Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 26 januari 2011, 16:20   #101
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En als de NV-A de CDH niet wilt, moet de partij het maar zeggen en de CDH buitensmijten. Zo moeilijk is dat toch niet?
Ah, dan zitten zij wel met een probleem, zijnde dat er geen 2/3 meerderheid meer is in het Parlement... En gezien de NV-A ook niet met de groenen wilt regeren, zal er ook geen meerderheid zijn in de Franstalige taalgroep (ik zou moeten kijken of er zelfs een meerderheid is voor een regering).

DAT is de kracht van de CDH (en van Groen!, en van ECOLO, en van CD&V, en van SP.a) : zij zijn nu eenmaal "incontournable" in de huidige stand van zaken. En dus kunnen zij probleemloos HUN eisen op tafel leggen...
U vergeet nog steeds dat zij wel degelijk een federale regering willen. NVA niet persé. U vergeet ook dat CDH helemaal NIET incontournable is, dat CD&V gewoon het karretje hangt aan dat van NVA en dat voor groen en SPA elk voorstel goed is. Dan rest nog de PS. De PS die zal buigen of de puinhoop die Wallonie is, helemaal alleen zal erven en dan zal het snel gedaan zijn met de PS.

Wist jij het nog niet? Ik heb een poster van Milquet in mijn kamer hangen. [/quote]
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 26 januari 2011, 16:23   #102
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Wil NVA wel in de regering?
Ja, met als minimum de nota De Wever op het communautaire luik. Anders niet nee. Dat hebben ze nu waarschijnlijk al 100 keer gezegd. Is het nu eigenlijk zoveel gevraagd om eindelijk eens te luisteren naar wat ze te zeggen hebben?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 26 januari 2011, 16:23   #103
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Neen. Dus we kunnen concluderen dat een compromis niet mogelijk is. Ik stelde reeds op 13 juni dat het minimum voor NVA hoger lag dan het maximum van de franstaligen. De franstaligen zijn echter de vragende partij voor een federale regering. NVA is dat niet. Dus de logica zegt dat het buigen of barsten is voor de franstaligen. Zo simpel liggen de zaken, of je het nu graag hebt of niet, dat is waar heel wat Vlamingen voor gekozen hebben. Heel wat Vlamingen vinden het eens tijd dat de Franstaligen buigen in plaats van omgekeerde. Zo zal geschieden of zo zal het eindigen.

Hebt u dat nu nog steeds niet begrepen? Zo moeilijk is het niet hoor.
Dat de Franstaligen absoluut een regering willen, en daarvoor uiteindelijk zullen zwichten en eender welke prijs zullen betalen, is goed voor het moreel van de Vlaams-nationalisten. Maar dit beeld klopt niet met de realiteit...
Oud 26 januari 2011, 16:25   #104
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Wil NVA wel in de regering?
als je de nota van Dewever ziet: ja en ze zijn tot zéér veel bereid om dat te doen.
Oud 26 januari 2011, 16:26   #105
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat de Franstaligen absoluut een regering willen, en daarvoor uiteindelijk zullen zwichten en eender welke prijs zullen betalen, is goed voor het moreel van de Vlaams-nationalisten. Maar dit beeld klopt niet met de realiteit...
Dus, geen federale regering meer vermits niemand de prijs wil betalen.
Oud 26 januari 2011, 16:26   #106
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen. Dus we kunnen concluderen dat een compromis niet mogelijk is. Ik stelde reeds op 13 juni dat het minimum voor NVA hoger lag dan het maximum van de franstaligen. De franstaligen zijn echter de vragende partij voor een federale regering. NVA is dat niet. Dus de logica zegt dat het buigen of barsten is voor de franstaligen. Zo simpel liggen de zaken, of je het nu graag hebt of niet, dat is waar heel wat Vlamingen voor gekozen hebben. Heel wat Vlamingen vinden het eens tijd dat de Franstaligen buigen in plaats van omgekeerde. Zo zal geschieden of zo zal het eindigen.

Hebt u dat nu nog steeds niet begrepen? Zo moeilijk is het niet hoor.
Een honderd percent federale regering willen ze ook niet,....
Het kan mss nog een strategie zijn van NVA om een sterk unitair belgie te nemen waar de stemmen tellen per kop. Indien men dit weigert is het duidelijk dat de franstaligen enkel het geld willen.
alfa16vjtd is offline  
Oud 26 januari 2011, 16:26   #107
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op dit moment is er nog steeds geen regering en zijn dus de "laat alles verrotten zodat Belgie kan verdwijnen" nog altijd tevreden.

Dat is exact hetzelfde als diegenen die beweren dat BDW eigenlijk geen akkoord wenst wegens verrottingstrategie, en dus systematisch bijkomende zaken eist tot hij een "NON" krijgt van de Franstaligen, waardoor hij zich in een slachtofferrol kan verschuilen.
het verschil is natuurlijk dat Dewever wel al een nota heeft afgeleverd die bijzonder ver van zijn partijprogramma staat. dat moeten we van de Franstalige partijen nog zien.
Oud 26 januari 2011, 16:26   #108
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als blijkt dat ze niet ten alle prijze een regering blijven, dan is dat voor mij ook goed hoor. NVA zal er trouwens ook niet van wakker liggen als er nooit nog een federale regering komt. Als de Walen niet meer willen, dat ze het dan maar zeggen, anders wordt er voort onderhandeld tot Wallonie terug in het stenen tijdperk zit.
fox is offline  
Oud 26 januari 2011, 16:28   #109
Raadspensionaris
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Het kan mss nog een strategie zijn van NVA om een sterk unitair belgie te nemen waar de stemmen tellen per kop. Indien men dit weigert is het duidelijk dat de franstaligen enkel het geld willen.
Welke Franstalige wil een unitair België ? Geen enkele, want dan kan de Vlaamse meerderheid haar getalsterkte uitspelen. Een federaal België, dat wel... liefst nog met een paritaire senaat.
Raadspensionaris is offline  
Oud 26 januari 2011, 16:31   #110
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
het verschil is natuurlijk dat Dewever wel al een nota heeft afgeleverd die bijzonder ver van zijn partijprogramma staat. dat moeten we van de Franstalige partijen nog zien.
Allé, handjes klappen, hij heeft tenminste de inspanning geleverd om een nota te schrijven.
Oud 26 januari 2011, 16:31   #111
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als blijkt dat ze niet ten alle prijze een regering blijven, dan is dat voor mij ook goed hoor. NVA zal er trouwens ook niet van wakker liggen als er nooit nog een federale regering komt. Als de Walen niet meer willen, dat ze het dan maar zeggen, anders wordt er voort onderhandeld tot Wallonie terug in het stenen tijdperk zit.
So be it.
Oud 26 januari 2011, 16:32   #112
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dus, geen federale regering meer vermits niemand de prijs wil betalen.
Daarmee is de zaak uiteraard opgelost.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 26 januari 2011 om 16:32.
Bad Attila is offline  
Oud 26 januari 2011, 16:32   #113
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allé, handjes klappen, hij heeft tenminste de inspanning geleverd om een nota te schrijven.
je kan toch niet ontkennen dat hij zéér ver ging in zijn toegevingen tov zijn partijprogramma??
Oud 26 januari 2011, 16:36   #114
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarmee is de zaak uiteraard opgelost.
Op termijn wel ja, zoals je zelf zei, so be it.

We gaan verder sukkelen totdat de financiele markt de uitbeenmessen gebruikt op het Belgische karkas.

En dan is het afgelopen met Belgie. De beslissingen die nu niemand durft nemen gaan dan als vanzelf gaan.
Oud 26 januari 2011, 16:36   #115
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Dat is dan het bewijs dat Belgie ook niet voor de franstaligen bestaat.
alfa16vjtd is offline  
Oud 26 januari 2011, 16:37   #116
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
je kan toch niet ontkennen dat hij zéér ver ging in zijn toegevingen tov zijn partijprogramma??
Ik ontken dit absoluut niet. Daarom dat ik mij NIET aansluit bij diegenen die denken dat hij geen akkoord wilt.

MAAR, en daar zit het 'm, ik ontken OOK niet dat de Franstaligen, al staat er niks op papier, ook zeer ver gaan in hun toegevingen.

Ik ben het met Fox eens dat het probleem de onder- en bovengrens is van beide partijen. Maar ik zeg NIET dat dit een akkoord onmogelijk maakt. Da's het verschil, en daar zit de kern van de huidige discussie tussen ons.
Oud 26 januari 2011, 16:39   #117
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
hij stopt ermee. Heb ik gehoord in de wandelgangen hier, dus het nieuws zal wel niet van de lucht zijn
Welke wandelgangen zijn dat?
sjarel is offline  
Oud 26 januari 2011, 16:41   #118
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ontken dit absoluut niet. Daarom dat ik mij NIET aansluit bij diegenen die denken dat hij geen akkoord wilt.

MAAR, en daar zit het 'm, ik ontken OOK niet dat de Franstaligen, al staat er niks op papier, ook zeer ver gaan in hun toegevingen.

Ik ben het met Fox eens dat het probleem de onder- en bovengrens is van beide partijen. Maar ik zeg NIET dat dit een akkoord onmogelijk maakt. Da's het verschil, en daar zit de kern van de huidige discussie tussen ons.
wel, ik denk dat wij au fond nog niet zo ver van elkaar staan hoor.

ik denk ook wel dat de Franstaligen op dit moment vrij ver gaan in hun toegevingen, toch vanuit hun standpunt. maar vergeet niet dat ook de nota Vandelanotte voor hun véél te ver ging.

ik zeg niet dat er geen akkoord mogelijk is, maar ik denk wel dat de Franstaligen nog altijd niet goed snappen wat er in Vlaanderen aan het gebeuren is. op z'n best zou je de nota VDL nog kunnen verdedigen in Vlaanderen, ze is wazig genoeg. Maar veel minder zal er toch niet mogen instaan hoor.
Oud 26 januari 2011, 16:50   #119
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wel, ik denk dat wij au fond nog niet zo ver van elkaar staan hoor.

ik denk ook wel dat de Franstaligen op dit moment vrij ver gaan in hun toegevingen, toch vanuit hun standpunt. maar vergeet niet dat ook de nota Vandelanotte voor hun véél te ver ging.

ik zeg niet dat er geen akkoord mogelijk is, maar ik denk wel dat de Franstaligen nog altijd niet goed snappen wat er in Vlaanderen aan het gebeuren is. op z'n best zou je de nota VDL nog kunnen verdedigen in Vlaanderen, ze is wazig genoeg. Maar veel minder zal er toch niet mogen instaan hoor.
Dit land is onbestuurbaar geworden. Met de beste wil aan beide kanten komt men nooit tot een compromis.

Wat voor Vlaanderen kleine stapjes zijn in de staatshervorming, betekenen voor de Walen reuzestappen.

En zo kom je er nooit natuurlijk
Oud 26 januari 2011, 16:52   #120
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Mme Milquet a une nouvelle fois assuré avoir travaillé de manière constructive sur les dossiers institutionnels et être disposée �* le faire encore. Estimant la N-VA “incontournable” vu l’expression de l’électorat flamand et la position des partis flamands, elle a appelé �* des concessions mutuelles. “Mais le mandat des partis francophones n’est pas d’accepter 100% des revendications de la N-VA car alors il n’y aurait plus de Belgique”. Selon la présidente du cdH, “la ligne rouge” �* ne pas franchir est la différenciation des allocations de chômage."
http://www.sudpresse.be/politique/20...s-842396.shtml

Graag gedaan.
OK, dus buiten de "différenciation des allocations de chômage" is ze het met alles eens? Laat ons het eens uitproberen
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be