![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
| Bekijk resultaten enquête: Welke vlag verkiest u? | |||
| 1 |
|
17 | 32,69% |
| 2 |
|
10 | 19,23% |
| 3 |
|
4 | 7,69% |
| 4 |
|
7 | 13,46% |
| 5 |
|
10 | 19,23% |
| 6 |
|
4 | 7,69% |
| 7 |
|
0 | 0% |
| Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
vlag van Belgisch Limburg: ![]() vlag van Nederlands Limburg: ![]() vlag van Luik (Limburg behoorde een aantal eeuwen geleden bij het Prinsbisdom Luik): ![]() Sorry, mijn beste, maar waar ziet u hanen staan? |
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#104 | ||||
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Citaat:
Ik bemoei me d'r ook niet mee hoe zij in hun taal onze steden en dorpen noemen. Kom nou. Citaat:
Citaat:
De vraag is niet waarom wij een filmfestival organiseren in een stad die wordt belegerd, maar hoe ze het in hun hoofd halen om een stad te belegeren waar een filmfestival wordt georganiseerd. ( Haris Pašovi’c, een van de oprichters van het filmfestival van Sarajevo, 1998 ) |
||||
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
De vraag is niet waarom wij een filmfestival organiseren in een stad die wordt belegerd, maar hoe ze het in hun hoofd halen om een stad te belegeren waar een filmfestival wordt georganiseerd. ( Haris Pašovi’c, een van de oprichters van het filmfestival van Sarajevo, 1998 ) |
|
|
|
|
|
|
#106 | ||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Eigenlijk zou hier op de basisschool al aandacht aan besteed moeten worden. Op mijn basisschool werden vanaf groep 5 wel alle Nederlandse provincies uitgebreid behandeld, maar van België kenden we alleen de plaatsnamen toevallig van een topografiespelletje op de (nu prehistorische) computer, dat de hele Benelux besloeg en met de Nederlandse namen werkte. België is verder noch op de basisschool, noch op de middelbare school specifiek als land aan bod gekomen. Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#107 | ||
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Citaat:
||
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Dat interview heb ik gemist, ik zal het nakijken. Ik kan me wel herinneren dat er in het verleden al problemen zijn geweest tussen de Nederlandse ambassadeur en de Vlaamse regering. |
|
|
|
|