Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2011, 17:32   #101
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wat is een bewering?
Citaat:
Dat is perfect Nederlands.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2011, 17:37   #102
Another Jack
Banneling

Standaard

Ik heb achteraf bekeken toch liever referentiële apologieën.
Dat klinkt heel geleerd.
Jij klinkt graag héél geleerd hè porpo?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2011, 18:33   #103
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Maar dat geldt voor alles, he Piero?
Jij, jouw bestaan, mijn bestaan, bestaan van alles hier, het leven en heelal. Alles gewoon, alles is onzinnig betekenisloos omdat alle een resultaat is van blinde doelloze acties en reacties in evolutie van het universum en het leven.

Voor de rest van uw reactie, ik ga echt niet serieus reageren want ik begrijp UW toestand heel goed, zeker in deze situatie; in feite, ik zit nu in uw psyche en ik kijk echt diep erin.
Ik denk nochtans dat we er allemaal dezelfde film op nahouden maar gezien het simpele feit dat we iets dergelijks een utopie zouden willen noemen, blijft die droom slechts een gedachte die niet tot realisatie komt. Merk hierbij op dat de term ‘utopie’, zoals altijd, twee betekenissen heeft. Enerzijds, en negatief bekeken, is dat een onmogelijk te realiseren ideaalbeeld of samenleving, anderzijds, en positief bekeken, een nog te realiseren ideaalbeeld of samenleving. In het tweede geval wordt de intentie daartoe beknot door het eerste geval, geleid door het determinisme dat ontkiemt vanuit het niet slagen daarin. In het eerste geval zal men leven in een wereld vol vijanden die deze ideale samenleving in de weg staat, en doet dan ook pogingen om deze te elimineren of te onderdrukken. Aangezien common sense werkt als communicerende vaten waarbij onder en bovendruk de manifestaties spontaan laten bewegen en reageren, is het niet onbelangrijk om hierin inzicht te krijgen teneinde een en ander te neutraliseren. Naargelang de manifestatie (ic de mens) tot volwassenheid komt, zal het inherent het tweede en positieve geval ambiëren, en dat alsof het somtijds hardnekkige en blinde ego hier geen inspraak in heeft. Deze drijfveer is niet anders dan in het eerste geval, alleen wordt het veel en veel duidelijker waar een mens naar streeft, de term onwetendheid is dan ook legitiem en geen veroordeling op zich. Dit is dan ook de reden waarom men kan stellen dat het ego (ic als mechanisme) niets kan doen, en dat is niet zomaar een stelling in de marge maar een gevolg van de onthechting zelf, niet andersom. De subtiliteit van dit gegeven kan vervolgens alweer de grootste verwarring veroorzaken waardoor dan ook het risico tot herval latent aanwezig is, zo ook impasse en stagnatie. Het gevolg hiervan kan zijn dat het woord de daad overschaduwd en de daaropvolgende woordenreeksen nog slechts een flauwe weerspiegeling zijn van wat ze inherent betekenen, er moge dan wel een weten zijn maar dat weten weet niet goed hoe het nu verder moet of kan, er is overstijging maar geen omvatting of integratie, geen doel meer, nihilistisch, alles is onzinnig en betekenisloos, ontdaan van common sense. Het betrokken holon wil dan wel het Ene zijn maar niet deelachtig aan Het Andere dat evenzeer deel is van Het Ene, deze psychische inflatie kan dan ook leiden tot een nihilisme dat men verkeerdelijk voor een getuigenis van wijsheid aanziet. In de praktijk uit zich dat door een stel woorden te hanteren en elke waarachtige dialoog of integratie te ontwijken, men heeft immers altijd gelijk wanneer men continu van Dit naar Dat kan springen, elke verzoening tot een waarachtiger geheel en bijhorend initiatief blijft dan ook uit. Waar is in Godsnaam je verstand toch naartoe ?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2011, 19:05   #104
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Beste collega MIS, ik ben geen nihilist en al helemaal geen utopist. Ik vertel gewoon wat bepaalde wereldbeelden noodzakelijk impliceren.
Bon, dit is niet onze discussie hier.
Oud 6 januari 2011, 19:06   #105
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb achteraf bekeken toch liever referentiële apologieën.
Dat klinkt heel geleerd.
Jij klinkt graag héél geleerd hè porpo?

My, my, my it's a beautiful world.
I like swimming in the sea.
I like to go on beyond the white breakers,
where a man can still be free.
Or a woman if you are one.
I like drinking Irish tea.
With a little bit of (?)lapsang swichong(?).
I like making my own tea.
I like driving in my car.
I roll the top down, sometimes I travel quite far.
Drive to the ocean, and stare up at the stars.
I like driving in my car.
All around is anger, automatic guns.
Death in large numbers.
No respect for women or our little ones.
I tried talking to Jesus,
He just put me on hold.
Said he'd been swamped with calls this weekend,
could not shake his cold.
And still this emptiness persists.
Perhaps this is as good as it gets.
You've given up a drink and those nasty cigarettes.
Now leave the party early, at least with no regrets.
I watch the sun as it comes up, I watch it as it sets.
Yeah, this is as good as it gets.
I like sleeping with Marie.
She is one sexy girl, full of mystery.
She says she doesn't love me, she likes my company.
For now, thats good enough for me.
I like to go on beyond the white breakers,
where a man can still be free.
Or a woman if you are one.
Yeah.

Laatst gewijzigd door porpo : 6 januari 2011 om 19:11.
Oud 6 januari 2011, 19:10   #106
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
De vrije markt koek is reeds verdeeld.
Slechts enkele vinden nog kruimels!
Inderdaad want de overheid en publieke sector slorpt het grootste deel van de vrije markt koek op.

Overheidsbeslag belgië: 50% BBP.
Het is een absolute mythe dat wij in een vrije markt economie leven.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2011, 19:53   #107
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Beste collega MIS, ik ben geen nihilist en al helemaal geen utopist. Ik vertel gewoon wat bepaalde wereldbeelden noodzakelijk impliceren. Bon, dit is niet onze discussie hier.
Was ook slechts een beschrijving van het gegevene.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2011, 21:13   #108
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Inderdaad want de overheid en publieke sector slorpt het grootste deel van de vrije markt koek op.

Privaat bedrijven hebben hun ontdaan van werknemers door automatisering, handel met lageloonlanden en modernisering.
Deze werknemers zijn door de staat overgenomen om armoede en criminaliteit te vermijden.
Als de overheid 8 op 10 mensen moet financieren, dan kunnen we slecht over vrije markt spreken, we kunnen deze staat niet ontvetten zonder massaal armoede te creëren.
Een overheid die niet beschikt over productie middelen kan onmogelijk zelfbedruipend zijn indien ze 8 op 10 mensen moet financieren, er ontstaan dus schulden wat nu het geval is.

Indien privaat bedrijven geen participatie voor de samenleving dulden of ze verhuizen naar andere oorden dan is er maar één oplossing, de staat moet de productie middelen overnemen of er ontstaat massale armoede en daardoor criminaliteit.

Roger Blanpain: "Ons land zit aan de grond"
http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...te-Knack-NL-nl
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2011, 00:17   #109
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Privaat bedrijven hebben hun ontdaan van werknemers door automatisering, handel met lageloonlanden en modernisering.
Deze werknemers zijn door de staat overgenomen om armoede en criminaliteit te vermijden.
Als de overheid 8 op 10 mensen moet financieren, dan kunnen we slecht over vrije markt spreken, we kunnen deze staat niet ontvetten zonder massaal armoede te creëren.
Een overheid die niet beschikt over productie middelen kan onmogelijk zelfbedruipend zijn indien ze 8 op 10 mensen moet financieren, er ontstaan dus schulden wat nu het geval is.

Indien privaat bedrijven geen participatie voor de samenleving dulden of ze verhuizen naar andere oorden dan is er maar één oplossing, de staat moet de productie middelen overnemen of er ontstaat massale armoede en daardoor criminaliteit.

Roger Blanpain: "Ons land zit aan de grond"
http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...te-Knack-NL-nl
Sorry, maar ik geloof niet dat de overheid welvaart creëert (*). Het enige wat een overheid doet is welvaart herverdelen.

Het overnemen van onrendabele activiteiten door de overheid (zoals u suggereert) is nog erger, en het lijkt me dat als u daar even over nadenkt u zelf toch ook wel moet beseffen dat zoiets nooit een oplossing tegen armoede kan zijn?

(*) het is wel de taak van de overheid om omstandigheden te scheppen waarin welvaart gecreërd kan worden. Indirect (bvb infrastructuurwerken, justitie, onderwijs..) kan een overheid natuurlijk wel een heel positief effect hebben op welvaartscreatie.
Oud 7 januari 2011, 16:58   #110
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry, maar ik geloof niet dat de overheid welvaart creëert (*). Het enige wat een overheid doet is welvaart herverdelen.

Het overnemen van onrendabele activiteiten door de overheid (zoals u suggereert) is nog erger, en het lijkt me dat als u daar even over nadenkt u zelf toch ook wel moet beseffen dat zoiets nooit een oplossing tegen armoede kan zijn?

(*) het is wel de taak van de overheid om omstandigheden te scheppen waarin welvaart gecreërd kan worden. Indirect (bvb infrastructuurwerken, justitie, onderwijs..) kan een overheid natuurlijk wel een heel positief effect hebben op welvaartscreatie.
Rr00ttt,

Corse,
De Huidige overheid financiert 8 op 10 mensen in België en geeft hen een menswaardig bestaan!

Rr00ttt,

Corse,
Geen leugens gebruiken beste vriend, ik suggereer niets!
De huidige overheid beschikt niet over de grote productiemiddelen nochtans ze
financiert 8 op 10 mensen in België.
De winsten van privaat bedrijven, deze verdiend door de *grote productie middelen bedragen ongeveer 50 tot 60 % van de totale inkomens in ons land, deze winsten gaan slechts naar 0,2 % van de bevolking.

*grote productie middelen:

Energie: gas, elektriciteit, atoom, wapenhandel, verwerking van grondstoffen, banken, farmaceutische industrie, textielindustrie, chemische industrie, staalindustrie, diamant en goudindustrie, houtindustrie, auto en tractor industrie enz.

r00ttt,
Het is wel de taak van de overheid om omstandigheden te scheppen waarin welvaart gecreëerd kan worden.

Corse,
Dit volgens de dictatuur van het libertariaat waar de overheid werk voor bedrijven moet scheppen, dit is neoliberale fantasie.
Het is nooit de taak of de bedoeling geweest van privaat bedrijven om werk voor arbeiders te creëren.
Privaat bedrijven willen winst maken, liefst met zo weinig mogelijk arbeiders, wat we nu zeer duidelijk zien!

Rr00ttt,
Indirect (bvb infrastructuurwerken, justitie, onderwijs..) kan een overheid natuurlijk wel een heel positief effect hebben op welvaartscreatie.

Corse,
Enkel de huidige overheid creëert welvaart en welzijn door de financiering van 8 op 10 personen zonder de grote productiemiddelen.
Privaat bedrijven creëren in de éérste plaats enorme welstand voor enkele en iets meer dan overlevingskansen voor 2 op 10 personen, voorlopig (tot eind 2011) dan financiert de staat 9 op 10 mensen en privaat bedrijven 1 op 10.
Oud 7 januari 2011, 18:49   #111
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De huidige overheid beschikt niet over de grote productiemiddelen nochtans ze
financiert 8 op 10 mensen in België.
Dat zegt toch genoeg. Als de overheid nauwelijks iets produceert maar wel veel mensen financiert, dan doet de overheid enkel aan herverdeling, niet aan welvaartscreatie.

Neem die 2 mensen weg die niet gefinancierd worden en het hele zaakje stort als een plumpudding in elkaar.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 7 januari 2011 om 18:49.
Oud 7 januari 2011, 20:20   #112
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Ik denk zelfs dat het meer is dan 50%. Van mijn totale inkomen verdwijnt als ik alles bij mekaar tel, minstens 80 % in de bodemloze zakken van vadertje staat en als ik ze moet geloven vinden ze het niet meer als normaal dat we nu na de crisis nog een extra 'inspanning' gaan doen...

Binnenkort geven de laatste werkende het ook nog op ...
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2011, 21:05   #113
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zegt toch genoeg. Als de overheid nauwelijks iets produceert maar wel veel mensen financiert, dan doet de overheid enkel aan herverdeling, niet aan welvaartscreatie.

Neem die 2 mensen weg die niet gefinancierd worden en het hele zaakje stort als een plumpudding in elkaar.
Juist, indien we de staat voorzien van de grote productie dan storten de 0,2 % extreem rijke als een plumpudding in elkaar.
Dacht je dat de 0,2 % decadente rijke de rest van de gemeenschap onderhouden, plus nog miljarden voor hen en voor de belastingsparadijzen op onze planeet?
Deze elite en jetset lijken wel supermensen, misschien kunnen we ze beter alles geven en wij verhongeren, de werkende klasse is dan ook niets waard, ze mogen blij zijn dat ze mogen werken, en liefst gratis uiteraard.
Oud 7 januari 2011, 21:09   #114
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Ik denk zelfs dat het meer is dan 50%. Van mijn totale inkomen verdwijnt als ik alles bij mekaar tel, minstens 80 % in de bodemloze zakken van vadertje staat en als ik ze moet geloven vinden ze het niet meer als normaal dat we nu na de crisis nog een extra 'inspanning' gaan doen...

Binnenkort geven de laatste werkende het ook nog op ...
We moeten toch de privaat banken en de totale financiële sector redden Yves.
We moet het kapitalisme ten koste van wat ook er bovenop houden, dit om ons slavengezicht te redden hé man!
Oud 7 januari 2011, 23:08   #115
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Juist, indien we de staat voorzien van de grote productie dan storten de 0,2 % extreem rijke als een plumpudding in elkaar.
Dacht je dat de 0,2 % decadente rijke de rest van de gemeenschap onderhouden, plus nog miljarden voor hen en voor de belastingsparadijzen op onze planeet?
Deze elite en jetset lijken wel supermensen, misschien kunnen we ze beter alles geven en wij verhongeren, de werkende klasse is dan ook niets waard, ze mogen blij zijn dat ze mogen werken, en liefst gratis uiteraard.
Ik heb het niet over de 0,2% superrijken. Ik heb het over die 20% van de bevolking die de rest onderhoudt. I.e. de zelfstandigen en de werknemers in de privé-sector.
Oud 8 januari 2011, 06:05   #116
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet over de 0,2% superrijken. Ik heb het over die 20% van de bevolking die de rest onderhoudt. I.e. de zelfstandigen en de werknemers in de privé-sector.
Ik heb het over de 0,2% superrijken die slechts 2 op 10 van de bevolking onderhouden De winsten van deze privaat bedrijven, deze verdiend door de *grote productie middelen bedragen ongeveer 50 tot 60 % van de totale inkomens in ons land.

1. Zelfstandigen (KMO) onderhouden zichzelf.
2. Werknemers in de privé-sector werken voor hun geld.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be