Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2011, 19:53   #101
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Figy Bekijk bericht
Sinds juni 2007 zie ik geen enkele partij in België springlevend.
ps en nva
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 19:58   #102
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
er zijn verschillende redenen waarom het vb heden bijna uitgestorven is maar dat is blijkbaar allemaal aan jou voorbijgegaan
Maak je niet teveel illusies! De voornaamste reden zal wel geweest zijn dat diegenen die vb stemden voor welke redenen ook zagen dat het voor de andere partijen een lolletje was om ze met hun cordon buiten spel te zetten.
Dus stemmen voor andere partijen en zullen daar verder aan onze "volksvertegenwoordigers" vertellen wat er scheelt en wat ze willen...
Of dacht je dat al die mensen van de planeet verdwenen waren of brave op hun buik kruipende SPa-ers waren geworden??? Denk je dat er sinds het kortwieken van het VB meer mensen zijn die de multicul niet beu zijn als koude pap? Kijk maar wat er in andere landen aan het gebeuren is...

Laatst gewijzigd door andev : 17 januari 2011 om 19:59.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 20:41   #103
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Vlaams belang wil heel België splitsen, dus ook justitie. Zij willen België gewoon WEG. Je kan justitie niet federaal houden indien België niet meer bestaat. Hieruit blijkt dat jij de traditionele partijen steunt. Je kan België niet wegdenken.
Je geeft dus toe dat er niets concreet in het programma van het VB staat waaruit blijkt dat het VB echt begaan is met veiligheid; op een ernstige manier.
Ook geen plan om justitie te hervormen staat.

Citaat:
Vroeger zei ik dat ook altijd. De VLD en daarna de CDenV deden precies HET OMGEKEERDE dan ze beloofd hadden.
Kan je daar een concreet voorbeeld van geven?

Op de rest van mijn post geen antwoord?
http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=93
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 21:03   #104
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je geeft dus toe dat er niets concreet in het programma van het VB staat waaruit blijkt dat het VB echt begaan is met veiligheid; op een ernstige manier.

Moet dat dan? Er staat ook niet in dat ze in een Belgische regering willen stappen, waarom zouden ze dan in hun programma zetten dat ze wat dan ook willen hervormen. Het enige wat voor het VB in eerste instantie moet hervormd worden is Vlaanderen. De rest volgt automatisch.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 21:56   #105
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:

Kan je daar een concreet voorbeeld van geven?

Op de rest van mijn post geen antwoord?
http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=93
Lees eens dat nieuw boek van Gerolf Annemans. "Zuurstof voor Vlaanderen".
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 21:59   #106
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Moet dat dan? Er staat ook niet in dat ze in een Belgische regering willen stappen, waarom zouden ze dan in hun programma zetten dat ze wat dan ook willen hervormen. Het enige wat voor het VB in eerste instantie moet hervormd worden is Vlaanderen. De rest volgt automatisch.
Stefanie beweerde dat het VB echt begaan is met veiligheid; op een ernstige manier en dit blijkt (of zou moeten blijken) uit het programma van het VB
http://forum.politics.be/showthread....19#post5230419

Je denkt toch niet dat splitsen een oplossing biedt. Dan draait als nog even vierkant.
Oud 17 januari 2011, 22:00   #107
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees eens dat nieuw boek van Gerolf Annemans. "Zuurstof voor Vlaanderen".
Heeft hij een apart VB-programma?
Oud 17 januari 2011, 22:08   #108
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Stefanie beweerde dat het VB echt begaan is met veiligheid; op een ernstige manier en dit blijkt (of zou moeten blijken) uit het programma van het VB

Je denkt toch niet dat splitsen een oplossing biedt. Dan draait als nog even vierkant.
Ja, ik denk echt dat splitsen een groot deel van de oplossing zou bieden. Daarmee zou niet alles opgelost zijn, maar toch veel.

Jij noemt extra gevangenissen en nul-tolerantie niet ernstig. Tja... Voor mij is dat nu eenmaal wél ernstig.
Oud 17 januari 2011, 22:26   #109
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, ik denk echt dat splitsen een groot deel van de oplossing zou bieden. Daarmee zou niet alles opgelost zijn, maar toch veel.

Jij noemt extra gevangenissen en nul-tolerantie niet ernstig. Tja... Voor mij is dat nu eenmaal wél ernstig.
Daar heb je een pak geld voor nodig.
Waar gaan ze dat geld halen. Komt dat uit de lucht vallen bij het VB?
Oud 17 januari 2011, 22:38   #110
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daar heb je een pak geld voor nodig.
Waar gaan ze dat geld halen. Komt dat uit de lucht vallen bij het VB?
België is heel duur. Overbodige ministers, overbodige regeringen... Wij hebben veel meer ambtenaren dan bv. Nederland... De provincieraden zouden niet nodig zijn... Onze politici worden goed genoeg betaald. Moesten zij wat willen besparen...
Oud 17 januari 2011, 22:42   #111
pries
Vreemdeling

Standaard

volgens mij zit/zat alles in een complot om zo de vlaamsgezinden te sussen, hun te radicale uitspraken en het cordon sanitair zorgde wel dat het niet uit de hand zou lopen, nu echter komt de echte party (nva) boven en weten ze even niet wat te doen (lees ook zeggen). Is een verklaring als een andere (aan het ook niet kunnen verklaren om te zwijgen als ze eigenlijk zouden moeten roepen)
pries is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 22:53   #112
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar dan kan er aan gewerkt worden om er de koeken af te vijlen. Zonder te splitsen wordt het in plaats van vierkant, driehoekig. En al wie
Backgammon kent weet dat teerlingen ondanks dat ze vierkant zijn toch nog rollen, maar driehoekige teerlingen heb ik nog nergens tegengekomen.
Oud 17 januari 2011, 22:55   #113
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
België is heel duur. Overbodige ministers, overbodige regeringen... Wij hebben veel meer ambtenaren dan bv. Nederland... De provincieraden zouden niet nodig zijn... Onze politici worden goed genoeg betaald. Moesten zij wat willen besparen...
En meer ministers dan Amerika.
Oud 17 januari 2011, 22:59   #114
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
En meer ministers dan Amerika.
+ feit dat voorzitter en zelfs ondervoorzitter van de Nationale bank van België meer verdienen als de voorzitter van de Nationale Bank van de VS, en ook meer als de voorzitter van de Europese Centrale bank ( ! )
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 17 januari 2011 om 22:59.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2011, 10:20   #115
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
België is heel duur. Overbodige ministers, overbodige regeringen...
Ja, voor mij is 1 regering voor België voldoende.

Citaat:
Wij hebben veel meer ambtenaren dan bv. Nederland... De provincieraden zouden niet nodig zijn... Onze politici worden goed genoeg betaald. Moesten zij wat willen besparen...
Wil het VB het onderwijs en het openbaar vervoer afbouwen.
Hoeveel kunnen ze daar op besparen?
Ik weet niet of je het beseft, maar meer gevangenissen (= meer cipiers) en nultolerantie (= meer politie, meer rechters, meer justitieambtenaren) is weer meer ambtenaren.
Oud 18 januari 2011, 19:54   #116
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, voor mij is 1 regering voor België voldoende.

Wil het VB het onderwijs en het openbaar vervoer afbouwen.
Hoeveel kunnen ze daar op besparen?
Ik weet niet of je het beseft, maar meer gevangenissen (= meer cipiers) en nultolerantie (= meer politie, meer rechters, meer justitieambtenaren) is weer meer ambtenaren.
Wat het VB eigenlijk wil of niet wil interesseert me niet. Waar ik iets hoor of lees van welke partij dan ook die probeert wat scheef loopt een beetje recht te trekken, dat interesseert me. Is dat voor sommige dingen het VB, maakt niets uit. We moeten niet meer gevangenissen bouwen, we moeten minder gespuis in ons land hebben. De onze zijn onze verantwoordelijkheid, diegenen die hier binnenwaaien uit alle wereldhoeken niet! Men past nu de snel-belg-wet wat aan, wie de krimineel uithangt in de eerste jaren moet met zijn klikken en klakken buiten geschopt worden ipv genaturaliseerd, en de mogelijkheid ontnomen worden om hier wat later weer rond te lopen, ipv die persoon jaren lang onze gevangenissen te laten vullen! Indien onze buurlanden hetzelfde doen komt zo'n stuk onbenul uiteindelijk weer terecht waar hij thuishoort: eigen land, eigen cultuur enz. Ook hier geboren zijn = "Belg", daar mag iets aan gedaan worden! Bewijzen dat je het verdient dat we in dit land voor je zorgen, dat moet het worden ipv "we hebben het recht op dit en dat en wat anders" zelfs al zijn we krapuul en profiteurs!

Laatst gewijzigd door andev : 18 januari 2011 om 19:55.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 21:25   #117
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maak je niet teveel illusies! De voornaamste reden zal wel geweest zijn dat diegenen die vb stemden voor welke redenen ook zagen dat het voor de andere partijen een lolletje was om ze met hun cordon buiten spel te zetten.
In een democratie is een oppositie nu eenmaal nodig. Vlaams belang is ook een erg belangrijke klokkenluider. De VRT en VTM dekken de potjes met schandalen toe. Zij misleiden de kijkers.
Oud 19 januari 2011, 21:26   #118
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
We moeten niet meer gevangenissen bouwen, we moeten minder gespuis in ons land hebben.
Juist. Was ik vergeten. Is ook een voorstel van Vlaams belang.
Oud 19 januari 2011, 21:43   #119
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist. Was ik vergeten. Is ook een voorstel van Vlaams belang.
Waar staat dat in hun programma?
Ik dacht dat het eerder iets was in de aard van "alle vreemdelingen buiten"?
Oud 19 januari 2011, 22:05   #120
mdf
Banneling

Standaard

wat zware misdaden begaan door illegalen betreft 'valt ' het ' nog ' mee ( ik herinner me 1 geval aan de kust waar een winkelierster werd gemolesteerd en voor dood achtergeaten in het pashokje , en die dader - een éénogige Libiër - is inderdaad voor de rechtbank verschenen)
Inderdaad dat vodje papier Bevel heeft niet het gewenste effekt en ze blijven hier gewoon rondhangen
mdf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be