![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin, ik snap de zin van je tussenkomst niet. Je kan hetzelfde vertellen over de VLD, de SP-a, het VB etc. Als die..., dan... Pelgrim heeft het hier over een linkse partij, iets als de SP in Nederland, Die Linke in Duitsland..., die in staat is om het grote publiek aan te spreken. Niet over een tot op de draad versleten machtspartij zonder ideologie die nergens nog enige geloofwaardigheid vindt. Ik begrijp je fixatie op de christendemocratie niet zo goed.
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Christendemocraten in noord en zuid zijn wellicht wel verschillend.
Het verschil zit wellicht dan in "België". |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Waalse regering had er in het geheel niks mee te maken toen de Vlaamse besliste dat er boven mijn hoofd een viaduct moest komen waar vrachtwagens in de file staan aan te schuiven.
|
![]() |
![]() |
#104 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En voor de rest was mijn tussenkomst inderdaad helemaal niet relevant maar moet dat dan altijd? |
||
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het CDA:
![]() |
#106 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar is niets links en niets groen aan. En de "Vlaamse vleugel", tja, laten we die met de mantel der liefde bedekken. De CD&V is dé verpersoonlijking van de belgitude.
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gezien de tsjevenpartijen die ik ken in andere landen, is er inderdaad weinig reden om aan te nemen dat de tsjeven van onze noordelijke volksgenoten anders zouden zijn, maar ik ken CDA eigenlijk niet echt, dus kan ik er ook niet over oordelen.
|
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De weerbare bevolking heeft dat inderdaad tegen gehouden. Voor de verandering eens. Maar dat was ondanks de Vlaamse politieke instituten, niet dankzij. En de Walen noch de Franstaligen hadden daar iets mee te maken.
|
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#114 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laat ons hopen dat de ballen er komen, of het met CD&V groen-links iets wordt zal me worst wezen. Al zal groentjes-slinks eerder de CD&V piste blijven. |
|
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() I rest my case.
#116 |
|
![]() Ja, lekker makkelijk dit.
U laat zich teveel leiden door uw haat tegen de CD&V. Voor de partij die Pelgrim op het oog heeft, een brede centrumlinkse Vlaamsgezinde volkspartij, kom je toch echt bij dat soort mensen terecht: De Vlaamgezinde sociaal bewogen CD&V burgemeesters, Daensisten, die vind je toch echt in CD&V-kringen, en ze hebben nog ervaring ook. Nog sterker (of wordt dit voor u helemaal teveel vloeken?) Je zult ze ook tegenkomen in sp.a-kringen, de Frank Vandenbrouckes van deze wereld. |
![]() |
![]() |
#117 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De goeie Vlaming houdt niet van de echte Vlaming, dat is zo'n beetje de rode draad in het discours van de meeste Vlaams-nationalisten. De echte Vlaming is volgens de goeie Vlaming een slechte Vlaming, een labbekak, een dommerik, een schaap, iemand zonder ballen. Volk, word staat, willen of niet.
|
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn haat tegen de de CD&V? Ik herhaal nog eens: de CD&V lijdt niet onder de belgitude, de CD&V is de belgitude. Daens heeft maar weinig met de CD&V te maken, Charles Woeste des te meer. Die partij is een kwal in alle betekenissen van het woord: vergeet het als je denkt dat je daar ooit een idee, laat staan een vuist uit krijgt. Vlaanderen krijgt pas een kans als de CD&V onder de 10 pct zit, zoniet zullen er steeds Vlaamse Quislings bereid zijn om pakweg in een regering zonder Vlaamse meerderheid te stappen. En ja, Frank Van den Broucke zie ik inderdaad functioneren als boegbeeld van zo'n linkse Vlaamsgezinde volkspartij. Hij is een man met een eergevoel, zo iemand zal je in de hele CD&V zelfs met een vergrootglas nauwelijks aantreffen. Ik voel me machteloos: wat de belgitude betekent, kan je blijkbaar aan een Staats-Nederlander niet uitlegd krijgen.
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
Maar weet u, ik zal voortaan mijn berichten aan u vooraf censureren. Elke 'CD&V', 'Leterme', of zelfs 'Vandeurzen' zal ik vervangen door '****', '*******', '**********'. Ze werken blijkbaar als rode lap op een stier. |
|
![]() |