Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Zou U opnieuw op NVA stemmen?
JA 66 72,53%
NEEN 4 4,40%
Ik heb niet op de NVA gestemd. 21 23,08%
Aantal stemmers: 91. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 5 oktober 2010, 16:54   #101
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Ik zou voor het eerst op NVA stemmen.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 5 oktober 2010, 17:00   #102
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het is anders wel Dewever die de stekker eruit getrokken heeft. En dan beweren sommige mensen, dat hij dit gedaan heeft omdat hij met de liberalens wil verder gaan.

Niets van. Hij wil met niemand verder gaan. Hij doet alsof. Hier wordt een spel opgevoerd. Want stel dat hij met de liberalen wil verder gaan, dan zal hij na verloop van tijd ook hier de stekker uittrekken. Let goed op mijn woorden.
Ik hoop dat de koning Olijke Bart aanstelt als 'preformateur'. En moest dat zo zijn, dan zal hij alweer met een foefje komen ofwel om dat niet te moeten doen, of geeft hij er na een betrekkelijke korte tijd de brui aan door weer op de loop te gaan. Want zo kennen we hem: hij wil het einde van België. Dat is het enige wat hij wil en daarvoor voert hij die hele perfiede comedie op. En de meeste mensen hebben dat niet door. Nog niet...
Neen, wij letten niet meer op uw woorden. Want om uw viscerale haat en zwavelzure oprispingen tegen N-VA te kunnen uiten vertelt u om het even wat.
Oud 5 oktober 2010, 17:12   #103
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Als DW eerst voorwaarden stelt alvorens de taak aan te nemen en VOOR de koning vraagt aan de franstaligen om dat te bevestigen: bv 50% eigen inkosten en responsabilisering voor de uitgaven, dan kunnen ze toch moeilijk hun staart intrekken!

Laat hem eerst de franstaligen publiekelijk beloven wat voor hem het voornaamste is en dan weet iedereen direct achteraf wie liegt!! Gedaan met discretie, het werkt alleen maar averechts.

Laatst gewijzigd door omaplop : 5 oktober 2010 om 17:13.
omaplop is offline  
Oud 5 oktober 2010, 17:29   #104
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht

... ik zou ook eisen dat de onderhandelingen gefilmd werden ...
Op z'n minst op geluidsdragers opgenomen, maar dan wel m.b.v. honderden apparaten tegelijkertijd, waarvan minstens de helft in behoorlijk neutrale buitenlanden als pakweg Japan, Costa Rica, Qatar en Madagascar staan opgesteld, om toch maar zeker van te zijn dat al dan niet gepatenteerde 'leugenaars' ten allen tijde kunnen worden ontmaskerd.

Tegen filmen heb ik uiteraard geen bezwaar, maar daar is duurdere apparatuur en meer geheugencapaciteit voor nodig, en het geld groeit niet aan de bomen, hé. Zelfs niet voor de politiekers die aan de onderhandelingen deelnemen, en dus voor de kosten zullen moeten opdraaien.
Als die politiekers eenmaal in de diverse voorhanden zijnde schatkisten zullen kunnen graaien, zullen die kosten sowieso rap genoeg 'terugverdiend' zijn.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 5 oktober 2010, 17:55   #105
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Als DW eerst voorwaarden stelt alvorens de taak aan te nemen en VOOR de koning vraagt aan de franstaligen om dat te bevestigen: bv 50% eigen inkosten en responsabilisering voor de uitgaven, dan kunnen ze toch moeilijk hun staart intrekken!

Laat hem eerst de franstaligen publiekelijk beloven wat voor hem het voornaamste is en dan weet iedereen direct achteraf wie liegt!! Gedaan met discretie, het werkt alleen maar averechts.
Dat heeft Dewever gedaan.

Al van dag één heeft hij dat gezegd en hij blijft het zeggen. In het Nederlands en in 't Frans.

Toch wil Wallonië geen financiële verantwoordelijkheid nemen in die mate dat we België kunnen redden.

Wat ze wel willen, is veel beloven. GROEN! en SPa waren daar al blij mee. Maar dat liedje kennen we al.

Dewever wou het op papier. Van dag één tot de ondertekening. En hij heeft gelijk.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 5 oktober 2010, 18:09   #106
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat heeft Dewever gedaan.

Al van dag één heeft hij dat gezegd en hij blijft het zeggen. In het Nederlands en in 't Frans.

Toch wil Wallonië geen financiële verantwoordelijkheid nemen in die mate dat we België kunnen redden.

Wat ze wel willen, is veel beloven. GROEN! en SPa waren daar al blij mee. Maar dat liedje kennen we al.

Dewever wou het op papier. Van dag één tot de ondertekening. En hij heeft gelijk.

Paulus.
Idd. Ik heb op BDW gestemd en ben nog nooit zo blij geweest met mijn keuze. Eindelijk eens een mandataris die zijn programma voor zijn postje stelt. Wat een verademing.
Maar hoe de media hem aan de muur aan het nagelen is, nu ook al in vlaanderen is gewoon schandalig. Kunnen we hem niet opd e een of andere manier duidelijk maken dat we achter hem staan, ook nu nog?
Oud 5 oktober 2010, 18:19   #107
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Idd. Ik heb op BDW gestemd en ben nog nooit zo blij geweest met mijn keuze. Eindelijk eens een mandataris die zijn programma voor zijn postje stelt. Wat een verademing.
Maar hoe de media hem aan de muur aan het nagelen is, nu ook al in vlaanderen is gewoon schandalig. Kunnen we hem niet opd e een of andere manier duidelijk maken dat we achter hem staan, ook nu nog?
We kunnen een bankrekening openen en een collecte houden. Met de opbrengst hangen we aan elke brug over de autostrade een reuzespandoek waarop staat:

Bart heeft gelijk!

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 5 oktober 2010, 18:52   #108
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mailke sturen
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 5 oktober 2010, 18:55   #109
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
We kunnen een bankrekening openen en een collecte houden. Met de opbrengst hangen we aan elke brug over de autostrade een reuzespandoek waarop staat:

Bart heeft gelijk!

Paulus.
Ik vind het geen slecht idee. Zelfs een heel goed. Heb alleen geen zin om het te organiseren, bijdragen zou ik met plezier, financieel en actief.

Weet je wat, ik ga me lid maken, dat zou toch ook een signaal moeten zijn als er nu veel leden bijkomen.
Oud 5 oktober 2010, 19:06   #110
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik vind het geen slecht idee. Zelfs een heel goed. Heb alleen geen zin om het te organiseren, bijdragen zou ik met plezier, financieel en actief.

Weet je wat, ik ga me lid maken, dat zou toch ook een signaal moeten zijn als er nu veel leden bijkomen.
Potverdekke seg, slechts 5 euro per jaar als -30 jarige, daar ga ik eens snel werk van maken!
poekieJ is offline  
Oud 5 oktober 2010, 19:07   #111
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Op z'n minst op geluidsdragers opgenomen, maar dan wel m.b.v. honderden apparaten tegelijkertijd, waarvan minstens de helft in behoorlijk neutrale buitenlanden als pakweg Japan, Costa Rica, Qatar en Madagascar staan opgesteld, om toch maar zeker van te zijn dat al dan niet gepatenteerde 'leugenaars' ten allen tijde kunnen worden ontmaskerd.

Tegen filmen heb ik uiteraard geen bezwaar, maar daar is duurdere apparatuur en meer geheugencapaciteit voor nodig, en het geld groeit niet aan de bomen, hé. Zelfs niet voor de politiekers die aan de onderhandelingen deelnemen, en dus voor de kosten zullen moeten opdraaien.
Als die politiekers eenmaal in de diverse voorhanden zijnde schatkisten zullen kunnen graaien, zullen die kosten sowieso rap genoeg 'terugverdiend' zijn.
Als ze het direct op Internet podcasten kost het quasi niks, en er zijn genoeg vrijwilligers om het dan op joetjoep te zetten.
fonne is offline  
Oud 5 oktober 2010, 19:13   #112
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Als ze het direct op Internet podcasten kost het quasi niks, en er zijn genoeg vrijwilligers om het dan op joetjoep te zetten.
OK, op die manier mag het van mij ook gebeuren.

In elk geval is nu wel duidelijk gebleken dat in dit Heilig Land der Vaad'ren vrijblijvend geheim gekonkelfoes in al dan niet donkere achterkamertjes niet langer tot de bruikbare politieke technologie behoort.

En dat vind ik een goede zaak.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 5 oktober 2010, 19:22   #113
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Potverdekke seg, slechts 5 euro per jaar als -30 jarige, daar ga ik eens snel werk van maken!
12.5 voor mij, maar NVA heeft er een lid bij. Alstublieftdankuwel
Oud 5 oktober 2010, 19:25   #114
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
12.5 voor mij, maar NVA heeft er een lid bij. Alstublieftdankuwel
Reeds betaald en al? Ik heb me ingeschreven maar moet nog geld storten,da's iets voor straks.

Benieuwd hoe dat lidkaartje eruit ziet...
poekieJ is offline  
Oud 5 oktober 2010, 19:26   #115
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Reeds betaald en al? Ik heb me ingeschreven maar moet nog geld storten,da's iets voor straks.

Benieuwd hoe dat lidkaartje eruit ziet...
yep, telebanking. Mijn eerste partijkaart. Ik had het nooit gedacht twee jaar geleden.

edit: internetbanking

Laatst gewijzigd door Travis66 : 5 oktober 2010 om 19:30.
Travis66 is offline  
Oud 5 oktober 2010, 22:14   #116
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ik kan je het boek 'The Size Of Nations' van Alberto Alesina en Enrico Spolaore aanbevelen. (...)
En nu mag jij mij uitleggen waarom het logisch is dat gemeenten en provincies al tijden fiscale autonomie hebben, maar het blijkbaar onverteerbaar is dat Vlaanderen die zou krijgen.
Ja, België is zeker te groot

Welk Vlaanderen? Het gewest? de gemeenschap? (het oude graafschap?)

Er is een verschil tussen provinciale en gemeentelijke fiscale autonomie en het splitsen van de personenbelasting. Zoals een Spaanse journaliste het verwoordde: "Pour moi, c’est étonnant la manière dont vous arrivez �* discuter de manière froide sur la régionalisation de l’impôt des personnes physiques. C’est quand même la base de la solidarité, non ? En Espagne, tout est noir ou blanc, on ne pourrait pas faire cela."
BWarrior is offline  
Oud 5 oktober 2010, 22:28   #117
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht

Er is een verschil tussen provinciale en gemeentelijke fiscale autonomie en het splitsen van de personenbelasting. Zoals een Spaanse journaliste het verwoordde: "Pour moi, c’est étonnant la manière dont vous arrivez �* discuter de manière froide sur la régionalisation de l’impôt des personnes physiques. C’est quand même la base de la solidarité, non ? En Espagne, tout est noir ou blanc, on ne pourrait pas faire cela."
En diezelfde journaliste besloot met :

"L’actualité belge, on la suit presque uniquement dans les médias francophones, alors que dans la réalité, la Belgique, ce sont deux pays qui cohabitent."
Gwylan is offline  
Oud 5 oktober 2010, 22:31   #118
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Volgende keer stem ik weer op het personage.
Oud 5 oktober 2010, 22:33   #119
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht

Vind u dat Spanje een voorbeeld zou moeten zijn voor de Belgische gewestelijke en communautaire verhoudingen ?
Zucht is offline  
Oud 5 oktober 2010, 23:12   #120
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk. Als niet-zelfhatende Vlaming is N-VA ook de enigste keuze zou ik zeggen... wie daarentegen de Vlaamse onderhandelingspositie wilt verzwakken kan beter op een andere partij stemmen.

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 5 oktober 2010 om 23:12.
Salvadorii is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be