![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||
![]() |
![]() |
#102 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||
![]() |
![]() |
#103 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
#104 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
wat betekent "zich boven de wet plaatsen" ? als hij gepakt wordt betaalt hij de boete, zoals iedereen, in volledige overeenstemming met de wet; voor de rest heeft hij de mening uitgesproken dat in sommige omstandigheden een maximum van 120 op de autostrades middeleeuws is; tot nader bericht is die mening uitspreken geen overtreding van de wet; integendeel, het vertegenwoordigt de mening van de meeste chauffeurs die in gelijkaardige omstandigheden op de autostrade rijden, dus is er niets illegitiems aan dat standpunt; ken jij IETS van recht en rechtspraak ? daarentegen, ik verwacht dat ministers in dienst zich in de eerste plaats aan de wet houden, en dat betekent : - geen leugens verspreiden : Steve zegt nu jarenlang dat "onze" cijfers dramatisch zijn, en het dubbele zijn van in Nederland (gisteren weer); nota bene als minister van Statistiek vindt hij dat 1470 gedeeld door 1166 gelijk is aan 2 - de cijfers, en zeker als het cijfers zijn van zijn andere bevoegdheid (Verkeer) op tijd openbaar maken, en niet jaren wachten tot "zijn" nieuwe wet gestemd zal zijn; - voortdurend spreken over de "arme schaapjes van kinderen" die door de auto's "weggemaaid" worden; vraag : hoeveel ? waar ? ook op de autostrade 's nachts ? wie is er nu een paar jaar een "sfeer" aan het creëeren ? en de rest vind je het antwoorden niet waard ? of gaat het boven je petje ? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
#105 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
110 % van onredelijkheid is nog meer onredelijkheid ik heb mijn best gedaan, tegen dogma's helpen alleen de-programmeurs, zoek er een goeie op; ik ga jou niet meer antwoorden |
|
![]() |
![]() |
#106 |
Minister
|
![]() Fijn dat U niet meer antwoordt; U doet mij denken aan die persoon uit de 7e dag gisteren. Die had ook moeite met beleefdheid...
Voor de mensen die nog wel aan het lezen zijn. In Nederland zijn er volgens Angie 1160 doden per jaar. Op 16 miljoen inwoners maakt dat dus 0,0000725 doden per inwoner (om het even vreemd uit te drukken). In België hebben we er dus 1470, gedeeld door 10 miljoen maakt dat 0,000147 doden per inwoner. Inderdaad: dubbel zoveel! En dat allemaal door het beleid van Stevaert... ![]()
![]() |
![]() |
#107 | ||||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
je hebt gelijk, het is onbeleefd, neen, heiligschennend, je gedacht te durven zeggen tegen Zijne Keizerlijke Hoogheid Steve, de redder van de kinderen die 's nachts verloren lopen op onze autostrades en weggemaaid worden door onze BV's die 's nachts niets anders te doen hebben dan de sukkels uit te lachen door doelloos heen en weer te rijden aan 211 Citaat:
Citaat:
en weer mis, het is niet per jaar, het was alleen in 2000, en het is niet volgens Angie, het is volgens het officiële Centraal Bureau voor de Statistiek in NL, en 2000 is het laatste jaar dat met de recentste cijfers van je held Steve kan vergeleken worden, want dan is hij gestopt met tellen Citaat:
dus zegt Steve het zo : "wij hebben dubbel zoveel doden als in Nederland, en dan moet ge weten dat zij met de helft meer zijn" je moet mij niet leren tellen, je moet de minister van Statistiek leren tellen Citaat:
of omdat er veel meer boerenbuitens zijn daar in NL ? of omdat de jeugd daar veel minder... ach, waarom zou ik verder schrijven voor "mensen van jouw soort", ik heb dit al eerder in deze thread geschreven, je leest het toch niet |
||||||
![]() |
![]() |
#108 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Particratie staat gelijk aan dictatorschap waar u blijkbaar een voorstander van bent.
![]() |
#109 |
Minister
|
![]() Stem op Dedecker die U van de dictatuur der traagheid zal verlossen.
![]() |
![]() |
#110 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik stem niet op lafaards die bij de minste tegenstand hun maandelange goed voorbereide campagne "S.O.S. Chauffeurs" in de prullemand gooien vanwege een (vetbetaald) politiek mandaat. Een vertegenwoordiger van het volk kan niet vrij de bevolking ('n deel) berichten over (mis)toestanden in het land, dit is zuiver dictatuur.
![]() |
#111 |
Minister
|
![]() Daarom: verspreid het goede woord en stem massaal op Dedecker. We zullen zien hoeveel voorkeurstemmen hij haalt. Er zullen toch wel mensen opstaan tegen de dictatuur zeker?
![]() |
![]() |
#112 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
ik heb de moeite gedaan om argument na argument, cijfer na cijfer, grafieken en feiten te verzamelen, en voor je neus te deponeren. Je hebt op geen enkele daarvan geantwoord op een inhoudelijke manier. Je dogma's dwingen je je te verlagen tot dit soort stupiede slogans, je hebt geen ander verweer; Je dogma's dwingen je iedereen die iets aanbrengt dat tegen je dogma's dreigt te werken, te proberen onderuit te halen zoals een kind zou doen (he, ![]() ![]() klassiek sekte-gedrag. Dit heet inderdaad 'demoniseren', en de propaganda-machine in de media zal er misschien voor zorgen dat jullie het halen; er gaat geen dag voorbij of Smiling Steve is op TV met zijn des-informatie, als hij een dag overslaat is het omdat hij op de Hollandse TV optreedt, zoals gisteren, lekker staan aanschuren tegen de nieuwste 'gladjanus' (citaat uit de uitzending) van de NL politiek, Bos. |
|
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik hoop gewoon dat Uw auto niet rijdt op de brandstof waarmee U deze discussie voert (testosteron) daar U (ja, ik spreek U aan met 'U' en noem U geen puber) dan ongetwijfeld snel een ongeval zou hebben. En euh, waar exact ben ik vijandelijk geweest? Ik kan U naar postings verwijzen waar 'andere mensen' niet bepaald een heer in het discussieverkeer zijn geweest. Nu U toch besloten heeft om niet te zwijgen, zou ik eens mogen weten hoeveel kilometer U per dag rijdt, en of U zich dan aan de verkeersregels houdt.
|
![]() |
![]() |
#114 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
- niet inhoudelijk antwoorden - proberen onderuit te halen door ad (imaginaire) hominem te spelen - systematisch van onderwerp veranderen - cijfers en feiten systematisch betwijfelen, en als je dan een deftig antwoord krijgt, dat antwoord negeren - verdachtmakingen via imaginaire intenties - verdraaiingen van statistieken en citaten - je verschuilen achter "wetenschappelijkheid van horen zeggen" en al wat niet in je kraam past negeren Citaat:
je dogma's zijn te vastgeroest ontwasem je bril, haal een woordenboek boven, en zoek een aantal woordjes op : discussie argument statistiek ervaring wetenschap redelijkheid democratie dogma taboe denken als je dat gedaan zal hebben, en als je me zegt wat je vraag met de discussie te maken heeft, en als je me zegt hoeveel km jij met de auto rijdt, en als je me een lijstje geeft van de wetsovertredingen die jij maakt, dan zal ik je antwoorden. |
||
![]() |
![]() |
#115 |
Vreemdeling
|
![]() (na 10 verdiepingen snelheid te hoog ? )
(wat is de maximum snelheid na 10 verdiepingen ? ) (denk aan onze kinderen, ga gelijkvloers wonen) VRT teletekst : TWEE KLEUTERS MAKEN DODELIJKE VAL �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* In de Antwerpse wijk Luchtbal hebben twee kleuters een dodelijke val gemaakt uit een flatgebouw. De zusjes woonden met hun ouders op de tiende verdieping. Op het ogenblik van de feiten was de moeder niet aanwezig. De kleuters zouden alleen geweest zijn of alleen met hun vader. De precieze omstandigheden van het drama worden nog onderzocht. De vader van de kinderen wordt ondervraagd. De kinderen waren twee en vier jaar oud. Een van de kinderen was op slag dood, het andere kind overleed even later. (was er geen auto in de buurt ? ik zou niet graag die chauffeur geweest zijn die ze op zijn dak gekregen had) |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wees gerust je "moeite" zal niet voor niets zijn maar ik vrees dat ik deze week weinig tijd heb om alle reacties grondig te lezen en te antwoorden. Misschien vrijdag maar anders zeker volgende week. Dus nog eventjes geduld aub ;-) |
||
![]() |
![]() |
#117 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#118 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Het was een Marokkaans gezin dat hun kinderen alleen thuis liet zonder toezicht terwijl de man zijn vrouw naar haar werk bracht met de auto. Had mevrouw het openbaar vervoer genomen was mijnheer thuis geweest en leefden de kinderen nog. Hiermee begin ikzelf een discussie door te veronderstellen dat dit en dat anders zou zijn in dat geval enz. ONZIN NATUURLIJK. Toch is dit soort discussies het enige dat de voorstanders van snelheidsbeperkingen en hoge boetes dagelijks afleveren. 7 Procent van alle dodelijke ongevallen hebben als waarschijnlijke oorzaak te hoge snelheid. 17 Procent van alle dodelijke ongevallen worden veroorzaakt door chauffeurs onder invloed van alcoholische drank, waaronder 'n 5 procent met meer dan 2% promile in het bloed. Al de andere dodelijke ongevallen gebeuren in toegelaten snelheden en door zogenaamde nuchtere chauffeurs. De overheid wil de 1445 verkeersdoden per jaar verminderen door 80% van haar inspanningen te focussen op de 7 procent chauffeurs waarvan de meesten ook reeds gedood zijn in het ongeval.
![]() |
#119 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#120 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Helaas, je kunt de Hasselaren geen ongelijk geven dat ze op de stunt stemmen, hij geeft ze alles gratis op kosten van de rest van Vlaanderen. Eigenlijk moet men zulke politici in de bak stoppen wegens ondemocratische en bedrieglijke praktijken, maar ja, dit is België nietwaar.