Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2004, 15:46   #101
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Een vraag blijft onbeantwoord: hoe komt Hellemans op het idee, om een paar dagen voor de verkiezingen haar kinderen, voor wie ze bezoekverbod heeft, publiek, voor de school, te willen bezoeken? Ze weet zeer goed dat haar man er zal zijn.

Toeval? Of, in juridisch jargon, UITLOKKING?

Ik krijg er een zéér vies gevoel bij.
Hoe ver gaan de traditio's in dit land?
Waar liggen de grenzen?

Wie stuurt een 'simpele' vrouw uit, goed wetend dat ze klop kan krijgen - en dat ook hopend!!!!-om een gerechtsbevel te overtreden in het bijzijn van haar kinderen?

Misselijk!
Die gedachte was bij mij ook al opgekomen. Heel dat zaakje stinkt nogal hard.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 15:54   #102
PieterP
Gouverneur

Standaard

Is het niet in godsnaam mogelijk om te stoppen met rond te draaien in dit dossier?
1.De heer Vereycken heeft een kaîtale fout begaan.
2.Zijn voorkeurstemmen zullen oordelen over het krediet waarvover hij beschikt om nog een plolitiek mandaat op te nemen.
3. Zijn partij zal wel oordelen in welke mate hij nog in de toekomst diensten kan bewijzen.

De inzet van de verkiezingen ligt echter op een ander niveau.
34 % vinden dat paars weg moet
wat is het alternatief?

dat is de issue.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 16:29   #103
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam
Citaat:
Heeft Hellebaut ook uitgelegd waarom ze straatverbod kreeg van de rechter?
Jah, mij moet je ook niet komen vertellen dat je als vrouw je hoederecht over je kinderen (volledige hoederecht dan nog wel) kan verliezen... is mevrouwtje dan echt zo'n engeltje?
Als laaggeschoolde, wanneer uw man een advocaat is. Komkom, ik heb al met minder verschil in resources mensen in het zak gezet.
Oud 11 juni 2004, 16:33   #104
The Agitator
Burger

The Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Een bondige samenvatting van een intervieuw met Mevrouw Verreycken (Humo). Als tegengif op het partijdig artikel van Bart Siffert (Blok-advocaat en verkiesbare plaats op de Bloklijst van Vlaams Brabant).

Martina Hellebaut " We leerden elkaar kennen bij het VNJ. Om de een of andere reden zag ik als zeventienjarige in hem de prins op het witte paard: samen met hem wilde ik op de bres staan voor het Ideaal, een Vlaamse onafhankelijke staat. Zijn ouders waren vanaf het begin tegen onze relatie: ik was met mijn diploma lager middelbaar onderwijs ongeschikt voor hun zoon, die voor advocaat studeerde. Zelf heeft senator Wim Verreycken, de vader van Rob, zijn lagere middelbare school niet eens afgemaakt. Maar goed, zijn ouders zijn in ' 91 niet naar ons trouwfeest gekomen. Rob studeerde toen nog, ik ben gaan werken opdat hij zijn studie zou kunnen afmaken."

Wat met zijn gewelddadig verleden ?

Hellebaut " Als student in de rechten kreeg hij al de bijnaam Rob Klop maar ik was er van overtuigd dat hij mij nooit iets zou doen. Ik ben wel boos op hem geworden toen hij Kris Merckx (PVDA) zo maar op zijn gezicht heeft geslagen zonder dat de man iets had gedaan. Hij was mijn man en ik heb toen een valse getuigenis afgelegd om hen te beschermen. Ik heb Rob veel te vaak verdedigd. Op een dag sloeg hij een vrouw die haar huur niet betaalde, het dreigde een zaak te worden en hij heeft het mens honderduizend frank zwijggeld betaald, opdat ze geen verdere stappen zou zetten."

Over zijn advocatencarrière.

Hellebaut " Hij kwam aan de bak aan de balie in Brussel via Blok-kamerlid en advocaat Bart Laeremans. Rob werkte halftijds voor de juridische dienst van het Blok en kreeg het aan de stok met een collega, Bart Marechal. Die heeft hem in een ruzie ooit 'een psychopaat' genoemd. Achteraf bekeken is dit geen foute inschatting."

Noteer: advocaat Bart Marechal werkte voltijds op de jurische dienst van het Blok, werd eerst uit de omgeving gehouden van Verreycken en iets later buitengegooid door personeelschef Buysse. Zoals gebruikelijk werd gekozen voor het lieve vriendje en werd de uiterst bekwame Marechal geslachtofferd.

Hellebaut vertelt verder: " Rob noemt mij 'labiel' omdat ik twee postnatale depressies heb gehad, daar had hij totaal geen begrip voor. In zijn ogen bestaat zoiets niet, 'je bepaalt zelf hoe je je voelt', depressies zijn "Fabeltjes uit de Flair" zei hij. Einde discussie. Na de geboorte van Harald was ik in een zware depressie gesukkeld. Mijn dokter had me afgeraden om aan nog een kind te beginnen, maar Rob wou absoluut drie kinderen naar zijn grote voorbeelden Vanhecke, Annemans en Dewinter. En ik was bang voor een derde kind. Naarmate Rob meer en meer in beslag werd genomen door het Blok ging het snel bergaf. Hij heeft me bedreigd, mijn moeder tegen mij opgezet, mij meerdere keren mishandeld. Telkens ik klacht indiende wist hij het binnen de vijf minuten. Zijn zus werkte bij de politie, de helft van het korps bestaat uit Vlaams Blokkers, de nieuwe superflik ' korpsoverste Muyters' is Blokker en de niet onbesproken commissaris Debie werkt nu bij het Blok. Een agent vertelde mij dat zijn collega' s systematisch informatie doorbelden. Rob is de advocaat van Debie."

Is Rob rascist ?

Hellebaut: "Me dunkt van wel. Mijn lieve echtgenoot plakt nu affiches met de tekst: 'Islam stop, stem Rob'. Op het Vlaams Blok-secretariaat zag ik stickers van twee parende kamelen waaronder: "werk in eigen streek !" Ik heb meermaals mijn ongenoegen geuit aangaande de opruiende slogans en het teren op het uitschelden van vreemdelingen. Een dikke maand geleden waren we met de kinderen in de speeltuin. Zegt Harald opeens: 'Ik vind dat er te veel Marrokanen in België zijn.' Het mannetje is vijf jaar ! Rob lachtte eens. Ik zeg: Warom zeg je dat, Harald ?' - 'Omdat het zo is.' Ik wil zoiets niet horen uit de mond van een kind van vijf dat nog geen mening kan vormen. Zijn zij gebaat met een vader die hen dingen influistert waar ze niet aan toe zijn ?"

Geweld structureel probleem bij het Blok ?

Hellebaut: "Er zitten een heleboel heethoofden, ze hebben een eigen ordedienst om dat soort mensen in toom te houden. Dewinter heeft een persoonlijk bodyguard bij zich. Nu schildert het Blok mij af als een krankzinnige. Dat doet pijn, jazeker. Ze hebben mij op de lijst van de provincieraad gezet omdat ze vrouwen nodig hadden, ik ben ook gaan plakken, heb gewerkt voor de partij, brochures gebust en Rob alle mogelijke steun gegeven. Ik wil met de partij niets meer te maken hebben. Het is een partij net als alle andere, een slangenkuil, waar de één de ander een mes in de rug steekt, en iedereen met iedereen aanhoudt - ook de partijtop. Van mij mag de partij ophouden te bestaan."

Het Blok een sekte ?

Hellebaut: " Les extrèmes se touchent, en dat weet ik al langer dan vandaag: het Vlaams Blok en de PvdA lijken ook sterk op elkaar. Dat zijn alle twee sektes die alles opeisen, voor en na de uren. Mijn echtgenoot was er nooit voor zijn gezin. Ik was weer beginnen studeren en heb het moeten opgeven. Rob keek niet meer naar ons om. En zo is het misgegaan." Mijn persoonlijk advies voor de mensen is: Ben je Vlaams-nationalist, stem in Godsnaam N-VA. Geert Bourgeois lijkt me een geschikte kerel. Maar: Stem asjeblieft niet voor het Vlaams Blok".
Hoe tactvol. Even de vuile was buiten hangen...

P.S.: relevantie van deze topic?
The Agitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 17:16   #105
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Agitator
P.S.: relevantie van deze topic?
Lucien Decoorne die nog maar eens bewijst hoe gefrustreerd en afgunstig hij wel is.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 17:23   #106
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Waarom is Rob in godsnaam ooit met dat mens getrouwd?
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 17:38   #107
Chucky
Provinciaal Statenlid

Chucky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer
Om zijn meest primaire lusten en instincten te kunnen botvieren
Chucky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 17:47   #108
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer
een volgzaam onderdanig vrouwtje dat haar middelbaar niet had afgemaakt...
OBEY AND FOLLOW ...

Maar geen nood :hij kan zich misschien een thaise kopen . Die zijn nog zeer onderdanig ! wordt wel meer gedaan in Blokkringen. Ze kunnen er blijkbaar geen meer krijgen bij "hun eigen volk" en ze houden wordt ook een gigantisch probleem

2 vliegen in een KLAP ( )

een onderdanig wijffie
én een excuus dat ge kunt bovenhalen als ze u van racist beschuldigen : Jamaar, ik heb een thaise vrouw gekocht zenne !
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 18:23   #109
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam

Jah, mij moet je ook niet komen vertellen dat je als vrouw je hoederecht over je kinderen (volledige hoederecht dan nog wel) kan verliezen... is mevrouwtje dan echt zo'n engeltje?
Als laaggeschoolde, wanneer uw man een advocaat is. Komkom, ik heb al met minder verschil in resources mensen in het zak gezet.
Dus gij denkt dat die rechter Hellebaut in 't zak gezet heeft!
Moet kunnen!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 18:28   #110
zarathustra
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
De dame heeft me positief verrast, ze is zeer intelligent, maar wat goedgelovig en vóór alles een idealiste (gaat dat niet samen ?). Martina Hellebaut is een echte Vlaams-nationaliste die ondanks haar slecht wedervaren nog altijd aan de Vlaamse Zaak denkt. Een dame die haar eigen miserie wegcijfert in het licht van haar opvoeding, haar jeugd in het VNJ, haar liefde voor Vlaanderen. Chapeau !
dus het type vlaams nationalisten waar jij je aan wil spiegelen zijn degene die van de rechter een verbod hadden gekregen om nog maar in de buurt van haar kinderen te komen?

Feiten :

Die vrouw had een straat verbod
Die vrouw mocht niet in de buurt van haar kinderen komen (zal wel een reden voor zijn hé)

die dag ==> Ze was bij haar kinderen met een bus traangas

no offence, maar welke vader gaat daar dan niet op reageren. Ok, het was waarschijnlijk wel overdreven.
Oud 11 juni 2004, 19:12   #111
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra
Citaat:
De dame heeft me positief verrast, ze is zeer intelligent, maar wat goedgelovig en vóór alles een idealiste (gaat dat niet samen ?). Martina Hellebaut is een echte Vlaams-nationaliste die ondanks haar slecht wedervaren nog altijd aan de Vlaamse Zaak denkt. Een dame die haar eigen miserie wegcijfert in het licht van haar opvoeding, haar jeugd in het VNJ, haar liefde voor Vlaanderen. Chapeau !
dus het type vlaams nationalisten waar jij je aan wil spiegelen zijn degene die van de rechter een verbod hadden gekregen om nog maar in de buurt van haar kinderen te komen?

Feiten :

Die vrouw mocht niet in de buurt van haar kinderen komen (zal wel een reden voor zijn
hé)

no offence, maar welke vader gaat daar dan niet op reageren. Ok, het was waarschijnlijk wel overdreven.
Nogmaals:
1 - In kortgeding voorlopig toegewezen aan de vader op basis van (valse ?)getuigenissen. En (valse ?)verklaringen dat de dame labiel zou zijn én gebruik makend van een verleden van post-natale depressies...
2- Geen gebruik van gemaakt van traangas, Rob was haar voor met vuistslagen zegt de dame. Er waren geen getuigen, dus zwijgen over schuld !
3- Een dame ransel je NOOIT af, en zeker niet de moeder van uw drie kinderen (verzwarende omstandigheid).

U lijkt mij van bijzonder slechte wil, op het fanatiek af. En zeg me niet dat je het verweer van mevrouw Hellebaut niet hebt gelezen...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 19:18   #112
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat heel die cinema een truukske is van het Blok om de marokanen op hun te doen stemmen door hun kijk op de vrouw te affirmeren.
Oud 11 juni 2004, 19:19   #113
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nogmaals:
1 - In kortgeding voorlopig toegewezen aan de vader op basis van (valse ?)getuigenissen. En (valse ?)verklaringen dat de dame labiel zou zijn én gebruik makend van een verleden van post-natale depressies...
Valse verklaringen volgens wie? Volgens madame zelf. Ahum.
Citaat:
2- Geen gebruik van gemaakt van traangas, Rob was haar voor met vuistslagen zegt de dame. Er waren geen getuigen, dus zwijgen over schuld !
Wederom : volgens wie? Als je vindt dat we moeten zwijgen over schuld, steek die dan ook niet op Verreycken, want daar zijn evenmin getuigen van
Citaat:
3- Een dame ransel je NOOIT af, en zeker niet de moeder van uw drie kinderen (verzwarende omstandigheid).
Niet akkoord. 't is niet omdat ze een vrouw is dat ze eender wat kan uitsteken he. Ik vind dat niemand een ander fysiek mag aanvallen, maar maak daarin geen onderscheid tussen de sexen. Dus een vrouw mag evenmin de eerste zijn als een man. Doet ze dat toch dan verspeelt ze alle recht op bescherming dat ze heeft. Ook dat is emancipatie.
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 19:20   #114
Tzuvar Raemborr
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Ik denk dat heel die cinema een truukske is van het Blok om de marokanen op hun te doen stemmen door hun kijk op de vrouw te affirmeren.
Die was eigenlijk wel goe
Oud 12 juni 2004, 10:08   #115
PieterP
Gouverneur

Standaard

De heer Rob Verreycken werd door de arbeidsrechtbank te Antwerpen veroordeeld omdat hij op 23 jarig leeftijd op basi van valse verklaringen gepoogd heeft om steun te trekken van het OCMW.

Laat de kiezer oordelen over hem.

Dit soort mensen kunen we niet gebruiken in een evolutie naar een meer autonoom Vlaanderen.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 12:01   #116
Storm
Partijlid

Standaard

Al dieje zever en Vlaams Blok-zwartmakerij interesseert mij ni, en we kennen de situatie niet zoals ze er privé aan toegaat, maar ik wel er wel het volgende over zeggen;

Dit hoort niet uit de mond van een 5-jarige te komen :'Ik vind dat er te veel Marrokanen in België zijn.' 'Omdat het zo is'.
Ik zou mijn kinderen zelf hun politieke mening laten vormen, en er juist enkel voor zorgen dat ze correcte informatie krijgen en niet de leugens die men nu op school verteld.
Storm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 14:02   #117
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Storm
Al dieje zever en Vlaams Blok-zwartmakerij interesseert mij ni, en we kennen de situatie niet zoals ze er privé aan toegaat, maar ik wel er wel het volgende over zeggen;

Dit hoort niet uit de mond van een 5-jarige te komen :'Ik vind dat er te veel Marrokanen in België zijn.' 'Omdat het zo is'.
Ik zou mijn kinderen zelf hun politieke mening laten vormen, en er juist enkel voor zorgen dat ze correcte informatie krijgen en niet de leugens die men nu op school verteld.
De waarheid komt uit een kindermond!
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2004, 00:14   #118
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een vraag blijft onbeantwoord: hoe komt Hellemans op het idee, om een paar dagen voor de verkiezingen haar kinderen, voor wie ze bezoekverbod heeft, publiek, voor de school, te willen bezoeken? Ze weet zeer goed dat haar man er zal zijn.

Toeval? Of, in juridisch jargon, UITLOKKING?

Ik krijg er een zéér vies gevoel bij.
Hoe ver gaan de traditio's in dit land?
Waar liggen de grenzen?

Wie stuurt een 'simpele' vrouw uit, goed wetend dat ze klop kan krijgen - en dat ook hopend!!!!-om een gerechtsbevel te overtreden in het bijzijn van haar kinderen?

Misselijk!
u bent een meester in het verzinnen van complottheorieen.
wellicht weet die vrouw dat van die zelfmoord en als u in uw familie al zelfmoord gehad heeft dan weet u dat ook kinderen daar enorm van afzien. is het dan niet het goed recht van de vrouw om haar kinderen te troosten en een hart onder de riem te steken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra

Feiten :

Die vrouw mocht niet in de buurt van haar kinderen komen (zal wel een reden voor zijn hé)

het busje traangas heeft ze van rob gekregen. eerste reactie als ze aangevallen wordt, grijpen naar het busje. ze heeft er niet eens mee kunnen spuiten.

You're only as old as the boys you feel
james is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2004, 00:35   #119
Tzuvar Raemborr
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door james
het busje traangas heeft ze van rob gekregen. eerste reactie als ze aangevallen wordt, grijpen naar het busje. ze heeft er niet eens mee kunnen spuiten.
Leugen. Voor zover ik weet heeft de politie weldegelijk sporen van traangas in Verreycken's ogen gevonden. Wat is uw bron voor uw bewering?
Oud 13 juni 2004, 01:25   #120
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Dat traangas doet me denken aan die blauwe x-marker van het Blok, een tijd geleden:
  • Vlaams Blok gaat de criminaliteit te lijf met een X-Marker

De bedoeling is om buschauffeurs die zich bedreigd voelen door de een of andere agressieveling, uit te rusten met een spuitbus, en die vermeende aanvaller een laag verf in zijn gezicht te spuiten. De verf zou drie dagen zichtbaar blijven.

Op het VTM en VRT journaal kon je zien hoe Filip Dewinter een gewillig slachtoffer recht in het gezicht spoot met een spuitbus blauwe verf. Een paar minuten later stond het kandidaat-slachtoffer alweer met een blanke zuivere snoet voor de camera: test mislukt.

Volgende keer misschien beter ipv blauwe verf, zwarte verf gebruiken. Naar't schijnt krijg je dat zwart er nooooooooit meer uit. 8)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be