![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() Tiens, dan dachten ze dat Franco een communist was dus?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() Ik haal die zaken zeker niet door elkaar, dat wat hier telt is dat wat regeert over de kudde gelovigen 'hun instituut dus', dat is wat telt in deze wereld, niet wat een paar individuen daarvan denken om hun geloof mooier voor te stellen dan dat het is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Rusland? Of was Stalin de enige slechterik in dat sprookje? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- de kruistochten - de vernietiging van de joodse gemeenschappen en de inquisitie op de Katharen van Montsegur en Montaillou. - de heksenjachten Religie is dus betrokken bij grote massamoorden, en nog steeds zijn er mensen die dit niet erkennen, troost u, meestal ontkennen ze hun medeplichtigheid. Religie gebruikt men en heeft men gebruikt om misdaden tegen de menselijkheid te rechtvaardigen, en nu nog steeds. Religie is dus een obstakel voor de mensheid geen oplossing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() Die groep staat niet noodzakelijk gelijk aan dat wat een individu denkt binnen die groep, het schrijft alle interne kritiek weg, sorry maar dat is een vaak gebruikte fout in uw redenering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er bestaat geen enkele wereldgodsdienst die opereert op basis van individuele gelovigen, het is ALTIJD een kuddementaliteit, een vorm van vereniging.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat wil ik uit de wind zetten? ![]() Met die kuddementaliteit heb je gelijk, maar je moet tevens begrijpen dat je niet te ver mag gaan met uw veralgemenen. Het zijn en blijven nog steeds individuen die nog van gedacht kunnen veranderen, is het niet deze generatie dan kan het de volgende zijn. Het instituut is wel dat wat hen tracht te beletten kritisch te zijn, in dat opzicht staan wij verder dan de moslims. De moslims worden veel harder vastgehouden aan hun geloof, ook dat zal vroeg of laat veranderen, ik ken persoonlijk zelfs moslims die homo zijn. Een vriendin die lesbisch is en niet door haar famillie werd verstoten, enkel de vader is nog steeds kwaad. Dit soort taboe's was vroeger bij ons, (en nu nog bij extreem rechts) eveneens een probleem. Dus ik denk dat ik nu wel bewezen heb dat je niet te ver mag gaan met uw veralgemenen, blijf het realistisch bekijken Eigenzinnig. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Religie gebruikt men en heeft men gebruikt om misdaden tegen de menselijkheid te rechtvaardigen, en nu nog steeds. Religie is dus een obstakel voor de mensheid geen oplossing.[/quote]Je zegt het zelf! 'MISBRUIKT' Je spreekt jezelf gewoon tegen. En die simplistische redenering van "Religie is misbruikt geweest -> religie slecht" kan voortgetrokken worden. "Marxisme is misbruikt geweest -> Marxisme slecht", "Water is misbruikt geweest -> water slecht", ... Laatst gewijzigd door Albrecht : 21 september 2011 om 13:50. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het geloof is een religieus instituut, niet de gelovige. Die is net zo goed het slachtoffer als dat hij een dader kan zijn. Zonder de gelovige is het instituut nutteloos, dus zal hij er alles aan doen om het volk te overtuigen of te dwingen tot zijn geloof. Dit was vroeger zo en is nu niet anders. Voor de rest ga je met uw post enkel zeggen, 'zij deden het ook, dus mogen wij dat ook'. Een behoorlijk flauwe manier om met kritiek om te gaan ALbrecht, wat je doet is onrecht rechtvaardigen. ![]() Laatst gewijzigd door karo : 21 september 2011 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Banneling
|
![]() Ja, omdat ik daar niks op te zeggen heb.
Citaat:
Citaat:
En jij verdraait alles en gooit alles op één hoopje, om er een stroman van te maken. Maar het is erg duidelijk dat jouw kritiek op religie zich beperkt tot een clichématige en foutieve visie op het katholicisme. Laatst gewijzigd door Albrecht : 21 september 2011 om 14:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
-Je zwijgt over de heksenvervolgingen. -Je tracht weer te verwijzen naar andere religie's, ik spreek over ALLE religie's. -Ik heb geen foutieve visie ALbrecht, ik geef enkel feiten weer. Jij hebt er gewoon niets zinnigs over te vertellen. Enkel wat spotten, en naar anderen gaan wijzen. Moest je nu zelf de misdaden erkennen en alsnog gelovig blijven (ideologisch) zou ik uw mening respecteren maar nu zie ik enkel een mening die geen draagkracht heeft. Je ontkent en zwijgt over misdaden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Albrecht : 21 september 2011 om 14:54. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() Albrecht, kijk eens goed naar de voorbije posts? Kijk eens wat jij er allemaal uit maakt? Als je enkel verwijten gaat maken, ontkennen en verzwijgen van feiten dan is dit debat nutteloos.
|
![]() |
![]() |