Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 30 april 2011, 11:41   #101
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ah, ok, jij vindt het in orde als Vlaaanderen nog meer in bodemolze putten stopt en dat zonder enige transparantie? Wel, betaal jij dan de transfer van mijn gezin (€ 7200 jaarlijks). Je mag zo je solidariteit nog meer glans geven. Deal?

Weet je als er geen transparantie is, hoe weet je dan dat de put bodemloos is. Op die manier is het wel heel erg makkelijk garen spinnen.

Wat uw gezin en solidariteit betreft dan. Ik draag vandaag al bij in de studiekosten van uw kinderen, uw en uw partners ziektekosten en uw opoes pensioen. Net zoals ik vandaag al bijdraag in de studiekosten, ziektekosten en pensioenen van die elf miljoen andere Belgen die geen deel uitmaken van uw gezin. Zoiets vind ik een faire deal. Waarom zou ik - notoir slechte vlaem - u en uw gezin een supplementaire voorkeur behandeling moeten geven? In wat differentieert u en uw gezin zich van die voorvermelde andere elf miljoen Belgen?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 30 april 2011 om 11:44.
4x10E6 is offline  
Oud 30 april 2011, 12:11   #102
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
U bent aan .. het werk?
Yep, met tussenpozen aan de pc... das het voordeel van een tweede job zo goed als thuis he Morgen idem trouwens.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 30 april 2011, 12:11   #103
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Weet je als er geen transparantie is, hoe weet je dan dat de put bodemloos is. Op die manier is het wel heel erg makkelijk garen spinnen.

Wat uw gezin en solidariteit betreft dan. Ik draag vandaag al bij in de studiekosten van uw kinderen, uw en uw partners ziektekosten en uw opoes pensioen. Net zoals ik vandaag al bijdraag in de studiekosten, ziektekosten en pensioenen van die elf miljoen andere Belgen die geen deel uitmaken van uw gezin. Zoiets vind ik een faire deal. Waarom zou ik - notoir slechte vlaem - u en uw gezin een supplementaire voorkeur behandeling moeten geven? In wat differentieert u en uw gezin zich van die voorvermelde andere elf miljoen Belgen?
Ik stel voor dat je even het artikel in Trends leest, dan begrijp je misschien wat met transparantie bedoeld wordt. Een bodemloze put is per definitie iets wat veel geld verslindt. Ik hoop dat je het daar toch mee eens kan zijn.

Hoeveel miljard bedragen de transfers?

"In Duitsland, bijvoorbeeld, krijgt elke belastingbetaler in het vroegere West-Duitsland op zijn belastingafrekening duidelijk mee hoeveel hij bijdraagt aan de financiële transfers naar het vroegere Oost-Duitsland. "

Het Waals model kan op eigen kracht geen sociaaleconomische vooruitgang meer genereren

Laatst gewijzigd door Jakko : 30 april 2011 om 12:18.
Jakko is offline  
Oud 30 april 2011, 12:13   #104
EddyBal

Standaard

Citaat:
U bent aan .. het werk?
En mogen we uw korte niet-antwoorden dan beschouwen als instemmen met onze opinie? U draaide zelf het potje open, wel, waar blijf je met je zinloze kruit?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 30 april 2011, 12:18   #105
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet je als er geen transparantie is, hoe weet je dan dat de put bodemloos is.
Omdat er anders in Belgie transparantie over zou zijn.
Oud 30 april 2011, 12:38   #106
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
En mogen we uw korte niet-antwoorden dan beschouwen als instemmen met onze opinie? U draaide zelf het potje open, wel, waar blijf je met je zinloze kruit?
Mijn beste Bal,

Ik begrijp dat enige mentale soepelheid nodig is om de idee te bevatten dat achter het niet antwoorden op een gelezen bericht een opinie schuilgaat. Ik kan dan ook ruimhartig aanvaarden dat aangezien dergelijke wendbaarheid niet allen gegeven is, sommigen moeilijkheden ondervinden bij het doorgronden van de subtiliteiten van voorgemelde idee.

Ik kan echter bezwaarlijk aanvaarden dat bij ontstentenis van voorgemelde soepelheid, sommigen menen dat een niet antwoord een goedkeuring in zou houden van het gelezen bericht.

Onafgezien daarvan, drukte mijn korte antwoord louter mijn verbazing uit over het feit dat u aan het werken was: een mannelijke multi-tasker, weliswaar met beperkte wendbaarheid, manifesteerde zich op polictics.be.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 30 april 2011 om 12:40.
4x10E6 is offline  
Oud 30 april 2011, 12:46   #107
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Ik stel voor dat je even het artikel in Trends leest, dan begrijp je misschien wat met transparantie bedoeld wordt. Een bodemloze put is per definitie iets wat veel geld verslindt. Ik hoop dat je het daar toch mee eens kan zijn.

Hoeveel miljard bedragen de transfers?

"In Duitsland, bijvoorbeeld, krijgt elke belastingbetaler in het vroegere West-Duitsland op zijn belastingafrekening duidelijk mee hoeveel hij bijdraagt aan de financiële transfers naar het vroegere Oost-Duitsland. "

Het Waals model kan op eigen kracht geen sociaaleconomische vooruitgang meer genereren

Een bodemloze put is in eerste plaats een logische onmogelijkheid. Dit neemt niet weg dat het mij erg interesseren zou te vernemen hoeveel ik bijdraag aan de financiële transfer naar het voormalige Oost-Duitsland. Ik betwijfel echter dat de Belgische fiscus geneigd zal zijn om dit op mijn belastingsafrekening te vermelden.

4x10E6 is offline  
Oud 30 april 2011, 12:48   #108
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Omdat er anders in Belgie transparantie over zou zijn.
Ik poog mij iets voor te stellen bij een overschot aan doorzichtigheid. Ik hou je op de hoogte mocht ik enige voortgang boeken.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 30 april 2011 om 12:49.
4x10E6 is offline  
Oud 30 april 2011, 12:55   #109
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een bodemloze put is in eerste plaats een logische onmogelijkheid. Dit neemt niet weg dat het mij erg interesseren zou te vernemen hoeveel ik bijdraag aan de financiële transfer naar het voormalige Oost-Duitsland. Ik betwijfel echter dat de Belgische fiscus geneigd zal zijn om dit op mijn belastingsafrekening te vermelden.
Sta mij toe u erop te wijzen dat u in het formuleren van een antwoord duidelijk niet het artikel gelezen heeft en u dus volhardt in de boosheid met wat uit uw nek te kletsen. Ook wat definities betreft, hanteert u blijkbaar een speciale editie woordenboek, die enkel in uw bibliotheek beschikbaar is.
Jakko is offline  
Oud 30 april 2011, 12:56   #110
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik poog mij iets voor te stellen bij een overschot aan doorzichtigheid. Ik hou je op de hoogte mocht ik enige voortgang boeken.
Voel u maar niet verplicht.
Oud 30 april 2011, 14:07   #111
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Sta mij toe u erop te wijzen dat u in het formuleren van een antwoord duidelijk niet het artikel gelezen heeft en u dus volhardt in de boosheid met wat uit uw nek te kletsen. Ook wat definities betreft, hanteert u blijkbaar een speciale editie woordenboek, die enkel in uw bibliotheek beschikbaar is.
Hoe u erbij komt dat ik desbetreffende artikel wel of niet zou gelezen hebben, ontgaat me. Wat meteen duidelijk maakt, dat tenminste één van ons beiden uit de nek kletst.

Nu ik eraan denk, stuurt u mij toch even het URL'ekke alwaar u de definitie van "bodemloze put" gevonden mag hebben. Ik goegelde me te pletter, nadat "define: bodemloze put" geen resultaat opleverde en ik op aanraden van Google nogmaals verifieerde alle woorden correct gespeld te hebben.

boos volhardend
virmiljoen

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 30 april 2011 om 14:15.
4x10E6 is offline  
Oud 30 april 2011, 14:11   #112
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Voel u maar niet verplicht.
Jammer; net nu ik goede voortgang maakte en de eindfase ingezet had.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 30 april 2011 om 14:15.
4x10E6 is offline  
Oud 30 april 2011, 14:19   #113
EddyBal

Standaard

Citaat:
Mijn beste Bal,

Ik begrijp dat enige mentale soepelheid nodig is om de idee te bevatten dat achter het niet antwoorden op een gelezen bericht een opinie schuilgaat. Ik kan dan ook ruimhartig aanvaarden dat aangezien dergelijke wendbaarheid niet allen gegeven is, sommigen moeilijkheden ondervinden bij het doorgronden van de subtiliteiten van voorgemelde idee.

Ik kan echter bezwaarlijk aanvaarden dat bij ontstentenis van voorgemelde soepelheid, sommigen menen dat een niet antwoord een goedkeuring in zou houden van het gelezen bericht.

Onafgezien daarvan, drukte mijn korte antwoord louter mijn verbazing uit over het feit dat u aan het werken was: een mannelijke multi-tasker, weliswaar met beperkte wendbaarheid, manifesteerde zich op polictics.be.
Wel, als ik uit géén antwoord, een mening van jou moet destileren, die niet een goedkeuring inhoudt, is het echt aan U om die misterieuze opinie, die zich niet alleen schuilhoudt, maar zelfs compleet afwezig is, beter uit de doeken te doen. U bent tenslotte de topicstarter en als je graag antwoorden krijgt op vragen, is het niet meer dan een menselijke beleefdheid al eens zelf een antwoordje op een duidelijke vraag, niet te ontwijken en niet om onkunde te laten schuilgaan in ontbrekende replieken.

Uw eloquentie kan u in deze niet redden van het ons opmerken van het ontbreken van een repliek op datgene wat voor iedereen duidelijk is. We kunnen dus alleen nog verder Uw verlies in dit debat onderstrepen door te wijzen op de afwezigheid van antwoorden op de door ons geponeerde stellingen en feiten.

Jammer, je had, na het verlies van links in onze streken, psychologisch wel een opsteker kunnen gebruiken, maar we kunnen je die jammer genoeg niet aanbieden. De dingen zijn nu eenmaal wat ze zijn.
EddyBal is offline  
Oud 30 april 2011, 14:22   #114
EddyBal

Standaard

Citaat:
Hoe u erbij komt dat ik desbetreffende artikel wel of niet zou gelezen hebben, ontgaat me. Wat meteen duidelijk maakt, dat tenminste één van ons beiden uit de nek kletst.

Nu ik eraan denk, stuurt u mij toch even het URL'ekke alwaar u de definitie van "bodemloze put" gevonden mag hebben. Ik goegelde me te pletter, nadat "define: bodemloze put" geen resultaat opleverde en ik op aanraden van Google nogmaals verifieerde alle woorden correct gespeld te hebben.

boos volhardend
virmiljoen
Zoek op:
-put
-bodemloos

Niet alle dingen zijn in combinatie in de verklarende woordenboeken en encyclopedia terug te vinden. Dan moet even het gezonde verstand aangesproken worden, waar het U in normale omstandigheden niet aan ontbreekt. Een slechte dag vandaag?
EddyBal is offline  
Oud 30 april 2011, 14:34   #115
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:

boos volhardend
virmiljoen
Simpel omdat uw antwoord over uw interesse in Duitsland gewoon als voorbeeld diende dat het er in Duitsland iets transparanter aan toe gaat. Voor de rest de nota lezen, want dit had ik eruit gepikt mocht je een beetje te lui zijn om de nota te lezen. Als het besef dat je je hier grenzeloos belachelijk maakt, nog niet is doorgedrongen, dan helpt zelfs hulp niet meer.

en hier uw link (ook al problemen met google):

http://www.encyclo.nl/begrip/BODEMLOOS

Uw woordenboek zal wel niet ter beschikking zijn, vrees ik?

Laatst gewijzigd door Jakko : 30 april 2011 om 14:42.
Jakko is offline  
Oud 30 april 2011, 15:27   #116
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ha, jij bent dan die grote mecenas die in zijn eentje de hele sociale zekerheid in België rechthoudt? Hoezee! We zijn gered! Weet je, misschien draag ik nog veel meer dan jij tot dat allemaal bij. En misschien profiteer jij er veel meer van dan ik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 30 april 2011 om 15:30.
Bokkenreyder is offline  
Oud 30 april 2011, 15:35   #117
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

boos volhardend
virmiljoen

U kunt het misschien eens proberen met 'bodemloos vat'.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 30 april 2011, 15:46   #118
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
U kunt het misschien eens proberen met 'bodemloos vat'.
...of het vat der Danaïden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 30 april 2011, 16:00   #119
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:

boos volhardend
virmiljoen
Oeps, nog een belangrijke tip vergeten. Probeer eens met definitie bodemloze put. Mijn Google verstaat nl. ook Nederlands. Met verschillende talen door mekaar gemengd heeft hij het ook moeilijk.

Laatst gewijzigd door Jakko : 30 april 2011 om 16:05.
Jakko is offline  
Oud 30 april 2011, 18:34   #120
born2bewild
Banneling

Standaard

het zilverfonds van den baard, kunnen we dat niet als voorbeeld gebruiken voor bodemloze put
of zien we gewoon nog steeds de bodem van dat baard-sabena-nmbs-vandelanotte vat en is het dus een bodem-only vat?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 30 april 2011 om 18:35.
born2bewild is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be