Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2011, 12:18   #101
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EchteVlaming Bekijk bericht
Creationisme is een interpretatie van het Christelijk geloof, zoals wat jullie Islam noemen een interpretatie is van de Islam.
Geloof kan altijd gebruikt worden om slechte dingen te doen. De Islam is hier geen uitzondering in.

En natuurlijk is creationisme iets gevaarlijk en verre van iets waar slechts een kleine groep mee bezig is.

Anyway ver gaan we hier niet geraken dus voor mij lijkt het tijd om te stoppen. Met mijn openingspost wilde ik vooral uitleggen waarom ik islamofobie en racisme met elkaar verbind. Jullie replies maken dit alleen maar duidelijker. Veel plezier in jullie droomwereld.
nogmaals: wat heeft creationisme met creationismefobie en racisme te maken? te moeilijke vraag?

lees nog eens een bijbeltje voor je gaat slapengaan jongen. het komt wel. Begin anders ineens aan de Vedische geschriften misschien? Integraal wel te verstaan... niet hoofdstuk per hoofdstuk want dan ken je niet interpreteren zei je toch hé?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 24 juni 2011 om 12:20.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 12:21   #102
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Creationisme is een interpretatie van het Christelijk geloof, zoals wat jullie Islam noemen een interpretatie is van de Islam.
Geloof kan altijd gebruikt worden om slechte dingen te doen. De Islam is hier geen uitzondering in.

En natuurlijk is creationisme iets gevaarlijk en verre van iets waar slechts een kleine groep mee bezig is.

Anyway ver gaan we hier niet geraken dus voor mij lijkt het tijd om te stoppen. Met mijn openingspost wilde ik vooral uitleggen waarom ik islamofobie en racisme met elkaar verbind. Jullie replies maken dit alleen maar duidelijker. Veel plezier in jullie droomwereld.
Voordat je weggaat, zou ik graag nog even dat lijstje van islamitische techniek, humaniteit en wetenschap hebben gehad, die zoals jij stelde, ver op ons voor stonden.
Oud 24 juni 2011, 12:21   #103
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, 'profeet' mohammed interpreteerde niks. De islam zoals mohammed die uitoefende. Over die islam hebben wij het.

Citaat:
Kan ook moeilijk anders met zulk een 'profeet'. Een goed voorbeeld om volgen kan men dat moeilijk noemen

Citaat:
creationisme gaat mij niet tot dhimmi degraderen.

Citaat:
Natuurlijk. Een linkiewinkie die weigert te leren/lezen en overtuigd is van zijn eigen simplistische gelijk (racisten) voor zulk een lui is het inderdaad onbegonnen werk om die tot andere inzichten te doen komen.

Citaat:
5.11. Islamkritiek en racisme

De moedjahedien hebben moordwapens, hun handlangers in ons midden hebben dooddoeners. Het doel is hetzelfde : elke ernstige islamkritiek de kop indrukken.

De pleitbezorgers van de islam hebben niet veel analyse nodig om islamkritiek te duiden. Zij hebben hun dooddoeners immers klaar : het gaat gewoon om "racistische vooroordelen" van "extreem-rechts". Dit is uiteraard een volkomen eurocentrische argument, want alleen hier valt de tegenstelling tussen ongelovige en moslim iet of wat samen met verschil tussen lichtblank en donkerblank. (28) Hoe dan ook, laat ons deze veelgehoorde associatie hier even verifiëren.

Wat hebben Salman Rushdie, Taslima Nasrin, Ram Swarup, Sita Ram Goël, Anwar Shaykh, Mohamed Rasoel en Bat Ye'or met elkaar gemeen ? Wat hebben zij gemeen met de Turkse marxist Aziz Nesin ("Er moet een einde komen aan de duizendjarige tirannie van de Koran") ? Met V.S. Naipaul, die in Among the Believers de levende islam op de korrel neemt en in een recent interview aanklaagt dat de moslims geen enkel gewetensonderzoek doen in verband met de slavernij ? (29) Met Maryse Condé, die in haar roman Ségou de Afrikaanse kijk op de islam weergeeft ("De islam is een mes dat tweedracht zaait, dat verwondingen toebrengt waarvan we niet meer genezen") ? Met Ibn Warraq die in zijn boek Why I am not a Muslim zijn mede-moslims met een grondige en omstandige islamkritiek de weg naar de emancipatie uit de mohammedaanse dwaling wijst ("het beste wat men voor moslims kan doen, is hen van de islam te bevrijden") ? (30)

Wat zij gemeen hebben zijn niet hun politieke opvattingen, die een brede waaier vertegenwoordigen waarin alleen "extreem-rechts" ontbreekt. Wel dat zij meer moed hebben dan onze multikul-ajatollahs, en meer huidpigment. Terwijl blanke paters en logebroeders de inplanting van de islam in België organizeren, sneuvelen zwarte christenen en heidenen in Soedan door het zwaard van de islam. Het verzet tegen de islam is inderdaad bruin en zwart, niet qua politieke maar qua huidskleur.

Koenraad Elst
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel5.html
Al eens buiten blank Europa gekeken ? Van Thailand tot in timboektoe. Allemaal racisten zeker ? In iedere geval, Allah zal u dankbaar zijn. Eveneens uw kleinkinderen. Zogenaamde verdraagzamen onder ons bereiden de weg voor islam voor. De islamitische soort van vrede waar zij of hun nakomelingen later zelf het slachtoffer zullen van worden.

Laatst gewijzigd door smiley : 24 juni 2011 om 12:27.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 12:23   #104
EchteVlaming
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
nogmaals: wat heeft creationisme met creationismefobie en racisme te maken? te moeilijke vraag?

lees nog eens een bijbeltje voor je gaat slapengaan jongen. het komt wel. Begin anders ineens aan de Vedische geschriften misschien? Integraal wel te verstaan... niet hoofdstuk per hoofdstuk want dan ken je niet interpreteren zei je toch hé?
Leest U nog wat gepersonaliseerde en subjectieve tekstjes van op het internet. Laat anderen voor U denken en noem Uzelf een expert. Lees vooral geen bronteksten en herhaal steeds hetzelfde.
EchteVlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 12:28   #105
smiley

Standaard

Citaat:
Leest U nog wat gepersonaliseerde en subjectieve tekstjes van op het internet. Laat anderen voor U denken en noem Uzelf een expert. Lees vooral geen bronteksten en herhaal steeds hetzelfde.
U zou beter in de spiegel kijken.
Oud 24 juni 2011, 12:29   #106
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
waarom precies? Wat scheelt eraan?
Zou die gast in de video zelf wel kunnen lezen of schrijven ?
Moet dat een islamgeleerde of moslimtheoloog voorstellen ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 12:31   #107
EchteVlaming
Burger

Standaard

De Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht

Ziet U de Islam is slecht, ik heb het net bewezen
EchteVlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 12:32   #108
smiley

Standaard

Citaat:
De Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht, de Islam is slecht

Islam is vrede. Slaap zacht.
Oud 24 juni 2011, 12:32   #109
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Ja, inderdaad met dit verschil :

Christelijke creationisten --> Bible belt ( 10.000 km ver) of ergens in Noord-Holland
Moslim creationisten --> in de dichtsbijzijnde moskee
Oud 24 juni 2011, 12:34   #110
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
geen bronteksten? de koran is voor u geen brontekst en de ahadith is voor u een spelletje sudoko of zo?
waar heb je het over?

u heeft me nog niet geantwoord op de vraag of u de koran chronologisch dan wel gesorteerd hebt gelezen. Of begrijpt U niet wat ik daarmee bedoel?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 24 juni 2011 om 12:35.
Oud 24 juni 2011, 12:38   #111
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
geen bronteksten? de koran is voor u geen brontekst en de ahadith is voor u een spelletje sudoko of zo?
waar heb je het over?

u heeft me nog niet geantwoord op de vraag of u de koran chronologisch dan wel gesorteerd hebt gelezen. Of begrijpt U niet wat ik daarmee bedoel?
Ik wil niet luisteren, Ik wil niet luisteren,Ik wil niet luisteren,Ik wil niet luisteren,Ik wil niet luisteren,Ik wil niet luisteren,Ik wil niet luisteren,Ik wil niet luisteren,Ik wil niet luisteren,Ik wil niet luisteren,Ik wil niet luisteren,Ik wil niet luisteren,Ik wil niet luisteren,Ik wil niet luisteren,Ik wil niet luisteren,Ik wil niet luisteren,
Ziet u dat ik gelijk heb , ik heb het net bewezen
Oud 24 juni 2011, 12:46   #112
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Zou die gast in de video zelf wel kunnen lezen of schrijven ?
Moet dat een islamgeleerde of moslimtheoloog voorstellen ?
Waarom precies? Wat scheelt eraan? Straks ga ik nog moeten smeken voor een argument?

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 24 juni 2011 om 12:46.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 12:52   #113
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom precies? Wat scheelt eraan? Straks ga ik nog moeten smeken voor een argument?
Dat je nog redelijk jong bent is niet altijd een excuus...

Zeggen dat alleen volgelingen een juist oordeel over een religie kunnen geven is het grootste non-argument aller tijden...eigenlijk mag dit zelfs totalitaire praat genoemd worden.
Oud 24 juni 2011, 13:02   #114
smiley

Standaard

Citaat:
Waarom slikt u zo makkelijk hetgeen die 'moslim' daar zit te vertellen ? Natuurlijk gaat die zeggen dat het uit racisme is en dat zijn islam goed is en tegengesteld aan terrorisme en tracht hij serieuze kritiek in het belachelijke te trekken, en er een karikatuur van trachten te maken. Om diezelfde reden heeft men het woord 'islamofobie' uitgevonden. Elk 'argument' dat die aanhaalt kan ik zo neerhalen. Zoals, waarom linkt men een misdaad begaan door een christen niet aan het christendom ? het zijn goede moslims zelf die islam erbij betrekken. Ze roepen allah akbar of ze noemen zichzelf lid van hesbollah. Ze zeggen zelf dat zij het uit islam doen, zij vechten om de islamitische soort van vrede over heel de wereld te beewerkstelligen en dit met alle mogelijke beschikbare middelen (van ronduit liegen tot regelrechte moordaanslagen) Waarom slikt u zo gemakkelijk dat simplistisch gedoe. Omdat dat in uw logica/gedachtengang past ? Islam is goed, zij die iets slechts doen misbruiken die 'goede' islam alleen maar. Fout natuurlijk. En zogenaamde verdraagzamen onder ons houden die leugen ook maar al te graag in stand. Dit filmpje hier zal u als 'verdraagzame' in tegenstelling tot wat die 'moslim' zit te vertellen en wat u zo gemakkelijk slikt, dit filmpje hieronder zal u niet willen slikken.

http://video.google.com/videoplay?do...09395775858867

Laatst gewijzigd door smiley : 24 juni 2011 om 13:06.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 13:44   #115
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:

Ik zag liever dat je je eigen woorden bewijst, en eens bijvoorbeeld met een lijstje afkomt waaruit duidelijk wordt welke islamitische techniek, humaniteit en wetenschap ver op ons voor stond, zoals jij stelde. Dat kan toch niet zo moeilijk zijn?
Oud 24 juni 2011, 13:54   #116
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Waarom slikt u zo makkelijk hetgeen die 'moslim' daar zit te vertellen ?
Ik heb zelf Marokkaanse vrienden dus ik kan niet anders dan open staan voor hen en hen verdedigen... Maar je hebt me overtuigd en ik zal die video, ongeacht hoe lang hij wel niet is, bekijken.
Oud 24 juni 2011, 13:58   #117
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb zelf Marokkaanse vrienden dus ik kan niet anders dan open staan voor hen en hen verdedigen... Maar je hebt me overtuigd en ik zal die video, ongeacht hoe lang hij wel niet is, bekijken.
wat heeft de islamitische ideologie zoals verwoord door tumorpatient Mohammed te maken met een paar marokkaanse vrienden?
wie is er hier racist?
Oud 24 juni 2011, 14:06   #118
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ja, inderdaad met dit verschil :

Christelijke creationisten --> Bible belt ( 10.000 km ver) of ergens in Noord-Holland
Moslim creationisten --> in de dichtsbijzijnde moskee
De Nederlandse "bijbelgordel" loopt juist niet door Noord-Holland, maar van Zeeland diagonaal naar de kop van Overijssel. Een relatief dunbevolkt gebied, waar nooit meer dan 35%, maar meestal veel lager, traditioneel op de SGP stemt:

En zelfs daar heeft het creationisme maar weinig aanhang. Het creationisme is in Nederland voornamelijk te vinden bij oerconservatieve zevendedagsadventisten (iets van totaal 5.000 aanhangers in heel Nederland) en wat nieuw-evangelische strominkjes. Totaal onbeduidend, lijkt me.
Oud 24 juni 2011, 14:10   #119
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

1. Er bastaat geen "joods ras" even weinigh als er een "Islamietisch ras" of een "christelijk ras" zou bestaan. Iemand veroordelen op grond van zijn godsdienst heeft eigenlijk hetzelfde effect als iemand veroordelen op basis van zijn huidskleur enz..
2. Er bestaan geen "originele" teksten van de Torah, het nieuwe testament of de heilige koran. Ergens in de 11de eeuw was een arabische schriftgeleerde reeds tot de bevinding gekomen dat de koran bestaat in verschuillende versies en er dus een probleem is om vast te stellen vanuit welke tekst er geloofsinhoud geïnterpreteerd wordt.
Over het algemeen zijn alle echte moslims het slechts over 5 zaken met elkaar eens, al de rest is pure speculoos..
3. Gelovigen "leven" hun godsdienst. Van buitenaf gezien is dit aan de hand van de teksten een onmogelijke zaak. Ik geloof dat in alle "heilige" boeken er een moraal beschreven staat, die waarschijnlijk enige geldigheid had in een bepaald tijdvak, maar waar de relevantie thans volledig achterhald is. Verder bestaan er in alle religies gewoontes, gebruiken en rituelen waarvan in de "heilige geschriften" geen jota te vinden is. Het dragen van boerka's en het celibaat van katholieke priesters zijn hier goede voorbeelden van.

last but not least :
het is ver van mij om alle godsdiensten op grond van de stommiteiten die in naam van die godsdiensten geberud zijn te veroordelen. Het christendom bracht niet alleen heksenvervolgingen en godsdienstoorlogen voor maar ook de gothiek en de muziek van JS Bach

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 14:12   #120
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
wat heeft de islamitische ideologie zoals verwoord door tumorpatient Mohammed te maken met een paar marokkaanse vrienden?
wie is er hier racist?
Omdat ik door de Islam geboeid werd door hen.
Ik ben hier niet de racist, want ik praat er tenminste over recht in hun gezicht i.p.v. achter de computer.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be