Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 17 september 2010, 15:42   #101
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Gelukkig voor jou, Jazeker, want indien je wél homofiel zou zijn, zou ik je toch moeten teleurstellen.

Ik ben nl. een dolle mina, een echte mannen-haatster
LOL!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 17 september 2010, 15:51   #102
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Verder is ook djimi er gebannen en hij is nochtans ook geen haatprediker.
In uw en mijn denkwereld, de Vlaamse denkwereld, niet.

In de imperialistische denkwereld wel. In die wereld maakt djimi een onvergeefelijke fout, een knecht die in opstand komt tegen de meester.

Mensen lachen soms om dit denkbeeld, hun verstand is te klein omdit te kunnen aannemen.
Oud 17 september 2010, 16:08   #103
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
We 'hoeven' toch niet in de vorm van luidkeels gebrul en gemolesteer van Franstalige mensen op komen voor die kinderen daar? Er zijn meer opties dan je kop in het zand steken, in elkaar krimpen of slogans brullen. Hoe schaapachtig kan je anders zijn?

Verduidelijking in vet. Was een rare zin.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 17 september 2010 om 16:09.
Scarabaeida is offline  
Oud 17 september 2010, 16:48   #104
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Op het forum van Le Soir werd trouwens eens verteld dat de faciliteiten in Komen tenminste nagevolgd worden, itt. de Vlaamse. Ik heb dit verhaal een jaar terug aan verteld en krijg 5 duimen omlaag en geen enkele omhoog.
Ik had toen echter niet de beelden om het aan te tonen. Ik ben niet gaan schelden op Walen, maar ik heb wel gezegd dat het wel leek alsof ik met Franstalige Voorposters aan het praten was. Misschien was dát erover.

Toch ben ik vrij zeker dat, indien ik veel beleefder en kalmer was, dat ik wellicht niet meteen gecensureerd zou worden, maar na een tijd wel. Sommige forummers die ik als beleefde mensen ervaar (zoals vlijmscherp en Hallebarde) zijn er immers ook gebannen. Verder is ook djimi er gebannen en hij is nochtans ook geen haatprediker.
Ik heb de indruk dat de moderatoren van het forum van Le Soir héél lange en erg selectief-gevoelige tenen hebben.

Ik ben gebannen nadat ik aan een zekere 'jojoséphine' had gevraagd in wélke 'tolerante', 'kosmopolitische' en 'niet-racistische' hoofdstedelijke cultuur pakweg een jonge Marokkaan die pakweg een andere jonge Marokkaan voor 'sale flamand' uitscheldt zich had geïntegreerd (voorvalletje waarvan ik op de speelplaats van mijn school wel vaker getuige heb mogen zijn).

Bij La Libre Belgique ben ik buitengegooid nadat ik geprobeerd had een tekst te plaatsen waarin ik héél beleefd enkele vragen stelde betreffende het 'democratisch deficit' binnen België. Deze tekst was gedeeltelijk in het Nederlands (59%), gedeeltelijk in het Frans (40%) en gedeeltelijk in het Duits (1%) opgesteld.

Destijds was ik erg teleurgesteld, en dat wellicht omdat ik nog geloofde in de mogelijkheid tot 'dialoog'.

Tegenwoordig kan het mij allemaal niet veel meer schelen:

Brussel is nu helemaal van mij - ik heb de stad van Garry cadeau gekregen - en de Presse des Milles Collines mag de hemel op de blote knieën danken dat ik nog geen tijd heb gevonden om een deurwaarder op te bellen die ze op straat zal moeten zetten

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 17 september 2010 om 16:52.
djimi is offline  
Oud 17 september 2010, 16:54   #105
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Zoals de hysterische heisa over dat meisje dat met een mes gestoken was omdat ze Franstalig was, en achteraf alles bleek uitgevonden te hebben om wat aandacht te krijgen van haar mama?
Oh, bijna gedacht dat het ging over dat meisje dat een hakenkruis in haar eigen huid had gekerfd om daarmee naar de politie te stappen met een verhaal over een gewelddadige aanval door neo-nazi's. Verder ook niet veel meer van vernomen, moet ik zeggen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 17 september 2010, 16:56   #106
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
In uw en mijn denkwereld, de Vlaamse denkwereld, niet.

In de imperialistische denkwereld wel. In die wereld maakt djimi een onvergeefelijke fout, een knecht die in opstand komt tegen de meester.

Mensen lachen soms om dit denkbeeld, hun verstand is te klein omdit te kunnen aannemen.
Net daarom dat ik dit forum nog de moeite vind. Hier heb je geen meestertjes die je in een knechtenrol willen duwen op communautair vlak.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 17 september 2010, 17:05   #107
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben gebannen nadat ik aan een zekere 'jojoséphine' had gevraagd in wélke 'tolerante', 'kosmopolitische' en 'niet-racistische' hoofdstedelijke cultuur pakweg een jonge Marokkaan die pakweg een andere jonge Marokkaan voor 'sale flamand' uitscheldt zich had geïntegreerd (voorvalletje waarvan ik op de speelplaats van mijn school wel vaker getuige heb mogen zijn).
Dat is niet de eerste keer dat ik dit hoor. Ooit een artikel gelezen (dacht dat het in Knack was) over de zo goed als structurele jeugdwerkloosheid bij allochtone jongeren in Brussel. Bleek dat zowat elke allochtone jongere die het lef had om in Vlaanderen te gaan werken al snel door "de groep" constant werd uitgescholden voor "sale flamin" ofte "sale flamand". Het is helaas wel degelijk een racistische groepsdruk die er voor zorgt dat arbeidswillige allochtone jongeren in Brussel ontmoedigt worden en zich dan maar in de sociale hangmat leggen en met het weinige dat ze daaruit krijgen wel ergens een rotkamertje van een huisjesmelker kunnen krijgen, kwestie van een dak te hebben.

En eens ze compleet gedesillusioneerd zijn, komen de gastjes van "de groep" wel eens showen met hun ofwel gestolen ofwel door illegale activiteiten gekochte dikke BMW.

Schreinend.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 17 september 2010, 17:28   #108
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat is niet de eerste keer dat ik dit hoor. Ooit een artikel gelezen (dacht dat het in Knack was) over de zo goed als structurele jeugdwerkloosheid bij allochtone jongeren in Brussel. Bleek dat zowat elke allochtone jongere die het lef had om in Vlaanderen te gaan werken al snel door "de groep" constant werd uitgescholden voor "sale flamin" ofte "sale flamand". Het is helaas wel degelijk een racistische groepsdruk die er voor zorgt dat arbeidswillige allochtone jongeren in Brussel ontmoedigt worden en zich dan maar in de sociale hangmat leggen en met het weinige dat ze daaruit krijgen wel ergens een rotkamertje van een huisjesmelker kunnen krijgen, kwestie van een dak te hebben.

En eens ze compleet gedesillusioneerd zijn, komen de gastjes van "de groep" wel eens showen met hun ofwel gestolen ofwel door illegale activiteiten gekochte dikke BMW.

Schreinend.

Deze morgen heb ik toevallig nog enkele allochtone - Marokkaanse - leerlingen van me bezig gehoord.

Zij hadden tijdens de voorbije zomervakantie een studenten-job bij Colruyt in Halle in de wacht weten te slepen.

Zij waren vol lof over 'les Flamands' ginder, omdat die blijkbaar liever wérkten dan praatjes te verkopen.

Zij hadden het ook over 'les Wallons', die volgens hen zwáár zullen afzien als ze het op eigen houtje zullen moeten redden.

Toen een andere leerling hen vroeg of die 'Flamands' dan geen 'racistes' waren, was het erg laconieke antwoord:

"Oui, ils sont racistes. Ils n'aiment pas les fainéants. Tu trouves qu'ils ont tort, ou quoi?"

djimi is offline  
Oud 17 september 2010, 18:11   #109
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn werkgevers genoeg die mijn talrijke gebreken door de vingers zullen willen zien

Nog een leuke anekdote voor het slapengaan:

vandaag stond plots de directrice aan de deur van mijn klaslokaal. De les was net gedaan, en ik was mij aan het klaarmaken voor de middagpauze.

Ze vroeg mij - in het Nederlands (had ik van haar echt nog niet vaak gehoord)! - of het meeviel. Ik antwoordde naar waarheid: o jawel hoor, ik kan echt niet klagen.

Toen viel haar oog op een aantal boeken die op mijn bureau lagen: over "Zoogdieren", "Vissen" en "Vogels" (2 delen), en dat bleek haar wel te bevallen. Ik legde haar uit dat ik in de vierde klas o.a. het thema 'de natuur' wilde aanbrengen, en dat vond ze goed.

Ik voegde er aan toe dat ik ook het verhaal "Van Den Vos Reynaerde" wilde gebruiken (ik heb een boekje met CD), en dat ontlokte bij haar goedkeurend gemompel. Ik kan niet ontkennen dat dat mij aangenaam verraste.

Daarna vroeg ik haar hoe het haar ging, en zij klaagde wat over het vele werk bij de inschrijvingen. Zij nam afscheid, maar vermeldde nog dat ze ook de papieren die mij de storting van mijn loon op het einde van de maand moesten garanderen nog op tijd had weten te verzenden.

Ik ga toch nog maar wat stoefen :

- ik help regelmatig bij de surveillance van de speelplaats (dat is normaal gezien het werk van de éducatrices, maar die zijn maar wat dankbaar voor de hulp die ze van mij krijgen) en ik ben de énige leerkracht die dat doet

- ik help het onderhoudspersoneel bij het proper houden van de speelplaats, de gangen, de klaslokalen

- ik draai er mijn hand niet voor om om tijdens mijn 'vrije uren' collega's een handje toe te steken

- ik ben meestal de eerste leerkracht die met z'n leerlingen de trappen opgaat en zijn lokaal binnenstapt

- ik geef vrijwillig bijles aan leerlingen die dat nodig hebben

- ik ben begonnen aan de uitbouw van een collectie boeken in het Nederlands, het Duits en het Engels

- ...

(ik kan nog wel een tijdje blijven doorgaan, maar ik vermoed dat je ondertussen wel begrepen hebt dat ik me hier serieus 'onmisbaar' aan het maken ben )
ik wil terug naar school. Ben wel een moeilijke. ADHD en hoogbegaafd, maar nu heb je mijn aandacht al
Citaat:
Gelukkig voor jou, Jazeker, want indien je wél homofiel zou zijn, zou ik je toch moeten teleurstellen.
Ik ben nl. een dolle mina, een echte mannen-haatster
djimi is een vrouw?

Laatst gewijzigd door Miguelito : 17 september 2010 om 18:17.
Miguelito is offline  
Oud 17 september 2010, 18:17   #110
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deze morgen heb ik toevallig nog enkele allochtone - Marokkaanse - leerlingen van me bezig gehoord.

Zij hadden tijdens de voorbije zomervakantie een studenten-job bij Colruyt in Halle in de wacht weten te slepen.

Zij waren vol lof over 'les Flamands' ginder, omdat die blijkbaar liever wérkten dan praatjes te verkopen.

Zij hadden het ook over 'les Wallons', die volgens hen zwáár zullen afzien als ze het op eigen houtje zullen moeten redden.

Toen een andere leerling hen vroeg of die 'Flamands' dan geen 'racistes' waren, was het erg laconieke antwoord:

"Oui, ils sont racistes. Ils n'aiment pas les fainéants. Tu trouves qu'ils ont tort, ou quoi?"
Bij sommigen daar is er inderdaad de wil. Het probleem is dat ze dan worden uitgesloten. Schrijnend.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 17 september 2010, 18:34   #111
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht

1. ik wil terug naar school. Ben wel een moeilijke. ADHD en hoogbegaafd, maar nu heb je mijn aandacht al

2. djimi is een vrouw?
1. Je bent van harte welkom

2. Ja, zo ene met een baard en een snor

djimi is offline  
Oud 17 september 2010, 18:39   #112
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Bij sommigen daar is er inderdaad de wil. Het probleem is dat ze dan worden uitgesloten. Schrijnend.
Die leerlingen in kwestie zijn in de school wel 'voortrekkers', hoor, op velerlei vlakken.

Ik moet uiteraard oppassen dat ik het vel van de beer niet te vroeg verkoop, maar ik heb toch de indruk dat er zich - langzaam maar zeker - een diepgaande mentaliteitswijziging aan het voltrekken is.

Ik zou het wel fijn vinden mocht ik daar een rol in hebben gespeeld, maar zelfs als dat niet zo zou zijn, zal ik er niet minder blij om zijn.

Laatst gewijzigd door djimi : 17 september 2010 om 18:39.
djimi is offline  
Oud 17 september 2010, 19:07   #113
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Die leerlingen in kwestie zijn in de school wel 'voortrekkers', hoor, op velerlei vlakken.

Ik moet uiteraard oppassen dat ik het vel van de beer niet te vroeg verkoop, maar ik heb toch de indruk dat er zich - langzaam maar zeker - een diepgaande mentaliteitswijziging aan het voltrekken is.

Ik zou het wel fijn vinden mocht ik daar een rol in hebben gespeeld, maar zelfs als dat niet zo zou zijn, zal ik er niet minder blij om zijn.
dus toch indoctrinatie.
Miguelito is offline  
Oud 17 september 2010, 19:13   #114
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus toch indoctrinatie.
"Geen woorden, maar daden", Miguelito.

Dat is de manier waarop ik mijn leerlingen 'bewerk'.

Als dat ook al 'indoctrinatie' is, dan moet ik je gelijk geven.

djimi is offline  
Oud 17 september 2010, 19:16   #115
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
"Geen woorden, maar daden", Miguelito.

Dat is de manier waarop ik mijn leerlingen 'bewerk'.

Als dat ook al 'indoctrinatie' is, dan moet ik je gelijk geven.
police police police !!!!
on cherche une femme avec barbe et moustache.
Miguelito is offline  
Oud 17 september 2010, 19:34   #116
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
police police police !!!!
on cherche une femme avec barbe et moustache.

djimi is offline  
Oud 17 september 2010, 19:51   #117
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb de indruk dat de moderatoren van het forum van Le Soir héél lange en erg selectief-gevoelige tenen hebben.

Bij La Libre Belgique ben ik buitengegooid nadat ik geprobeerd had een tekst te plaatsen waarin ik héél beleefd enkele vragen stelde betreffende het 'democratisch deficit' binnen België. Deze tekst was gedeeltelijk in het Nederlands (59%), gedeeltelijk in het Frans (40%) en gedeeltelijk in het Duits (1%) opgesteld.

Destijds was ik erg teleurgesteld, en dat wellicht omdat ik nog geloofde in de mogelijkheid tot 'dialoog'.

Tegenwoordig kan het mij allemaal niet veel meer schelen:

Brussel is nu helemaal van mij - ik heb de stad van Garry cadeau gekregen - en de Presse des Milles Collines mag de hemel op de blote knieën danken dat ik nog geen tijd heb gevonden om een deurwaarder op te bellen die ze op straat zal moeten zetten
Probeer eens bij Le Vif.
http://levif.rnews.be/fr/news/

Niets is leuker dan FDF-volk tegen de kast te jagen.

De selectie van opiniestukken van "Vlamingen" is ook interessant :

- Guido Fonteyn : "Une grande partie des cadres de la N-VA ne veut pas d’un accord qui sauvera la Belgique"
- Paul De Grauwe "Mythes flamands"
-Horresco referens Kristien Hemmerechts met nog erger.

Laatst gewijzigd door Sunny : 17 september 2010 om 20:01.
Sunny is offline  
Oud 17 september 2010, 20:04   #118
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Benieuwd of Henri 1 hierop zal reageren...
Boduo is offline  
Oud 17 september 2010, 20:57   #119
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Probeer eens bij Le Vif.
http://levif.rnews.be/fr/news/

Niets is leuker dan FDF-volk tegen de kast te jagen.

De selectie van opiniestukken van "Vlamingen" is ook interessant :

- Guido Fonteyn : "Une grande partie des cadres de la N-VA ne veut pas d’un accord qui sauvera la Belgique"
- Paul De Grauwe "Mythes flamands"
-Horresco referens Kristien Hemmerechts met nog erger.
Bedankt voor de tip!

Blijkbaar wordt daar bij Le Vif niet of nauwelijks gemodereerd

Edit: te vroeg gejuicht

Ook bij Le Vif wordt 'gemodereerd'

Laatst gewijzigd door djimi : 17 september 2010 om 21:09.
djimi is offline  
Oud 17 september 2010, 23:51   #120
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Er zijn werkgevers genoeg die mijn talrijke gebreken door de vingers zullen willen zien

Nog een leuke anekdote voor het slapengaan:

vandaag stond plots de directrice aan de deur van mijn klaslokaal. De les was net gedaan, en ik was mij aan het klaarmaken voor de middagpauze.

Ze vroeg mij - in het Nederlands (had ik van haar echt nog niet vaak gehoord)! - of het meeviel. Ik antwoordde naar waarheid: o jawel hoor, ik kan echt niet klagen.

Toen viel haar oog op een aantal boeken die op mijn bureau lagen: over "Zoogdieren", "Vissen" en "Vogels" (2 delen), en dat bleek haar wel te bevallen. Ik legde haar uit dat ik in de vierde klas o.a. het thema 'de natuur' wilde aanbrengen, en dat vond ze goed.

Ik voegde er aan toe dat ik ook het verhaal "Van Den Vos Reynaerde" wilde gebruiken (ik heb een boekje met CD), en dat ontlokte bij haar goedkeurend gemompel. Ik kan niet ontkennen dat dat mij aangenaam verraste.

Daarna vroeg ik haar hoe het haar ging, en zij klaagde wat over het vele werk bij de inschrijvingen. Zij nam afscheid, maar vermeldde nog dat ze ook de papieren die mij de storting van mijn loon op het einde van de maand moesten garanderen nog op tijd had weten te verzenden.

Ik ga toch nog maar wat stoefen :

- ik help regelmatig bij de surveillance van de speelplaats (dat is normaal gezien het werk van de éducatrices, maar die zijn maar wat dankbaar voor de hulp die ze van mij krijgen) en ik ben de énige leerkracht die dat doet

- ik help het onderhoudspersoneel bij het proper houden van de speelplaats, de gangen, de klaslokalen

- ik draai er mijn hand niet voor om om tijdens mijn 'vrije uren' collega's een handje toe te steken

- ik ben meestal de eerste leerkracht die met z'n leerlingen de trappen opgaat en zijn lokaal binnenstapt

- ik geef vrijwillig bijles aan leerlingen die dat nodig hebben

- ik ben begonnen aan de uitbouw van een collectie boeken in het Nederlands, het Duits en het Engels

- ...

(ik kan nog wel een tijdje blijven doorgaan, maar ik vermoed dat je ondertussen wel begrepen hebt dat ik me hier serieus 'onmisbaar' aan het maken ben )
Eigenlijk moeten ze u voor de leraar van het jaar voorstellen. Krijgt u wegen uw inzet ook negatieve reacties? Van bv. niet zo ijverige collegas.
Miguelito is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be