Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2010, 17:08   #101
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ik verdien die dagen met 1 dag werken het loon waar ik anders een week voor werk ... daarna neem ik een last minute naar de zon .
Dus het is wel mogelijk om dubbele pré te krijgen.. Tis natuurlijk te zien waar ge werkt hé. Ik wil ook wel een last minute anders
Oud 12 september 2010, 17:13   #102
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Niemand verplicht u om te gaan werken, dan kan je doen en laten wat je wil, achteraf niet komen klagen dat je te weinig hebt en niet toe komt.

Dat doet ook niemand , ik werk uit vrije wil maar ik neem dan ook verlof wanneer ik zelf wil . Ik heb niet te weinig , als jij graag een knechtje bent dan is dat uw goed recht maar dit wil niet zeggen dat iedereen knecht moet zijn .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2010, 17:13   #103
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Regels zijn er nu eenmaal om te overtreden anders waren er geen regels nodig . Als de persoon in kwestie een dag verlof niet krijgt en hij heeft deze echt nodig maar krijgt die niet dan is het normaal dat hij een andere methode gebruikt om deze wel te krijgen . Dat is normaal anders moet je bedrijven maar omvormen tot gevangenissen .
Dat werkt in twee richtingen: als een werkgever zijn volledige team nodig heeft, kan hij ook methodes gebruiken om dit gedaan te krijgen. Weet je wat zo'n werkgever doet als hij een moslim tewerkstelt die ieder jaar na het Suikerfeest met een ziekenbriefje komt aanzetten? Bij de volgende aanwervingsronde gaat die selecteren. En aangezien hij niet mag vragen of iemand gelovig is, zullen de Fouads, de Yassirs, en de Jamilla's zelfs niet op gesprek hoeven te komen, zelfs als zij geen moslims zijn. Ik betreur dat (en er zullen vast genoeg werkgevers zijn die diezelfden om heel andere redenen niet uitnodigen), maar het is wel zo.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2010, 17:24   #104
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat werkt in twee richtingen: als een werkgever zijn volledige team nodig heeft, kan hij ook methodes gebruiken om dit gedaan te krijgen. Weet je wat zo'n werkgever doet als hij een moslim tewerkstelt die ieder jaar na het Suikerfeest met een ziekenbriefje komt aanzetten? Bij de volgende aanwervingsronde gaat die selecteren. En aangezien hij niet mag vragen of iemand gelovig is, zullen de Fouads, de Yassirs, en de Jamilla's zelfs niet op gesprek hoeven te komen, zelfs als zij geen moslims zijn. Ik betreur dat (en er zullen vast genoeg werkgevers zijn die diezelfden om heel andere redenen niet uitnodigen), maar het is wel zo.

Je betreurt het het net zoals ik , maar ik denk dat een werkgever die mensen weigert op grond van naam en culturele achtergrond gewoon een racist is . Het lijkt mij naief dat je nu gaat stellen dat deze mensen weigeren omdat ze ocharme 1 dagje verlof willen met het suikerfeest .
Oud 12 september 2010, 17:29   #105
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat doet ook niemand , ik werk uit vrije wil maar ik neem dan ook verlof wanneer ik zelf wil . Ik heb niet te weinig , als jij graag een knechtje bent dan is dat uw goed recht maar dit wil niet zeggen dat iedereen knecht moet zijn .
Je ondertekent een contract met je werkgever, jij werkt voor hem en hij betaalt je daarvoor, in onderling overleg kan je verlof aanvragen en toegewezen krijgen, tenzij het om het hoofdverlof gaat dat mss collectief moet genomen worden net zoals de vastgestelde feestdagen. Het suikerfeest hoort daar niet bij.

Als je geen knecht wil zijn dan zal je zelfstandige moeten worden.

Laatst gewijzigd door alberto : 12 september 2010 om 17:31.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2010, 17:32   #106

Karma's schermafbeelding

Standaard

Zijn we nu echt aan het discussiëren over 1 dag vakantie per jaar?
Een goede werkgever calculeert dit simpelweg in en laat de werknemer op die dag wat overuren opnemen. Flexibiliteit werkt slechts als het van twee kanten komt.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2010, 17:33   #107
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Zijn we nu echt aan het discussiëren over 1 dag vakantie per jaar?
Een goede werkgever calculeert dit simpelweg in en laat de werknemer op die dag wat overuren opnemen. Flexibiliteit werkt slechts als het van twee kanten komt.
Geen probleem, maar geen ziekebriefje en als het werk het toelaat, de werkgever akkoord is.

Laatst gewijzigd door alberto : 12 september 2010 om 17:35.
Oud 12 september 2010, 17:35   #108

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen probleem, maar geen ziekebriefje en als het werk het toelaat.
Als de werknemer slim genoeg is neemt hij die dag inderdaad beter geen ziekenverlof. Als hij het de week nadien doet valt het niemand op.
Oud 12 september 2010, 17:36   #109
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Je ondertekent een contract met je werkgever, jij werkt voor hem en hij betaalt je daarvoor, in onderling overleg kan je verlof aanvragen en toegewezen krijgen, tenzij het om het hoofdverlof gaat dat mss collectief moet genomen worden net zoals de vastgestelde feestdagen? Het suikerfeest hoort daar niet bij.

Als je geen knecht wil zijn dan zal je zelfstandige moeten worden.

Ik ben zelfstandige in bijberoep en werk ook als technieker"arbeider" en nog neem ik verlof wanneer ik wil ...

Het gaat hem bij mij niet omdat suikerfeest maar om het feit dat mensen buiten hun hoofdverlof problemen hebben met snipperdagen ook deze dag voor het suikerfeest kan aanzien worden als snipperdag . Niemand moet knecht zijn dat heeft niets met zelfstandige te maken .

Laatst gewijzigd door Wisord : 12 september 2010 om 17:37.
Oud 12 september 2010, 17:37   #110
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als de werknemer slim genoeg is neemt hij die dag inderdaad beter geen ziekenverlof. Als hij het de week nadien doet valt het niemand op.
Dan ben je evengoed op de kap van de sociale zekerheid aan het profiteren, met name de andere belastingsbetalers, dit kan toch niet de bedoeling zijn.
Oud 12 september 2010, 17:39   #111
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan ben je evengoed op de kap van de sociale zekerheid aan het profiteren, met name de andere belastingsbetalers, dit kan toch niet de bedoeling zijn.

Ik ken vele vettere vissen die op onze kap profiteren.

oa

Oud 12 september 2010, 17:42   #112
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Regels zijn er nu eenmaal om te overtreden anders waren er geen regels nodig . Als de persoon in kwestie een dag verlof niet krijgt en hij heeft deze echt nodig maar krijgt die niet dan is het normaal dat hij een andere methode gebruikt om deze wel te krijgen . Dat is normaal anders moet je bedrijven maar omvormen tot gevangenissen .

Zo'n nazi fixatie is toch niet zo gezond denk ik.
Oud 12 september 2010, 17:44   #113
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ben zelfstandige in bijberoep en werk ook als technieker"arbeider" en nog neem ik verlof wanneer ik wil ...

Het gaat hem bij mij niet omdat suikerfeest maar om het feit dat mensen buiten hun hoofdverlof problemen hebben met snipperdagen ook deze dag voor het suikerfeest kan aanzien worden als snipperdag . Niemand moet knecht zijn dat heeft niets met zelfstandige te maken .
In dit geval ( de topicstarter ) ging het om het suikerfeest.

Ik ben er zeker van dat je verlof op voorhand aan je werkgever vraagt dat je dit wel zal krijgen, naargelang de grote van het bedrijf en misbaarheid van personeel zal hij dit wel toestaan.
Je moet het wel aanvragen natuurlijk, lijkt mij logisch, dan kan hij zich daar op instellen.
Oud 12 september 2010, 17:44   #114
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je betreurt het het net zoals ik , maar ik denk dat een werkgever die mensen weigert op grond van naam en culturele achtergrond gewoon een racist is . Het lijkt mij naief dat je nu gaat stellen dat deze mensen weigeren omdat ze ocharme 1 dagje verlof willen met het suikerfeest .
Naief is ontkennen dat er wel degelijk te vaak iets mis is met de arbeidsattitude waardoor werkgevers inderdaad na negatieve ervaringen gaan selecteren!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2010, 17:44   #115
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zo'n nazi fixatie is toch niet zo gezond denk ik.

Het creeren van werkkampen zeker niet .
Oud 12 september 2010, 17:45   #116

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beetje afhankelijk van de frequentie uiteraard.

Het omgekeerde gebeurt ook veel hé ... hoeveel werknemers zijn er niet die ziekgeweg toch komen werken? Toch ook veel?
De meeste van mijn collega's (ikzelf inclusief) blijven niet thuis met een snotvalling (resultaat is dan wel dat drie dagen later iedereen een snotvalling heeft). De grootste motivatie is meestal omdat men zijn collega's niet wil opsolferen met hun werk.
Oud 12 september 2010, 17:46   #117
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Naief is ontkennen dat er wel degelijk te vaak iets mis is met de arbeidsattitude waardoor werkgevers inderdaad na negatieve ervaringen gaan selecteren!

Oei alice en attitude nu is het menens ...ga je nu weer discussies tegen uzelf beginnen te voeren ?

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=3273

Laatst gewijzigd door Wisord : 12 september 2010 om 17:50.
Oud 12 september 2010, 17:46   #118
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ken vele vettere vissen die op onze kap profiteren.

oa

Ik begrijp wat je bedoelt maar dit is mijn inziens geen goede instelling.

Laatst gewijzigd door alberto : 12 september 2010 om 17:46.
Oud 12 september 2010, 17:51   #119
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Beetje afhankelijk van de frequentie uiteraard.

Het omgekeerde gebeurt ook veel hé ... hoeveel werknemers zijn er niet die ziekgeweg toch komen werken? Toch ook veel?
De meeste van mijn collega's (ikzelf inclusief) blijven niet thuis met een snotvalling (resultaat is dan wel dat drie dagen later iedereen een snotvalling heeft). De grootste motivatie is meestal omdat men zijn collega's niet wil opsolferen met hun werk.
Klopt, daar kan ik enkel maar 100% mee akkoord gaan., voor een snotvalling blijf je niet thuis, als het erger wordt ga je naar de dokter en krijg je een ziekebriefje. een ziekebriefje omdat je ziek ben.
het suikerfeest is geen ziekte, neem ik aan.
Oud 12 september 2010, 17:53   #120

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt, daar kan ik enkel maar 100% mee akkoord gaan., voor een snotvalling blijf je niet thuis, als het erger wordt ga je naar de dokter en krijg je een ziekebriefje. een ziekebriefje omdat je ziek ben.
het suikerfeest is geen ziekte, neem ik aan.
Alhoewel ... te weinig suiker van een maand ramadan kan ernstige gevolgen hebben ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be