![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Anderzijds is daar toch het tegenvoorbeeld vh Estische 'auxiliaire' volk. Hoeveel generaties gaat de Russische minderheid het in Estland kunnen uitzingen , denk je?
![]() |
#102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat museum dient er dus ook aan te geloven. ![]()
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja weer een reformat ervan
|
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ondanks dat feit, lijkt ze dan totaal niet in staat om keuzes te maken over verlichting in huis, of naar een machine te kijken die defect is en dan te zeggen wat het defect is, om dan een half uur later door mij hersteld te worden.Of dan zit ze te eisen van mij dat ik dingen herstel zonder altijd naar de winkel te gaan achter materiaal. Je zou verwachten dat ze meer praktisch en minder theoretisch is;.. blijkbaar zit dat gewoon in een mens om dingen open te gooien of niet... Maar kom ik wil maar zeggen, het is inderdaad een merkwaardige opleiding, en toch heeft die opleiding zijn waarde. De ingenieurs vinden toch allemaal werk.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 6 februari 2011 om 11:03. |
|
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als het erop aankomt om aan de wetenschappelijke basis van sommige technologieen te werken, dan is het toch niet de beste opleiding, he. Dat wil niet zeggen dat industrieel ingenieurs geen slimme mensen zouden zijn, die in de zakenwereld veel succes kunnen hebben of zo, he. Maar om een *doctoraat* gaan te doen hiermee, dat lijkt mij toch wel een contradictie. Het is speciaal een opleiding die praktijk-gericht was en dus NIET de ganse wetenschappelijke en theoretische onderbouw heeft meegegeven - juist om de goeie reden dat je die eigenlijk niet altijd nodig hebt bij het toepassen van techniek. Hoe kan je dan daarachter aan *uitbreiding* van die theoretische onderbouw gaan werken (wat een doctoraat eigenlijk inhoudt, he), als je die eerst al niet eens volledig hebt gehad ?
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() Mijn minimumprogramma : 1 wet : mensen moeten in de stad of het dorp van hun werk gaan wonen. Verkeersproblemen opgelost, Brussel vernederlandst, meer werkgelegenheid in de bouw en afbraak, meer groen en beter voor de boeren, integratie, ...
|
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iets wat een heerservolk zoals de Finnen nooit hebben gedaan. |
|
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() het waterval systeem in full force dat moet pijn doen Laatst gewijzigd door born2bewild : 6 februari 2011 om 23:31. |
|
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is niet enkel dat. Ik moet zeggen dat ik mij niet aan het voorbereiden ben op een plaatsje binnen dit systeem. Een (burgerlijk) ingenieur is maar een radertje in dat systeem. Je hebt burgerlijk werktuigkundig ingenieurs die elektromotoren ontwerpen en er nooit eentje van dichtbij gezien hebben. Wat ze in feite uitvoeren is niet het ontwerp van een elektromotor. Ze ontwerpen een signaal, dat indien ingeschoven als input in het verder productieproces als output de elektromotor zal leveren. Nee, danku. Ik wil niet een van die mensen zijn. Een ingenieur moet ook technicus zijn. Net zoals je in't leger geen officier kan hebben die ook geen soldaat is. Een ingenieur moet kunnen draaien en frezen en moet weten hoe metaal er van dichtbij uitziet. Om terug te komen: Ik wil in mijn studie iets universeels oppikken. De studie van vaste-stoffysica, of informatietheorie, kan ik altijd in mijn vrije tijd oppikken. Probleemloos, met de komst van het internet bestaan er zeer goede boeken die beter werken dan lessen met proffen (die vaak gebrekkig zijn). Dat papiertje is 1 ding. Maar stel dat er oorlog is? Verzekeringshaaien met twee (2) universitaire diploma's gaan nutteloos zijn. Wat kan je doen?, is dan de vraag. Aangezien deze tekst lang genoeg is ga ik aan wat citaathoererij doen: A human being should be able to change a diaper, plan an invasion, butcher a hog, conn a ship, design a building, write a sonnet, balance accounts, build a wall, set a bone, comfort the dying, take orders, give orders, cooperate, act alone, solve equations, analyze a new problem, pitch manure, program a computer, cook a tasty meal, fight efficiently, die gallantly. Specialization is for insects. //Robert A. Heinlein En aangezien ik via die weg een doctoraat kan behalen opent de grenzen inderdaad helemaal. En inderdaad. Industrieel ingenieursstudenten zijn van een heel ander niveau. Voor hen is "plus oneindig" een getal en is een Dirac-delta "een functie die oneindig groot wordt in oneindig kleine tijd". |
|
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar nog eens, ik zeg NIET dat industrieel ingenieur een nep diploma zou zijn. Alleen is het *met opzet* een richting die men theoretisch veel lichter heeft gemaakt, om de nadruk te leggen op praktijk en techniek. Voor vele functies is dat een GOEIE ZAAK. Maar NIET voor *wetenschappelijk onderzoek* of ik zou zeggen: voor hoger onderwijs. Maar natuurlijk wordt er wel wat theorie aangeleerd: tenslotte is het een ingenieur en geen technicus. Maar men leert het minimum aan theorie. Ik zal je een voorbeeldje geven. Een burgerlijk ingenieur leert in de mechanica natuurlijk de wetten van Newton met krachten en zo, maar ook de Lagrangiaanse en Hamiltoniaanse mechanica. Nadien worden die principes toegepast in bijvoorbeeld de continuumsmechanica, van waaruit verschillende oplossingsmethodes afgeleid kunnen worden voor de vervorming van lichamen onder stress. Voor zover ik weet krijgt een Ing daar niks van (ben eens gaan neuzen op de site van Groep-T bijvoorbeeld). Het is trouwens vrij moeilijk om dat te onderwijzen aan industrieel ingenieurs, want hun cursussen wiskunde zijn niet "zwaar" genoeg om die machinerie goed onder de knie te krijgen. Ik zal direct beamen dat je voor veruit de meeste ingenieursjobs zoiets niet nodig hebt. Als je een of ander mechanisch ontwerp doet, dan zullen die technieken wel ingebouwd zijn in het eindige-elementenprogramma dat je gebruikt om na te gaan of het spel wel houdt. Infeite zijn die mechanica opleidingen vooral interessant als je gevorderde fysica gaat doen. De doorsnee ingenieur zal dat waarschijnlijk nooit meer moeten boven halen. Maar iemand die beweert van een DOCTORAAT te halen in zeg maar een of andere mechanica problematiek, daarvan verwacht je toch dat-ie: - alle algemeen materiaal van het vakgebied KENT - alle papers daarover KAN LEZEN - weet dat die technieken bestaan omdat ze eventueel een invloed kunnen hebben op zijn onderzoek (ttz, een oplossingsmethode aan kunnen brengen voor het NIEUWE probleem waar hij/zij onderzoek naar doet).
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 februari 2011 om 09:21. |
|
![]() |
![]() |
#115 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar waar jij het eigenlijk over hebt is een niveau van abstractie. Abstractie (zoals het woord aangeeft) wil zeggen: alle overtollige weglaten om het essentiele te leren. Hoe abstracter je iets beschouwt, hoe breder het toepassingsgebied. Natuurlijk moet je nadien terug "afdalen" tot op een concreet niveau als je een concrete toepassing wil he. Je moet het essentiele abstracte idee terug "aankleden" met een concrete invulling. Maar die oefening is veel gemakkelijker dan andersom. Iemand die enkel appelen heeft leren tellen, bij wijze van spreken, die moet zijn leergang herbeginnen als hij koeien leert tellen. Iemand die "abstract" heeft leren tellen, die kan dan met een kleine moeite, zowel appelen, als koeien, als zandkorrels tellen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() net wat we hier nodig hebben!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 7 februari 2011 om 10:45. |
|
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaanderen onafhankelijk
Flattax en volledige herziening van het belastingstelsel of Uittreding uit de EU en herzieining van het belastingstelsel. Voor minder als dat kom ik niet buiten. |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn persoonlijk minimumprogramma:
1. Meer bierfestivals met plaatselijke bieren; 2. Verplichte teensletsen in de zomer.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() - afschaffing van het Brussels gewest
- uitstap uit de EU. |
![]() |