Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2010, 16:15   #101
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Toch logisch! De anderen hebben het springen, lopen en klimmen in de jungle nog in hun benen! Natuurlijk zijn ze in betere conditie!
Dat verklaart het succes van Keniaanse, Ethiopische, Nigeriaanse en Marokkaanse athleten natuurlijk. Die zijn groot geworden in de jungle.

De Afrikaan volgens de hedendaagse racist:
Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door Andy : 17 oktober 2010 om 16:19.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2010, 17:09   #102
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Dat verklaart het succes van Keniaanse, Ethiopische, Nigeriaanse en Marokkaanse athleten natuurlijk. Die zijn groot geworden in de jungle.

De Afrikaan volgens de hedendaagse racist Andy die het prentje plaatste ...
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2010, 17:37   #103
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
De Afrikaan volgens de hedendaagse racist Andy die het prentje plaatste ...
Dat prentje is een illustratie van een religieus gebruik dat door toedoen van protestantse, RKK- en mogelijk ook islamitische missionarissen teloor gaat. Zoals u weet is er in tal van Zwart-Afrikaanse landen een trend waarbij religies worden opgedeeld in protestantse, katholieke en islamitische geloofsgroepen. Zieltjes winnen, blind zijn voor de uniciteit van lokale religieuze overtuigingen en uiteindelijk die overtuigingen wegciviliseren. Er lijkt me weinig racistisch aan die vaststelling. Hoewel ik de exacte oorsprong van de afbeelding nog moet achterhalen, werd ze gepubliceerd tegen de achtergrond van enkele artikels over de Négritude in de Journal of African History. Ongetwijfeld een genootschap salonracistjes.

Iets heel anders wordt het wanneer je het hardlopen van Kenianen, Ethiopiërs en Marokkanen gaat verklaren vanuit hun jungle-expertise. Er bestaat immers geen jungle in Kenia, Ethiopië of Marokko. Dat soort van gedachten ontspruit slechts aan karikaturen. Al geef ik grif toe dat een afbeelding mbt negritude wel erg slecht gekozen was om racistische karikaturen aan te vallen.

Soit, ik zie dat ik ver boven uw niveau bezig ben en veronderstel dat u van het bovenstaande weinig begrepen hebt. In het verkavelingsnederlands: * KNIP *

Laatst gewijzigd door Arnold Layne : 18 oktober 2010 om 09:29.
Oud 17 oktober 2010, 18:18   #104
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat prentje is een illustratie van een religieus gebruik dat door toedoen van protestantse, RKK- en mogelijk ook islamitische missionarissen teloor gaat. Zoals u weet is er in tal van Zwart-Afrikaanse landen een trend waarbij religies worden opgedeeld in protestantse, katholieke en islamitische geloofsgroepen. Zieltjes winnen, blind zijn voor de uniciteit van lokale religieuze overtuigingen en uiteindelijk die overtuigingen wegciviliseren. Er lijkt me weinig racistisch aan die vaststelling. Hoewel ik de exacte oorsprong van de afbeelding nog moet achterhalen, werd ze gepubliceerd tegen de achtergrond van enkele artikels over de Négritude in de Journal of African History. Ongetwijfeld een genootschap salonracistjes.

Iets heel anders wordt het wanneer je het hardlopen van Kenianen, Ethiopiërs en Marokkanen gaat verklaren vanuit hun jungle-expertise. Er bestaat immers geen jungle in Kenia, Ethiopië of Marokko. Dat soort van gedachten ontspruit slechts aan karikaturen. Al geef ik grif toe dat een afbeelding mbt negritude wel erg slecht gekozen was om racistische karikaturen aan te vallen.

Soit, ik zie dat ik ver boven uw niveau bezig ben en veronderstel dat u van het bovenstaande weinig begrepen hebt. In het verkavelingsnederlands: u bent een idioot.
Weer aan het schelden Andy omdat je jezelf klem reed en je er niet in slaagt er jezelf uit te lullen. En op de koop toe jezelf nog als übermensch portreteren Herr Andy. Ja ja, de ware aard komt sowieso altijd bovendrijven.
De
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2010, 16:14   #105
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waarom daar meteen proberen "racisme" bij te sleuren??? Het is toch de logica zelve!
Een paar honderden jaren geleden zullen velen van onze voorvaderen ook meer moeten lopen, wandelen enz ipv de auto in te springen zoals wij nu! De invloed daarvan op het menselijk lichaam van die verplichte "meer beweging en fysische inspanning" zal wel meer dan één generatie meegaan zeker? Hoe verklaar jij trouwens dat succes van de bovenstaande soort atleten in die sporten? Toeval?
Of dat dus binnen een aantal generaties "hier leven en wonen" ook nog zo zal zijn, is dus maar de vraag, dacht ik!

Laatst gewijzigd door andev : 19 oktober 2010 om 16:15.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2010, 16:19   #106
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Waarom daar meteen proberen "racisme" bij te sleuren??? Het is toch de logica zelve!
Een paar honderden jaren geleden zullen velen van onze voorvaderen ook meer moeten lopen, wandelen enz ipv de auto in te springen zoals wij nu! De invloed daarvan op het menselijk lichaam van die verplichte "meer beweging en fysische inspanning" zal wel meer dan één generatie meegaan zeker? Hoe verklaar jij trouwens dat succes van de bovenstaande soort atleten in die sporten? Toeval?
Of dat dus binnen een aantal generaties "hier leven en wonen" ook nog zo zal zijn, is dus maar de vraag, dacht ik!
Dat betwist ik niet. U schreef echter dat "ze de jungle nog in de benen hadden". Dat is onzinnig, aangezien die landen geen jungles hebben. Het kan slechts aan karikaturen ontsproten zijn.

O, en terzijde: ik weet niet of veel lichaamsbeweging (zowel door jezelf als door je voorvaderen) belangrijker is dan de dagelijkse voeding. Maar goed, dat is in deze nogal off topic.

Laatst gewijzigd door Andy : 19 oktober 2010 om 16:24.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be