Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2011, 15:30   #101
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Dus zeg een tweede generatie Marokkaan die hier geboren is moet zich anders gaan kleden (en het liefst zijn huid bleken danwel oprotten) omdat jij hier nog veel meer geboren bent dan hij?
veel meer geboren???

indien je je als allochtoon blijft profileren, ook al ben je de x-de generatie die hier woont, zal je altijd als allochtoon worden bekeken, dat zeg ik. En dat mij dat stoort, de overduidelijke aanwezigheid van islamitische allochtonen, dat stoort me zeer zeker en die mogen inderdaad met zen allen uit dit land verdwijnen. Het zou de planeet en zijn bewoners trouwens meer goed dan kwaad doen indien de islam en zijn volgelingen INTEGRAAL van de planeet zouden verdwijnen.
Oud 28 juni 2011, 15:46   #102
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
*Hoop cijfers*
Dankjewel. Dat zijn inderdaad een hoop mooie aanvullingen. Wat me ook opvalt is dat jouw bronnen het stiekem toch wel eens zijn met mijn verhaal. Ook Antillianen en Surinamers gaan opvallend vaak de fout in. Ben je het met mee eens dat "de Islam"/de Islamitische achtergrond van bijvoorbeeld Marokkanen dus in ieder geval nooit de complete verklaring van hun oververtegenwoordiging kan zijn?
Oud 28 juni 2011, 15:57   #103
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
veel meer geboren???

indien je je als allochtoon blijft profileren, ook al ben je de x-de generatie die hier woont, zal je altijd als allochtoon worden bekeken, dat zeg ik.
Ik zal het doorgeven aan de Neanderthalers en de verschillende Germaanse stammen die hier hebben geleefd voordat uw voorouders aankwamen (hooguit zo vroeg als rond de grote volksverhuizing).

Bovendien, de manier waarop jij je kleed is waarschijnlijk nou ook niet beaald traditioneel. Had je daar een eeuw gelden mee in het straatbeeld gepast? Dat je vindt dat nieuwkomers zich moeten aanpassen, daar kan ik in komen. Zeker tot op een bepaalde hoogte mag je dat verwachten. Een inburgeringsexamen bijvoorbeeld, hoewel misschien op sommige punten een beetje kleinburgerlijk, zorgt er wel voor dat al die mensen de taal in ieder geval in de basis beheersen. Maar in de politiek moet je uitgaan van de situatie zoals deze nu is. Vanuit die situatie gezien: Wat maakt jouw opvoeding, jouw culturele achtergrond en jouw stijlkeuzes beter dan die van een ander mens dat ook niet kon kiezen waar hij geboren werd, en waarom betekent dit dat die foute keuzes dan maar allemaal de deur uit gezet moeten worden?

Citaat:
En dat mij dat stoort, de overduidelijke aanwezigheid van islamitische allochtonen, dat stoort me zeer zeker en die mogen inderdaad met zen allen uit dit land verdwijnen. Het zou de planeet en zijn bewoners trouwens meer goed dan kwaad doen indien de islam en zijn volgelingen INTEGRAAL van de planeet zouden verdwijnen.
De enige goede Islamiet...?
Oud 28 juni 2011, 17:26   #104
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dankjewel. Dat zijn inderdaad een hoop mooie aanvullingen. Wat me ook opvalt is dat jouw bronnen het stiekem toch wel eens zijn met mijn verhaal. Ook Antillianen en Surinamers gaan opvallend vaak de fout in. Ben je het met mee eens dat "de Islam"/de Islamitische achtergrond van bijvoorbeeld Marokkanen dus in ieder geval nooit de complete verklaring van hun oververtegenwoordiging kan zijn?
Islam is niet de enige factor die meespeelt, maar wel de belangrijkste in mijn ogen.

Van Antillianen is bekend dat het de officieuze politiek is (of was) van de Antilliaanse regering om de lastposten van daar naar Nederland te sturen:

Jeugdige criminelen van Sint Maarten moeten naar Nederland worden gestuurd voor scholing en heropvoeding. Dat wil de Antilliaanse staatssecretaris van Justitie Erno Labega. Hij vindt dat Nederland hiervoor betere voorzieningen heeft. De Antilliaanse staatssecretaris wil met minister van Justitie Piet Hein Donner (CDA) over de kwestie in gesprek. Donner bezoekt de eilanden volgende week.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/nieuw...d-sturen.dhtml

Dan is het natuurlijk niet zo raar dat Antillianen ook hoog scoren als immers een groot deel van de Antilliaanse criminelen in Nederland zit. Dat geeft dan ook een vertekend beeld ten opzichte van bijvoorbeeld criminele Marokkanen.

Dit stukje uit 2005 is ook veelzeggend:

De minister-president van de Antillen is echter boos geworden op Nederland. Had hij er net voor gezorgd dat die kansarme paupers uit de Antillen uit het land vertrekken zodat hij van ze af was, gooit Nederland naar zijn mening roet in het eten. In Den Haag wil minister Verdonk namelijk dat kansarme criminele Antillianen worden teruggestuurd naar hun eigen land. Dan zit hij er weer mee opgescheept. Is dat even balen!

Dat vind hij nu ook. Hij wil geen criminelen in zijn land. Ja dag, wij ook niet. Retour afzender dus. "Dat is schending van mensenrechten en je reinste discriminatie!" roept meneer Ys. Wij moeten het maar accepteren dat ons land wordt overspoeld door criminele en kansarme buitenlanders. Want eerlijk is eerlijk: over die groep gaat het nu. Over de goede mensen hoor je nauwelijks wat. Wat hij loopt te verkondigen komt nogal hypocriet over. Hij wil die mensen zelf ook niet (terug), terwijl Nederland ze volgens hem niet mag weigeren.

http://www.misdefinitie.nl/index.php?nieuws=61&pagina=1
Oud 28 juni 2011, 19:28   #105
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Islam is niet de enige factor die meespeelt, maar wel de belangrijkste in mijn ogen.

Van Antillianen is bekend dat het de officieuze politiek is (of was) van de Antilliaanse regering om de lastposten van daar naar Nederland te sturen:

Jeugdige criminelen van Sint Maarten moeten naar Nederland worden gestuurd voor scholing en heropvoeding. Dat wil de Antilliaanse staatssecretaris van Justitie Erno Labega. Hij vindt dat Nederland hiervoor betere voorzieningen heeft. De Antilliaanse staatssecretaris wil met minister van Justitie Piet Hein Donner (CDA) over de kwestie in gesprek. Donner bezoekt de eilanden volgende week.

Dan is het natuurlijk niet zo raar dat Antillianen ook hoog scoren als immers een groot deel van de Antilliaanse criminelen in Nederland zit. Dat geeft dan ook een vertekend beeld ten opzichte van bijvoorbeeld criminele Marokkanen.

De minister-president van de Antillen is echter boos geworden op Nederland. Had hij er net voor gezorgd dat die kansarme paupers uit de Antillen uit het land vertrekken zodat hij van ze af was, gooit Nederland naar zijn mening roet in het eten. In Den Haag wil minister Verdonk namelijk dat kansarme criminele Antillianen worden teruggestuurd naar hun eigen land. Dan zit hij er weer mee opgescheept. Is dat even balen!

Dat vind hij nu ook. Hij wil geen criminelen in zijn land. Ja dag, wij ook niet. Retour afzender dus. "Dat is schending van mensenrechten en je reinste discriminatie!" roept meneer Ys. Wij moeten het maar accepteren dat ons land wordt overspoeld door criminele en kansarme buitenlanders. Want eerlijk is eerlijk: over die groep gaat het nu. Over de goede mensen hoor je nauwelijks wat. Wat hij loopt te verkondigen komt nogal hypocriet over. Hij wil die mensen zelf ook niet (terug), terwijl Nederland ze volgens hem niet mag weigeren.

Hoe komt het dat deze mens constant over Nederland en de Nederlandse politiek praat?

Kunnen ze niet "politics.nl" maken en beginnen erover te discussiëren?
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 19:48   #106
Bovenbuur

Standaard

Citaat:

Maar dit was dus een plan als ik het goed begrijp, geen beleid? Daarnaast zie ik dat deze jongeren voor scholing en heropvoeding gestuurd zouden worden en niet om over straat te zwerven. Bovendien neem ik aan dat ze achteraf terug worden gebracht.

Daarnaast lieten je cijfers ook nog zien dat Surinamers ook niet altijd lieverdjes zijn. Surnamers zijn vooral ten tijde van de onafhankelijkheid hier naartoe gekomen, die keus kregen ze. Hier wonen nou ongeveer half zo veel Surinamers als daar. En in mijn eerdere bron viel de Dominicaanse republiek ook op. Zijn deze landen allemaal hun best aan he doen om de grootste raddraaiers naar Nederland te sturen?

Citaat:

Als u het niet erg vindt neem ik die bron met een korrel zout waar superslak bang van wordt. Ik ken die site namelijk ergens van. In het kort: De man (die beweert een grote organisatie te zijn waarvan alleen de webmaster zijn naam openbaar gemaakt heeft) maakt iedereen om de vreemdste redenen voor vam alles uit, maar o wee als je aan hem, de hooggeachte veelgeëerde weledelgeleerde dr. ir. master in het hamburgerbakken admiraal van de Zuiderzee Lewis Leonardo komt.

Dat kon jij niet weten, maar zijn schrijfselen zijn niet veel waard.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 28 juni 2011 om 19:53.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 19:51   #107
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Hoe komt het dat deze mens constant over Nederland en de Nederlandse politiek praat?

Omdat er te weinig Belgen (Belgen ja, .be volgens uw eigen logica) zijn die goede bronnen over de situatie bij hen aandragen. Dus wierpen wij eens een half oog op het politieke en sociale klimaat in beide landen en concludeerden we dat de situaties wel sterk op elkaar zullen lijken. Vandaar dat er met Nederlandse data gewerkt kan worden.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 28 juni 2011 om 19:51.
Oud 28 juni 2011, 21:45   #108
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
(Belgen ja, .be volgens uw eigen logica)
Mijn eigen logica?
Wat is .be volgens uw eigen logica dan?

Citaat:
Omdat er te weinig Belgen zijn die goede bronnen over de situatie bij hen aandragen.
Bij wie?
Weinig of geen?

Citaat:
Dus wierpen wij eens een half oog op het politieke en sociale klimaat in beide landen en concludeerden we dat de situaties wel sterk op elkaar zullen lijken.
Maar dat zeg ik niet. Maar bon...
En al definitieve conclusie uitgetrokken? Of waarmee zijn jullie hier bezig?

Citaat:
Vandaar dat er met Nederlandse data gewerkt kan worden.
Constant? Waarvoor?
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 22:02   #109
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar wil ik wel de kanttekening bij plaatsen dat niet elke moslim zich dezelfde voorstelling zal maken bij het woord sharia. Probeer je een poll voor te stellen waarin Christenen gevraagd wordt "ben je voorstander van wetgeving op Christelijke grondslag?" Ik denk persoonlijk niet dat alleen de fanatiekste 2 zetels voor zouden stemmen. (Ik denk zelfs dat het percentage wel boven de kwart uit kan komen, maar het heeft dan ook minder negatieve bijklanken dan "sharia".)
Het probleem met christelijk getinte wetten is niet het " christelijke " daaraan , maar wel dat de zogenaamd christelijk geïnspireerde mensen helemaal niet christelijk handelen.
Moest het voorbeeld van Jezus zijn handel en wandel daarmee bedoeld worden zou alles peis en vree zijn, en dus als voorbeeld aan te moedigen.
Dit in schrille tegenstelling met de islam, want door Mo's voorbeeld te volgen zitten we middenin de oorlog, de plundering en de slavernij.

Laatst gewijzigd door den dinges : 28 juni 2011 om 22:02.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2011, 22:12   #110
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
En waarom moeten ze die "idiote kledingvoorschriften" dan aanpassen? Heb jij er last van? 't verpest uw uitzicht toch niet hè? Want dat zouden we niet willen. Nee, omdat u toevallig hier geboren bent moet u wel het recht hebben op een hoofddoekjesvrij uitzicht hoor.
Islamietische kleding is het uithangbord van een uiterst autoritaire en agressieve politico-religieuze ideologie, onmogelijk te verzoenen met de democratie én onze cultuur.
D�*�*rom moet die hier niet geaccepteerd worden. Men moet de mensen ontmoedigen zich zo aan te takelen : niet toestaan op de werkvloer, school, administratie, openbaar vervoer en gelijk welke openbare gelegenheid ( café, restaurant, bioscoop enz enz )
Strenge financiële straffen voor overtreders.

Laatst gewijzigd door den dinges : 28 juni 2011 om 22:13.
Oud 29 juni 2011, 11:25   #111
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Het probleem met christelijk getinte wetten is niet het " christelijke " daaraan , maar wel dat de zogenaamd christelijk geïnspireerde mensen helemaal niet christelijk handelen.
Moest het voorbeeld van Jezus zijn handel en wandel daarmee bedoeld worden zou alles peis en vree zijn, en dus als voorbeeld aan te moedigen.
Dit in schrille tegenstelling met de islam, want door Mo's voorbeeld te volgen zitten we middenin de oorlog, de plundering en de slavernij.
Op de een of andere manier vind ik die bewering moeilijk te rijmen met strenge kledingvoorschriften waarop zware boetes staan en een onderschrift over vrije wapendracht. Het is kennelijk niet allemaal pijs en vree wat de klok slaat. Jezus was van "turn the other cheeck" toch, een soort vroege Gandi, niet van "iedereen bestraffen die op een andere heilige dag uit een ander boek leest"? Of wel soms?

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 29 juni 2011 om 11:25.
Oud 29 juni 2011, 11:44   #112
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

En vanaf morgen is Quetzalquepopl ook een Vlaamse naam en één van de goden van de heilige drievuldigheid. Moet kunnen.
En ons aisha-ke is ook vlaams.

Weer eentje die nog steeds niet weet waar de klepel hangt:

Citaat:
"Mohammed is voortaan een Belgische naam"
In Brussel rijst al enkele weken de vraag of er niet dringend iets moet worden gedaan aan het grote onveiligheidsgevoel dat bij de inwoners van de hoofdstad heerst. Volgens Brussels OCMW-voorzitter Yvan Mayeur is het grote probleem waar de stad mee kampt echter niet zozeer de onveiligheid, maar vooral de hoge werkloosheidgraad.

In het weekblad Knack haalt de PS-politicus hard uit naar de NMBS en Belgacom. "De NMBS is de grootste werkgever van het land en amper vier procent van haar werknemers zijn Brusselaars. Hetzelfde zie je bij Belgacom. Zulke grote bedrijven moeten ook jonge Brusselaars aannemen. Je kunt hen niet de toegang tot werk ontzeggen omdat ze Mohammed heten. Men moet aanvaarden dat Mohammed voortaan een Belgische voornaam is", aldus Mayeur.

Volgens Mayeur is gettovorming ook een rechtstreeks gevolg van de werkloosheid. "Jongeren die uit de buurt van hun ouders willen maar met minder dan 1.000 euro per maand moeten rondkomen, hebben de woningen niet voor het uitkiezen".
http://www.vandaag.be/binnenland/717...sche-naam.html
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2011, 13:30   #113
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
En waarom moeten ze die "idiote kledingvoorschriften" dan aanpassen? Heb jij er last van? 't verpest uw uitzicht toch niet hè? Want dat zouden we niet willen. Nee, omdat u toevallig hier geboren bent moet u wel het recht hebben op een hoofddoekjesvrij uitzicht hoor.
Heeft er niets mee te maken. Hoofddoekjes en idiote kledingvoorschriften van betreffende groep zijn in dit geval een heel nuttig instrument: het zijn waarschuwingssignalen voor de niet-moslim: <<Opgelet, ik ben eigenzinnig, egoïstisch, betweterig, koppig, pretentieus, opdringerig, vlug op de teentjes getrapt, heb weining tot geen relativeringsvermogen, geen zin om te integreren, geen respect voor andere waarden, overtuigingen, of levenswijzen, enz.>>

Laatst gewijzigd door kwantum : 29 juni 2011 om 13:31.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2011, 15:26   #114
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht

Wat buitenlandse lastposten, boeven en ander ongewenst uitschot betreft, is de situatie in Nederland vrijwel even erg als in België. Vlamingen en Nederlanders zijn trouwens verwanten.
Deze commentaren zijn hier op hun plaats.
Oud 29 juni 2011, 15:32   #115
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Op de een of andere manier vind ik die bewering moeilijk te rijmen met strenge kledingvoorschriften waarop zware boetes staan en een onderschrift over vrije wapendracht. Het is kennelijk niet allemaal pijs en vree wat de klok slaat. Jezus was van "turn the other cheeck" toch, een soort vroege Gandi, niet van "iedereen bestraffen die op een andere heilige dag uit een ander boek leest"? Of wel soms?
IK ben Jezus niet, en pleit niet voor " christelijke wetten ". Ik pleit voor een keiharde aanpak van gespuis dat enkel naar hier komt om te profiteren en te roven, en religieuze zotten die hun manier van leven aan ons willen opdringen, desnoods met geweld, intimidatie enz.
Oud 29 juni 2011, 16:04   #116
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Volgens Mayeur is gettovorming ook een rechtstreeks gevolg van de werkloosheid. "Jongeren die uit de buurt van hun ouders willen maar met minder dan 1.000 euro per maand moeten rondkomen, hebben de woningen niet voor het uitkiezen".
Mag ik me afvragen waarom woningen in "migranten"omgeving zo "goedkoop" zijn?

En dan zet ik even de kanttekening , waarom zijn de woningen zo duur in de andere "migranten"omgeving, zoals ambassades en Europese instellingen.

Laatst gewijzigd door maddox : 29 juni 2011 om 16:04.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 15:10   #117
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Wat buitenlandse lastposten, boeven en ander ongewenst uitschot betreft, is de situatie in Nederland vrijwel even erg als in België. Vlamingen en Nederlanders zijn trouwens verwanten.
Deze commentaren zijn hier op hun plaats.
Onverbeterlijk: hoeveel keren heb ik hem er al niet moeten op wijzen dat hij beter braafjes met zijn (tansistoretjes) zou gaan spelen!!!

En nu, omdat hij helemaal immuun staat tegenover elke vorm van 'humor'; wedden dat èm ( zoals de meeste 'Moslims') direct op het 'Yellow' driehoekje zal drukken en mij aldus nogmaals een paar weken Forumverlof aanbieden .

de K.... Zak zak zak, ze lopen allemaal in ne zak.......
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2011, 16:27   #118
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Onverbeterlijk: hoeveel keren heb ik hem er al niet moeten op wijzen dat hij beter braafjes met zijn (tansistoretjes) zou gaan spelen!!!

En nu, omdat hij helemaal immuun staat tegenover elke vorm van 'humor'; wedden dat èm ( zoals de meeste 'Moslims') direct op het 'Yellow' driehoekje zal drukken en mij aldus nogmaals een paar weken Forumverlof aanbieden .

de K.... Zak zak zak, ze lopen allemaal in ne zak.......
Mij zal je niet op het driehoekje zien drukken. Ik denk dat je jezelf te belangrijk vind als je denkt dat je gezever mij in een staat van gefrusteerde woede kan brengen, die mij er toe beweegt mij te gaan beklagen bij de moderatie.
Vrije meningsuiting is geen grapje voor mij, ik ben daar heel ernstig over : zelfs religieuze zotten, gangsters of gewoon debiele hansworsten mogen van mij van hun zegje doen.
Hoogstens moet ik daar eens mee lachen.

Laatst gewijzigd door den dinges : 30 juni 2011 om 16:27.
Oud 30 juni 2011, 16:30   #119
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Mag ik me afvragen waarom woningen in "migranten"omgeving zo "goedkoop" zijn?

En dan zet ik even de kanttekening , waarom zijn de woningen zo duur in de andere "migranten"omgeving, zoals ambassades en Europese instellingen.
Wil je dat een zekere buurt verloedert ? Koop daar een huis, en verkoop het vervolgens verder aan allochtonen.
Oud 30 juni 2011, 17:42   #120
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
IK ben Jezus niet, en pleit niet voor " christelijke wetten ". Ik pleit voor een keiharde aanpak van gespuis dat enkel naar hier komt om te profiteren en te roven, en religieuze zotten die hun manier van leven aan ons willen opdringen, desnoods met geweld, intimidatie enz.
De huidige Nederlandse regerng pleit wel voor Christelijke (of zelfs Joods-Christelijke) wetten. En dat zijn nou niet bepaald de grootste vredesduiven ooit, en zeker niet naar immigranten toe.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be