Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 15 november 2010, 16:35   #101
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Pel, dat is allemaal speculatie, he. Gaat ge nooit weten. Ik begrijp wel wat ge wilt zeggen, natuurlijk.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 15 november 2010, 16:36   #102
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik zou graag eens het stemgedrag van Brepoels in het Europees parlement toetsen aan het programma van NVA. Eigenlijk zou je verwachten dat een VB dat doet maar wellicht zijn hun vertegenwoordigers aldaar te ledig voor.
Dat zou inderdaad eens een interessant onderzoek kunnen zijn. Ik ben vooral benieuwd hoe de zaak van de pensioenshervormingen daar ter sprake komt. Ik kan me best wel voorstellen dat Brepoels redelijk zwijgzaam zal zijn als de collega's van pakweg UDB en PO aan het fulmineren zijn tegen Sarkozy.
Pelgrim is offline  
Oud 15 november 2010, 16:37   #103
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Pel, dat is allemaal speculatie, he. Gaat ge nooit weten. Ik begrijp wel wat ge wilt zeggen, natuurlijk.
Zo veel speculatie is dat niet. EVA-partijen voeren in Frankrijk campagne met dit:

Ik zie dat hier niet gebeuren, hier voeren de Vlaamse (?) partijen campagne met de vraag hoe de besparingen het best kunnen verkocht worden.
Pelgrim is offline  
Oud 15 november 2010, 16:42   #104
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Zo veel speculatie is dat niet. EVA-partijen voeren in Frankrijk campagne met dit:

Ik zie dat hier niet gebeuren, hier voeren de Vlaamse (?) partijen campagne met de vraag hoe de besparingen het best kunnen verkocht worden.
Klopt. Ge hebt gelijk. En als ge gelijk hebt, hebt ge gelijk.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 15 november 2010, 18:01   #105
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De vraag is wat we daar aan doen. Aan uw kanten valt er met de lokale n-va misschien wat aan te vangen, hier in Antwerpen niet. N-VA is hier inhoudelijk gewoon een verlengstuk van CD&V en de economische lobby van het havenpatronaat.
Pelgrim is offline  
Oud 15 november 2010, 18:25   #106
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag is wat we daar aan doen. Aan uw kanten valt er met de lokale n-va misschien wat aan te vangen, hier in Antwerpen niet. N-VA is hier inhoudelijk gewoon een verlengstuk van CD&V en de economische lobby van het havenpatronaat.
Mijn aanvoelen hier in Hoboken, en ik zal dat zeker nog verder onderzoeken, is dat de leden vooral VLAAMS gezind zijn. De rest is even bijzaak.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 16 november 2010, 14:46   #107
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En je zou liever hebben dat ze gewoon een verlengstuk zouden zijn van een andere partij, namelijk ... ???

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 16 november 2010, 14:51   #108
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat "we daaraan doen"? Niet veel. Tenzij toetreden tot die partij en proberen er wat van te maken. Een rode bakstenen muur schilder je niet wit door er tegenaan te beuken.
Aan "mijn kanten" valt er met de hele N-VA wat aan te vangen... En daarover ben ik ten zeerste verheugd. Niks is zwart-wit, ook de N-VA niet. En ik moet hier toch even EddyBal wat bijvallen. Lokaal is dan ook een totaal ander gegeven dan nationaal. Maar goed.
Txiki is offline  
Oud 16 november 2010, 14:52   #109
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Mijn aanvoelen hier in Hoboken, en ik zal dat zeker nog verder onderzoeken, is dat de leden vooral VLAAMS gezind zijn. De rest is even bijzaak.
Op lokaal vlak IS de rest vaak gewoon bijzaak.
Txiki is offline  
Oud 16 november 2010, 15:02   #110
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
West, Oost, Frans Vlaanderen en een stukje van Zeeland.
noord-brabant en oost-limburg niet vergeten.
Miguelito is offline  
Oud 16 november 2010, 17:49   #111
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
noord-brabant en oost-limburg niet vergeten.
Die behoren niet tot Vlaanderen.
Pelgrim is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be