![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ja maar indien u een antwoord zou weten, mag je ook antwoorden ![]() Waarom dat streven naar geluk? Waarom niet gewoon zijn?
![]() |
![]() |
#103 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() liefje, dat deed je niet. Je verwierp het farmacologisch gegeven met uit de duim gezogen criteria, en nu krabbel je terug
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het enige probleem is eigenlijk de eventuele illegaliteit van de drug in kwestie, en de hoge prijs die daaruit voortkomt. Want de miljoenen mensen die legale drugs gebruiken, kunnen in alle gerustheid hun glas alcohol nuttigen, of hun pilllekke-op -voorschrift slikken, en zich perfect gelukkig voelen zonder dat iemand zch daarbij vragen stelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zijn gewoon andere vormen van realiteitsbeleving, je moet er geen diepzinnige redenen achter zoeken. Alhoewel er weldegelijk verschillen van redelijk grote orde zijn, zo kan ik, als ik high naar muziek luister, in mijn hoofd de verschillende tracks apart horen, tegen over de volledige mix als ik nuchter ben.
Voor mij brengen de verschillende toestanden vooral creatieve verschillen mee.
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Minister
|
![]() Roesmiddelen zijn zo oud als de mens zelf en constant gebruikt...
De reden zijn quasi in 2 groepen te verdelen; de grootste gebruikte het om aan de harde realiteiten van alle dag te ontsnappen (of dat nu de stress is van de jacht, het armzalige leven of de drukte van de moderne -hedendaagse- moordende jungle) en de ander gebruikte dat voor spirituele of genezende reden. Maar ja men pleegt de geschiedenis nogal snel te vergeten of te herschrijven om een irrationele heksenjacht of bijbedoeling te rechtvaardigen. we richten ons al eeuwen op repressieve maatregelen die enkel de symptomen aanpakken maar nooit op sensibilisering naar de oorzaak. Tenslotte zowat alles is schadelijk voor ons als we onszelf niet in de hand hebben; in moderne termen bestempelen we dat als onze individuele vrijheid om zelf te beslissen terwijl we paradoxaal genoeg andere wel afrekenen erop.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat niet over voldoende of goed genoeg, het is niet die of dat is beter, het gaan om, anders.
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en dan gaan slapen he, geen hele fles natuurlijk, of na het het eten, ... Maar er is een verschil tussen puur voor de smaak iets drinken, of ja zelf iets roken, en u laveloos zuipen of zo stoned als een ei smoren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ervaart iedereen zat zijn wel anders, maar ik snap totaal niet wat er plezant aan is, buiten wat voos staan lachen misschien, maar anderen worden daar extreem agressief van of worden huilebalken, of zijn zo down dat ze niet meer weten dat ze in hun eigen broek staan te zeiken, ... dus, waarom zou je zat willen zijn ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hangt van jezelf, de hoeveelheid alcohol (de intoxicatie-graad), het moment, en de omstandigheden af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat dat plezant is.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, dat gezegd zijnde, een sociale drinker ben ik niet. Als ik drink is het om zat te zijn. Langs de andere kant ken ik mezelf, en laat ik dan ook wel minstens een maand (of ook wel langer tegenwoordig) tussen twee drinkpartijen.
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ben jij een kluchtzanger van formaat |
|
![]() |
![]() |