Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2011, 21:18   #101
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Klopt, maar om een probleem op te lossen gaat men naar alles kijken. Wat is het nut van het probleem met homofobe Moslims op te lossen als er nog steeds andere mensen zijn (tot Parlementsleden toe) die de gelijkheid van homo's niet aanvaarden? Wat is het nut van een deel van het probleem aan te pakken? Homofobie is een gevaar en en schande voor een democratische rechtstaat, en moet als dusdanig aangepakt worden.

En men moet eens stoppen schijnheilig te zijn, hé... Een deel van de zogezegde "homovrienden" zijn dit niet, zij profiteren gewoon van het feit dat er problemen zijn met homofobe Moslimjongeren om aan Moslimbahen te doen, daarmee de techniek gebruikend van "de vijand van mijn vijand is mijn vriend". Zij doen hetzelfde met de Joden en zijn ineens Israel-vrienden.
DAT is wat het debat verziekt, het gans hypocriet gedoe die erachter schuilt.
Er zijn mensen die het omgekeerde doen? Uiteraard, en die moeten even zwaar bekampt (figuurlijk) worden.

Dus ik herhaal mijn antwoord op de eerste vraag : De individuele vrijheid toegepast op beiden waarbij de individuele vrijheid van homo's om hun seksuele geaardheid te beleven zoals zij het wensen, iets wat door de maatschappij moet verdedigd worden, desnoods via "maatschappelijk geweld" (aka Justitie).

Echt waar, ik droom van een discussie over homofobie waar eindelijk eens zonder schijnheiligheid wordt gesproken, en zonder te focussen op één vorm ervan. Zo naïef ben ik evenwel ook niet.
Het lijkt me fout om te denken dat je alles in één keer moet proberen oplossen. Uiteindelijk is men er ook wel achtergekomen dat de 'standaard' preventie van homohaat en dergelijke niet werkt voor iedereen, en dus echt niet als je werkt met groepen allochtone jongeren. Natuurlijk is eenzelfde handeling even erg of die nu van een allochtoon of autochtoon komt, maar verschillen zien tussen groepen en die ook als dusdanig erkennen zal écht nodig zijn.
En daar is niks racistisch aan.
Oud 27 februari 2011, 21:22   #102
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke Bekijk bericht
Ik spreek haar daar niet persoonlijk op aan. Waar lees jij dat?
Hier:

Citaat:
Een homofobe aanval van islamblokkers of niet?

Wat denk je artisjok?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 21:23   #103
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Inderdaad. Dat die twee hier op gelijke hoogte worden gesteld stelt mij zwaar teleur. Telkens als er kritiek geuit wordt op het onaanvaardbare gedrag van moslimjongeren jegens holebi's, volstaat men niet dit gedrag te veroordelen, maar haalt men totaal irrelevante zaken aan zoals het holebi-standpunt van het VB of de Katholieke Kerk. Bij mijn weten is er nog geen homostel weggepest door haar VB-buren, en worden er ook niet wekelijks holebi's in elkaar geslagen door participanten van de Wereldjongerendagen.
Ik pleit voor een verplichte integratie. Als moslims dan nog de neiging voelen om holebi's niet te aanvaarden. Dan is er slechts 1 weg. Moslims of joden (onderschat deze niet) dienen dan vriendelijk maar met zachte dwang ons land te verlaten. Het zijn niet de holebi's die moeten vertrekken.

Godsdienst uit de maatschappij. Zo zal deze sereen worden. Mijn gevoel dat links gekaapt is door godsdienstzotten blijkt ook bij anderen aanwezig.

Laatst gewijzigd door Serenity : 27 februari 2011 om 21:25.
Serenity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 21:25   #104
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serenity Bekijk bericht
Ik pleit voor een verplichte integratie. Als moslims dan nog de neiging voelen om holebi's niet te aanvaarden. Dan is er slechts 1 weg. Moslims of joden (onderschat deze niet) dienen dan vriendelijk maar met zachte dwang ons land te verlaten.
En christenen met dezelfde mening ook?
Oud 27 februari 2011, 21:27   #105
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
En christenen met dezelfde mening ook?
Bij het hebben van een dubbele nationaliteit. Ja ! Indien men slechts 1 (Belg)nationaliteit heeft. Strengere straffen. Holebi's mishandelen hoort thuis onder haat, racisme en discriminatie.

Laatst gewijzigd door Serenity : 27 februari 2011 om 21:28.
Oud 27 februari 2011, 21:29   #106
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Hier:
Daar vraag ik haar mening.
Magdanie?
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 21:37   #107
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar vraag ik haar mening.
Waarom specifiek h�*�*r mening?

Maar u heeft ondertussen nog steeds niet geantwoord op mijn vraag waarom u er van uitgaat dat het in het door u aangehaalde artikeltje over een homokoppel gaat.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 27 februari 2011, 21:41   #108
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom specifiek h�*�*r mening?
Mind your own business.

Citaat:
Maar u heeft ondertussen nog steeds niet geantwoord op mijn vraag waarom u er van uitgaat dat het in het door u aangehaalde artikeltje over een homokoppel gaat.
"jongeren" vallen duo aan.
Oud 27 februari 2011, 21:45   #109
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mind your own business.
Dit is een publiek forum. Als u een medeforummer persoonlijk wil aanspreken, kan u dat via het systeem van privé-berichten doen. Als u verkiest uw bericht op het forum te posten, is het "everbody's business".

Citaat:
Een duo van twee jongens is dus volgens u per definitie een homokoppel?

Citaat:
Oud 27 februari 2011, 21:46   #110
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal mee eens!
Inderdaad, moslims.
Oud 27 februari 2011, 21:48   #111
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Inderdaad, moslims.
Pardon?

Citaat:
Oud 27 februari 2011, 21:51   #112
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
Bij het hebben van een dubbele nationaliteit. Ja ! Indien men slechts 1 (Belg)nationaliteit heeft. Strengere straffen. Holebi's mishandelen hoort thuis onder haat, racisme en discriminatie.

Mensen mishandelen hoort thuis onder mishandeling en dient zwaar gestraft te worden.
comandante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2011, 21:54   #113
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zou natuurlijk al helpen indien in het onderwijs koranlessen uitgevlooid worden op homofobe leerstof.
Oud 27 februari 2011, 21:56   #114
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou natuurlijk al helpen indien in het onderwijs koranlessen uitgevlooid worden op homofobe leerstof.
Zit die er dan nu in?

Citaat:
Oud 27 februari 2011, 21:58   #115
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Een duo van twee jongens is dus volgens u per definitie een homokoppel?
Hallo?

Citaat:
Oud 27 februari 2011, 22:01   #116
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dat zo? Met onze subsidies? HELP !
Oud 27 februari 2011, 22:10   #117
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuybens bezorgd over homofobie bij radicale moslims
28/03/10, 18u54

Bruno Tuybens Sp.a-Kamerlid Bruno Tuybens wil dat de politie meer aandacht besteedt aan homofobie bij fundamentalistische moslims. "De groeiende afkeer van homofilie bij radicale moslims in ons land is een grote bezorgdheid. De politie heeft een belangrijke rol te spelen, ook op het vlak van preventie", zegt hij.

Volgens Tuybens spuien alsmaar meer islamitische websites "verwerpelijke opvattingen over homofilie". "Het is uiteraard een bijzonder complexe materie, waarop we multidisciplinair moeten reageren", legt hij uit. "Het onderwijs moet meer aandacht hebben voor seksuele diversiteit. Daarnaast heeft ook de politie een heel belangrijke rol te spelen, niet alleen op het vlak van repressie, wanneer misdrijven plaatsvinden, maar ook op het vlak van preventie."

Opleiding
In antwoord op een parlementaire vraag van Tuybens, zei minister van Binnenlandse Zaken Annemie Turtelboom (Open Vld) dat in de opleidingsprogramma's van de politie de specifieke problematiek van discriminatie, waaronder homofobie, aan bod komt. Bovendien is er binnen de dienst Gelijkheid en Diversiteit van de federale politie een kenniscentrum waarin expertise en kennis verzameld worden over onder meer homoseksuele geaardheid en homofobie. Politiemensen worden aangemoedigd om homofobe misdrijven te registreren.

Meer aandacht
Toch vraagt Tuybens de federale regering meer aandacht te besteden aan en te investeren in de politieopleiding rond deze problematiek. "Absolute zorg dient besteed te worden aan de holebi's in de moslimgemeenschappen zelf. Die mensen zitten uiteraard in een zeer gestigmatiseerde situatie en lopen bijeenkomsten die worden georganiseerd letterlijk langs de zijdeur binnen." (belga/sam
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-moslims.dhtml

Citaat:
Ik begrijp wel niet waarom Tuybens het heeft over fundamentalistische moslims in ons land, terwijl zijn partij ons steeds voorhoudt dat er alleen maar gematigde zijn.
Ben je als homofobe moslim nu een fundamentalist of een gematigde?
Iemand een idee?

Laatst gewijzigd door Pilleke : 27 februari 2011 om 22:20.
Oud 27 februari 2011, 22:13   #118
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan
Ik zie nog weinig toekomst voor holebi's in Europa. Binnen een aantal decennia zal Oost-Azië en Zuid-Amerika (ik denk specifiek aan landen zoals Argentinië en Zuid-Korea) de troon van meest holebi-vriendelijke regio hebben overgenomen van het door godsdienstmigratie vernietigde voorbeeldmodel dat Europa ooit was.

Men moet geen glazen bol hebben om te zien hoe het hier verder zal evolueren. Geweldplegingen tegen holebi's zijn de laatste jaren in stijgende lijn, holebikoppels worden al weggepest uit bepaalde wijken,... Mijn vertrouwen in links om voor ons op te komen is totaal weg.
Incroyable mais vrai : toch één linkse die het probleem niet wegrelativeert.

Citaat:
Tuybens bezorgd over homofobie bij radicale moslims

Bruno Tuybens Sp.a-Kamerlid Bruno Tuybens wil dat de politie meer aandacht besteedt aan homofobie bij fundamentalistische moslims. "De groeiende afkeer van homofilie bij radicale moslims in ons land is een grote bezorgdheid. De politie heeft een belangrijke rol te spelen, ook op het vlak van preventie", zegt hij.

Volgens Tuybens spuien alsmaar meer islamitische websites "verwerpelijke opvattingen over homofilie". "Het is uiteraard een bijzonder complexe materie, waarop we multidisciplinair moeten reageren", legt hij uit. "Het onderwijs moet meer aandacht hebben voor seksuele diversiteit. Daarnaast heeft ook de politie een heel belangrijke rol te spelen, niet alleen op het vlak van repressie, wanneer misdrijven plaatsvinden, maar ook op het vlak van preventie."

Opleiding
In antwoord op een parlementaire vraag van Tuybens, zei minister van Binnenlandse Zaken Annemie Turtelboom (Open Vld) dat in de opleidingsprogramma's van de politie de specifieke problematiek van discriminatie, waaronder homofobie, aan bod komt. Bovendien is er binnen de dienst Gelijkheid en Diversiteit van de federale politie een kenniscentrum waarin expertise en kennis verzameld worden over onder meer homoseksuele geaardheid en homofobie. Politiemensen worden aangemoedigd om homofobe misdrijven te registreren.

Meer aandacht
Toch vraagt Tuybens de federale regering meer aandacht te besteden aan en te investeren in de politieopleiding rond deze problematiek. "Absolute zorg dient besteed te worden aan de holebi's in de moslimgemeenschappen zelf. Die mensen zitten uiteraard in een zeer gestigmatiseerde situatie en lopen bijeenkomsten die worden georganiseerd letterlijk langs de zijdeur binnen." (belga/sam)
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-moslims.dhtml
Ik begrijp wel niet waarom Tuybens het heeft over fundamentalistische moslims in ons land, terwijl zijn partij ons steeds voorhoudt dat er alleen maar gematigde zijn.
Ben je als homofobe moslim nu een fundamentalist of een gematigde?
Iemand een idee?
En ik begrijp niet waarom u zo overduidelijk eenvoudige vragen uit de weg gaat. Go figure...

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 27 februari 2011 om 22:23.
Oud 27 februari 2011, 22:17   #119
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb jij een idee Raf?
Is voor jou een homofobe moslim een fundamentalist of een gematigde?
Oud 27 februari 2011, 22:19   #120
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Prima vraag, eigenlijk zou ik daar ook 'n antwoord op willen zien, graag zelfs...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be