![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is alle twee en dat is de paradox van de oneindigheid, namelijk dat deze ook werkelijk bestaat en er toch geen aller laatste is, waarin de oneindigheid werkelijk bereikt zou zijn.
Heel moeilijk te begrijpen. Eigenlijk wel te begrijpen maar niet voor te stellen. Het begrijpen is de oneindigheid en de voorstelling (de realiteit dus) is altijd eindig, hoeveel heelallen er ook met elkaar communiceren. |
![]() |
![]() |
#102 |
Minister-President
|
![]() gaan jouw microwezentjes in hun ruimteschepen sneller dan het licht?
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 22 augustus 2011 om 17:43. |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De fotonen gaan net zo snel als het licht en snellere deeltjes ken ik niet, noch weet ik of dat mogelijk is. Wel schijnt er bij de deeltjes sprake te zijn van een onmiddellijke overdracht en is bekend als kwantumverstrengeling, wat dan een oneindige snelheid zou betekenen. Maar ik weet niet hoe dat werkt (de wetenschap ook niet) en ik kan daar verder niks zinnigs over zeggen dan dat er bij de microwezentjes waarschijnlijk veel meer mogelijk is dan bij ons. Het is immers een hogere wereld. |
|
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie dat niet. Mijn mening in deze is: ik weet het niet. |
|
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
indien niet groter dan het licht, hebben jouw wezentjes met hun zeer kleine massa zo een kleine energie, dat ze onmogelijk kan bestaan, wat dus ook voortvloeit uit de formule e=mc² mischien zijn ze wel familie van het Onzichtbare Roze Eenhoorntje http://nl.wikipedia.org/wiki/Invisible_Pink_Unicorn
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 22 augustus 2011 om 18:16. |
|
![]() |
![]() |
#107 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#108 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wetenschap zegt zo gemakkelijk iets te kunnen bewijzen wat dan later toch niet waar blijkt te zijn. En het heelal is veel groter en ingewikkelder dan de wetenschap denkt, met name in de microkosmos. Citaat:
Iedereen met een beetje natuurkundekennis weet dat. Citaat:
Kortom: je zegt maar wat. De massa van de microwezentjes is gewoon overeenkomstig de energie die nodig is. En als ze hunne ruimtescheepjes met de lichtsnelheid kunnen laten gaan (de fotonen), dan is er dus energie genoeg in de microkosmos. Citaat:
Ik heb het over de werkelijkheid. |
||||
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Nooit is de mensheid zo dom en slecht geweest", zal in alle geschiedenisboekjes staan. |
|
![]() |
![]() |
#112 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In ieder geval niet wat gij denkt.
![]()
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() WAAROM MOETEN ATOMEN INTELLIGENTIE BEZITTEN?
Onze maatschappij functioneert ook niet vanzelf, maar berust op onze intelligentie, terwijl ons lichaam nog veel ingewikkelder is dan onze maatschappij en ons lichaam zou vanzelf functioneren en onze maatschappij niet. Dat vind ik dan onlogisch. Volgens mij is ons lichaam ook weer een maatschappij op zichzelf, met daarin 10^41 microwezens, die ons lichaam besturen en alles dus draaiende houden. Dit is dan een veel betere verklaring dan de wetenschap geeft volgens welke alles daar in ons lichaam zomaar vanzelf zou gaan of door natuurwetten, die mijns inziens te primitief zijn om de werking van ons lichaam en ook de hele evolutie van het leven te verklaren. |
![]() |
![]() |
#115 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
(en kom maar niet af met een of andere middeleeuwse stelling waar het enig bewijs is van 'god heeft het gezegd') Citaat:
of ga je nu wiskundige bewijzen nu ook als 'onbestaande' beschouwen? moet ik nu huilen of lachen?
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 22 augustus 2011 om 22:18. |
||
![]() |
![]() |
#116 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik heb uw theorie doornomen, het lijkt mij alsof u overal waar vraagtekens stonden "ruimteschepen" ingevuld heeft.
Ik heb nu ook uw autobiografie doornomen. Ik zal u zeggen dat zowel Kant als Hegel ferm overschat waren. Buiten de synthese is er verder niets nieuws uitgekomen. Uw vader was een psycholoog, hij kende Freud? Hij moet dus geweten hebben dat Freud nogal ferm geinspireerd was door Nietzsche. Het lijkt mij vreemd dat er helemaal niets over verteld wordt behalve een paar halve waarheden. Als u inderdaad Nietzsche had gelezen dan had u geweten wat uw vader en borger als vermoedden maar niet durfden uitten, waarschijnlijk omdat ze zelf diepgelovig waren, toch bleek geen van beide volgens het goddelijk boekje te kunnen leven. Iets wat u zeer beinvloed heeft en dus het nihilisme ingeduwd. Maar Nietzsche was hen al ver voor en verklaarde dat de moraal naar de ondergang zou gaan als de mens niet de christelijke waarden zou herevalueren. U heeft ze nooit kunnen herevalueren, ironisch genoeg omdat uw oorspronkelijke moraal veel zuiverder was. U bent gecorrupteerd geweest door metafysica, en daar draagt u nu de gevolgen van. Van vader-complex naar God-complex. U had tevens alle vaderfiguren verloren, in uw reddeloosheid werd u uw eigen (en eh...onze) God. Read my sig. Ik ben uw antichrist.
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 22 augustus 2011 om 22:50. |
![]() |
![]() |
#117 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voor de rest: lees mijn atoomtheorie maar. Want van heel veel wat de wetenschap nu beweert zal niet veel over blijven. Citaat:
Citaat:
Je haalt oneindig en oneindig klein samen met het woordje: ook door elkaar. Kortom: je maakt er een potje van. Als je iets beweert, dan moet je het duidelijk uitleggen. Citaat:
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
#118 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Goed lezen voortaan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je verbeeldt je veel te veel. Nogmaals: leer eerst goed lezen en nadenken voor je zomaar willekeurig van alles en nog wat beweert dat slaat als een tang op een varken. ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door harriechristus : 23 augustus 2011 om 07:40. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
#119 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#120 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat: