![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Elke vraag vertrekt vanuit een bepaald standpunt. In dit geval een creationistisch existentieel standpunt dat weerlegd is. Sorry, de lat hoger leggen om over existentiele vragen te kunnen spreken, lijkt mij maar een bedenkelijke taktiek.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat heeft met mij en mijn existentie niets vandoen Het is een hubris-vraag van mensen die naar de sterrenhemel kijken en in de put voor hun voeten vallen Laatst gewijzigd door eno2 : 29 juni 2011 om 11:54. |
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Banneling
|
Nu ja, iedere filosofische vraag is gerechtigd
Maar als je je ogen zodanig op de metafysische verten richt, ten koste van je onmiddelijke levensomgeving en omstandigheden, kan je wel eens in een put vallen voor je voeten. Dat heb je met zwevers en verstrooide professoren |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zal ik met mijn laddertje dan maar komen?
|
|
|
|
#106 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Het geheim van het leven.
Ik heb het ooit geweten, niet alleen het geheim maar ook het doel. Ik werd 's nachts wakker met een ''Eureka''-gevoel. Ik heb het zelfs geroepen: ''Nu weet ik het!'' en innig tevreden viel ik weer in slaap met het voornemen de ochtend erop iedereen op de hoogte te brengen. Die morgen werd ik zwetend wakker, besefte dat ik 39,6 koorts had gehad en was ''de oplossing'' compleet vergeten. Ik heb mijn hersens nog gepijnigd om te proberen erachter te komen maar het mocht niet baten. Dit is werkelijk gebeurd. Nu vraag ik mij alleen af: Was het werkelijk slechts een koortsdroom of heeft iemand (de Schepper, de microwezentjes, de NWO) mij die koorts bezorgd om met te doen vergeten en te zorgen dat ik het niet verder zou vertellen? |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Banneling
|
Ik geloof dat iedereen in zijn leven wel van die absoluut heldere bewustzijnstoestanden kent, momenten van puur bewustzijn,
Er zijn er zelfs die daar hun hele leven weten aan op te hangen. Ik niet. (heel moeilijk ook, die toestanden komen en gaan, drijven aan en weg als wolkjes, hoe kan je een wolk vastnagelen?) In de eerste plaats kwamen die momenten te laat in mijn leven. In de tweede plaats moet je het in je hebben om alles erachteraan te gooien wat je in je hebt kost wat kost en mij kostte het teveel. (bij mij moet alles gratis zijn, dat wil zeggen: het moet vanzelf gaan - religieuzen zouden dat genade noemen, goddelijke genade |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Banneling
|
@superstaaf
je laddertje doet me denken aan de Heilige Johannes Climacos, Johannes met de ladder=climacos, eremiet op Mount Sinaï, 400 na Xus, die met zijn laddertje eigenhandig de hemel bestormde; ik lees regelmatig een gedicht van hem, of ik beluister het, het is op (Griekse) muziek gezet, door Nikos Grapsas, natuurlijk niet op You Tube |
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als je niet veel meer beseft, dan is dat weinige dan ook héél duidelijk. Alzheimer is de weg naar goddelijk inzicht. Hoe minder je beseft, hoe simpeler te begrijpen wat nog overschiet. Tot er op den duur niks meer is. Dit 'niks' is dan god, ofwel god is niks (a=b=>b=a) Ziedaar een wiskundig bewijs van het niet bestaan van god(en)
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 3 juli 2011 om 07:54. |
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
|
#112 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Godsbewijzen of hun tegendeel Als je je geest eerst niet kan leegmaken, kan er ook niet veel meer bij, dan blijft hij maar volzitten met de oude RAG & BONE http://youtu.be/epHneMeLyis |
|
|
|
|
|
|
#114 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het heeft lang geduurd voor er een kwam aanzetten met zenshit. Citaat:
Daarop gooide ik alle goden en religies, hij nam ze mee, en ik wil ze niet meer terugzien, tenzij om er de draak mee te steken. Citaat:
|
|
|
|
|
#115 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad, als je je niet kan ontdoen van eeuwenoude religies, leer je niets bij en blijft je hoofd volzitten met vodden.
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Banneling
|
Citaat:
van allerlei soort en alles waarmee ons geestje normaliter blijft malen en zich niet los kan van maken. |
|
|
|
|
|
|
#117 | ||
|
Banneling
|
[quote]
Citaat:
Ken je er iets van Zen? (van shit, dat weet ik wel Citaat:
Ik ben voor geen ons minder seculier als jij Laatst gewijzigd door eno2 : 3 juli 2011 om 16:15. |
||
|
|
|
|
|
#118 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
[quote=eno2;5538171]
Citaat: