![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geproduceerd en verzonden vanuit voornamelijk vrijhavens.
En een vrijhaven is ? ; http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijhaven
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#103 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo'n hoge koortsen zijn voor zo'n kleine baby's wel degelijk dodelijk. En van al de ziekenhuizen die ik nu al meegemaakt heb in mijn leven, zijn ze allemaal tot opname overgegaan vanaf 40° koorts bij kinderen. Laatst gewijzigd door Duupje : 9 februari 2011 om 21:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Parlementslid
|
![]() Oei! Dan is mijn baby al zeker drie keer dood geweest. En telkens weer tot leven gekomen. Een mirakel! Nee, drie mirakels!!
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Prijs uzelf gelukkig dat het bij uw kind dan tot hier toe nooit fout is gelopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
Daarom dat ik denk dat dit verhaal echt met ogen en haken aan mekaar hangt (niet opgenomen in twee ziekenhuize bij objectieve vaststelling van zo'n hoge T°C)
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |||||||
|
![]() Citaat:
Voor een baby in een acute koortstoestand, liggen de zaken net iets anders, zeker op een vrijdagavond en wanneer de dokter van wacht 2 gemeenten verder woont. dan kun je maar beter het zekere voor het onzekere nemen en een ritje naar de spoed is dan zeker geen overbodige luxe. Citaat:
![]() Citaat:
Maar dat zijn dan ook meestal mensen (aardse engelen) met een soort roeping en toewijding, waar vele beroepen nog een ferme punt aan kunnen zuigen. Citaat:
Anders 'n paar van die over het paard getilde ministerkes eens mee laten patrouilleren in de uitgangsbuurten van de grootsteden en tegen een uur of 4 s' nachts in zo'n spoeddienst droppen, net als er zo'n verrijkende bende binnen komt vallen. Ook hun kinderen zouden eens wat jaartjes in concentratiescholen mogen doorbrengen... Citaat:
En stel dat ze in de gangen iemand vond die haar wilde helpen, dan moet die ook nog kunnen communiceren in de taal van die dokteres. Voorlopig is het nog wachten op haar identiteit. Citaat:
Citaat:
Maak het maar mee... Gelukkig blijkt dit meer uitzondering dan regel te zijn. ![]() Laatst gewijzigd door Diego Raga : 9 februari 2011 om 22:35. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn eigen link? Verklaar u...
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() Over medicijnen gesproken: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/...suggestie.html
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals jezelf aangeeft : 'zoiets kan dodelijk zijn' ... het is het dus niet... en da's maar logisch ook. met 'zoiets kan dodelijk zijn' of met 'bij zo'n temperaturen stuurt men geen kind naar huis' refereert men naar het feit dat zoiets verdomd ernstig te nemen is. En die ernst ligt in het loutere feit dat 41.5 heel dicht ligt bij een onomkeerbare grens en er dus absolute waakzaamheid ( en ingrijpen ) vereist is. Maar dat is het dan ook... want die 41.5 op zich betekend in feite juist 'minder' (zoals al uitgelegd) dan bij volwassenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Parlementslid
|
![]() Ik probeer alleen te doen inzien hoe absurd het is om paniek m.b.t. gezondheid als basishouding te cultiveren, met de daaruit volgende overconsumptie van medisch advies. Ik ken ook zo vrienden die voor iedere pijntje en iedere koorts boeven de 39° van hun kinderen naar de spoed karren. Ze zijn daar al bekend als ' de familie Paniek die maar tevreden is als ze met een pak antibiotica naar huis kan'. Dat is toch te gek om los te lopen. Nogmaals: als mijn baby 40° koorts heeft en er zijn geen andere zorgwekkende symptomen (lethargie, spasmen, overgeven, coma, ...) dan weet ik uit ervaring dat die koorts zal overgaan. Het is immers de uiting van een perfect normale afweerreactie. Dié onderdrukken is veel erger dan de koorts zelf.
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp nog altijd niet hoe ik om middernacht mijn huisarts zou moeten vinden om te zeggen dat m'n baby 41.5 graden koorts maakt ... Tot een uur of zes his dat het antwoordapparaat waarop je een afspraak kan maken om is langs te komen en aanbellen hoeft al helemaal niet want de mens woont er niet .
Op zoek gaan naar de dokter van wacht ? Geraak er maar eens , zeker als het hospitaal vlak achter de hoek is lijkt me dat de best mogelijke oplossing. Mss moet men daar dan ook maar een dokter van wacht hebben of zo, lijkt me al iets handiger dan een speurtocht door een halve stad... |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||||||
|
![]() [quote=Diego Raga;5289511]Voor een grieperig gevoel of een verstuikte enkel gaat men idd best naar de huisdokter.
Voor een baby in een acute koortstoestand, liggen de zaken net iets anders, zeker op een vrijdagavond en wanneer de dokter van wacht 2 gemeenten verder woont. dan kun je maar beter het zekere voor het onzekere nemen en een ritje naar de spoed is dan zeker geen overbodige luxe.[/quote Absoluut!! Citaat:
![]() Citaat:
![]() Een groot probleem is dat minister van gezondheidszorg vaak geen zier te maken hebben met gezondheidszorg... als je niet weet hoe het ergens gaat, in het veld zelf, weet je ook niet waar de grote gebreken en pijnpunten liggen. Hetzelfde voor ziekenhuizen, die ook meer en meer worden gemanaged door economen ... Cijfers, de rest telt niet meer. Ik kan je daar verhalen over vertellen, waarvan je achterover valt. Deze hebben niéts meer te maken met streven naar een kwaliteitsvolle gezondheidszorg op maat van patiënten, maar alles met puur het streven naar winst en goede rapporten (die uit cijfers bestaan). Enkele doden zijn dan betere cijfers waard. De toestanden die ik ken en waarvan ik dus zeker weet dat ze dagdagelijkse (absurde) realiteit zijn, spelen zich wel af in buurlanden, maar België zal die trend zeker volgen ... In van die ziekenhuizen is er voor geneeskunde ook helemaal geen plaats meer, alles is zodanig geprotocoliseerd dat het eigenlijk zelfs niet meer uitmaakt of de arts zelf nog kennis heeft of niet ... Hij moet gewoon de beslissingsbomen volgen. ![]() Citaat:
Daar knelt zeker vaak het schoentje! De meest "tolerante" mensen, komen uit de meest "witte" wijken, gaan naar een elite-school, vertoeven uitsluitend in de betere (uitgaans)buurten, waar zwarten overigens buitengekeken zullen worden of op z'n minst zullen zorgen voor een 'allocatie' van die elite. Degenen die zicht krijgen op hoe het werkelijk zit, worden door deze grote bende onwetenden (waarvan sommigen wel weten maar het gewoon hopen toe te dekken omdat anders boven water komt dat zij dit probleem eigenlijk veroorzaakt hebben en jarenlang hebben genegeerd) meteen afgewezen... onvoorstelbaar hoe de P.S. bv. de laatste weken vele constructieve wetten voorgesteld door de N.V.A. over dit thema, onverbiddelijk naar de prullenmand verwees. :-/ Nochtans is er één ding aan het veranderen: ook in de hogere kringen begint men te beseffen hoe het er werkelijk aan toe gaat in de minder begoede buurten. Eén van die groepen zijn bv. net de artsen, notarissen en sociaal werkers, omdat zij veel in aanraking komen met deze 'minderheidsgroepen'. Citaat:
Intussen zouden er ook berichten zijn die erop wijzen dat dit incident zich om verscheidene redenen niet kan afgespeeld hebben, zoals het door de moeder wordt weergegeven (de talenkwestie, het afwijzen van behandeling (wat we al wisten want er was geen afwijzing) maar ook de temperatuur). Citaat:
Citaat:
Maar medische fouten gebeuren helaas denk ik veel frequenter. Het zijn enkel de meest sensationele gevallen zoals die in je link, die door de pers worden gepubliceerd. Ik heb er zelf bv. al een aantal aan den lijve mogen ondervinden. Sommige zo dom dat je je afvraagt of het wel echt was. :-/ Maar artsen zijn ook maar mensen... ik weet niet of ik het onder die werkdruk en vaak in zo'n heisa veel beter zal doen. (Ik hoop echter van wel.)
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 februari 2011 om 23:00. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |||||
|
![]() Citaat:
Elk positief resultaat geeft je dan de kracht om verder te gaan. Koester die roeping en leef ernaar en je zal wel een richting vinden, waarin je die potentiële aanleg kunt ontplooien. Een studiebasis heb je al, nu nog een (ander) sociaal deelaspect vinden dat nood heeft aan toegewijde mensen als jij, en dan zal de wereld er weer een stuk beter uitzien. Mensen als jullie houden het Licht aan, Groentje. Dank en respect daarvoor. Citaat:
De financiële belangen en het verheven luxeleventje van de hoofdaandeelhouders wegen uiteraard zwaarder door, dan de toestand van de mentaal-fysieke modus vivendi van de mensheid. Idd pijnlijk om vast te stellen. En weet je, de meeste van alle mogelijke aandoeningen en ziekten kunnen nochtans door gerichte zelfgenezing aangepakt en genezen worden, alsook voorkomen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Zelfgenezend_vermogen Stel je voor dat iedereen zich van dit inherente vitale vermogen bewust zou worden, desnoods via het onderwijs al, dan zou er een economische aardverschuiving plaatsvinden in de medische miljardensector. Het maatschappelijk gestelde vertrouwen in de zgn 'alwetendheid' van de farmabaronie, zou dan krimpen tot de grootte van een apennootje en dan zouden hospitalen en dokterskabinetten nog slechts plaatsen zijn, waar aandoeningen kunnen vastgesteld worden en waar mensen onder medisch toezicht begeleid worden, in het optimaal activeren van hun eigen natuurlijke herstelvermogen. Peperdure en energieverslindende lijdenswegen zouden dan finaal tot het verleden behoren. Het overschot dat zo ontstaat in de kas van de SZ, zou dan voor andere en nuttiger maatschappelijke doeleinden kunnen aangewend worden. Iedereen geholpen dus, behalve degenen in deze bussiness die er uiteraard alle belang bij hebben, om alles bij het oude adagium te laten en jij weet wsl als geen ander hier, dat de medische Orde die nu (wereldwijd) de dienst uitmaakt, tot deze groep behoort. De verstrengelde machtsbelangen van de Orde en de Farma zijn bij deze veel te groot, om enig serieuze intellectuele toegeving of onderzoek te doen in de ethiek van deze vaststelling. De placebo-link die ik in een andere post gaf, illustreert al een en ander. Metaliteitsgewijs en totalitair bekeken is dat gelijk als het stilzwijgend fanatisme dat alternatieve kwakzalvers ea beunhazen ook tentoonspreiden, als hun bollenwinkel eens aan een kritisch onderzoek onderworpen wordt. http://www.tigweb.nl/TIG21-22_24_van...Zelfheling.pdf Citaat:
De betekenis van de sanskriete term Avidya, is treffend mbt tot die fameuze onwetendheid van onze natuurlijke mogelijkheden: "The work of avidya is to suppress the real nature of things and present something else in its place." http://en.wikipedia.org/wiki/Avidy%C4%81 De boodschap is vrij duidelijk... Een mens die zijn eigen gecentreerde levensbron heeft ontdekt en van daaruit leeft en handelt, is vrij en onafhankelijk van elke vorm van uiterlijke macht, gezien elke autoritaire vorm daarvan in het niets valt bij de waarlijke en authentieke macht van het zielewezen dat wij in essentie zijn, al zijn we ons daar (meestal) niet bewust van. Zich van deze inherente kennis bewust worden en die aanwenden, is vooralsnog het grootste taboe van onze beschaving. Citaat:
Aldus, men kan voor of tegen openbare bewakingscamera's zijn, maar in een situatie waar het ene woord tegen het andere kan uitgespeeld worden, is dat imo geen overbodige luxe meer, net zoals politiewagens in de VS dat op hun dashbord hebben. Zo kan in geval van betwisting een en ander wat beter in perspectief geplaatst worden en hoeft daar geen sensationele verslaggeving over te verschijnen. In de nabeschouwing of reconstructie van een gebeurde situatie, willen betrokken beeld en geluid wel eens mankeren, wat soms nogal lastig is om klaarheid te brengen in iets. Ik denk dan ook dat de tijd niet meer veraf is, dat iedereen met een knopscamera in de revers of zo'n camerabril zal gaan rondlopen, net zoals we nu dat nu met een gsm doen. Je hele dagverloop wordt dan opgenomen en gebeurt er niets noemenswaardig, des te beter, maar in een discutabel geval als dit bv, heb je dan toch een poot (-tje) om op te staan. Ook handig bij verkeersongevallen en zo, waarbij duidelijker de oorzaak kan achterhaald worden en zo kunnen ook jarenlange processen en slopende welles-nietes spelletjes voorkomen worden. Citaat:
De meeste medische blunders halen gewoonweg de pers niet eens, maar vermoedelijk heeft de Orde daar wat meer dossiers over, wsl meer dan we ooit zullen te weten komen. En chaotische werkdruk veroorzaakt altijd problemen, in gelijk welke sector. Ook in fabrieken of in de bouw gebeuren er werkongevallen, als het tempo te hoog ligt of je met van alles tegelijk moet bezig zijn. Pas als het te laat is, kunnen we onszelf wel voor het hoofd slaan Probeer dus te werken vanuit de tijdloosheid van het moment, als een anker in een zee van chaos, waarvan ik vrij redelijk overtuigd ben dat jij dat in je mars hebt. Als je terugkijkt op eerdere drukke en/of uit de hand lopende toestanden, dan zie je dat sommige dingen toen ook anders hadden gekund, onderwijl weer wat wijzer wordend van de twijfel en de ev fouten die je toen doormaakte. Ga er dus maar voluit voor, Groentje, keep up the spirit en volg je intiemste roeping, steunend op de steeds groeiende ervaring van jezelf en die van je collega's. Komt écht wel goed. ![]() Zo, m'n ei is eruit en verder hoop ik dat die baby geen blijvende schade heeft overgehouden, aan dit onverkwikkelijke ziekenhuisavontuur. ![]() Laatst gewijzigd door Diego Raga : 12 februari 2011 om 00:50. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() Ziekenhuis: "Verhaal baby met koorts klopt niet helemaal"
Maar elders in DM: Roemeense artsen komen massaal in België werken Laatst gewijzigd door filosoof : 17 februari 2011 om 02:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
|
![]() Nee, en toch weet ik dat ge kwatsj aan het vertellen zijt. Straf eh
lees eens uw eigen link, ge weet wel, die powerpoint-link die ge gepost hebt
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |