![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ze zijn dan broer en zus, volgens de islam. Lien (Belgische ouders) is ook de zus van Mohammed (Marokkaanse ouders) indien ze dezelfde moedermelk hebben gekregen. The daughter of a sister through breastfeeding is forbidden in marriage |
|
![]() |
![]() |
#102 |
Europees Commissaris
|
![]() Er bestaat ook een lachwekkende fatwa waarbij een man samen mag werken met een vrouwelijke collega als hij eerst minstens vijf keer aan haar lacterende borsten zuigt. Dat zou hem een mahram van d'r maken. Nu ja, in dat geval mag zij d'r haar aan hem laten zien.
Ik kan geen Arabisch lezen, maar hier kan je het vinden. De fatwa is uitgebracht geweest in Egypte door Al Azhar.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 13 december 2010 om 01:08. |
![]() |
![]() |
#103 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Om een praktische fatwa te verkondigen moet men eerst een onderscheid maken tussen sharia (vast) = algemene regels en grenzen op basis van de Koran en authentieke Sunnah, en fiqh = jurisprudentie (vernieuwt met de vernieuwing van maatschappij). Een fatwa over het beantwoorden van een telefonische oproep tijdens het gebed kan theoretisch en praktisch zijn want telefoon is iets nieuw (Mahram van een vreemde worden niet) en deze fatwa wordt binnen de fiqh uitgesproken want fiqh behandelt zulke dingen op basis van de algemeen regels van sharia die er niet veranderen (het gebed verrichten). Laatst gewijzigd door porpo : 13 december 2010 om 01:30. |
|
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Porpo, hoe rijm je de genetische, bewezen verwantschap tussen neef en nicht, en de potentiële gevolgen qua nageslacht met het zogen van een wildvreemd kindje door een vrouw die net een eigen kindje aan't zogen is?
Wat betreft moslim mannen en vrouwen die samenwerken. Volg de chronologische volgorde, en zie waar Mohammed (Profeet en vrouwenkenner, veilige sex zij met hem) het eerst wel eens was met zijn eerste, rijke , oudere vrouw, en waar het veranderd als Mohammed(72 druiven als beloning in't hiernamaals zijn voor hem) eigen rijkdom en macht verwerft, en er meer jongere vrouwen in't spel komen. In elk geval, als er toevallig een neef-nicht koppeltje uit families die weinig tot niks met elkaar te maken hebben is, is er weinig risico. Maar indien er er al een tijdje binnen zulke verwantschap nageslacht verwekt word, komen alle genetische defecten aan't licht. Als je't mij vraagt, verklaart dat heel veel van de miserie die we uit de moslim gebieden alswel binnen de Europese adel zien.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 13 december 2010 om 02:23. |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en vind jij dat nu zelf ook een beletsel? Uiteindelijk drinken we tegenwoordig allemaal melk van dezelfde koe.... is dat ook een beletsel? zijn alle melkdrinkers nu broers en zussen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik bedoel de moeder die borstvoeding geeft, of niet? Jawel broer en zus, en mag niet gehuwd worden net als broer en zus van dezelfde ouders, moeder of vader. We zijn sowieso allemaal broers en zussen, hoor. Onze ouders zijn Adam en Eva, geen chimpanzeeachtige beest. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#108 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat niet over de MOEDER die borstvoeding geeft aan haar eigen kinderen (dat zijn natuurlijk broers en zussen). Het gaat over het feit dat twee baby's die bij dezelfde min drinken (dus niet noodzakelijk hun eigen moeder) als melkbroer en melkzuster worden beschouwd, terwijl daar genetisch totaal niks broer/zus mee te maken heeft. vandaar dat ik de vergelijking maak met koeienmelk: mensen die van dezelfde koe melk drinken zouden dan ook melkbroer en melkzus moeten zijn? Maar dan zie je hoe ridicuul dit regeltje wel is.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
#110 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als jullie voor alles wat Allah begin zevende eeuw niet kon voorzien "schriftgeleerden" nodig hebben zodat de delen van het leven waarover jullie, zoals andere mensen, zouden kunnen nadenken, even hersenloos kunnen worden doorgebracht als die delen die uitdrukkelijk in de koran geregeld zijn, dan bewijst dat alleen maar dat jullie Allah er niets van terecht heeft gebracht. Zoals zijn grondpersoneel in Mohammedanië zul je wel moeten toegeven, of waarom zit jij anders hier? Als jullie mohammedanerij ergens goed voor was, dan zat je toch ginder?
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
#111 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een voorbeeld: Stel, we zijn pas geboren, je hebt een moeder en ze geeft jou borstvoeding, op een of een andere manier kom ik bij uw moeder terecht om borstvoeding te krijgen, dus je bent mijn zus en ik mag niet met jou trouwen. Nina is de dochter van mijn vader en moeder, de dochter van mijn moeder of de dochter van mijn vader. Jij en Nina zijn mijn zussen en ik mag niet met jullie trouwen. |
|
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hoe het dan zit bij het gebruik van een min, dat heb ik nog niet door.
![]() |
#114 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat zulk huwelijk een effect heeft op genetische afstamming staat nergens noch bevestigend noch ontkennend. Het is gewoon haram = niet toegestaan = verboden. En waarom is niet belangrijk. We kunnen misschien door middel van ervaring of onderzoek te weten komen wat de wijsheid daarachter is, maar misschien ook niet, maar indien niet, dan is er geen reden om te beginnen roepen dat het zomaar zonder reden is verboden verklaard. Indien we één correlatie en/of reden vinden, dan wilt het ook niet zeggen dat deze correlatie en/of reden juist is, en wilt ook niet zeggen dat er geen andere redenen kunnen zijn.
|
![]() |
![]() |
#115 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#117 |
Europees Commissaris
|
![]() Heeft screening soms niet meer nadelen dan voordelen??
|
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het enige nadeel dat ik ken is dat er misstapjes uit het verleden aan't licht kunnen komen. Zo van't type dat neef en nicht toch geen neef en nicht van elkaar zijn.
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lees hier ondertussen het oerconservatief begrip "huwelijk". Geen vrouw die zich in de discussie mengt. Terecht. Wat heeft copuleren met wie je graag ziet te maken met een huwelijk ?
|
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat nageslacht verwekken met een huwelijk te maken heeft, is me ook onduidelijk. Maar het hele punt is dat er binnen bepaalde bevolkingsgroepen een stijgende lijn is van huwelijken en bijhorend nageslacht ,waarbij de huwelijkspartners redelijk nauwe bloedbanden hebben. Met de nodige nadelen erbij.