![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ehm, eigenlijk niet.
Ge kunt eventueel slecht opvoeden bestraffen, net zoals ge slecht rijgedrag kunt straffen, maar ge kunt het niet verbieden, net zoals ge slecht rijden niet kunt verbieden. Maar het wordt wel leuk dat we naast de flitscamera's om ons rijgedrag te observeren ook camera's in ons huis krijgen om ons gedrag naar onze kinderen toe te controleren.
![]() |
#102 | |
|
![]() Citaat:
Exact, en zo hoort het ook.
![]() |
![]() |
#103 | ||
|
![]() Citaat:
Hij heeft drie vrouwen, maar is slechts met 1 getrouwd. Citaat:
![]() |
![]() |
#104 |
|
![]() Volledig mee eens.
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onbeperkte voortplanting is dom, onverantwoord en bedreigend voor onze planeet. Wij zijn niet alleen op de aarde en hebben dus niet het recht onze planeet voor de mensen alleen op te eisen! Nog afgezien van het feit dat bij de overbevolking waar we nu al zijn het grootste deel van onze eigen soort in onderdrukking (politiek, economisch ... enfin, op alle vlakken) leeft.
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat : Serge Régnier heeft drie vrouwen: Christine, met wie hij 21 jaar getrouwd is, haar zus Karine en zijn bijzit JudithEr staat dus dat hij drie vrouwen heeft : C met wie hij 21 getrouwd is, K en zijn bijzit J. De positie van J. is ook duidelijk (daar had ik over gekeken). Maar zoals het hier staat, lijkt het alsof hij met K ook getrouwd is. Nogmaals, wettelijk kan het niet dus zal het ook niet zo zijn maar ik vind dat erg ongelukkig geformuleerd. Als J een bijzit is, wat is K dan?
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 20 februari 2012 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat nu als je met de 20 andere trouwt volgens een niet wettelijk erkende plechtigheid? Géén juridisch probleem, 1 vrouw en 20 bijzitten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
Iemand anders nam aparte slaapkamers voor alle kinderen als criterium. Serieus? Hoeveel mensen ouder dan 40 die in een gezin met meerdere kinderen zijn opgegroeid hadden elk een eigen kamer? Ik heb de indruk dat deze discussie nogal zwart-wit (op politics.be, stel je voor) gevoerd wordt: ofwel heb je een ideale opvoedingsituatie (vader schept poen, moeder aan de haard zorgt voor de twee kindjes, mooi huis, perfecte omkadering door de familie, iedereen doet het goed op school en niemand sukkelt met de gezondheid), ofwel zijn we aan het plaatsen en het steriliseren. Wat met alle alleenstaande moeders met twee of drie kinderen? Wat met de honderdduizenden mensen met een depressie die voor kinderen moeten zorgen? Wat met de duizenden kinderen die moeten opgroeien in een gezin waar een of beide ouders probleemdrinkers zijn? Ik kan nog tientallen scenario's bedenken waar 'slechte ouders' geen duimbreed in de weg gelegd wordt, en waar je als samenleving eigenlijk niets aan kunt doen. Met je laatste opmerking ben ik het dan wel weer eens en dat is een proces dat je eigenlijk vrij automatisch ziet gebeuren: hoger geschoolden maken nu eenmaal minder kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Steve_M : 20 februari 2012 om 18:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Net zoals ik religie dom, onverantwoord en bedreigend voor onze planeet vind, maar ook dat is een basisrecht.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 20 februari 2012 om 19:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik was in vele opzichten ook naïef toen ik jong was, wie denkt er in zijn jeugd echt goed door over de consequenties van zijn daden? Als men jong is, is men eigenlijk niet rijp genoeg om dat te snappen. Ik vond het maar normaal dat ik een kindje kreeg en dat ik kort er na weer in verwachting was. Maar na de geboorte van mijn tweede begon ik wèl na te denken. Ik besefte dat ik voor mezelf geen derde kind meer zou aankunnen. Ik wist dat mijn ex en ik nauwelijks de mogelijkheden hadden om deze twee een goede toekomst te geven, laat staan een derde kind. Ik ging dus aan de pil, experimenteerde met het spiraaltje enzovoort. Uiteindelijk heb ik wat verder naar mogelijkheden gezocht. Op mijn 28ste heb ik me laten steriliseren, niet evident in de jaren '70. Ik heb het me geen seconde beklaagd. Kleine operatie, zo goed als geen ongemakken, als vrouw blijf je normaal functioneren en de angst "wat als ik toch onvoorzien in verwachting geraak?" bestond niet meer. Ik kon me eindelijk aan mijn eigen toekomst wijden en me degelijk concentreren op de kinderen die ik al had. En ik vond de moed uit echt te scheiden, iets wat me niet gelukt zou zijn met de angst voor een zwangerschap boven mijn hoofd. Als ik 4 of meer kinderen had gehad, dan was ik een slechte moeder geweest, overstuur en onbekwaam. Ik heb dat tijdig ingezien. Ik begrijp niet waarom dat voor andere vrouwen zo moeilijk is. Hooggeschoold zijn heeft er niks mee te maken. Er lopen vrouwen genoeg met een universitair diploma die als moeder geen knip voor hun neus waard zijn. En zeer geleerde mannen die te lomp zijn om voor hun kinderen te zorgen, denk aan J.-J. Rousseau. Gezond verstand, dat heeft een ouder nodig!
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
Mijn grootmoeder en grootvader bv zijn er *wel* in geslaagd 10 kinderen met succes op de wereld te zetten en tot een meer dan gemiddelde positie binnen de maatschappij te brengen.
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken mezelf! Ik denk na over mezelf en weet dat ik een mens ben met fouten en gebreken. Als iedereen dat nu eens zou willen doen ...
![]() |
![]() |
#116 |
Parlementslid
|
![]() Uw pepe en uw meme waren waarschijnlijk geen gedragsgestoorde mohamedo's.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
|
![]() Dat is een goede ingesteldheid, maar opnieuw, het is niet omdat gij niet in staat zijn meer dan 4 kinderen op te voeden dat ge anderen die dat wel kunnen dat recht te ontzeggen.
![]() |
#118 |
|
![]() Dus het is omdat ze een andere mening hebben dan u dat ge hen het recht tot voortplanten wilt ontzeggen?
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Prof. Vermeersch aan het woord over "het recht op procreatie":
Mijn hoofdthesis bestond erin dat specifieke mensenrechten (zoals het recht op procreatie) op zichzelf niet absoluut zijn: je moet ze in de balans leggen met andere rechten en waarden. Momenteel worden in een gebied van Niger tot Somalië duizenden kinderen geboren die gedoemd zijn om enkele weken of maanden vreselijk te lijden en dan van honger te sterven. Zoiets vermijden is voor mij belangrijker dan een onbeperkt recht op voortplanting handhaven. Van den Boogaard vindt mijn ethische visie fascistisch; ik vind zijn standpunt hardvochtig en dom. Misschien kan hij eens een bevattelijk boekje over fascisme lezen.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 18 maart 2012 om 16:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt daar zelfs toe verplicht worden indien het duidelijk is dat je kinderen bedreigd zijn in hun welzijn door je alcoholgebruik, denk maar aan bijzondere jeugdzorg. IK vind het weerzinwekkend om gelijk welke vrouw verplicht te steriliseren, maar bijvoorbeeld met mentaal gehandicapten die zelf niet voor hun kind kunnen zorgen zit je wel met een moraal dilemma...mij lijkt dan het geven van antoconseptie wel verantwoord, ookal willen die meisjes en vrouwen graag een kind. Ik vind wel dat vrouwen die breder denken dan kinderen, omdat het zo moet; betere kansen hebben in opvoeding, wanneer dit niets meer is dan primaire zorg beroof je kinderen van kansen, dan kun je beter plaatsen in een internaat! |
|
![]() |
![]() |