Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 21 juni 2011, 20:52   #101
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
A) 1) Ja, maar dat is nu net hét probleem: de autochtonen lopen hier massaal weg. Moet ik nu ook weglopen? Of toch maar koppig volhouden en 'er het beste van proberen te maken'?

B) 1) Ik vind 'permanente' faciliteiten niet echt een efficiënte 'integratie-bevorderende maatregel', neen. Tegen op individuele leest geschoeide 'uitdovende' faciliteiten (pakweg over een termijn van 4 jaar) voor sommige diensten heb ik geen bezwaren.

2) Mij persoonlijk zouden op individuele basis toegekende 'uitdovende' 'faciliteiten' voor sommige diensten voor bevolkingsgroepen die in voldoende grote aantallen aanwezig zijn, als ze zijn ingepast in het geheel aan 'integratie-bevorderende maatregelen' die in de éérste plaats door henzélf betaalbaar zullen moeten worden gehouden, allerminst storen.

In het onderwijs zou ik bijvoorbeeld geen bezwaar hebben tegen een paar uur per week onderricht in de moedertaal en de cultuur & geschiedenis van de bevolkingsgroep in kwestie, als daar voldoende vraag naar is.
De rest van het onderricht moet natuurlijk in de officiële taal van het land worden verstrekt, daar ga ik ook niet onnozel over doen.
A) 1) Dat is inderdaad een probleem. Men zou de stad opnieuw aantrekkelijker moeten maken voor autochtonen (en daarmee bedoel ik niet dat men de allochtonen moet buitensmijten, ik ben geen racist). Als ik - ik kom uit het landelijke West-Vlaanderen, maar studeer in Leuven - in Brussel ben, dan is mijn eerste gedachte altijd: "Ben ik blij dat ik hier niet hoef te wonen."

B) 1) Daar heb ik ook geen problemen mee.

2) Daar zou ik me ook niet aan storen.

Zolang dit niet als volwaardig alternatief voor Nederlandstalige lessen wordt gegeven, heb ik ook daar geen problemen mee.

U ziet, sommige Vlaams-nationalisten zijn de kwaadste nog niet Ik wil best een goeie relatie met al onze buren. Alleen geloof ik niet dat dit binnen het Belgische kader kan. De verhoudingen zijn historisch gezien zo scheefgetrokken, dat onze communautaire problemen volgens mij niet te overbruggen zijn.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 21 juni 2011, 21:06   #102
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Mijn excuses: het was BWarrior.
BWarrior is een... hoe zeg je dat beleefd?
Vito is offline  
Oud 21 juni 2011, 21:08   #103
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Vlaanderen = Vlaams Gewest + Brussels Gewest.
Net zoals Servië=Republiek Servië + Kosovo.
Vito is offline  
Oud 21 juni 2011, 21:11   #104
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Of zoals Wallonië bestaat inclusief de Oostkantons...
Oud 21 juni 2011, 21:12   #105
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Touché.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 21 juni 2011, 21:16   #106
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En die Franstaligen weten ook niet om te gaan met de Arabofonen. Bewijs de problemen in het Franstalig onderwijs in Brussel en op straat ( weer een jongeman in elkaar geklopt door alloctonen omdat hij homo is).
Hoe komt het dan dat 90% van de Brusselaars op Franstalige partijen stemt?

Uw voorbeeld toont aan dat die allochtonen geen Franstalige Brusselaars zijn zoals een Thielemans, een Onkelinx of een Maingain. Die hebben hun eigen identiteit (met alle ongemakken die erbij horen), maar niet hun eigen instellingen en dus zullen ze steeds eieren voor hun geld kiezen. Maar hun loyaliteit is niet absoluut.

En de taal in hun land van origine is niet echt relevant. Misschien speelt dat mee voor Marokkanen of Congolezen (al heb ik voorbeelden gezien van Congolezen die N-VA steunen), maar toch niet voor Turken, Pakistani of Russen?
Vito is offline  
Oud 21 juni 2011, 21:22   #107
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Dat is de omgekeerde situatie.

Het is ook om die reden dat Wallobrux een absurd iets is dat in deze Belgische staat tot polarisatie leidt. De Franstaligen domineren daarmee twee gewesten, kan je nog meer zeggen tegen de Vlamingen van: trap het maar af. De capriolen van Lambertz waren in die context potsierlijk en het belangenconflict over BHV schandalig. De Vlamingen hebben gelijk als ze daardoor feller op hun strepen staan.
Vito is offline  
Oud 21 juni 2011, 21:23   #108
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Touché.
Ik vrees van niet, want hier is het omgekeerd. Wallonië zou moeten bestaan zonder de DG, Vlaanderen wel met Brussel. In beide situaties is het andersom.
Vito is offline  
Oud 21 juni 2011, 21:24   #109
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U telt twee onafhankelijke staten (ja, Kosovo is voor mij een onafhankelijke staat, voor u ook vermoed ik) op. Ik zeg dat de regio Vlaanderen voor mij de twee gewesten bevat. Als u de regio Servië als de Republiek Servië (pas op dat u de Servische Republiek niet meerekent, anders zullen de Bosniakken en de Kroaten op hun achterste staan ) en Kosovo samenziet, is dat uw goed recht.

Edit: Kroaten is natuurlijk met een k, mijn excuses, ben gewend om internationale en bijgevolg Engelse discussies te voeren.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.

Laatst gewijzigd door Nebur : 21 juni 2011 om 21:26.
Nebur is offline  
Oud 21 juni 2011, 21:38   #110
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees van niet, want hier is het omgekeerd. Wallonië zou moeten bestaan zonder de DG, Vlaanderen wel met Brussel. In beide situaties is het andersom.
En wat is de situatie op dit moment? Het waalse gewest = Wallonië + Duitstalig België en Het Vlaamse Gewest = Vlaanderen - BHG. IN feite zou het dus inderdaad andersom moeten zijn zoals het nu is, Want je gaat toch niet kunnen ontkennen dat die Duitstalige gebieden in België eigenlijk een een misbaksel van Versailles is. Die horen geschiedkundig helemaal niet bij België.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 22 juni 2011, 07:21   #111
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
U telt twee onafhankelijke staten (ja, Kosovo is voor mij een onafhankelijke staat, voor u ook vermoed ik) op.
Mijn mening is irrelevant, Kosovo is een beetje zoals de kat van Schrödinger: onafhankelijk en niet onafhankelijk tegelijkertijd. Zolang niet de meeste landen van de wereld het erkennen, zal het daar blijven zweven, maar de facto zie ik het wel zo.

Citaat:
Ik zeg dat de regio Vlaanderen voor mij de twee gewesten bevat.
Dat is het nu net. Zowel Kosovo als Brussel horen de facto niet meer bij het gebied dat het claimt.

Citaat:
(pas op dat u de Servische Republiek niet meerekent, anders zullen de Bosniakken en de Kroaten op hun achterste staan )
Wauw, u kent iets van de Bosnische politiek zeg

Citaat:
Edit: Kroaten is natuurlijk met een k, mijn excuses, ben gewend om internationale en bijgevolg Engelse discussies te voeren.
Geen excuses nodig.
Vito is offline  
Oud 22 juni 2011, 08:03   #112
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat is de situatie op dit moment? Het waalse gewest = Wallonië + Duitstalig België en Het Vlaamse Gewest = Vlaanderen - BHG. IN feite zou het dus inderdaad andersom moeten zijn zoals het nu is, Want je gaat toch niet kunnen ontkennen dat die Duitstalige gebieden in België eigenlijk een een misbaksel van Versailles is. Die horen geschiedkundig helemaal niet bij België.
Ik geloof dat geschiedenis voor jullie enkel zich afspeelt tussen 1815 en 1988.

Geschiedkundig horen deze streken wél bij België, volkenkundig uiteraard meer bij Duitsland. Deze gebieden hoorden o.a. bij Limburg (niet te verwarren met het huidige Limburg) en Luxemburg, het gebied rond Stavelot-Malmedy was deel van het Heilige Roomse Rijk zoals Luik (met Loon, het huidige Limburg) dat ook was. Na de nederlaag van Napoleon kwamen ze pas onder Duits bestuur, om een dikke eeuw later weer Belgisch te worden. De Franstalige dominantie van Brussel is (bijna?) ouder dan de Duitse claim op de Oostkantons, dat nu weer bijna een eeuw voltooid verleden tijd is.

Volkenkundig ga ik niet discussiëren, want hier zou je gelijk kunnen hebben.
Vito is offline  
Oud 22 juni 2011, 12:45   #113
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is het nu net. Zowel Kosovo als Brussel horen de facto niet meer bij het gebied dat het claimt.
Ik zeg dan ook dat ik de regio Vlaanderen als het Vlaams Gewest + Brussel zie. Ik begrijp ook zeer goed dat anderen dat anders zien, en de regio Vlaanderen gelijkstellen aan het Vlaams Gewest. De facto hoort Brussel in ieder geval meer bij Vlaanderen dan Kosovo bij Servië.

Nebur is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be