Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2011, 04:22   #101
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Mijn gemeenschap?

Denk je soms dat ik niet weet hoe belangrijk het is om de taal te spreken? Waarom zit ik hier anders op het forum te zeggen dat het belangrijk is de taal te spreken?

Het feit is dat het gewoon onmenselijk is om tegen zo'n vrouw te zeggen: ga terug naar huis, volg een cursus NL (wat ze toch niet mag van haar man, dus dat gebeurt nooit), en kom daarna nog eens terug, dan gaan we u willen helpen.
Maar als die vrouw bijv. ne keer helemaal kapot geslaan wordt door haar vent, en ze komt aan in 't ziekenhuis, dan mag ze van sommigen op dit forum niet geholpen worden want ze spreekt geen NL. Alsof dat dan zo hard de prioriteit is.
Want soms komt er eens iemand aan die nooit NL zou willen spreken, en daarom gaan we al die anderen maar gewoon laten afzien.

Persoonlijk, als men mij zo zou willen behandelen, zou ik gewoon fuck you zeggen hoor.
?????

Waarom zou een vrouw die geen Nederlands kent niet geholpen mogen worden in een ziekenhuis?
Oud 5 april 2011, 10:31   #102
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming Bekijk bericht

Het is absurd: maar van 2 kanten, niet mogen autorijden omdat je geen Nederlands kan is inderdaad absurd (dit is ook niet het geval in België). Maar je rijbewijs halen in het Zuid Afrikaans, Chinees (of toch een van de Chinese talen), Pools, hongaars, ... in België is bijna even absurd. Ik bedoel maar, waar stopt het?
Mijn vriendin is chinese, wou haar rijbewijs behalen en is naar rijcentra gestapt met de vraag hoe dit te behalen. Haar Nederlands noch Frans was toen ver van perfect. Antwoord was in één van de drie landstalen. Ze heeft zich dan maar een nederlandstalig boek aangeschaft en een woordenboek nederlands-engels en eraan begonnen. Geen klagingen of procedures aanspannen, gewoon beseffen dat dit de regels zijn en je eraan aanpassen.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 10:32   #103
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
?????

Waarom zou een vrouw die geen Nederlands kent niet geholpen mogen worden in een ziekenhuis?
Niet geholpen mogen worden is één ding, je klachten kunnen omschrijven is een andere zaak. Zelfs ik merk soms moeiljikheden als ik in Brussel naar een dokter wil gaan die enkel frans spreekt. Gelukkig nu een goede nederlandstalige huisartse gevonden.

Laatst gewijzigd door Bollywood : 5 april 2011 om 10:33.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 14:51   #104
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Niet geholpen mogen worden is één ding, je klachten kunnen omschrijven is een andere zaak. Zelfs ik merk soms moeiljikheden als ik in Brussel naar een dokter wil gaan die enkel frans spreekt. Gelukkig nu een goede nederlandstalige huisartse gevonden.
Ik dacht dat men tweetalig les kreeg op de Belgische scholen. Of vergis ik me daarin?
Oud 5 april 2011, 18:43   #105
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Da's dus zever eh. Je moet echt niet vloeiend Pools spreken voor je daar aan werk geraakt. Vanzelfsprekend ga je er geen job vinden als leraar wiskunde voor je de taal op een hoger niveau beheerst. Maar dat je eerst vloeiend pools moet spreken is zever. Uw Pools gaat er wel razendsnel op vooruitgaan als ge werkt.

wat zit gij nu eigenlijk te kwekkelen tegen mij? ik heb hier op dit forum genoeg benadrukt dat ik het zeer belangrijk vind dat mensen de taal leren van het land waar ze wonen (tenzij het iets tijdelijk is - gastprofessoren uit het buitenland die hier een jaar komen werken moeten natuurlijk geen NL leren).
Het vb dat ik gaf ging niet over iemand die weigert NL te spreken. Het ging ook niet over iemand die maar een paar woordjes NL kan. Iets als "probeer eens een paar woordjes in hun taal te spreken" staat hier absoluut niet ter discussie.
Eigenlijk kan je het ook omdraaien eh: misschien getuigt het ook wel van respect om mensen die hier wonen, werken, zo goed mogelijk willen integreren, te helpen barrières over te steken zodat ze nog beter kunnen integreren. Stel dat ge daar in 't buitenland zit en veel meer spreekt dan een paar woordjes, maar een paar woordjes tekort komt om die brief van de overheid goed te verstaan, dan ga't ge't ook fijn vinden als er u iemand wat extra uitleg wil geven.
'k heb onlangs zo'n onverstaanbare brief van de belastingen gekregen, ik spreek nochtans betrekkelijk goed NL, maar 'k heb toch uitleg moeten vragen zenne. (de eerste die ik aansprak bij de belastingen begreep de brief overigens zelf niet).
Lees dit eens even. http://nl.wikipedia.org/wiki/Talen_van_de_wereld
Als jij iedereen in zijn eigen taal wil aanspreken in een land dan heb je een serieus probleem (waar vind je alle tolken) hoe ga jij aan werk raken als je niet eens de taal spreekt? Veel geluk,... laat staan dat je kan functioneren in het bedrijf dus een selectie op basis van taal vind ik maar normaal. Dit verandert wel als je op ras gaat selecteren. Je moet het ook niet persoonlijk opnemen het is niet persoonlijk tegen u bedoelt. Indien je hier in je eigen taal bezig was had ik je ook niet begrepen Verder maak ik er ook geen probleem van indien men onderling zijn taal van oorsprong spreekt Wees gerust die initiatieven bestaan er om mensen te helpen met de taal. Het rode kruis bijvoorbeeld geeft taallessen met behulp van vrijwilligers (men vriendin heeft hier nog een tijdje voor gewerkt) Als men echter probeert van immigranten te verplichten de plaatselijke taal te spreken dan krijgt men ook verkeerde reacties hoewel dit enkel maar ten goede komt van iedereen. Volgens mij is dit laatste echter vooral een politiek spelletje.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be