![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik geef tegenwoordig bijles wiskunde en natuurkunde aan middelbaartjes. Wat daar soms te zien is... Maar dat ligt vooral aan de nieuwe aanpak op scholen. Als je de oude wiskundeboeken ziet (pakweg de uitgave Jennekens & Deen) zie je een zeer degelijk en diepgaand werk dat een leerling perfect voorbereid voor een wetenschappelijke of ingenieursstudie. Tegenwoordig wijken de bewijzen, het formalisme en de talrijke uiteenzettingen voor kleur en leuke prentjes. Soms prentjes ten grootte van een halve pagina. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen wonder dat ze serieus moeite hebben met wat meer abstract werk. They dont get it. Dit is ook een van de redenen waarom ik neerkijk op de leerkrachten wiskunde van de laatste graad: kunnen die dit echt over hun hart krijgen als Master in de wiskunde om zo les te geven ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik mijn oud-leerkrachten spreek, hoor ik vaak dat ze klagen over de leerplannen en over de wereldvreemdheid ervan. Dat laatste is trouwens ook aan de firw UGent waar. Zo hebben de ingenieurs toegepaste natuurkunde complexe analysie (vooral holomorfie) broodnodig voor de quantumfysica. Het zien ervan werd sinds een aantal jaar gewoon afgeschaft. Nuja, men kan een graad van zelfstudie verwachten van studenten, maar holomorfie lijkt mij ingewikkeld en fundamenteel genoeg om als partim van een vak te worden gegeven, een mening die mijn prof analyse van toen ook verkondigde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() Tegenwoordig kunnen grafische rekendingen zelfs al symbolisch afleiden/integreren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() idd wie geen intresse toont, respekt voor een redenering of respect voor een materiaal ... daarom doe niet zo uit de hoogte omdat je gestudeerd hebt ... toon maar wat respekt voor werklieden ... of een koek op u bakkes, d'ailleurs, dat heb je er ook nog eens bij natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar... Er is niets irritanters als ongeschoolde zelfstandigen die zich voordoen als de grote meneer en het altijd beter weten over dingen waar ze geen verstand over hebben. En ze vinden dat ze dat mogen omdat ze een dikke auto hebben, een paar appartementen verhuren en een zonnebankgebruinde sigaretsmorende minirokbimbo met accesoires en merkkleding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() En dan komen zagen dat leerboeken naar't Nederlands vertaald moeten worden omdat ze uit een Vlaamsgezind nest komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sorry, maar aan mij krijg je die gelijkheidsheisa niet verkocht. Ieder het zijne, tot daar toe. Maar je moet het niet gelijktrekken. Da's vrij absurd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en ervoor te zorgen dat een arts ook nog aan zijn patient kan uitleggen wat er scheelt ... en uiteraard principieel omdat geen mens minderwaardig is tot een andere en dus geen taal als minderwaardig mag behandeld worden omdat je dan mensen uitsluit. ![]() weer goe in uw eigen politiek correct vel aant snijden hoor Flanel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |