Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2004, 16:01   #1
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Een bondige samenvatting van een intervieuw met Mevrouw Verreycken (Humo). Als tegengif op het partijdig artikel van Bart Siffert (Blok-advocaat en verkiesbare plaats op de Bloklijst van Vlaams Brabant).

Martina Hellebaut " We leerden elkaar kennen bij het VNJ. Om de een of andere reden zag ik als zeventienjarige in hem de prins op het witte paard: samen met hem wilde ik op de bres staan voor het Ideaal, een Vlaamse onafhankelijke staat. Zijn ouders waren vanaf het begin tegen onze relatie: ik was met mijn diploma lager middelbaar onderwijs ongeschikt voor hun zoon, die voor advocaat studeerde. Zelf heeft senator Wim Verreycken, de vader van Rob, zijn lagere middelbare school niet eens afgemaakt. Maar goed, zijn ouders zijn in ' 91 niet naar ons trouwfeest gekomen. Rob studeerde toen nog, ik ben gaan werken opdat hij zijn studie zou kunnen afmaken."

Wat met zijn gewelddadig verleden ?

Hellebaut " Als student in de rechten kreeg hij al de bijnaam Rob Klop maar ik was er van overtuigd dat hij mij nooit iets zou doen. Ik ben wel boos op hem geworden toen hij Kris Merckx (PVDA) zo maar op zijn gezicht heeft geslagen zonder dat de man iets had gedaan. Hij was mijn man en ik heb toen een valse getuigenis afgelegd om hen te beschermen. Ik heb Rob veel te vaak verdedigd. Op een dag sloeg hij een vrouw die haar huur niet betaalde, het dreigde een zaak te worden en hij heeft het mens honderduizend frank zwijggeld betaald, opdat ze geen verdere stappen zou zetten."

Over zijn advocatencarrière.

Hellebaut " Hij kwam aan de bak aan de balie in Brussel via Blok-kamerlid en advocaat Bart Laeremans. Rob werkte halftijds voor de juridische dienst van het Blok en kreeg het aan de stok met een collega, Bart Marechal. Die heeft hem in een ruzie ooit 'een psychopaat' genoemd. Achteraf bekeken is dit geen foute inschatting."

Noteer: advocaat Bart Marechal werkte voltijds op de jurische dienst van het Blok, werd eerst uit de omgeving gehouden van Verreycken en iets later buitengegooid door personeelschef Buysse. Zoals gebruikelijk werd gekozen voor het lieve vriendje en werd de uiterst bekwame Marechal geslachtofferd.

Hellebaut vertelt verder: " Rob noemt mij 'labiel' omdat ik twee postnatale depressies heb gehad, daar had hij totaal geen begrip voor. In zijn ogen bestaat zoiets niet, 'je bepaalt zelf hoe je je voelt', depressies zijn "Fabeltjes uit de Flair" zei hij. Einde discussie. Na de geboorte van Harald was ik in een zware depressie gesukkeld. Mijn dokter had me afgeraden om aan nog een kind te beginnen, maar Rob wou absoluut drie kinderen naar zijn grote voorbeelden Vanhecke, Annemans en Dewinter. En ik was bang voor een derde kind. Naarmate Rob meer en meer in beslag werd genomen door het Blok ging het snel bergaf. Hij heeft me bedreigd, mijn moeder tegen mij opgezet, mij meerdere keren mishandeld. Telkens ik klacht indiende wist hij het binnen de vijf minuten. Zijn zus werkte bij de politie, de helft van het korps bestaat uit Vlaams Blokkers, de nieuwe superflik ' korpsoverste Muyters' is Blokker en de niet onbesproken commissaris Debie werkt nu bij het Blok. Een agent vertelde mij dat zijn collega' s systematisch informatie doorbelden. Rob is de advocaat van Debie."

Is Rob rascist ?

Hellebaut: "Me dunkt van wel. Mijn lieve echtgenoot plakt nu affiches met de tekst: 'Islam stop, stem Rob'. Op het Vlaams Blok-secretariaat zag ik stickers van twee parende kamelen waaronder: "werk in eigen streek !" Ik heb meermaals mijn ongenoegen geuit aangaande de opruiende slogans en het teren op het uitschelden van vreemdelingen. Een dikke maand geleden waren we met de kinderen in de speeltuin. Zegt Harald opeens: 'Ik vind dat er te veel Marrokanen in België zijn.' Het mannetje is vijf jaar ! Rob lachtte eens. Ik zeg: Warom zeg je dat, Harald ?' - 'Omdat het zo is.' Ik wil zoiets niet horen uit de mond van een kind van vijf dat nog geen mening kan vormen. Zijn zij gebaat met een vader die hen dingen influistert waar ze niet aan toe zijn ?"

Geweld structureel probleem bij het Blok ?

Hellebaut: "Er zitten een heleboel heethoofden, ze hebben een eigen ordedienst om dat soort mensen in toom te houden. Dewinter heeft een persoonlijk bodyguard bij zich. Nu schildert het Blok mij af als een krankzinnige. Dat doet pijn, jazeker. Ze hebben mij op de lijst van de provincieraad gezet omdat ze vrouwen nodig hadden, ik ben ook gaan plakken, heb gewerkt voor de partij, brochures gebust en Rob alle mogelijke steun gegeven. Ik wil met de partij niets meer te maken hebben. Het is een partij net als alle andere, een slangenkuil, waar de één de ander een mes in de rug steekt, en iedereen met iedereen aanhoudt - ook de partijtop. Van mij mag de partij ophouden te bestaan."

Het Blok een sekte ?

Hellebaut: " Les extrèmes se touchent, en dat weet ik al langer dan vandaag: het Vlaams Blok en de PvdA lijken ook sterk op elkaar. Dat zijn alle twee sektes die alles opeisen, voor en na de uren. Mijn echtgenoot was er nooit voor zijn gezin. Ik was weer beginnen studeren en heb het moeten opgeven. Rob keek niet meer naar ons om. En zo is het misgegaan." Mijn persoonlijk advies voor de mensen is: Ben je Vlaams-nationalist, stem in Godsnaam N-VA. Geert Bourgeois lijkt me een geschikte kerel. Maar: Stem asjeblieft niet voor het Vlaams Blok".
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 16:04   #2
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

zzzzzzzzzzzz
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 16:06   #3
Chucky
Provinciaal Statenlid

Chucky's schermafbeelding

Standaard

Depressies, zijn dus "Fabeltjes uit de Flair" volgens Rob Klop ??? . Wat een "innemende" persoonlijkheid is hij toch . Wedden dat de "blokkers" het ALWEER over "privésfeer" gaan hebben.

8) Wel, sorry, als publieke figuur, heeft hij de waardigheid, vh parlementslid te beschermen. 8)

Chucky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 16:07   #4
Chucky
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
zzzzzzzzzzzz

8) 8) Het "prikt" zeker ???
Oud 10 juni 2004, 16:07   #5
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Heeft Hellebaut ook uitgelegd waarom ze straatverbod kreeg van de rechter?
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 16:08   #6
Chucky
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Heeft Hellebaut ook uitgelegd waarom ze straatverbod kreeg van de rechter?
Genoeg reden misschien, om haar in de VERNIELING te slaan ???????????????
Oud 10 juni 2004, 16:10   #7
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Triestig verhaal van Hellebaut. Ik heb met haar te doen. Het moet vreselijk zijn om met een VB-mandataris gehuwd te zijn.
Oud 10 juni 2004, 16:12   #8
PieterP
Gouverneur

Standaard

1. het gedrag van de heer Verreycken was fout en niet goed te praten.
2. Het is evenzeer fout om in dat dossier verder te graven gezien dit over zaken uit de privésfeer gaan.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 16:14   #9
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
2. Het is evenzeer fout om in dat dossier verder te graven gezien dit over zaken uit de privésfeer gaan.
Publieke figuren hebben geen privésfeer meer. Dat hebben we te danken aan 25 jaar moddergegooi olv het Vlaams Blok.

Oud 10 juni 2004, 16:14   #10
Chucky
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Nougabollen . Hier wordt gewoon aangetoond wat een eikels er wel op die lijst staan
Oud 10 juni 2004, 16:19   #11
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chucky
Citaat:

Nougabollen . Hier wordt gewoon aangetoond wat een eikels er wel op die lijst staan
Hela Chucky, The Piano staat niet op die lijst. Hij supportert voor de Visalijst!
Oud 10 juni 2004, 16:19   #12
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
[b]Een bondige samenvatting van een intervieuw met Mevrouw Verreycken (Humo).
Het linkse rioolblad Humo is wel één van jouw favorieten hé Lucien?!? Zeker sinds je "babbeltje" met hun vriendjes van De Morgen toen je zelf opstapte bij het VB.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 16:21   #13
Guderian
Banneling

Standaard

Afijn, jammergenoeg kunnen we in de provincie Oost-Vlaanderen niet voor Rob stemmen, anders zou ik dat zeker doen. Niet omwille van z'n daden, maar omwille van het linkse gezeik over hem.
Oud 10 juni 2004, 16:23   #14
Chucky
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
[b]Een bondige samenvatting van een intervieuw met Mevrouw Verreycken (Humo).
Het linkse rioolblad Humo is wel één van jouw favorieten hé Lucien?!? Zeker sinds je "babbeltje" met hun vriendjes van De Morgen toen je zelf opstapte bij het VB.
Wel 1.000.000 lezers, elke week Allemaal rioollezers zeker. Hoe zou je jezelf dan bestempelen . Laat maar, ik "spoel je rotzooi wel even door "
Oud 10 juni 2004, 16:25   #15
giserke
Banneling

Standaard

[quote="PieterP"]1. het gedrag van de heer Verreycken was fout en niet goed te praten.
2. Het is evenzeer fout om in dat dossier verder te graven gezien dit over zaken uit de privésfeer gaan.[/quote]

Ben ik volledig mee akkoord. Maar waar ik wel vragen over heb is dat de partijnarren van het Blok zomaar Rop Klop volgen zonder vragen te stellen en na te denken.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 16:26   #16
Chucky
Provinciaal Statenlid

Standaard

[quote="giserke"]
Citaat:
2. Het is evenzeer fout om in dat dossier verder te graven gezien dit over zaken uit de privésfeer gaan.[/quote]

Ben ik volledig mee akkoord. Maar waar ik wel vragen over heb is dat de partijnarren van het Blok zomaar Rop Klop volgen zonder vragen te stellen en na te denken.

8) Die partijnarren, denken nooit na 8)
Oud 10 juni 2004, 16:26   #17
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wel 1.000.000 lezers, elke week Allemaal rioollezers zeker. Hoe zou je jezelf dan bestempelen . Laat maar, ik "spoel je rotzooi wel even door "
Dag Allemaal, het wijlen-roddelblad Blik, Story,... halen of haalden ook allemaal mooie oplages hoor. Kwantiteit aan lezers gaat over 't algemeen vrij goed samen met de mate aan vulgariteit en succes bij de smakeloze domme massa.
Oud 10 juni 2004, 16:28   #18
Chucky
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dag Allemaal, het wijlen-roddelblad Blik, Story,... halen of haalden ook allemaal mooie oplages hoor. Kwantiteit aan lezers gaat over 't algemeen vrij goed samen met de mate aan vulgariteit en succes bij de smakeloze domme massa.
Ik denk niet, dat jij intelligent genoeg bent, om anderen met "domme massa" te bedenken.
Oud 10 juni 2004, 16:30   #19
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Afijn, jammergenoeg kunnen we in de provincie Oost-Vlaanderen niet voor Rob stemmen, anders zou ik dat zeker doen. Niet omwille van z'n daden, maar omwille van het linkse gezeik over hem.
Ik denk dat velen een voorkeurstem aan Rob Verreyken zullen geven, niet als goedkeuring van zijn reactie maar uit kloterij tegen die mediahetze. !
Oud 10 juni 2004, 16:30   #20
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

In godsnaam zeg. Moest de helft van hetgeen dat labiel geval zegt waarheid zijn, waarom weten we het dan nu pas?
Volgens Miss Paranoïa is de helft van het politiekorps Vlaams Blokker of toch VB-informant. En ga zo maar door...
Al jaren worden alle topleden van het Vlaams Blok gevolgd op hun reilen en zeilen. Iedere misstap komt wijd en breed in de media. En madam komt nu met dergelijke soap-verhalen zeg.
En dit komt dan nog uit het rode boekje der waarheid: Humo.
Humo, die zelfs zijn eigen Pop-Poll manipuleert!
Watis het volgende dat je hier gaat citeren? De Jommekeskrant?

Jongens, probeer toch eens met een origineel verantwoord argument af te komen. Iets dat misschien met politiek zou te maken kunnen hebben.
Iets dat de vertwijfelde Vlaams Blok stemmer zou overtuigen er niet voor te stemmen.
Want daar wachten we op.
Met dit oeverloos gebekvecht doe je enkel jezelf pijn. Al jaren krijgen wij de meest (on)rechtvaardige slagen te inkasseren. Denk je dan echt met je mei'68-mentaliteit ons in de gordijnen te krijgen? Boy oh boy, get a life!

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be