Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2011, 18:57   #101
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Vertel eens, hoeveel mensen komen er in de miserie en hoeveel rijken vullen er hun zakken doordat iemand die in Vlaanderen komt werken de taal van de bevolking begrijpt?
Wat jij daar aanhaalde was een reactie op de post van schoofzak niet op de openingsthread. Natuurlijk zal je wel begrijpen dat men door het opleggen van dwaze wetten (waar niemand wat aan heeft!) enkel miserie voor een deel van onze werkwillige bevolking zal creeeren.

Laatst gewijzigd door J.B good : 7 augustus 2011 om 18:58.
J.B good is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 18:58   #102
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Klein pathetisch ontwijkingsmaneuvertje.

Laatst gewijzigd door Snerror : 7 augustus 2011 om 18:59.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 19:04   #103
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Wat jij daar aanhaalde was een reactie op de post van schoofzak niet op de openingsthread. Natuurlijk zal je wel begrijpen dat men door het opleggen van dwaze wetten (waar niemand wat aan heeft!) enkel miserie voor een deel van onze werkwillige bevolking zal creeeren.
Nee, dat snap ik niet. Hoe kan de vraag om Nederlands te kunnen voor iemand die in Vlaanderen komt werken en met mensen in contact komt voor miserie zorgen? Verlicht mij, alsjeblieft.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 19:08   #104
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie de PS enkel maar ten dienste staan van het organiseren van andermans miserie, en het vullen van de rijken hun zakken. Met deze aanklacht is het dus al net hetzelfde.
Heb ik even aangepast voor jou. Naar mijn weten zorgen PS'ers nog altijd zeer goed voor voornamelijk zichzelf.
Oud 7 augustus 2011, 19:11   #105
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Nee, dat snap ik niet. Hoe kan de vraag om Nederlands te kunnen voor iemand die in Vlaanderen komt werken en met mensen in contact komt voor miserie zorgen? Verlicht mij, alsjeblieft.
Mijn standpunt even verduidelijken:

- wie in Vlaanderen werkt in een openbare dienst(verlening) moet Vlaams spreken; (zelfs zonder contact met het publiek: de medewerker/meerdere/mindere moet vlot kunnen communiceren met de andere)

- wie in Vlaanderen werkt, eender bij wie, waar veiligheidsvoorwaarden gelden die duidelijk moeten worden via teksten, om begrepen te kunnen worden, moet Vlaams spreken;

- al de rest, voor zover ik nu zie ongeveer, is vrij.

(noot: de vakbonden en consoorten hechten zoveel belang aan het arbeidsreglement .... dus bij een anderstalige die die tekst niet vlot kan begrijpen: vertaling .... Maar de relaties werkgever/werknemer ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 19:35   #106
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Indien mensen migreren is het de bedoeling dat ZIJ de taal van het land van hun keuze aanleren. Antwerpen heeft ongeveer 170 nationaliteiten: moet de vlaamse Antwerpenaar dan maar 170 talen gaan leren? Nee toch?
Neie allien Aantwaarps. Daar kom je overal mee terecht. Van de Noordpool tot Antarctica.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 20:07   #107
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
- wie in Vlaanderen werkt in een openbare dienst(verlening) moet Vlaams spreken; ...
- wie in Vlaanderen werkt, ..., om begrepen te kunnen worden, moet Vlaams spreken;

Ik zei het al eerder in deze draad.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
... en veel mensen hier gewoon niet houden van hun eigen taal (als ze al weten hoe die heet),
De postbode moet ... spreken maar het klootjesvolk in Vlaanderen weet nog niet eens hoe hun eigen taal wordt genoemd.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 20:17   #108
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knabbelaar Bekijk bericht
Nee, ik verwacht iemand die ik versta. Ik versta meer dan Nederlands, jij niet? Zelfs geen gebaren?
Als de postbode bij mij aan belt wil ik geholpen worden in mijn streektaal. Niet omdat het anders een mooie oefening Franse taal zou zijn, maar omdat niet iedereen vreemde talen kan.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 20:30   #109
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het is toch een beetje paradoxaal dat partijen die het einde willen van De Post als openbare dienst opeens een boompje beginnen op te zetten over de rol van openbare diensten. Het lijkt me evident dat er aan de loketten en onthaalfuncties in Brussel voldoende mensen moeten zijn die Nederlands kunnen (en Engels en Frans) maar om vandaag nog van postbodes te verwachten dat ze tweetalig zijn is hypocriet. Eerst het statuur en de status van die mannen totaal afbouden maar dezelfde eisen blijven stellen gaat niet volgens mij. Die beginnende postbodes verdienen nog geen 8€ per uur. Zoek maar eens dat personeel in Brussel.
Eén van 'mijn' postbodes is een oude 'Belge', die amper Nederlands begrijpt, om van spreken maar helemaal te zwijgen.

De overige postbodes die hier langskomen zijn allemaal een heel pak jonger, maar bij de meesten is de kennis van het Nederlands zo mogelijk nog belabberder.

Als dat géén Bruxellois zijn, hebben ze misschien nog een excuse.

Als het wél Bruxellois zijn, verdienen ze - toch in theorie - géén diplôme van het enseignement secondaire.

En eigenlijk ook geen job in een overheidsdienst.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 20:58   #110
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik wil helemaal niet het einde van de Post als openbare dienst hoor, integendeel zelf.

dus ik vind dat ik wel het recht heb om daarover te klagen, niet?
Is N-VA/VB eigenlijk een voorstander van de volledige privatisering van De Post of niet? Ik weet het niet. Het zou me niet verwonderen als iemand als Brepoels in het Europees parlement zou tegenstemmen maar goed dat wil niet altijd iets zeggen.

Recent nog een pakket(je) ontvangen van iemand van DHL. Deur open. Singez ici svp. Vorig jaar werd mijn TV van bij "Vandenborre, u heeft goed gekozen" nog geleverd door twee jonge Franstalige allochtonen (waarvan ene wel in het Nederlands zijn ding kon doen.) En goed ik woon in de buurt van Brugge.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 21:08   #111
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Met een kleine 30% jeugdwerkloosheid kan het vinden van zulke hulp niet moeilijk zijn.

mvg. Sint Ignacius
Vorig jaar werd mijn TV van van Vandenborre bezorgd door twee Brusselse allochtonen. En een klein pakket een aantal weken terug door een andere Franstalige. Ik woon op 100KM van Brussel.
Oud 7 augustus 2011, 21:14   #112
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LcGrs Bekijk bericht
Het is inderdaad jammer dat BPost gebruik maakt van postbodes die de taal van de streek niet (goed) kennen. Postbodes hebben toch nog altijd veel contact met klanten - en daar zit ook nog een zekere mate van sociale functie bij: betalen van pensioenen (ik hoop dat dat niet te veel meer gebeurd), ophalen van post bij klanten, zijn zaken die waarschijnlijk vooral bij de zwakkeren in onze samenleving gebeuren en het gaat niet op dat deze mensen niet in hun taal aangesproken kunnen worden.
BPost moet naar mijn idee - net zoals elk bedrijf - communiceren in de taal van de klant.

Verder vond ik in dat artikel ook dat BPost in Ronse een Franstalige folder bedeeld heeft. Is daar een probleem mee? Als die klant BPost betaald heeft om die folder rond te delen, zie ik daar geen graten in.
Als de Franstalige brochures in Brussel en Kortrijk van BPost zelf afkomstig waren, is dat commercieel gezien geen goede zet (en verkeerd).

Da's inderdaad een ander punt: in hoeverre hebben postbodes nog de tijd om met de mensen te praten / hun sociale functie te vervullen...
Een van de weinige plekken waar postbodes in Brugge nog veel contacten hadden met klanten was in Den Express oan de statie. Nu ze aan het Waggelwater zitten is dat al weer wat moeilijker geworden. Enfin uiteraard zijn er wel nog die contacten hebben met mensen maar dat is toch een beperkt aantal geworden en veel communicatie is er niet meer aan.
Oud 7 augustus 2011, 21:26   #113
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De NVA kan veel willen, hun wil is echter geen wet. Nog niet! En laten we het AUB zo houden.
het IS al wet!
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 23:31   #114
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

mijn postbode moet helemaal niet spreken.

zolang hij maar kan lezen en die brief in de juiste gleuf steken ben ik allang content
Oud 8 augustus 2011, 00:02   #115
LcGrs
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Een van de weinige plekken waar postbodes in Brugge nog veel contacten hadden met klanten was in Den Express oan de statie. Nu ze aan het Waggelwater zitten is dat al weer wat moeilijker geworden. Enfin uiteraard zijn er wel nog die contacten hebben met mensen maar dat is toch een beperkt aantal geworden en veel communicatie is er niet meer aan.
Als ze niet moeten communiceren, maakt het inderdaad niet mee zoveel uit welke taal ze spreken...
LcGrs is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 07:14   #116
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht

zolang hij maar kan lezen en die brief in de juiste gleuf steken ben ik allang content
Seffens ga je nog tevreden zijn met een koning voor wie het volstaat dat hij zijn kerstboodschap kan liplezen voor een tv-opname.

Tsja, ik heb een ander, een warmer en socialer maatschappij-beeld voor ogen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 07:51   #117
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht

² !!

Trouwens, sinds hun werkdruk dermate werd opgevoerd dat ze binnen een opgelegde tijd, een bepaald parcours dienen af te leggen, blijft er nog bitter weinig (zeg maar, geen) tijd over om te spreken.....
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 08:17   #118
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
² !!

Trouwens, sinds hun werkdruk dermate werd opgevoerd dat ze binnen een opgelegde tijd, een bepaald parcours dienen af te leggen, blijft er nog bitter weinig (zeg maar, geen) tijd over om te spreken.....
Zo is dat, volgens de vlaamse nationalist dient hij perfect nederlands te spreken. Wat zal de volgende stap zijn? Met een NVA outfit aan racen tegen de klok om zijn ronde klaar te krijgen?
J.B good is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 08:34   #119
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo is dat, volgens de vlaamse nationalist dient hij perfect nederlands te spreken. Wat zal de volgende stap zijn? Met een NVA outfit aan racen tegen de klok om zijn ronde klaar te krijgen?
Volgens de koning getuigt het van 'citoyenneté moderne' dat een landgenoot mij in mijn moedertaal kan én wil aanspreken.

Voortaan zal ik dat dan ook van élke landgenoot verlangen, zelfs al is hij/zij werkloos. Van diegenen met een al te laag IQ ben ik bereid één en ander door de vingers te zien.

Voor de rest ben ik voorstander van het verminderen van de tijdsdruk voor postbodes, en van een sober en herkenbaar uniform voor deze mensen. Voor mijn part wordt het ontworpen in een wedstrijd waaraan alle inwoners van het land mogen deelnemen, en zoeken we de jury in Milaan.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2011, 18:00   #120
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Seffens ga je nog tevreden zijn met een koning voor wie het volstaat dat hij zijn kerstboodschap kan liplezen voor een tv-opname.
Zolang zijn lichaamstaal maar leesbaar is

voor de rest maakt het MIJ niet uit in welke taal hij boos is.

Citaat:
Tsja, ik heb een ander, een warmer en socialer maatschappij-beeld voor ogen.
ik heb een maatschappijbeeld voor ogen waar mensen niet verplicht worden dingen te doen omwille van de onverdraagzaamheid van anderen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be