Standaard

Citaat:
Hoe komt u erbij dat "we" momenteel vechten voor onafhankelijkheid?

Dat zal niet nodig zijn.

Politiek vechten we inderdaad voor onze onafhankelijkheid, op dit moment eigenlijk voor MEER onafhankelijkheid.

Vlaanderen overleeft het al bijna 2 eeuwen met het Franstalige blok aan ons been. Wij gaan echt niet onder gelijk welke vleugels moeten kruipen hoor.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 10 september 2010, 16:03   #112
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Politiek vechten we inderdaad voor onze onafhankelijkheid, op dit moment eigenlijk voor MEER onafhankelijkheid.

Vlaanderen overleeft het al bijna 2 eeuwen met het Franstalige blok aan ons been. Wij gaan echt niet onder gelijk welke vleugels moeten kruipen hoor.
yep!

Edit: Laat ons hopen dat Nederland en het toekomstige onafhankelijke Vlaanderen slim genoeg zijn om hun eieren economisch in dezelfde mand te leggen.
Dat is goed voor:
Nederland
Vlaanderen
Europa

Laatst gewijzigd door Fieseler : 10 september 2010 om 16:07.
Fieseler is offline  
Oud 10 september 2010, 16:06   #113
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Als Vlaanderen nog maar pas de dominantie van 4 miljoen Franstaligen kwijt is, zal het niet meteen 16 miljoen Nederlanders binnenvragen om hier eens de leiding over te nemen. Samenwerking en goed buurmanschap ja, fusie neen.
forzaflandria is offline  
Oud 10 september 2010, 16:11   #114
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
yep!

Edit: Laat ons hopen dat Nederland en het toekomstige onafhankelijke Vlaanderen slim genoeg zijn om hun eieren economisch in dezelfde mand te leggen.
Dat is goed voor:
Nederland
Vlaanderen
Europa
Niet gehinderd door de Franstaligen kan er een verregaande samenwerking komen. We zullen echter aparte regeringen behouden.
EddyBal is offline  
Oud 10 september 2010, 17:13   #115
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, jij pleit ook voor de uitstap uit de €U?
Pelgrim is offline  
Oud 10 september 2010, 17:29   #116
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, en voeg daar maar bij economische en financiele problematiek. Ik heb nooit begrepen waarom sommige Vlamingen willen dat anderstaligen zich zouden toeleggen op het bestuderen van het Nederlands (niet dat ik dat a priori een slecht of verwerpelijk idee zou vinden - maar ik begrijp die WENS niet). Als ik zoiets zeg krijg ik vaak naar mijn gezicht gegooid dat ik "dus" ergens minachtend, of gecomplexeerd, of gelijk wat zou zijn over mijn eigen (taal-) cultuur. Ik zie het verband niet. Ik zie het nut niet van iemand die dat zelf niet wenst (om welke reden dan ook) gaan te treiteren omdat hij per toeval mijn taal niet wil leren. Natuurlijk, en daar ben ik het 100% mee eens, die mensen moeten dan natuurlijk niet gaan *eisen* dat vlamingen HUN taal zouden moeten leren om het HEN gemakkelijker te maken om te communiceren, maar dat beperkt zich enkel maar tot een communicatieprobleem en heeft voor mij niks te maken met een of andere minachting of zo van een cultuur. Ik beschouw het bijvoorbeeld geen belediging aan het adres van de wiskunde dat sommigen weigeren te leren wat een differentiaalvergelijking is (in de mate dat die vergelijking opgaat - als je ziet wat ik bedoel).

Wat ik jammer vind (maar ik heb de indruk dat het tij aan 't keren is en ik vind dat dus positief), is dat men altijd maar dat "respect voor taal en cultuur" heeft willen eisen (tevergeefs), en dat men het economische, financiele (en zoals je zegt, zelfs het territoriale) uit de ogen had verloren (en concessies op heeft gedaan).

Dromen dat de Brusselaars nederlandstalig gaan worden is bijvoorbeeld zo een idiotie die zich nooit zal voltrekken. Daarentegen, trachten financieel en economisch zo autonoom mogelijk te zijn (met of zonder Brussel ; binnen of buiten een Belgische doos), DAT is denk ik het interessantste streefdoel. En dat verwateren met (mijns inziens eigenaardige) taal-culturele eisen is denk ik een vergissing. Mensen willen dwingen tegen hun goesting een taal te leren, op een anderstalige partij te laten stemmen, bij een andere gemeenschap te horen is denk ik contraproduktief.

Als men economisch en financieel autonoom is en sterk staat, dan volgt het culturele vanzelf. Omgekeerd te werk willen gaan is tegen de bierkaai vechten.
Hoeveel Vlamingen dwingt men vandaag nog om Frans te leren ? Toen ik school liep was dat dik tegen mijn goesting. Maar mijn ouders dwongen mij omdat 'Men is zoveel keren man als men talen spreken kan.' Niet uit respect voor de franstaligen en hun Belgique. Vandaag ben ik blij dat ik Frans spreek en in discussie kan gaan met een idiote eentalige Brusselaar om hem er op te wijzen dat het voor zijn financiële en economische toekomst beter is Nederlands te leren naast Engels en Duits.
Oud 10 september 2010, 18:00   #117
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
en we zouden het dan Groot-Vlaanderen noemen, tja, dan wil ik nog wel eens er over nadenken
Nederland is iets wat ons landschap het beste beschrijft. Vlaanderen is vernoemd naar een graafschap en twee van onze provincies, en men is erop gekomen aan de hand van een bombastische mythe uit een obscure gebeurtenis uit 1302 die niets met ons (Brabanders) van doen heeft. Sterker, de reden waarom de Brabantse identiteit niet mocht bestaan is uit een misplaatst minderwaardigheidscomplex. De Belgische staat heeft een Brabantse Leeuw als wapenschild, de Brabançonne als volkslied, enz... Dat die identiteit vroeger wel bestond bewijst de vroege geschiedenis van België en de voor-Belgische geschiedenis. Vandaag de dag zou men beter moeten weten!
Sterker, de 'Vlaamse mythe' is ten dele uitgevonden, om politiek correcte redenen! De bedoeling was de Belgische onafhankelijkheid t.a.v. Frankrijk te onderstrepen én de banden met de Nederlanden te negeren. Eigenlijk is het gewoon een vertaling van 'la Flandre' als pars pro toto voor het Nederlandstalig deel van ons land. De clerus hielp dit stimuleren en de mensen waren fier dat ze eens konden roepen: „Zen'kik nen fieren Vlaomink! Schild ende vriend.“ Luister verder eens naar het Vlaamse volkslied. Hoe slap! Niet om aan te horen! Waarom slap? De identiteit is rap-rap uitgevonden tiens, zo gemaakt, zo geforceerd!

Trouwens, kijk eens naar de gemeenschappen van ons land: 1) de Vlaamse Gemeenschap 2) de Franse Gemeenschap (niet -talige!!) 3) de Duitse Gemeenschap. En indien men onze geschiedenis kent, en zonder staatkundige implicaties te willen insinuëren, hebben wij eigenlijk net zo veel recht op de naam 'Nederlander' als de huidige 'officiële Nederlanders' dat hebben.

Indien het land Groot-Holland zou heten, ja, dan zou ik ook protesteren (tenzij ik jullie wil provoceren uiteraard in een waanvoorstelling ).

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 10 september 2010 om 18:13.
Scarabaeida is offline  
Oud 10 september 2010, 18:34   #118
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk; de flaminganten kunnen niet zonder kaakslagen leven. Daarom moeten ze zich weer in de slachtofferrol kunnen wentelen; na WAL moet ze zich tegen het overheersende Ned. kunnen afzetten.
azert is offline  
Oud 10 september 2010, 18:39   #119
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Natuurlijk; de flaminganten kunnen niet zonder kaakslagen leven. Daarom moeten ze zich weer in de slachtofferrol kunnen wentelen; na WAL moet ze zich tegen het overheersende Ned. kunnen afzetten.
daar hoef jij je dan geen zorgen meer over te maken.
want jij woont ondertussen dan in Parijs.
Shadowke is offline  
Oud 10 september 2010, 21:43   #120
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
En indien men onze geschiedenis kent, en zonder staatkundige implicaties te willen insinuëren, hebben wij eigenlijk net zo veel recht op de naam 'Nederlander' als de huidige 'officiële Nederlanders' dat hebben.
gewoon correct, niets aan toe te voegen.
Hollander is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be