Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2010, 14:28   #101
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Bekend probleem Ik krijg het schijt van het excuus: meneer dat hebben we nog niet gezien...

Jongens, kleuterschool is gedaan, ge hebt een hele bibliotheek ter beschikking....solve your problems !
O ja, dat.

Ik geef tegenwoordig bijles wiskunde en natuurkunde aan middelbaartjes. Wat daar soms te zien is...

Maar dat ligt vooral aan de nieuwe aanpak op scholen. Als je de oude wiskundeboeken ziet (pakweg de uitgave Jennekens & Deen) zie je een zeer degelijk en diepgaand werk dat een leerling perfect voorbereid voor een wetenschappelijke of ingenieursstudie.
Tegenwoordig wijken de bewijzen, het formalisme en de talrijke uiteenzettingen voor kleur en leuke prentjes. Soms prentjes ten grootte van een halve pagina.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2010, 14:30   #102
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
O ja, dat.

Ik geef tegenwoordig bijles wiskunde en natuurkunde aan middelbaartjes. Wat daar soms te zien is...

Maar dat ligt vooral aan de nieuwe aanpak op scholen. Als je de oude wiskundeboeken ziet (pakweg de uitgave Jennekens & Deen) zie je een zeer degelijk en diepgaand werk dat een leerling perfect voorbereid voor een wetenschappelijke of ingenieursstudie.
Tegenwoordig wijken de bewijzen, het formalisme en de talrijke uiteenzettingen voor kleur en leuke prentjes. Soms prentjes ten grootte van een halve pagina.
Ik heb in der tijd Delta gebruikt. De dag van vandaag ist allemaal : en we nemen ons grafisch telmachien en we geven in....

Geen wonder dat ze serieus moeite hebben met wat meer abstract werk. They dont get it. Dit is ook een van de redenen waarom ik neerkijk op de leerkrachten wiskunde van de laatste graad: kunnen die dit echt over hun hart krijgen als Master in de wiskunde om zo les te geven ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2010, 14:31   #103
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
No money , no study
Ja. Er moet geld zijn. Maar ik bedoel dat studeren niet gebeurt voor het geld alleen. Integendeel. Wie studeert voor het geld alleen blinkt zelden echt uit.
Oud 28 oktober 2010, 14:33   #104
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja. Er moet geld zijn. Maar ik bedoel dat studeren niet gebeurt voor het geld alleen. Integendeel. Wie studeert voor het geld alleen blinkt zelden echt uit.
en dat zet studeren meteen op t zelfde niveau als degelijk vakmanschap.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2010, 14:34   #105
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb in der tijd Delta gebruikt. De dag van vandaag ist allemaal : en we nemen ons grafisch telmachien en we geven in....

Geen wonder dat ze serieus moeite hebben met wat meer abstract werk. They dont get it. Dit is ook een van de redenen waarom ik neerkijk op de leerkrachten wiskunde van de laatste graad: kunnen die dit echt over hun hart krijgen als Master in de wiskunde om zo les te geven ?
In veel gevallen zijn er leerplannen waar ze zich aan moeten houden. Niet iedereen heeft de ballen om af te wijken van de leerplannen. Zo kreeg ik in't middelbaar een leerkracht die toch nog analytische meetkunde gaf, ondanks dat het niet in het leerplan (5 uur wiskunde) stond.

Als ik mijn oud-leerkrachten spreek, hoor ik vaak dat ze klagen over de leerplannen en over de wereldvreemdheid ervan.

Dat laatste is trouwens ook aan de firw UGent waar. Zo hebben de ingenieurs toegepaste natuurkunde complexe analysie (vooral holomorfie) broodnodig voor de quantumfysica. Het zien ervan werd sinds een aantal jaar gewoon afgeschaft.
Nuja, men kan een graad van zelfstudie verwachten van studenten, maar holomorfie lijkt mij ingewikkeld en fundamenteel genoeg om als partim van een vak te worden gegeven, een mening die mijn prof analyse van toen ook verkondigde.
Oud 28 oktober 2010, 14:35   #106
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en dat zet studeren meteen op t zelfde niveau als degelijk vakmanschap.
In de zin van: wie het niet graag doet, zal het niet goed doen?
Oud 28 oktober 2010, 14:35   #107
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Tegenwoordig kunnen grafische rekendingen zelfs al symbolisch afleiden/integreren...
Oud 28 oktober 2010, 14:42   #108
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
In de zin van: wie het niet graag doet, zal het niet goed doen?
idd wie geen intresse toont, respekt voor een redenering of respect voor een materiaal ... daarom doe niet zo uit de hoogte omdat je gestudeerd hebt ... toon maar wat respekt voor werklieden ... of een koek op u bakkes, d'ailleurs, dat heb je er ook nog eens bij natuurlijk.
Oud 28 oktober 2010, 14:46   #109
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
idd wie geen intresse toont, respekt voor een redenering of respect voor een materiaal ... daarom doe niet zo uit de hoogte omdat je gestudeerd hebt ... toon maar wat respekt voor werklieden ... of een koek op u bakkes, d'ailleurs, dat heb je er ook nog eens bij natuurlijk.
Ik toonde geen disrespect voor werkliederen. Ik zei wel dat het vervolledigen van een academische studie de blik doorgaans verruimt, nieuwe denkmanieren en attitudes bijbrengt, terwijl dat bij een vakopleiding dit, hoe je het ook draait of keert, veel minder het geval is.
Oud 28 oktober 2010, 14:51   #110
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Eerlijk is eerlijk.

Maar...

Er is niets irritanters als ongeschoolde zelfstandigen die zich voordoen als de grote meneer en het altijd beter weten over dingen waar ze geen verstand over hebben. En ze vinden dat ze dat mogen omdat ze een dikke auto hebben, een paar appartementen verhuren en een zonnebankgebruinde sigaretsmorende minirokbimbo met accesoires en merkkleding.
Oud 28 oktober 2010, 14:52   #111
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Eerlijk is eerlijk.

Maar...

Er is niets irritanters als ongeschoolde zelfstandigen die zich voordoen als de grote meneer en het altijd beter weten over dingen waar ze geen verstand over hebben. En ze vinden dat ze dat mogen omdat ze een dikke auto hebben, een paar appartementen verhuren en een zonnebankgebruinde sigaretsmorende minirokbimbo met accesoires en merkkleding.
Zo hebben we er eentje hier op forum.
Oud 28 oktober 2010, 14:53   #112
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik toonde geen disrespect voor werkliederen. Ik zei wel dat het vervolledigen van een academische studie de blik doorgaans verruimt, nieuwe denkmanieren en attitudes bijbrengt, terwijl dat bij een vakopleiding dit, hoe je het ook draait of keert, veel minder het geval is.
daar merk ik bij momenten zéér weinig van hoor.....
Oud 28 oktober 2010, 14:54   #113
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
daar merk ik bij momenten zéér weinig van hoor.....
Helaas klopt wat je zegt.

De universiteiten hebben dan ook hun universeel karakter verloren. Eerder veredelde vakopleidingen die mensen op lopende band klaarstomen voor de markt.
Oud 28 oktober 2010, 14:54   #114
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo hebben we er eentje hier op forum.
Meerdere zelfs.

Self made men met centen die vinden dat school iets is voor loosers en echte mannen hard werken, pinten zuipen en VB stemmen.
Oud 28 oktober 2010, 14:55   #115
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Meerdere zelfs.

Self made men met centen die vinden dat school iets is voor loosers en echte mannen hard werken, pinten zuipen en VB stemmen.
En dan komen zagen dat leerboeken naar't Nederlands vertaald moeten worden omdat ze uit een Vlaamsgezind nest komen.
Oud 28 oktober 2010, 14:57   #116
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ik denk dat het maar zielig zou zijn als ge daar(blikveldverruiming) een academische graad of studie voor nodig zou hebben ... maar soit wel interessant om uw liederen tel eren kennen natuurlijk, ook al zijn het dan veelal studentenliederen en geen werkliederen
Oud 28 oktober 2010, 14:58   #117
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Eerlijk is eerlijk.

Maar...

gij hebt het over de verzekeringsagent en beenhouwer, ik had het over de schrijnwerker
Oud 28 oktober 2010, 15:01   #118
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
ik denk dat het maar zielig zou zijn als ge daar(blikveldverruiming) een academische graad of studie voor nodig zou hebben ... maar soit wel interessant om uw liederen tel eren kennen natuurlijk, ook al zijn het dan veelal studentenliederen en geen werkliederen
Je blijft dus beweren dat men door een opleiding voor pistoolschilder evenveel nieuwe paradigma's kan verkennen, evenveel inzichten over de fijne structuur van het heelal en evenveel theoretische, veralgemenende probleemoplossende attitudes kan verkrijgen als met een opleiding voor natuurkundige?

Sorry, maar aan mij krijg je die gelijkheidsheisa niet verkocht. Ieder het zijne, tot daar toe. Maar je moet het niet gelijktrekken. Da's vrij absurd.
Oud 28 oktober 2010, 15:01   #119
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
En dan komen zagen dat leerboeken naar't Nederlands vertaald moeten worden omdat ze uit een Vlaamsgezind nest komen.
nee, dat is noodzakelijk om elke sociale laag toegang tot de studie te garanderen natuurlijk

en ervoor te zorgen dat een arts ook nog aan zijn patient kan uitleggen wat er scheelt ...

en uiteraard principieel omdat geen mens minderwaardig is tot een andere en dus geen taal als minderwaardig mag behandeld worden omdat je dan mensen uitsluit.

weer goe in uw eigen politiek correct vel aant snijden hoor Flanel
Oud 28 oktober 2010, 15:03   #120
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Je blijft dus beweren dat men door een opleiding voor pistoolschilder evenveel nieuwe paradigma's kan verkennen, evenveel inzichten over de fijne structuur van het heelal en evenveel theoretische, veralgemenende probleemoplossende attitudes kan verkrijgen als met een opleiding voor natuurkundige?

Sorry, maar aan mij krijg je die gelijkheidsheisa niet verkocht. Ieder het zijne, tot daar toe. Maar je moet het niet gelijktrekken. Da's vrij absurd.
nee, ik blijf je vertellen dat ik meer respect heb voor een schrijnwerker die luistert naar de persoon waar hij mee spreekt dan de universitair die het uit zichzelf allemaal beter denkt te weten en met gigantische oogkleppen en kleinburgerlijke vooroordelen op rondloopt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be