Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 29 mei 2011, 21:36   #101
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ik hoop dat de misschrijving van mijn naam, een tikfoutje is. Anders moet U dat grapje eens uitleggen, ik ben ni mee nu.
Zie #91.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 29 mei 2011, 21:39   #102
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ik hoop dat de misschrijving van mijn naam, een tikfoutje is. Anders moet U dat grapje eens uitleggen, ik ben ni mee nu.
Eddy ,even teruglezen ,zij heeft zich al uitdrukkelijk geexcuseert voor die tikfout...
Svennies is offline  
Oud 29 mei 2011, 21:55   #103
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
@ mijnheer Bal : in mijn post 87 sloop een tikfout, die mij u mijnheer “Bral” deed noemen. Wil daarvoor mijn excuses aanvaarden.
Geen probleem. Ik zag er geen grap in, en U kennende, zeker geen schamp. Dus kon ik even niet volgen. We zijn maar mensen he
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 30 mei 2011, 09:08   #104
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Van Aelst repliceert

Van Aelst: 'Demotte bewijst Franstalig superioriteitsgevoel'

Ik vond hem al goed, en hij wordt nog beter:

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110530_008

Citaat:
'Ik vind het ongelofelijk dat Demotte, op de hoogte van de taaltoestanden in Brussel, aan een Vlaming vraagt om zich te verontschuldigen. Dat is het flagrante in dit land: zij die in fout zijn, vragen dat de anderen zich excuseren.'

'Ze vertrekken altijd vanuit de idee dat ze superieur zijn. Er heerst een groot meerwaardigheidsgevoel', klinkt het nog. 'Wie het voor het zeggen heeft, heeft geen respect. Kijk ook maar hoe Di Rupo, Milquet en Onkelinkx het Nederlands verkrachten', merkte hij op.

Van Aelst zegt zelf 'gefrustreerd, verbitterd en vermoeid' te zijn. 'Ik woon al 20 jaar in Brussel, in de rand, en was al 34 jaar aan de slag als advocaat in Brussel. Ik heb misschien geen zicht op het politieke gebeuren, maar ik heb wel zicht op mijn eigen leven.'

De advocaat zegt dat het gedaan moet zijn om braaf en vriendelijk te blijven. 'Ik wil dat we fiere Vlamingen worden.'

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 30 mei 2011, 09:09   #105
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Van Aelst is gewoonweg z�*lig!
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 30 mei 2011, 09:13   #106
Shadowke

Standaard

idd zalig.

wij Vlamingen laten ons niet meer doen door de Franstalige partijen.
Shadowke is offline  
Oud 30 mei 2011, 09:14   #107
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

't Is wel een man die de harde taal niet schuwt .
Oud 30 mei 2011, 09:14   #108
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Van Aelst is gewoonweg z�*lig!
Recht voor de raap. Zonder schijnheilig hielengelik.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 30 mei 2011, 09:26   #109
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn, mijnheer Bal, « sommige dingen » die een democraat niet zegt, noch zacht, noch cru.

Dat Van Aelst geen democraat is, wisten we al.
Kan u eens aangeven waarom volgens u Van Aelst geen democraat is?

Volgens mij wordt het label "ondemocratisch" meer en meer gebruikt voor mensen of groepen, wanneer men eigenlijk bedoelt "niet eens met mijn mening".

Die evolutie, vooral wanneer dat als uitsluitingcriterium wordt aangewend, vind ik 1000x gevaarlijker en verderfelijker dan om het even wat Van Aelst zou kunnen zeggen.
Nyquist is offline  
Oud 30 mei 2011, 09:29   #110
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Schud de brave Vlaming maar wakker Van Aelst!
Oud 30 mei 2011, 09:31   #111
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Van Aelst is nog erger dan Jean-Marie Dedecker in zijn hoogdagen. Spreken kan hij wel .
Oud 30 mei 2011, 09:35   #112
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht

Volgens mij wordt het label "ondemocratisch" meer en meer gebruikt voor mensen of groepen, wanneer men eigenlijk bedoelt "niet eens met mijn mening".

Die evolutie, vooral wanneer dat als uitsluitingcriterium wordt aangewend, vind ik 1000x gevaarlijker en verderfelijker dan om het even wat Van Aelst zou kunnen zeggen.
Dat is inderdaad erg verontrustend. Wat niet in het 'correcte' (lees franco-links-Belgicistische (ja, ik besef dat het een driedubbele tautologie is) plaatje past, is automatisch ondemocratisch. Dat die gedachtegang zelf ondemocratisch is, lijkt daarbij vlotjes aan de 'correcten' voorbij te gaan.

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 30 mei 2011, 10:00   #113
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn, mijnheer Bal, « sommige dingen » die een democraat niet zegt, noch zacht, noch cru.

Dat Van Aelst geen democraat is, wisten we al. Dat de N-VA geen duidelijke afstand van hem neemt, maar zelfs “sommige dingen” door hem minstens schijnbaar in naam van de N-VA laat poneren, kan weinig anders betekenen dan dat de N-VA in wezen geen democratische partij is.

U kunt dat goedkeuren, maar ik keur dat ten strengste af.

Ik was hier één van de eersten om de Vlaamse kiezers te feliciteren met hun keuze voor een Vlaamsvoelende partij. Ik ervaar met spijt dat ik mij zeer ernstig heb vergist. Voor mij is de N-VA is in ieder geval in ijltempo elke voorgehouden geloofwaardigheid aan het verliezen.

Bovendien is er enerzijds het ontnuchterend gevoel dat veel van het weinig goeds dat Belgische Franstaligen mij en mijn landgenoten gezegd hebben en zeggen over “de Vlamingen” jammer genoeg minstens voor een deel waar blijkt te zijn, en anderzijds – meer algemeen – de zeer spijtige vaststelling dat “de Vlaamse zaak” zich laat recupereren door extremisten van het laagste allooi. Ik vind dat uiterst betreurenswaardig.

De Vlamingen zijn – ik herhaal dat voor de duizendste maal – de bevolkingsgroep die in België de ruime meerderheid uitmaakt : het gaat geenszins om een onderdrukte minderheid. Het is derhalve schrijnend dat die bevolkingsgroep, om in eigen land zijn democratische rechten en macht te doen gelden, er kennelijk niets beters op vindt dan de frustratie om de eigen politieke onkunde en onbekwaamheid te verpakken in extremisme en zelfs racisme.
Zou iemand die Van Aelst geen democraat vindt... zelf wel een democraat zijn?
freelancer is offline  
Oud 30 mei 2011, 10:05   #114
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoe groot zou de invloed zijn van zijn verklaringen op de top van de nva, en op de compromis-bereidheid van de Franstaligen ?

link: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...met-walen.aspx

titel: "Nog perfect solidair met Turken, maar niet meer met Walen"

Zijn visie:
Van Aelst had zeker zijn pillen niet genomen. Allez, Franstalig bezoek bij Van Aelst om hem plezier te maken.
Everytime is offline  
Oud 30 mei 2011, 10:19   #115
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Van Aelst: 'Demotte bewijst Franstalig superioriteitsgevoel'

Ik vond hem al goed, en hij wordt nog beter:

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110530_008
Van Aelst geef dus al toe dat hij "gefrustreerd, verbitterd en vermoeid" is, dat is al een goed begin!
Everytime is offline  
Oud 30 mei 2011, 10:20   #116
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Van Aelst is gewoonweg zielig!
Everytime is offline  
Oud 30 mei 2011, 10:25   #117
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Posts quoten en geniepig wijzigen zonder de aandacht te vestigen dat je er iets aan gewijzigd hebt ..... is democratisch ???

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 30 mei 2011, 10:26   #118
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht

Ik heb elders op dit forum reeds eerder duidelijk uitgelegd waarom Van Aelst geen democraat kan zijn, naar aanleiding van zijn publiekelijk verkondigen dat de Franse taal “onbeduidend” is en men je in geen enkel beschaafd land nog begrijpt als je Frans praat.

Beknopt : wie stelt dat een andere taal – welke deze ook weze -, en per evidente uitbreiding de cultuur waarvan deze inherent deel uitmaakt en het volk dat met deze cultuur is verbonden “onbeduidend” cq. niets betekenend is, getuigt van een extremistisch gedachtegoed dat volstrekt onverenigbaar is met een democratische ingesteldheid. De erkenning dat alle mensen en alle volkeren evenwaardig zijn is immers een fundament van het democratisch denken.

Wie dergelijke fundamentele waarden der universele democratie ontkent, kan derhalve geen democraat zijn.
Gwylan is offline  
Oud 30 mei 2011, 10:28   #119
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard Zelfs de Franstalige patatten-terroristen voelen zich superieur

Ik heb net het filmpje eens bekeken:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...O_20110530_001

Op een zeker ogenblik zit daar een Franstalige te brullen tegen een flik, in de taal van Molière ...
die gasten veronderstellen dat de flikken in het 'hartje Vlaanderen dat Wetteren is', zich moeten plooien naar de wensen van Franssprekenden en Fransbrullenden.

Betwist nu nog maar eens dat ze zich niet superieur voelen ...

De schoofzak is offline  
Oud 30 mei 2011, 10:33   #120
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Zou iemand die Van Aelst geen democraat vindt... zelf wel een democraat zijn?
Laat mij het zo stellen : in een beschaafd land mag een democrate nog vaststellen dat een extremist een extremist is. Als u van mening bent dat dit op een Vlaams forum niet meer mag, gelieve dit duidelijk te kennen te geven zodat we weten waar we aan toe zijn.
Gwylan is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be