Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 25 mei 2011, 09:03   #101
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Niet dat ik het helemaal oneens ben met de beschrijving van Bracke als een opportunist, maar in welk opzicht was de overstap voor hem financieel gunstig? Zijn parlementaire wedde zal hem geen fortuin opleveren. Wat het prestige betreft, hij zal ook wel weten dat de N-VA na de staatshervorming waarschijnlijk in de middenmoot zal terechtkomen qua grootte. Ik denk toch dat er ergens een oprechte Vlaamsgezindheid meespeelt.
Bracke is 57, vastbenoemd ambtenaar bij de VRT en is nu op politiek verlof. Dit wil zeggen dat hij verder zijn pensioenrechten van vastbenoemd ambtenaar opbouwt, terwijl hij nu een pree krijgt als parlementair. Deze wedde is niet min. Later zal hij kiezen voor zijn VRT pensioen.

Hij zit als ware op een pré-pensioen. Hij kan doen waar hij zin in heeft ( wat bloggen, wat blablabla, wat communicatie-advies, wat in de inner circle toeven van de poltiek, kortom dit is gewoon zijn lieve leven, hij doet dit enorm graag, dit is niet werken voor hem).

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 25 mei 2011, 09:06   #102
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bracke is 57, vastbenoemd ambtenaar bij de VRT en is nu op politiek verlof. Dit wil zeggen dat hij verder zijn pensioenrechten van vastbenoemd ambtenaar opbouwt, terwijl hij nu een pree krijgt als parlementair. Deze wedde is niet min. Later zal hij kiezen voor zijn VRT pensioen.

Hij zit als ware op een pré-pensioen. Hij kan doen waar hij zin in heeft ( wat bloggen, wat blablabla, wat communicatie-advies, wat in de inner circle toeven van de poltiek, kortom dit is gewoon zijn lieve leven, hij doet dit enorm graag, dit is niet werken voor hem).
Welk verschil is er dan tussen Bracke en een doorsnee politicus?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 25 mei 2011, 09:12   #103
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Hij is wel degelijk de pedalen kwijt. Allicht zal er in het rapport van Fitch niet instaan dat er een grote staatshervorming nodig is. Wat er wel instaat is de noodzaak tot besparen. Wel dat is nu juist het probleem, als Elio di Rupo zegt: besparen oké maar de Walen mogen niet verarmen en Brussel heeft 500 mil. extra nodig, dat is een goed uitgangspunt om te besparen. Beeld U nu eens in dat de Grieken ook zoiets zouden zeggen tegenover het IMF, die krijgen nooit van hun leven nog een lening. In België kan dit allemaal omdat diegenen die zo'n uitspraken doen nooit gesanctioneerd worden in tegendeel diegene die dat aanklagen worden met de vinger gewezen. Ik plaats De Gucht en Tobback op het zelfde niveau als het VB. Het niveau van de demagogen.
De Gucht gisstern op Reyers Laat gehoord: hij kwam me voor als een kein ventje dat kost wat kost zijn eigen leugens voor waar wilde doen aannemen. Geen enkel argument gehoord waarvan ik kon zeggen:"Nu slaat hij de nagel op de kop.". Enkel constant N-VA-bashen. Hij gaat het wel doen zonder de N-VA, maar dat daar dan een grote staathervorming ( die volgens hem niet nodig is ) mee gepaard zou gaan, daar durfde hij niet positief op te antwoorden. Kortom: een kwal eerste klas!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 25 mei 2011, 09:13   #104
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

Bent U echt fier op hetgeen U allemaal 'fabriceert'?
freelancer is offline  
Oud 25 mei 2011, 09:22   #105
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Bent U echt fier op hetgeen U allemaal 'fabriceert'?
Zegt hij iets wat niet klopt?
Another Jack is offline  
Oud 25 mei 2011, 09:24   #106
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Nee, maar eerlijker zou zijn om niet één man te viseren.

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 25 mei 2011, 09:26   #107
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens mij... heeft hij ze alle vijf niet meer...

Zou die brave man - de Filip De Winter van de VLD - zich niet met Europa bezig houden? Wat vindt die man van zichzelf?

Om kotsmisselijk te worden van zo veel eigendunk en arrogantie...
Een bedorven lookworst als het ware...
freelancer is offline  
Oud 25 mei 2011, 09:35   #108
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Nee, maar eerlijker zou zijn om niet één man te viseren.
Niet als de N-Va zich wil profileren als anti-establishmentpartij.
Ik vind het dan ook relevant wanneer men er op wijst dat ze net als andere partijen opportunistische geldwolven tolereert binnen haar rangen.
Another Jack is offline  
Oud 25 mei 2011, 09:56   #109
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Ik vind het dan ook relevant wanneer men er op wijst dat ze net als andere partijen opportunistische geldwolven tolereert binnen haar rangen.
Zoals ik al zei: niemand is perfect. Het komt erop aan de meest perfecte in jouw visie eruit te plukken.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 25 mei 2011 om 09:56.
Bokkenreyder is offline  
Oud 25 mei 2011, 11:13   #110
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Figuren als Bracke maken heel hun leven keuzes die inhoudelijk niet evident zijn behalve als we hun bankrekening zien dan zit er een duidelijk patroon achter. De keuze zou respectabeler geweest zijn had ie voor N-VA gekozen op het moment ze één zetel hadden en niet in hun moment de gloire waarin ie meteen een verkiesbare plaats werd aangeboden en zijn vis niet meer bakte bij de VRT. Het is het type Verstrepen. Denkt alleen aan zichzelf en is bereid om zich aan jan en alleman te verhuren. Enfin niet dat Bracke de enigste is verre van maar bij hem klinkt het allemaal alsof Dewever zijn hand in zijn reet zit terwijl ie praat.
Bracke heeft zich de voorbije jaren verschillende keren tegen België uitgesproken. Zo heeft ie in 2004 in Humo al eens gezegd dat België niet meer werkt en 1830 een historische vergissing is.
Dus dat nationalisme, gebaseerd op feiten, zit er wel in. Volgens mij kan je in de hedendaagse Vlaamse beweging ook 2 groepen onderscheiden:

- De groep die het warm vanbinnen krijgt als ze de blauwvoet horen en niet meer bij te houden zijn als de Vlaamse leeuw gezongen wordt.
- De groep die minder romantisch aangelegd is, en zich baseert op naakte cijfers. België is niet gezond voor de Vlamingen, de Vlaamse welvaart en de economie. Daarom moet België verdwijnen.

Bracke hoort toch wel tot die 2de groep, die de laatste jaren groter geworden is.

Het is toch wel opvallend dat de N-VA deze 2de groep heeft kunnen overtuigen dat Vlaanderen een sterk merk is. Vlamingen zijn is onze troef.

Dat is het VB nooit gelukt; verder dan romantici en kleinburgerlijke racisten zijn die nooit gekomen. En nu ook die eerste groep het VB verlaat blijft enkel de kleinburgerlijke soort over.
Als we echt meer Vlaanderen willen moeten we ook de gewone man in de straat overtuigen dat Vlaanderen goed is voor ons.

Laatst gewijzigd door bgf324 : 25 mei 2011 om 11:18.
bgf324 is offline  
Oud 25 mei 2011, 11:32   #111
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Alle volksvertegenwoordigers en senatoren gaan hun pree laten liggen of wa, in jouw natte droom?

erg realistisch... zelfs de PVDA zou dat niet doen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 25 mei 2011, 11:34   #112
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Bracke heeft zich de voorbije jaren verschillende keren tegen België uitgesproken. Zo heeft ie in 2004 in Humo al eens gezegd dat België niet meer werkt en 1830 een historische vergissing is.
Dus dat nationalisme, gebaseerd op feiten, zit er wel in. Volgens mij kan je in de hedendaagse Vlaamse beweging ook 2 groepen onderscheiden:

- De groep die het warm vanbinnen krijgt als ze de blauwvoet horen en niet meer bij te houden zijn als de Vlaamse leeuw gezongen wordt.
- De groep die minder romantisch aangelegd is, en zich baseert op naakte cijfers. België is niet gezond voor de Vlamingen, de Vlaamse welvaart en de economie. Daarom moet België verdwijnen.

Bracke hoort toch wel tot die 2de groep, die de laatste jaren groter geworden is.

Het is toch wel opvallend dat de N-VA deze 2de groep heeft kunnen overtuigen dat Vlaanderen een sterk merk is. Vlamingen zijn is onze troef.

Dat is het VB nooit gelukt; verder dan romantici en kleinburgerlijke racisten zijn die nooit gekomen. En nu ook die eerste groep het VB verlaat blijft enkel de kleinburgerlijke soort over.
Als we echt meer Vlaanderen willen moeten we ook de gewone man in de straat overtuigen dat Vlaanderen goed is voor ons.
Het VB heeft Vlaanderen niet genoeg gepromoot omdat het zich vooral met andere problemen bezighield. Problemen die ook dringend waren (en zijn). Nu is de NVA daar om dat gat op te vullen. In het echt nooit samen, maar virtueel telt elke waal de twee op... dat is voor mij genoeg reden om te lachen, vooral na de volgende verkiezingen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 25 mei 2011, 11:36   #113
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
http://www.vandaag.be/binnenland/684...s-van-nva.html

...dat de andere partijen dan maar een regering zonder N-VA vormen in ruil voor een serieuze staatshervorming, de splitsing van BHV en de hervorming van justitie en de pensioenen.

Kijk...dat is een "prijs" die de N-VA MET PLEZIER zou betalen....ze zouden zich JEUNEN "in de oppositie" mocht er onverhoopt zoiets mogelijk zijn..

Over het algemeen zit De Gucht er poef op met zijn uitspraken,maar ik vermoed dat zijn "Europeanisering" hem enigszins verwijderd heeft van de binnenlandse realitreit
SSST! Di Rupo leest dit forum ook.

De Gucht doet eigenlijk een prima voorstel: hij verkoopt een eis als een toegeving. Zo'n politici moeten we hebben.
Vito is offline  
Oud 25 mei 2011, 12:52   #114
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik vind Bracke de grootste kwal die er rondloopt. Zo badinerend en alsof ie al heel zijn leven Orangist is.
Ik heb uw post aangepast aan de realiteit.

Oh, het betreft het bold-gedeelte.
Oud 25 mei 2011, 17:46   #115
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb uw post aangepast aan de realiteit.

Oh, het betreft het bold-gedeelte.
Zijn NAAM????

EddyBal is offline  
Oud 10 juli 2011, 12:30   #116
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht

...
Voel me heel ongemakkelijk bij de rol van Bracke al die jaren bij de VRT. In die tijd zijn de communautaire problemen uitgegroeid van een voor de Vlamingen onbelangrijk detail tot een centraal thema. Het was iets waarover alleen het VB nog wat standpunten uitbracht of beter schreeuwde zoals naar gewoonte. En B-H-V was iets waar de burgemeesters in de rand de aandacht op trachten te trekken, maar die hebben natuurlijk een persoonlijk belang. NVA was een splintergroepje van de Volksunie die uiteenviel omdat de Vlamingen er niet meer voor stemden.

Nu is het allemaal weer een centraal thema. VRT-programma's hebben daarbij een belangrijke rol gespeeld. Dhr. Bracke had een centrale rol bij de VRT nieuwsdienst. Hij stapte over op het meest opportunistische moment. Net op tijd om verkozen te worden. En langer blijven zou niet echt meer nuttig zijn geweest om de opinie te kunnen beïnvloeden.

In de periode van de overstap waren er een paar vreemde situaties, zoals een verkiezingsdebat met een studio vol NVA aanhangers in het publiek.

Er is al aangegeven dat hij een veel belangrijker rol speelt binnen de NVA dan men wil laten geloven. Hij ontkende. De NVA slaagt er nog steeds wel heel goed in zijn standpunt via de VRT te verkopen.

Ik denk dat we heel oplettend moeten zijn op het samenlopen van media en politieke belangen. Zie media magnaat Berlusconi en zijn vriend Poetin die ook de staatstelevisie controleert. De rol van the Sun en Foxnews van mediamagnaat Rupert Murdoch in de laatste verkiezingen in England en de VS. Nu een beetje in moeilijkheden met News of the World. Ik denk dat er veel op wijst dat nu goed geweten is hoe men via televisie, nieuws (en het internet) het stemgedrag van grote massa‘s kan sturen.
waarnemer is offline  
Oud 10 juli 2011, 12:35   #117
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer Bekijk bericht
Voel me heel ongemakkelijk bij de rol van Bracke al die jaren bij de VRT. In die tijd zijn de communautaire problemen uitgegroeid van een voor de Vlamingen onbelangrijk detail tot een centraal thema. Het was iets waarover alleen het VB nog wat standpunten uitbracht of beter schreeuwde zoals naar gewoonte. En B-H-V was iets waar de burgemeesters in de rand de aandacht op trachten te trekken, maar die hebben natuurlijk een persoonlijk belang. NVA was een splintergroepje van de Volksunie die uiteenviel omdat de Vlamingen er niet meer voor stemden.

Nu is het allemaal weer een centraal thema. VRT-programma's hebben daarbij een belangrijke rol gespeeld. Dhr. Bracke had een centrale rol bij de VRT nieuwsdienst. Hij stapte over op het meest opportunistische moment. Net op tijd om verkozen te worden. En langer blijven zou niet echt meer nuttig zijn geweest om de opinie te kunnen beïnvloeden.

In de periode van de overstap waren er een paar vreemde situaties, zoals een verkiezingsdebat met een studio vol NVA aanhangers in het publiek.

Er is al aangegeven dat hij een veel belangrijker rol speelt binnen de NVA dan men wil laten geloven. Hij ontkende. De NVA slaagt er nog steeds wel heel goed in zijn standpunt via de VRT te verkopen.

Ik denk dat we heel oplettend moeten zijn op het samenlopen van media en politieke belangen. Zie media magnaat Berlusconi en zijn vriend Poetin die ook de staatstelevisie controleert. De rol van the Sun en Foxnews van mediamagnaat Rupert Murdoch in de laatste verkiezingen in England en de VS. Nu een beetje in moeilijkheden met News of the World. Ik denk dat er veel op wijst dat nu goed geweten is hoe men via televisie, nieuws (en het internet) het stemgedrag van grote massa‘s kan sturen.
Ken je geschiedenis: Wat gebeurde met de VU na hun verraad aan de Vlaamse zaak, is wat er nu gebeurd is met de CD&V , de VLD en de SPa. De Vlaming wordt elke dag wakkerder. verleden jaar bij de verkiezingen een tsunami van 30%, bij de peilingen naar de 35% en nu na "NEEN" 40% en 62% die achter die beslissing staan...

De andere partijen krijgen het elke dag moeilijker om stemmen te consolideren... winnen is er zelfs niet meer bij.
EddyBal is offline  
Oud 10 juli 2011, 12:52   #118
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En was het niet in de periode van Boudewijn dat Marcus, Baby Doc en anderen het land moesten verlaten ?
Misschien is dus Bobo er persoonlijk verantwoordelijk voor dat die dictators moesten vertrekken
Ik wil maar zeggen, het is niet omdat 2 evenementen zich in hetzelfde tijdvak voordoen dat het ene iets met het andere te maken heeft, laat staan dat het ene de oorzaak is van het andere ..

Citaat:
Er is al aangegeven dat hij een veel belangrijker rol speelt binnen de NVA dan men wil laten geloven. Hij ontkende.
Hij ontkende, DUS is het toch waar.
Had hij het toegegeven, was het ZEKER waar.
Een mooi voorbeeld van hoe paranoïa werkt.

Citaat:
De NVA slaagt er nog steeds wel heel goed in zijn standpunt via de VRT te verkopen.
Tja, als je een goed onderbouwd standpunt hebt, en je zet daar iemand die niet op La vache qui rit lijkt om het te verkondigen...

Citaat:
Ik denk dat we heel oplettend moeten zijn op het samenlopen van media en politieke belangen. Zie media magnaat Berlusconi en zijn vriend Poetin die ook de staatstelevisie controleert.
En mocht je een beetje opgelet hebben zou je zien dat de VRT heel kritisch, zelfs ronduit vijandig staat tegenover N-VA.
Zinnetjes als "ze hebben het aangedurfd om neen te zeggen, of moeten we zeggen ze hebben het aangedurfd om compleet onverantwoordelijk te zijn", kun je moeilijk afdoen als "onder controle staand van N-VA".

Maar in een paranoïde plaatje kan men alles doen passen.
Dat doet mij denken aan dat zinnetje uit Airplane !
Het vliegtuig moet dringend landen, maar de piloot is bewusteloos.
Op de luchtleiding vraagt men "zouden we niet beter de lichten van de landingsbaan aanleggen.", waarop die kapitein antwoordt : "Neen, dat is net wat ze verwachten dat we gaan doen !"
Oud 10 juli 2011, 13:39   #119
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voel me heel ongemakkelijk bij de rol van Bracke al die jaren bij de VRT. In die tijd zijn de communautaire problemen uitgegroeid van een voor de Vlamingen onbelangrijk detail tot een centraal thema.

(knip)

Kom nu zeg. De enige reden dat er ophef bestaat omtrent Bracke is omdat hij naar de verkeerde partij is gegaan.

Journalisten zijn gemiddeld meer dan dubbel zo links als de bevolking, met een zuivere meerderheid die rood of groen stemt. Als je je laatste paragraaf meent, dan ga je morgen eisen om een meer conservatieve verslaggeving in de media.

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF25092008_111

Ik geef even een overzicht voor mensen zonder abonnement (betreft de federale verkiezingen 2007):

SP.A
- Bevolking: 16,3%
- Journalisten: 34%
Verschil: +17.7%

Groen
- Bevolking: 6,3%
- Journalisten: 20%
Verschil: +13,3%

O-VLD
- Bevolking: 18,8%
- Journalisten: 20%
Verschil: +1,2%

LDD
- Bevolking: 6,5%
- Journalisten: 2%
Verschil: -4.5%

CD&V/NVA
- Bevolking: 29,6%
- Journalisten: 18%
Verschil: -11,6%

Vlaams Belang
- Bevolking: 19%
- Journalisten: 1%
Verschil: -18%

Laatst gewijzigd door Nyquist : 10 juli 2011 om 13:40.
Nyquist is offline  
Oud 10 juli 2011, 17:51   #120
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Verandert niets aan het feit dat hij er "boenk" op zit.
Maar wat is hij ermee als het allemaal praat voor de vaak is?

ik zie hem nog zitten bij die twee kwiebussen op TV, Polspoel en Desmet? "Belgie heeft voor Vlaanderen geen meerwaarde!" zei De Gucht, en wat nu?

Wat zijn we ermee als hij er boenk op is en dan rustig verder meewerkt aan de verknechting van Vlaanderen, tegen beter weten in?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be