Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2011, 11:41   #101
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
volgens mij heeft U dan oogkleppen op.
Ondertussen is +30% van de Antwerpenaren allochtoon. Hoeveel "blanken" wil je nog conserveren? 5%?

Velen (niet allen) lopen er ongeveer modieus bij, de jonge dames met spannende jeans + hoofddoek, ofwel met het modieuze aardappelzakmodel mèt niqaab. Helemaal géén oudere generatie, wel vers (jong en barensklaar) importmateriaal.

Het dialect is helemaal geen teken van "veel Nederlands praten". het gros spreekt onder elkaar hun eigen zandbakistaans (berbers of arabisch of turks) maar als ze naar school gaan zou het best wel eens kunnen dat ze noties Nederlands geleerd hebben zeker? of verbaast U dat ook nog? Correct nederlands praten kunnen ze al helemaal niet: we zullen het met een mengelmoes van onbegrijpbare straattaal moeten doen. Je mag van Yussef trouwens ook al niet meer op je vacature zetten dat iemand nederlands als moedertaal moet hebben, laat staan dat je nog mag verwachten dat ze correct Algemeen Nederlands spreken.

een weekje? waar?
Een weekje Hoboken/Kiel, ik zei het je al.
En sorry, ik heb over de Meir gelopen en ik zie daar toch nog merendeel blanken lopen. Antwerpen Abdijstraat (Kiel) is een ander verhaal. Maar je moet dan de oudere generatie eens bekijken en de nieuwere generatie.
Zelfs bij de vrouwen zie je grote veranderingen. Vorig jaar zag ik een (denk ik) Marokkaanse die een korter rokje dan mijn vriendin aan had.

Ik wil echter niets conserveren, ik wil een samenleving die vlotter verloopt dan nu.

En het gros spreekt Arabisch? Tuurlijk dat ze hun eigen taal behouden, maar mij viel op dat wanneer we op de speeltuin waren veel Arabische ouders Nederlands tegen hun kinderen praten. Neen niet allemaal.
Ik vind dat U veralgemeent met te zeggen dat ZE gebrekkig Nederlands praten.

Ik begrijp velen hun frustraties, ik heb ook jaar en dag in een "probleemwijk" gewoond. Maar al die frustratie, baat dat nu?
Oud 26 juli 2011, 12:45   #102
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Marie, ik ben een kleine week in Antwerpen geweest. Ik pak de afslag "Hoboken Kiel". Ik weet heel goed wat je bedoelt. Maar stad Antwerpen primeert nog van blanken vind ik. En natuurlijk komt ge er allochtonen tegen, maar valt U dat niet op dan dat velen er heel modieus bijlopen?

En dat ze ons dialect spreken, getuigt dat ze veel Nederlands praten. Zodus ons dialect overnemen.

Natuurlijk zijn er nog (vooral oudere) vrouwen die zich helemaal kleden volgens de Arabische cultuur (losgerekend van de boerka). Zelfs mannen. So what? Ik denk dat hier veel diversiteit op het forum schuilt onderling de moslims. En doordat er zoveel diversiteit is onderling de moslims, mogen we zeker niet gaan veralgemenen. We moeten generatie op generatie bekijken. En mij valt op hoe jonger de moslim, hoe meer westers.
Ah, u bent een kleine week in Antwerpen geweest. Neemt u wel eens het openbaar vervoer? Dat moet u beslist eens doen.
Er zijn Marokkaanse meisjes die er modieus bijlopen. Mooie kleren dikwijls met de hoofddoek in bijpassende kleur. Die hoofddoek wel zo strak om hun gezicht dat de haarlijn en de boog van de kin volledig bedekt zijn. Maar er zijn anderen, veel anderen!
Daarstraks stapten er 3 jonge vrouwen (één met een kinderwagen) op de bus waar ik op zat. Geen van drieën deed moeite om een plaatsbewijs aan de chauffeur te tonen of om een kaart te ontwaarden, da's ook zoiets typisch. Ze hadden alle drie een lange vormeloze mantel aan en ze hadden een donkere hoofddoek, zelfs de jongste van hen.
Toen ik nog werkte zag ik soms vrouwen volledig in het zwart op tram 24. Zelfs op warme dagen droegen ze zwarte handschoenen, en hun hoofdbedekking liet slechts een spleetje vrij voor hun ogen.
En die jonge vrouw - ik heb het hier nog ergens geschreven - die ik laatst in Brussel Noord zag met zo'n ding, ik denk dat dat een niqaab is, de sluier overspande zelfs haar neusbrug - waardoor ze zich volledig moest draaien om te kunnen volgen waar haar zoontje liep, afgezien van het feit dat ik zoiets mensonwaardig vind, is het ook absoluut onveilig : ze kon het kind moeilijk in het oog houden en als ze wat vlug bewoog kon ze overal tegenstoten want ze zag haast niks. Mensen die zo'n "klederdrachten" goedkeuren, hebben weinig verstand!
Oud 26 juli 2011, 12:50   #103
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ah, u bent een kleine week in Antwerpen geweest. Neemt u wel eens het openbaar vervoer? Dat moet u beslist eens doen.
Er zijn Marokkaanse meisjes die er modieus bijlopen. Mooie kleren dikwijls met de hoofddoek in bijpassende kleur. Die hoofddoek wel zo strak om hun gezicht dat de haarlijn en de boog van de kin volledig bedekt zijn. Maar er zijn anderen, veel anderen!
Daarstraks stapten er 3 jonge vrouwen (één met een kinderwagen) op de bus waar ik op zat. Geen van drieën deed moeite om een plaatsbewijs aan de chauffeur te tonen of om een kaart te ontwaarden, da's ook zoiets typisch. Ze hadden alle drie een lange vormeloze mantel aan en ze hadden een donkere hoofddoek, zelfs de jongste van hen.
Toen ik nog werkte zag ik soms vrouwen volledig in het zwart op tram 24. Zelfs op warme dagen droegen ze zwarte handschoenen, en hun hoofdbedekking liet slechts een spleetje vrij voor hun ogen.
En die jonge vrouw - ik heb het hier nog ergens geschreven - die ik laatst in Brussel Noord zag met zo'n ding, ik denk dat dat een niqaab is, de sluier overspande zelfs haar neusbrug - waardoor ze zich volledig moest draaien om te kunnen volgen waar haar zoontje liep, afgezien van het feit dat ik zoiets mensonwaardig vind, is het ook absoluut onveilig : ze kon het kind moeilijk in het oog houden en als ze wat vlug bewoog kon ze overal tegenstoten want ze zag haast niks. Mensen die zo'n "klederdrachten" goedkeuren, hebben weinig verstand!
Dat is dan ook logisch, we hebben het over godsdienstwaanzinnigen.
Oud 26 juli 2011, 12:55   #104
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En sorry, ik heb over de Meir gelopen en ik zie daar toch nog merendeel blanken lopen. Antwerpen Abdijstraat (Kiel) is een ander verhaal. Maar je moet dan de oudere generatie eens bekijken en de nieuwere generatie.
Zelfs bij de vrouwen zie je grote veranderingen. Vorig jaar zag ik een (denk ik) Marokkaanse die een korter rokje dan mijn vriendin aan had.

Ik wil echter niets conserveren, ik wil een samenleving die vlotter verloopt dan nu.

En het gros spreekt Arabisch? Tuurlijk dat ze hun eigen taal behouden, maar mij viel op dat wanneer we op de speeltuin waren veel Arabische ouders Nederlands tegen hun kinderen praten. Neen niet allemaal.
Ik vind dat U veralgemeent met te zeggen dat ZE gebrekkig Nederlands praten.

Ik begrijp velen hun frustraties, ik heb ook jaar en dag in een "probleemwijk" gewoond. Maar al die frustratie, baat dat nu?
De Meir is niet representatief voor Antwerpen, behalve het gewone publiek - autochtonen en allochtonen - lopen er heel veel Nederlanders, Duitsers enz. Die zijn er ofwel met een groepje toeristen ofwel komen ze van de grensstreken over om een dagje te shoppen.
U hebt één Marokkaans meisje gezien met een kort rokje, wow, proficiat!
Wat die taal betreft, u hebt gelijk, velen van hen spreken dialect (jammer dat ze niet beter AN kennen) maar men kan ze haast doorlopend bezig horen op hun GSM - ik vermoed dat allochtonen, en nu bedoel ik echt niet alleen Marokkanen maar ook Oost-Europeanen enz. driedubbel zoveel telefoneren in het openbaar als autochtonen - en als ik die dan bezig hoor dan is dat altijd in hun eigen taal. Ik zit die echt niet af te luisteren hoor maar zoals ik al zei, het openbaar vervoer zit vol met allochtonen en die zei haast altijd aan het GSM-en, men zou potdoof moeten zijn om het niet te horen.
Oud 26 juli 2011, 13:30   #105
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Volgende keer tram 3 eens nemen. Instappen op Groenplaats, richting Merksem. Sightseeing door Europa. Eenmaal boven in merksem kan het zijn dat je terug een blanke tegenkomt.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 15:40   #106
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Ik heb 26 jaar in Antwerpen gewoond. Ik denk dat ik wel weet waarover ik spreek. Maar ik ervaar dat nu niet meer vanuit een tunnelvisie.

Maar waarom zo neuten over iemands klederdracht zeg? AUB! Dat het nu gaat om moslima's die geen hoofddoek mogen dragen in hun functie, tot daar aan toe. Maar op straat mogen mensen toch uiten wie ze zijn? Als ze dat nu doen met een hoofddoek so be it!

We zijn hier zo trots op onze vrije waarden, maar zullen die wel van een ander ontnemen? Kom nu he....

Ik ben jullie EENTONIG betoog zo beu als kouwe pap en ik laat van mij horen se!
RELATIVEER en zie verder dan uw neus kijken kan. Want ge zijt niet DE ervaring met moslims hoor. Ge zult waarschijnlijk nog de straat over steken ook als ge ene ziet....
Oud 26 juli 2011, 15:43   #107
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
De Meir is niet representatief voor Antwerpen, behalve het gewone publiek - autochtonen en allochtonen - lopen er heel veel Nederlanders, Duitsers enz. Die zijn er ofwel met een groepje toeristen ofwel komen ze van de grensstreken over om een dagje te shoppen.
U hebt één Marokkaans meisje gezien met een kort rokje, wow, proficiat!
Wat die taal betreft, u hebt gelijk, velen van hen spreken dialect (jammer dat ze niet beter AN kennen) maar men kan ze haast doorlopend bezig horen op hun GSM - ik vermoed dat allochtonen, en nu bedoel ik echt niet alleen Marokkanen maar ook Oost-Europeanen enz. driedubbel zoveel telefoneren in het openbaar als autochtonen - en als ik die dan bezig hoor dan is dat altijd in hun eigen taal. Ik zit die echt niet af te luisteren hoor maar zoals ik al zei, het openbaar vervoer zit vol met allochtonen en die zei haast altijd aan het GSM-en, men zou potdoof moeten zijn om het niet te horen.
Koopt U een eiland!
Oud 26 juli 2011, 15:44   #108
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb 26 jaar in Antwerpen gewoond. Ik denk dat ik wel weet waarover ik spreek. Maar ik ervaar dat nu niet meer vanuit een tunnelvisie.

Maar waarom zo neuten over iemands klederdracht zeg? AUB! Dat het nu gaat om moslima's die geen hoofddoek mogen dragen in hun functie, tot daar aan toe. Maar op straat mogen mensen toch uiten wie ze zijn? Als ze dat nu doen met een hoofddoek so be it!

We zijn hier zo trots op onze vrije waarden, maar zullen die wel van een ander ontnemen? Kom nu he....

RELATIVEER en zie verder dan uw neus kijken kan. Want ge zijt niet DE ervaring met moslims hoor. Ge zult waarschijnlijk nog de straat over steken ook als ge ene ziet....
Tja beide kampen hebben hun eentonige argumentatie en verwijten naar elkaar me dunkt maar ondertussen polariseert het verder en verder en escaleert het nog dagelijks. En zolang we dat voeden zal het nog enkel maar slechter worden ipv beter.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 16:09   #109
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Tja beide kampen hebben hun eentonige argumentatie en verwijten naar elkaar me dunkt maar ondertussen polariseert het verder en verder en escaleert het nog dagelijks. En zolang we dat voeden zal het nog enkel maar slechter worden ipv beter.
We moeten gewoon het middelpunt van beide kanten zien te vinden.
Maar zolang mensen gaan veralgemenen en/of zich extreem gaan uiten is de weg onbewandelbaar.
Oud 26 juli 2011, 16:21   #110
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en de boerka's niet gezien... ik wel hoor meermaals zelfs
welk nummer moet ik nu draaien om mijn burgerplicht te vervullen?
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2011, 16:24   #111
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
en de boerka's niet gezien... ik wel hoor meermaals zelfs
welk nummer moet ik nu draaien om mijn burgerplicht te vervullen?
Eerlijk gezegd? Geen boerka gezien. Wel veel mensen in de Arabische klederdracht met hoofddoek. Maar geen verborgen gezichten gezien.
Ik zeg hier wel bij, ik stond er echt niet op te kijken eh.

Kent iemand de afslag "hoboken kiel"? Awel ik ben daar op het einde naar links gegaan en zo de St Bernardsesteenweg op richting Hoboken via het Kiel.
Veel moslims ja dat wel. Maar behalve hun aantal zou ik niets storend kunnen vernoemen. (Niet dat hun overvloedige aanwezigheid mij stoorde).
Oud 26 juli 2011, 16:31   #112
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerlijk gezegd? Geen boerka gezien. Wel veel mensen in de Arabische klederdracht met hoofddoek. Maar geen verborgen gezichten gezien.
Ik zeg hier wel bij, ik stond er echt niet op te kijken eh.

Kent iemand de afslag "hoboken kiel"? Awel ik ben daar op het einde naar links gegaan en zo de St Bernardsesteenweg op richting Hoboken via het Kiel.
Veel moslims ja dat wel. Maar behalve hun aantal zou ik niets storend kunnen vernoemen. (Niet dat hun overvloedige aanwezigheid mij stoorde).
tja als je er niet woont (en enkel maar doorrijd) zoals ik zou het mij ook niet storen...
Oud 26 juli 2011, 16:33   #113
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
tja als je er niet woont (en enkel maar doorrijd) zoals ik zou het mij ook niet storen...
Ik ben er door gereden omdat ik daar moest zijn. Ik heb een kleine week in die buurten rondgehangen. Buiten gekomen en dus met die mensen de straat gedeeld. En ik heb echt geen boerka gezien man.

In die 26 jaar dat ik daar woonde kan ik de boerka's misschien op één hand tellen.
Oud 26 juli 2011, 16:42   #114
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben er door gereden omdat ik daar moest zijn. Ik heb een kleine week in die buurten rondgehangen. Buiten gekomen en dus met die mensen de straat gedeeld. En ik heb echt geen boerka gezien man.
een kleine week rondgehangen en geen boerka gezien gefeliciteerd

Citaat:
In die 26 jaar dat ik daar woonde kan ik de boerka's misschien op één hand tellen.
op't kiel ?! ik kom voor dit jaar al handen te kort...
daarom ook mijn vraag is het bellen van 112 voldoende?
Oud 26 juli 2011, 16:45   #115
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
een kleine week rondgehangen en geen boerka gezien gefeliciteerd

op't kiel ?! ik kom voor dit jaar al handen te kort...
daarom ook mijn vraag is het bellen van 112 voldoende?
Een boerka is dat het gezicht van de moslima ook bedekt is he... moest je't weten.

Als gij de gestapo wilt uithangen, doet ge maar.
Oud 26 juli 2011, 16:56   #116
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een boerka is dat het gezicht van de moslima ook bedekt is he... moest je't weten.
uiteraard anders kwam ik zelf niet toe met alle vingers en tenen ... ik weet wel meer van moslims af dan iemand die eens een keer in een allochtonenwijk langskomt, al mijn buren links,rechts boven en onder zijn moslims...
Citaat:
Als gij de gestapo wilt uithangen, doet ge maar.
sinds wanneer is belgie een dictatuur geworden dan?
het is altijd verboden geweest je gezicht te bedekken
dat jij het niet nauw neemt met de wetten in de land moet jij weten maar ik ben in ieder geval een goede burger!
Oud 26 juli 2011, 17:01   #117
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
uiteraard anders kwam ik zelf niet toe met alle vingers en tenen ... ik weet wel meer van moslims af dan iemand die eens een keer in een allochtonenwijk langskomt, al mijn buren links,rechts boven en onder zijn moslims...

sinds wanneer is belgie een dictatuur geworden dan?
het is altijd verboden geweest je gezicht te bedekken
dat jij het niet nauw neemt met de wetten in de land moet jij weten maar ik ben in ieder geval een goede burger!
Selectieve lezer gij. Ik heb er 26 jaar gewoond !!!!!!!!!!! (en ik ben bijna dertig nu).
Speelt gij maar verder de goede burger. Het is het gedacht dat telt zeker
Oud 26 juli 2011, 17:02   #118
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

dertig jaar geleden was Antwerpen dé stad om in te wonen. Hoelang bent U al verhuisd? reden? niet meer zo leuk in 't stad? Naar een moslimvrije buurt gaan verhuizen zeker? Leuk ginder?

een hoofddoek staat helemaal niet voor "vrije waarden". Een hoofddoek is EXACT hetzelfde als een zwart SS uniform (wat kan je nu tegen een zwart lapje stof hebben?): beiden zeggen: kijk IK ben vroom (uebermensch) en IK wil niet worden lastiggevallen. Neem dus die ongehoofddoekte hoer maar (ik dus) om lastig te vallen, maar van mij moet je afblijven.
Dat noem ik helemaal geen "vrije waarden", het is de pure navolging van het vers dat zegt dat ze herkenbaar moeten zijn als partijlid (oops... ) zodat ZIJ niet (door hun eigen mannetjesputters natuurlijk) worden lastiggevallen. En nee, ze doen niks. Iemand die met een zwart SS uniform en een paar laarzen door de jodenbuurt loopt doet ook niks.

En nee ik steek de straat niet over als ik een hoofddoek zie! ik maak een uitgebreid kruisteken met bijpassen luidop prevelend schietgebed. Op die manier hoop ik dat die mensen toch niet in de hel zullen geraken, want Mohammed heeft al die vrouwelijke volgeling daar zien zitten.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 26 juli 2011 om 17:10.
Oud 26 juli 2011, 17:08   #119
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
klein betweterke precies.

een burka is de Afghaanse dracht waarbij het gelaat door een gaasje wordt bedekt, gewoonlijk blauw van kleur:

een niqab is de Arabische vorm van klederdracht waarbij de vrouwen door een spleet moeten kijken:

Deze en andere gezichtbedekkende kledij is al jaren verboden in de meeste Belgische gemeenten, behalve tijdens de karnavalsdagen.
Voordien was het dus een gemeentewet, nu is het een nationale wet.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 26 juli 2011 om 17:08.
Oud 26 juli 2011, 17:09   #120
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat ze het recht hebben om zich zo te kleden.
Ik vind niet dat ze het recht hebben om zo op straat te lopen of op openbare plaatsen te komen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be