![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
B) 1) Daar heb ik ook geen problemen mee. 2) Daar zou ik me ook niet aan storen. Zolang dit niet als volwaardig alternatief voor Nederlandstalige lessen wordt gegeven, heb ik ook daar geen problemen mee. U ziet, sommige Vlaams-nationalisten zijn de kwaadste nog niet ![]()
![]() |
#102 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Minister-President
|
![]() Of zoals Wallonië bestaat inclusief de Oostkantons...
#105 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Touché.
![]()
#106 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uw voorbeeld toont aan dat die allochtonen geen Franstalige Brusselaars zijn zoals een Thielemans, een Onkelinx of een Maingain. Die hebben hun eigen identiteit (met alle ongemakken die erbij horen), maar niet hun eigen instellingen en dus zullen ze steeds eieren voor hun geld kiezen. Maar hun loyaliteit is niet absoluut. En de taal in hun land van origine is niet echt relevant. Misschien speelt dat mee voor Marokkanen of Congolezen (al heb ik voorbeelden gezien van Congolezen die N-VA steunen), maar toch niet voor Turken, Pakistani of Russen? |
|
![]() |
![]() |
#107 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is de omgekeerde situatie.
![]() Het is ook om die reden dat Wallobrux een absurd iets is dat in deze Belgische staat tot polarisatie leidt. De Franstaligen domineren daarmee twee gewesten, kan je nog meer zeggen tegen de Vlamingen van: trap het maar af. De capriolen van Lambertz waren in die context potsierlijk en het belangenconflict over BHV schandalig. De Vlamingen hebben gelijk als ze daardoor feller op hun strepen staan. |
![]() |
![]() |
#108 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Minister-President
|
![]() U telt twee onafhankelijke staten (ja, Kosovo is voor mij een onafhankelijke staat, voor u ook vermoed ik) op. Ik zeg dat de regio Vlaanderen voor mij de twee gewesten bevat. Als u de regio Servië als de Republiek Servië (pas op dat u de Servische Republiek niet meerekent, anders zullen de Bosniakken en de Kroaten op hun achterste staan
![]() Edit: Kroaten is natuurlijk met een k, mijn excuses, ben gewend om internationale en bijgevolg Engelse discussies te voeren.
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 21 juni 2011 om 21:26. |
![]() |
![]() |
#110 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En wat is de situatie op dit moment? Het waalse gewest = Wallonië + Duitstalig België en Het Vlaamse Gewest = Vlaanderen - BHG. IN feite zou het dus inderdaad andersom moeten zijn zoals het nu is, Want je gaat toch niet kunnen ontkennen dat die Duitstalige gebieden in België eigenlijk een een misbaksel van Versailles is. Die horen geschiedkundig helemaal niet bij België.
#111 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
#112 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Geschiedkundig horen deze streken wél bij België, volkenkundig uiteraard meer bij Duitsland. Deze gebieden hoorden o.a. bij Limburg (niet te verwarren met het huidige Limburg) en Luxemburg, het gebied rond Stavelot-Malmedy was deel van het Heilige Roomse Rijk zoals Luik (met Loon, het huidige Limburg) dat ook was. Na de nederlaag van Napoleon kwamen ze pas onder Duits bestuur, om een dikke eeuw later weer Belgisch te worden. De Franstalige dominantie van Brussel is (bijna?) ouder dan de Duitse claim op de Oostkantons, dat nu weer bijna een eeuw voltooid verleden tijd is. Volkenkundig ga ik niet discussiëren, want hier zou je gelijk kunnen hebben. |
|
![]() |
![]() |
#113 |
Minister-President
|
![]() Ik zeg dan ook dat ik de regio Vlaanderen als het Vlaams Gewest + Brussel zie. Ik begrijp ook zeer goed dat anderen dat anders zien, en de regio Vlaanderen gelijkstellen aan het Vlaams Gewest. De facto hoort Brussel in ieder geval meer bij Vlaanderen dan Kosovo bij Servië.