Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 4 juni 2011, 13:52   #101
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ik denk dat er niet velen bij de NVA dat graag toegeven, maar natuurlijk is dat een feit. Zonder Bartje zouden we niet zover staan. Maar tja, hetzelfde kan gezegd worden bij elke groeischeut bij elke partij. Altijd is er wel een of andere man die op dat moment net de harten van de mensen weet te beroeren. Ik moet geen lijstje maken zeker?
Mooi dat je dat feit erkent. Ik geloof dat ook. Niet dat het iets verandert aan de feiten, de stemuitslag was er. Ik heb dat nog al gezegd, van het kaliber van BDW staat er maar om de tien jaar één recht. Verhofstad heeft ook een tijd dat vertrouwen van bijzonder grote mensen massa's gehad. Hij heeft dat kapitaal toen niet kunnen verzilveren. Om redenen die ik totaal niet begrijp heeft leterme ook nog ooit 800.000 mensen hun stem gekregen. Een kwal, maar eentje die toch op een of andere manier appeleerde aan veel mensen.

Ik denk dat had Bourgeois bij de vorige verkiezingen de kopman geweest was van nva, en BDW er niet zou zijn geweest dat die partij dan tussen de vijf en de tien procent maximum zou gekomen zijn. Programma of geen programma.
Het gaat niet om gelijk hebben, maar om gelijk te krijgen. En dat doe je nu eenmaal met een politicus die de mensen aanspreekt.

Het is van alle tijden en in alle partijen dat de andere toppers in de partij dan ook graag geloven dat zij daar een belangrijke rol in speelden, maar dat is zelden zo.

In 40% scenario's geloof ik persoonlijk niet, maar wie denkt dat de nva een eendagsvlieg is, zal er dik naastzitten. Zolang BDW er is, zitten ze in een zetel.
Het echt vlaams nationale kiespubliek zal hem absoluut zeker volgen. Onbekende faktor is wat de cdv en vld kiezers die tussen 2007 en 2010 het kotsende beu waren om zonder regering te zitten die echt werkt en vooral op nva stemden om EINDELIJK een echte regering te krijgen, nu zouden doen als nva (zou) beslissen om niet in een regering te stappen. Dat valt moeilijk te voorspellen. Misschien blijven ze, maar evengoed niet. Het mag een beetje spannend blijven
peter1962 is offline  
Oud 4 juni 2011, 13:54   #102
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
BDW was ook zo dom van te denken: ik zeg tegen Elio dat hij premier mag worden en hij zal zo verblind zijn door de trots dat ik in ruil grotendeels het n-va programma kan uitvoeren.

Compleet verkeerd geredeneerd, bleek achteraf.
Helemaal niet - hij heeft Eliotje juist genoeg touw gegeven om zijn eigen strop te maken

We hebben altijd gezegd geen akkoord is beter dan een slecht akkoord, en de Vlaming zal ons belonen voor die houding. Its no skin off our nose if Belgium fails - it even kind of proves our point. Maw het zijn de Belgicisten die voor het uitblijven van een akkoord moeten vrezen, niet de nationalisten; voor ons gaat het sowieso goed. Maar de Belgicisten hebben totaal geen cojones en zitten nu te bibberen (of extra te bibberen in 't geval van Edelfret) in hun ondergoed. Bon, pas de probleme - the future is bright, the future is yellow
Oud 4 juni 2011, 13:56   #103
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Helemaal niet - hij heeft Eliotje juist genoeg touw gegeven om zijn eigen strop te maken

We hebben altijd gezegd geen akkoord is beter dan een slecht akkoord, en de Vlaming zal ons belonen voor die houding. Its no skin off our nose if Belgium fails - it even kind of proves our point. Maw het zijn de Belgicisten die voor het uitblijven van een akkoord moeten vrezen, niet de nationalisten; voor ons gaat het sowieso goed. Maar de Belgicisten hebben totaal geen cojones en zitten nu te bibberen (of extra te bibberen in 't geval van Edelfret) in hun ondergoed. Bon, pas de probleme - the future is bright, the future is yellow
We hebben altijd gezegd...

Dus ook al een raadgever van Bartje?
Belangrijk volk hier.
azert is offline  
Oud 4 juni 2011, 13:56   #104
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
wie net voor de top staat; denkt ook dat de weg blijft stijgen,
maar is in tegenstelling dicht bij de afgrond en de ondergang.
De peiling zeggen iets anders. De mensen die ik tegenkom zeggen iets anders. De berichten in de media zeggen iets anders, maar uw spreuk heeft gelijk?

Geen politieke comentator die nu weet hoe het verder moet, die gelooft in een oplossing... tja.
Oud 4 juni 2011, 13:56   #105
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Juist ja. En misschien zou u ook meteen kunnen suggereren in uw referendum dat de Wallonië de beste klant is van Vlaanderen. Of dat heel wat voormalige Vlamingen die uitweken naar Wallonië en daar goed zijn opgevangen het ver geschopt hebben in Wallonië. En zo nog van die dingen.

Of België dan nog splitst is maar zeer de vraag.

Neen geen suggestieve bedoeningen. Slechts één vraag en slechts één antwoord:
"Wilt u dat de staat België splitst in twee onafhankelijk staten: Vlaanderen en Wallonië? Ja of neen?"

En het is aan de voorstanders en/of tegenstanders om hun kiezerspubliek warm te maken voor het een of voor het ander tijdens de campagne die het referendum voorafgaat. Het referendum moet wel bindend voor een periode van minstens 20 jaar indien het een uitslag is die de splitsing verwerpt. Anders blijven we bezig met onze tijd te verliezen.
Reklame voor België horen we alle dagen. Niet dat er veel op iet trekt, maar allee, ze worden wel wat bevoordeeld tegenover Vlaanderen.

Maar als de Vlamingen een Referendum gaan houden, gaan we wel ZELF de vraagstelling bepalen. JIJ al zeker niet. Dat had ik toch al duidelijk gesteld, nietwaar? Jij wil referenda zoals in de dictatoriale landen. Neenee, we willen een EERLIJKE vraagstelling.

bvb: wil je voortaan de helft van je pensioen afstaan aan een anderstalige inwoner van dit land?

En zo kan ik nog wel enkele vragen verzinnen waar meer dan 70% radikaal NEE op stemt.

Het zou rap geklonken zijn. Zelfs jij zou op vele vragen meegaan
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 4 juni 2011, 13:58   #106
EddyBal

Standaard

Citaat:

Belangrijk volk hier.
Je kan het je niet voorstellen
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 4 juni 2011, 13:58   #107
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Reklame voor België horen we alle dagen. Niet dat er veel op iet trekt, maar allee, ze worden wel wat bevoordeeld tegenover Vlaanderen.

Maar als de Vlamingen een Referendum gaan houden, gaan we wel ZELF de vraagstelling bepalen. JIJ al zeker niet. Dat had ik toch al duidelijk gesteld, nietwaar? Jij wil referenda zoals in de dictatoriale landen. Neenee, we willen een EERLIJKE vraagstelling.

bvb: wil je voortaan de helft van je pensioen afstaan aan een anderstalige inwoner van dit land?

En zo kan ik nog wel enkele vragen verzinnen waar meer dan 70% radikaal NEE op stemt.

Het zou rap geklonken zijn. Zelfs jij zou op vele vragen meegaan

een EERLIJKE vraagstelling

het is te zien hoe je het bekijkt.
azert is offline  
Oud 4 juni 2011, 13:59   #108
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
typisch voor iemand met een laag diploma; het weinige dat hij geleerd heeft voortdurend tentoonspreiden.
Weer op de man aan 't spelen, he Belgicistje. Zwak, heel zwak. Zelfs moest ge erin slagen om mij belachelijk te maken zal dat uw onland niet redden hoor

Geen erg, ge zult de rest van uw leven een bittere nostalgie voor Belgie kunnen koesteren. Dat gaat goed samen met boomschors met moddernaise heb ik gehoord
Oud 4 juni 2011, 14:01   #109
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
BDW dacht dat het met zijn tactiek snel in sachoche zou zijn.
Gij onderschat die man voortdurend; doe zo voort
Oud 4 juni 2011, 14:02   #110
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voil�*, den azert bewijst dat een referendum zoals zijn Vlaamse maat, sys, voorstelt niet zou kunnen omwille van de door iedereen aanvaardbare vraagstelling. Merci, azert. Goed bezig, jong. Belgicistjes weten het dus echt niet meer, hé! Ze lijken wel op O-VLD. Eerlijk gezegd, ik denk ook dat er velen van hen uit die 'nobele' kringen komen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 4 juni 2011, 14:03   #111
EddyBal

Standaard

Citaat:

Met 20% van de franstalige bevolking die een job heeft die geld OPBRENGT (dus niet een staatsjob, die door ONS BETAALD wordt), van waar denk je dat al het geld komt om de pensioenen te betalen? Van dat veel te grote aantal franstalige ambtenaren bvb? Of dacht jij dat de waaltjes daar voor werkten?

OMG, dacht je dat nu ECHT?

EddyBal is offline  
Oud 4 juni 2011, 14:05   #112
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ola; Eddy mag naar het congres (wellicht dat je daarom Bartje mag zeggen).
Eddy voelt zich nu belangrijk want hij mag naar het congres van de momenteel grootste partij in VL en Bartje luistert naar hem.
Typisch niveau van de 'argumenten' van de Belgicisten. Ik en andere heb, soms lange, analyse gemaakt van de situatie en hoe die zou evolueren, gij doet niets anders dan viswijfspreukjes doen en persoonlijke aanvallen - bedankt want daarmee wek je enkel meer sympathie voor ons en onze standpunten. Doe zo voort
Oud 4 juni 2011, 14:06   #113
EddyBal

Standaard

Citaat:
Gij onderschat die man voortdurend; doe zo voort
Yep. Idd zowat de grootste strategische blunder van de franstaligen: Bart onderschatten. Maar na enkele onderhandelingsrondes kwam het er bij madame NON wel uit: "verdomme die man is zooo intelligent... we krijgen die er niet ondergedraaid "
EddyBal is offline  
Oud 4 juni 2011, 14:11   #114
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Belangrijk volk hier.
Ik was op de oprichtingscongres, ik ben vanaf het begin lid van de partij, ik heb dus het recht van 'wij' te zeggen, hoe onbelangerijk ik ook moge zijn...

Nu buiten uw goedkope persoonlijke aanvallen, nog iets te zeggen? Ah, ik dacht al van niet...

Noot: Durven mensen bij u in de buurt nog gaan winkelen? Want hoe gij op de boodschappers schiet moet dat toch gevaarlijk zijn...
Oud 4 juni 2011, 14:11   #115
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Voil�*, den azert bewijst dat een referendum zoals zijn Vlaamse maat, sys, voorstelt niet zou kunnen omwille van de door iedereen aanvaardbare vraagstelling. Merci, azert. Goed bezig, jong. Belgicistjes weten het dus echt niet meer, hé! Ze lijken wel op O-VLD. Eerlijk gezegd, ik denk ook dat er velen van hen uit die 'nobele' kringen komen.
de vragen die Eddy voorstelt zijn geen eerlijke vragen.
azert is offline  
Oud 4 juni 2011, 14:13   #116
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yep. Idd zowat de grootste strategische blunder van de franstaligen: Bart onderschatten. Maar na enkele onderhandelingsrondes kwam het er bij madame NON wel uit: "verdomme die man is zooo intelligent... we krijgen die er niet ondergedraaid "
hij zegt zelf dat hij niet lang meer zal meegaan in de politiek; veel te vermoeiend.
Zijn levenswijze doet ook het ergste vermoeden.
azert is offline  
Oud 4 juni 2011, 14:14   #117
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de vragen die Eddy voorstelt zijn geen eerlijke vragen.
Lezen azertje, ik probeer al de hele dag duidelijk te maken dat gelijkwelke vraag bij een referendum door de enen of de anderen als onrechtvaardig, weinig concreet of subjectief zal voorgesteld worden. Dus een referendum is larie en apekool.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 4 juni 2011, 14:15   #118
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Ge bewijst nu net waarom er nooit een referendum zal zijn. Daar zal geen consensus over ontstaan. Het is de zoveelste lege-doos-van-een-belgicisten-argument. Doe zo verder, hoe meer van zulke onnozele gezeik, hoe meer de Vlaming het ware gelaat van het Belgicisme zal zijn. Merci hé
Oud 4 juni 2011, 14:15   #119
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik was op de oprichtingscongres, ik ben vanaf het begin lid van de partij, ik heb dus het recht van 'wij' te zeggen, hoe onbelangerijk ik ook moge zijn...

Nu buiten uw goedkope persoonlijke aanvallen, nog iets te zeggen? Ah, ik dacht al van niet...

Noot: Durven mensen bij u in de buurt nog gaan winkelen? Want hoe gij op de boodschappers schiet moet dat toch gevaarlijk zijn...
het oprichtingscongres?
iedereen die toen passeerde werd naar binnen geroepen; vermoed ik en er was nog voldoende plaats in het achterzaaltje; of vergis ik mij?
Bourgeois en Brepoels waren niet bepaald mensen die konden enthousiasmeren; eerder om schrik van te krijgen.
azert is offline  
Oud 4 juni 2011, 14:16   #120
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Lezen azertje, ik probeer al de hele dag duidelijk te maken dat gelijkwelke vraag bij een referendum door de enen of de anderen als onrechtvaardig, weinig concreet of subjectief zal voorgesteld worden. Dus een referendum is larie en apekool.
daar ben ik ook geen voorstander van.
azert is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be